קנאן יילדיז: טורקי בשחור לבן

עברה כבר למעלה משנה מאז שיילדיז הצטרף ליובנטוס בהעברה חופשית מבאיירן מינכן. בזמן הזה הוא כבר הצליח להרשים, להלהיב ולהצית את הדמיון של הצוות המקצועי והאוהדים של יובנטוס.

מיהו יילדיז?

קנאן יילדיז (18), נולד לאבא ממוצא טורקי ואמא גרמניה, ב-4 במאי 2005 בעיר רגנסבורג שבדרום-מזרח גרמניה. העמדה העיקרית בה הוא משחק, היא עמדת החלוץ השני. כמו כן, הוא יכול לשחק גם בכנפיים ובקישור ההתקפי.

קנאן החל לשחק כדורגל באקדמיית הכדורגל המקומית של רגנסבורג, שם הציג יכולת מרשימה בגיל צעיר.

ב-2012, כשהיה רק בן 7, הבחינו בכישרונו הרב סקאוטים ממועדון הפאר הגרמני באיירן מינכן והוא הצטרף לאקדמיה של המועדון.

קנאן יילדיז באקדמיה של באיירן מינכן

אנשי באיירן מינכן לא היו היחידים שהבחינו בכישרונו של הילד קנאן יילדיז. גם חברת הספורט הענקית, אדידס, הציעה לו חוזה חסות נדיב כבר בגיל עשר. הדבר הקנה לו חשיפה ותהילה תקשורתית בגיל צעיר מאוד.

יילדיז אכן אישר במגרש את הציפיות ממנו. כשחקן התקפי צעיר ומחונן, הוא הפגין יכולת מרשימה והלך והתקדם באקדמיה של באיירן מינכן יותר ויותר.

קנאן פתח את עונת 2021/2022 בקבוצת הנוער עד גיל 17 של באיירן מינכן, אך כישרונו הרב לא נעלם מעיניהם הבוחנות של המאמנים. לאחר שכבש 4 שערים ובישל 5 נוספים ב-7 המשחקים הראשונים של העונה, הוא הוקפץ ישירות לקבוצה הבוגרת יותר – קבוצת הנוער עד גיל 19.

יכולתו המצוינת נמשכה גם שם כשכבש 2 שערים, בישל 3 נוספים ואף ערך הופעת בכורה במפעל היוקרתי – ליגת האלופות לנוער.

קנאן יילדיז במדי הקבוצה הצעירה של באיירן מינכן

קנאן, שנולד בגרמניה לאבא טורקי, בחר לייצג את נבחרת טורקיה בזירה הבינלאומית. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו עם הנבחרת הטורקית עד גיל 17 בספטמבר 2021 במשחק נגד אזרבייג’ן. לאחר שכבש 3 שערים ב-10 הופעות, הוא עלה ישירות לנבחרת הנוער עד גיל 21, עמה רשם 8 משחקים (כבש שני שערים).

באוקטובר 2023 זכה הכישרון הצעיר לזימון הראשון שלו לסגל נבחרת טורקיה הבוגרת, לקראת שני משחקי מוקדמות יורו 2024 מול קרואטיה ולטביה.

ב-12 באוקטובר ערך קנאן את הופעת הבכורה שלו בנבחרת כמחליף בדקה ה-86, בניצחון 1-0 על קרואטיה.

חודש לאחר מכן, ב-18 בנובמבר, כבש קנאן את שער הבכורה שלו בנבחרת, בניצחון 3-2 על גרמניה בברלין.

קנאן יילדיז חוגג את זימון הבכורה שלו בנבחרת הטורקית

בקיץ 2022, כשהוא בן 17 בלבד, הגיע קנאן יילדיז לשערי מועדון הפאר האיטלקי יובנטוס כשהוא נושא עמו מוניטין של כוכב בגילאי הנוער, בליווי קמפיין פרסום אישי מבית אדידס.

המסלול עבור הכישרון הטורקי כבר סלול מראש: תחילה עליו להסתגל לסגנון המשחק האיטלקי בקבוצת הנוער של יובנטוס, ולאחר מכן לעבור לקבוצת המילואים של המועדון, ה”נקסט ג’ן”. משם הדרך שלו להיכלל בסגל הקבוצה הבכירה של יובנטוס הייתה קצרה, בזכות הביצועים והיכולת הגבוהה שהציג.

בעונת 22/23 הוא ערך 45 הופעות, 37 הופעות עם קבוצת הנוער עד גיל 19 ועוד 8 הופעות עם קבוצת המילואים ״נקסט ג׳ן״. ב37 ההופעות שלו עם קבוצת הנוער הוא כבש 15 שערים והוסיף עוד 7 בישולים.

ב-20 לאוגוסט 2023, יילדיז ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של יובנטוס, כאשר נכנס כמחליף במחצית השניה של המשחק נגד אודינזה, בו יובה ניצחה 3-0.

עשרה ימים לאחר מכן האריך יילדיז את חוזהו ביובנטוס עד 2027, מה שמבטא את רצונו להישאר עוד שנים רבות במועדון, כפי שאמר סוכנו ל’TuttoJuve’: ״משאלתו הראשונית של קנאן היא לקחת חלק בקבוצה הראשונה של יובה, כל עוד שהמועדון מראה מחוייבות כלפיו, כל עוד שישנו פרויקט מסוים, יילדיז יבחר בלשחק ביובה למשך שנים רבות״.

יובנטוס מחשיבה את יילדיז כחלק חשוב מהעתיד של המועדון, מייעדת אותו להיות אחד מכוכביה העתידיים. החיבור של יילדיז ליובה החל כבר בגיל צעיר כאשר התאהב בסמל של המועדון אלסנדרו דל פיירו, כפי שאמר לאחרונה בראיון:״האיידול שלי? כשהייתי ילד, זה היה דל פיירו, גדלתי עליו. היו לי תמונות שלו תלויות על הקיר בחדר השינה״.

חדר השינה של יילדיז
ד”וח הסקאוט

יילדיז הוא כישרון צעיר עתיר אינטליגנציה, שמוכן כבר לעשות את הפריצה שלו בכדורגל האירופאי הבכיר. יכולת שיתוף הפעולה המעולה של יילדיז עם חבריו לקישור ולהתקפה (לינק אפ פליי) בולט מאוד במשחק שלו, בצורה שמזכירה את זוכה כדור הזהב קרים בנזמה והחלוץ המצטיין של עונת 2023/24 הארי קיין.

לינק-אפ פליי וטכניקה:
הפרוספקט של יובה הוא שחקן התקפה טכני עם יכולת לשלוט בכדור בצורה טובה במרחבים צפופים. יילדיז טוב בשיתוף פעולה עם שחקני קישור התקפה אחרים (Link-Up Play) והוא משחק עם מסירות בנגיעה אחת על מנת לייצר שטחים ומצבים לבעיטה.

הלינק-אפ פליי שלו הוא אחד הנקודות החזקות ביותר שלו, קנאן הוא שחקן אינטליגנטי מאוד עם מודעות מרחבית והבנת משחק גבוהה, הוא מסוג שחקני ההתקפה שמתאים לקבוצות ששולטות בכדור ומתמודדות מול הגנות צפופות. יש לו את האינטליגנציה והיכולת לפגוע בקבוצות יריבות גם במרחבים צפופים.

יילדיז גם מסוכן מאוד כשהוא משחק בין הקווים, הוא נוטה לרדת לעומק או להגיע למרכז בהתאם למיקום שלו על מנת לקבל את הכדור במקומות שהוא יוכל לייצר הזדמנויות או לשתף פעולה עם שאר השחקנים ולהחליף איתם מסירות, דבר שהוא אוהב מאוד.

אתלטיות:
קנאן הוא אתלט מצוין שמסוגל לעבור שחקנים בקלות יחסית הודות למהירותו וזריזותו הרבה. כאשר הוא משחק כקיצוני שמאלי, הוא מנצל זאת כדי לחדור למרחבים הפנויים מאחורי ההגנה ולאיים על השער. תכונות אלו גם עוזרות לו להתחמק בקלות רבה מכניסה לעימותים גופניים.

סיומת:
ליילדיז יש סיומת מעולה. הוא שומר על קור רוח במצבי 1 על 1 ויודע לסיים את הכדור ברשת בצורה מדויקת בין ברגל ימין ובין ברגל שמאל. יש לו יכולת לסיים מול השער במגוון צורות, יש פעמים שהוא שולח את הכדור לפינה הרחוקה התחתונה של השער, יש פעמים שהוא מסיים על ידי בעיטה מדויקת ועוצמתית, ויש פעמים שהוא מקפיץ מעל השוער בצורה מושלמת.

יכולת בעיטה:
יכולת הבעיטה שלו היא ברמה הגבוהה ביותר, בשתי רגליו. הוא יכול לבעוט בכדור בצורה נקייה מאוד ובעוצמה מדויקת ולכן הוא מסוכן מחוץ לרחבה. הוא לעיתים קרובות נוטה לרדת לעומק על מנת לקבל את הכדור על שפת הרחבה ולבעוט.

ללא כדור:
יילדיז עובד קשה כשהוא ללא בכדור על מנת להשיב את הכדור חזרה לשליטת הקבוצה, הוא מפעיל לחץ גבוה כדי להשיב את הכדור ולנצל שטחים פנויים בהגנת היריבה.

רגל חלשה:
השימוש של יילדיז ברגל החלשה נחשב לאחד היתרונות הבולטים שלו, הוא לא רק טוב בשתי הרגליים אלא גם משתמש בהן באופן תדיר, מה שהופך אותו לבלתי צפוי וקשה להגנה.

עמדה ותפקיד:
יילדיז כשחקן אינטליגנטי כל כך, אפשר לראות אותו הכי מתאים לשחק כקיצוני שמאלי יצירתי בקבוצה ששולטת בכדור, כחלוץ שני או כ”9 מזויף”. יש ליילדיז את היצירתיות ואת יכולת הלינק-אפ פליי כדי להיות בנזמה/קיין הבא, אך הוא יכול להתאים את עצמו גם לעמדות אחרות.

שחקנים אינטליגנטיים כמו קנאן יילדיז הם ורסטיליים(מגוונים) מאוד. אבל כ״9 מזויף” יש לו את הפוטנציאל הגבוה ביותר. אם הוא ישחק עם שחקני התקפה טכניים אחרים הוא יוכל לשתף פעולה איתם כדי ליצור הזדמנויות, אבל גם לממש הזדמנויות ולסיים טוב עם שתי הרגליים.

לסיכום, יובה סומכת עליו ומאמינה בו מאוד, היא רואה בו את אחד מכוכביה העתידיים.

עד עכשיו יילדיז שיחק רק 5 פעמים עם הקבוצה הבוגרת וגם זה כמחליף שנכנס במחצית השניה. על מנת להתפתח הוא צריך לקבל דקות משחק משמעותיות יותר, אבל איך שזה נראה ועל פי דבריו ודברי המועדון יש להם סיכום על תוכנית סדורה למען ההתפתחות שלו. אני מאמין שעוד נראה אותו מככב במדי יובה, יחד עם שאר הכישרונות המבטיחים שיש בקבוצה, שעליהם אולי נעשה גם כתבה בעתיד 🤍🖤

המידע על ניתוח השחקן מבחינה טקטית וכו׳ נלקח מהיוזר בטוויטר, שהוא סקאוטר ואנליסט ‘Ben Mattinson’

ולקינוח, מי שרוצה לראות, סרטון שערוץ היוטיוב של יובה הוציא של כל השערים והבישולים שלו בעונת 2022/23 (עונת הבכורה ביובה).

4 תגובות
  1. Yonatan כותב

    מעניין מאוד

  2. שון כותב

    כתבה טובה ומעניינת, מסקרן לראות את השחקן

  3. בר כותב

    איזו כתבה נפלאה, ניכר כי מדובר הכישרון גדול ואם לא אתם לא הייתי נחשף אליו.

  4. יוגב כותב

    כיף לראות שחקנים מגיעים למקומות שחלמו עליהם, מעניין לראות אם יצליח להשתלב בקבוצה של אלגרי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן