קינג דושאן | שנתיים מהיום בו דושאן ולאחוביץ’ חתם ביובנטוס

דושאן ולאחוביץ’ היה הכוכב הגדול במדי פיורנטינה וקרע רשתות במדיה, קיבל אינספור השוואות לחלוצים גדולים והפך אחד מהחלוצים הטובים בעולם כשהיה בויולה. בעונת 2021/2022, הסרבי עשה את קפיצת המדרגה ועבר ליובנטוס כדי למלא את המשבצת של כריסטיאנו רונאלדו שעזב את יובה בקיץ שלפני כן למנצ’סטר יונייטד בה הפך לכוכב הגדול שהוא. החלוץ הצעיר הגיע בקול גדול והרבה ציפיות לגברת הזקנה אלא שמשהו לא הלך כל כך לסרבי, לפחות עד העונה הנוכחית. היום, דושאן ולאחוביץ’ חוגג יום הולדת 24 ושנתיים מאז שחתם ביובה וזה הזמן לסקר בקצרה את הקריירה שלו עד עכשיו, ואת הנסיקה המאוד חיובית שהוא חווה העונה.

בדיוק היום לפני 24 שנים, נולד בבלגרד שבסרביה תינוק אלמוני בשם דושאן למשפחת ולאחוביץ’. באותו התאריך בדיוק עשרים ושתיים שנים אחר כך, דושאן ולאחוביץ’ הגיע מפיורנטינה וחתם בשורות הגברת הזקנה ביום הולדתו ה-22 תמורת 83.5 מיליון אירו אחרי קרב עיקש של הביאנקונרו עם ארסנל על החלוץ הסרבי.

תחילת הקריירה:

קינג דושאן התחיל את הקריירה שלו בקבוצות הנוער של הכוכב האדום בלגרד ו-OFK בלגרד עד שבשנת 2014 הוא הצטרף לפרטיזן בלגרד. כשנה לאחר מכן, בשנת 2015 כשהוא בן 15 בלבד, דושאן חתם על החוזה המקצועי הראשון שלו במועדון ובשנת 2016 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת מול OFK בלגרד. ולאחוביץ’ שבר שיא והפך לשחקן הצעיר ביותר שערך הופעה בבוגרים של פרטיזן בלגרד.

החלוץ הסרבי הצעיר הראה כישרון רב בתקופה שלו בפרטיזן בלגרד מה שגרם לויולה לרכוש אותו בקיץ 2018 תמורת 3.20 מיליון אירו בלבד. בעונת 19/20 ולאחוביץ’ נדד בין קבוצת הפרימוורה של פיורנטינה לבין הקבוצה הבוגרת. בקבוצה הבוגרת כבש שישה שערים ב-30 הופעות מתוכן פתח ב-11 משחקים בהרכב.

בעונת 20/21 הטורף הסרבי עלה באופן רשמי לקבוצה הבוגרת ושיחק 37 משחקים בליגה כשהוא פותח ב-34 בהרכב כאשר הוא כובש 21 שערים ובישל עוד 3.

המעבר ליובה:

בעונה לאחר מכן, הנער הסרבי שהחל להתגלות בפני חובבי הכדורגל ברחבי העולם פתח את העונה בסערה וכבש ב-21 משחקים 17 שערים ובישל עוד 4 במדי הויולה עד שכל הגדולות של היבשת שמו עליו עין, במיוחד יובנטוס וארסנל. בחלון ההעברות של ינואר 2022 הוא עשה את קפיצת המדרגה ועבר ליובה תמורת סכום בגובה 83.5 מיליון אירו כולל בונוסים.


דושאן הגיע ליובה בקול רעש גדול ושיחק עם הספרה 7 על הגב, כמי שמיועד להחליף ולהשלים את חוסרו של רונאלדו שעזב בקיץ שלפני כן. בחצי העונה הראשונה במדי הגברת הזקנה כבש הסרבי 7 שערים ב-15 הופעות ובישל שער אחד נוסף. עונת 22/23, בעונתו הראשונה המלאה ביובה, הסרבי שהגיע בציפייה גדולה אכזב והרבה להיפצע כאשר השתתף ב-27 משחקים בלבד בליגה וכבש עשרה שערים בלבד ובישל 2. בקיץ, לאחר שיובה לא העפילה לשום מסגרת אירופאית עקב העונש שספגה, היו הרבה דיווחים כל כך שולאחוביץ’ יימכר. יובנטוס הייתה חייבת כסף, אך למרות כל הדיווחים, ולאחוביץ’ נשאר במועדון.

כשאנחנו נמצאים קצת מעבר לחצי העונה, ניתן להגיד כי קינג דושאן, המלך הסרבי נמצא בעונה אדירה. ולאחוביץ’, יובה וכמובן גם אוהדיה מאושרים שהוא לא עזב בקיץ. ולאחוביץ’ נמצא בעונה פנטסטית כאשר הוא ערך 20 הופעות בליגה, בהן פתח ב-15 מהן בהרכב וכבש 12 שערים ובישל עוד 3. רק בחודש ינואר של שנת 2024, ולאחו כבש 6 שערים ובישל עוד אחד! בכל ההיסטוריה של יובה, רק רונאלדו כבש יותר שערים ממנו בחודש ינואר בסריה א’ כאשר הפורטוגלי כבש 7 שערים בליגה בינואר 2020. אמש, הוא גם כבש נגד אמפולי אך הפעם זה לא הספיק לניצחון כשיובה הייתה עם 10 שחקנים מאז הדקה ה-18 של המשחק עקב הרחקתו של החלוץ הפולני ארקדיוש מיליק אבל זה כן הספיק לנקודה חשובה מאוד במאבק האליפות עם אינטר.

היום יום הולדתו ה-24 של הסרבי ויש לו בהחלט על מה להיות שמח ולחגוג בכושר שהוא נמצא בו!

🗣הציטוט של לוקה טוני ל”Sky Sports” קצת אחרי תחילת העונה:

💬 “ולאחוביץ’ לדעתי יהיה מלך השערים של הסרייה A העונה. הקיץ דיברתי איתו בחופשה וראיתי אותו מתרגש, הוא רוצה להוכיח שהוא החלוץ המוביל של יובנטוס”.

נראה שלוקה טוני בהחלט צדק ודושאן רוצה להוכיח (והוא מוכיח!) לכולם שהוא החלוץ המוביל של יובה. מבחינת מלכות שערים דושאן סגן מלך השערים עם 12 שערים כאשר לאוטרו במקום הראשון עם 18 שערים.

🎥⚽️ כל השערים של ולאחוביץ’ העונה (למעט השער נגד אמפולי):

שבוע הבא ליובה תהיה משימה לא פשוטה בכלל נגד אינטר בדרבי ד’איטליה והיא תצטרך את המלך שלה במיטבו, במאבק על ראשות הטבלה בליגה האיטלקית והצהרת כוונות גדולה להמשך העונה.

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    חלוץ בפורמה אדירה מזל טוב ולאחו ואחלה כתבה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    בתאכלס אחד מ 10 החלוצים הטובים בעולם

  3. יובנטוס IL כותב

    הוא בהחלט בפורמה אדירה ובין החלוצים הטובים בעולם בכושר הנוכחי. הלוואי וימשיך ככה! ותודה רבה שמחים לשמוע!

  4. שמואל כותב

    עוד מוקדם לקרוא לו קינג, לא עדה כלום במונחים היסטוריים יובנטינים. לצערו הוא באחת התקופות החלשות ביותר שלנו…אם שבוע הבא ינצח כאנדרדוג את הדרבי נגד המרדות – מתחיל להאדיר את שמו.

    פינו אלא פינו! פורצה אלגרי עם רכש טוב נחזור לכס המלכות.

  5. יובנטוס IL כותב

    לא אנחנו קוראים לו קינג,זה אחד מהכינויים שלו. אני מסכים שזה מוקדם לקרוא לו ככה, אבל הוא יכול להיות בדרך הבטוחה לשם אם ימשיך ככה. הלוואי וימשיך ככה!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן