🚨 קרן ההשקעות הסעודית מתכננת להוציא 2 מיליארד ליש”ט בקיץ הקרוב

🚨 קרן ההשקעות הסעודית הוציאה בקיץ שעבר 750 מיליון ליש”ט, בקיץ הקרוב הקרן מתכננת להוציא כ-2 מיליארד ליש”ט.

הקרן הסעודית מתוכננת להוציא כ-2 מיליארד ליש”ט בקיץ הקרוב, כולל דמי העברה, שכר ועלויות סוכנים. המועדונים הסעודיים הוציאו 750 מיליון ליש”ט בקיץ שעבר וסביר להניח שמספר זה יעלה.

שני היעדים העיקריים של הסעודים הם קווין דה בריינה של מנצ’סטר סיטי ומוחמד סלאח של ליברפול. למחנה של דה בריינה כבר פנו שני המועדונים בריאד, אל-נאסר ואל-הילאל, והביעו עניין בשחקן. לדה בריינה יש חוזה עד 2025 ומנצ’סטר סיטי תצפה לקבל עבורו סכום של למעלה מ-100 מיליון ליש”ט. כמובן שפפ גווארדיולה רוצה שדה בריינה יאריך את חוזהו וישאר בסיטי למרות הביקוש מהליגה המתפתחת.

על מוחמד סלאח ליברפול קיבלה הצעה של 150 מיליון ליש”ט מאלופת סעודיה אל-איתיחאד בקיץ שעבר, במטרה להחתימו בזמן לגביע העולם למועדונים בדצמבר האחרון. הוא נשאר תחת הרדאר שלהם, אבל סלאח שמח בליברפול ולכן המהלך להחתמתו לא מובטח כלל בקיץ הקרוב. התחושה היא שסלאח יעבור בסופו של דבר לסעודיה, אבל זה לא בהכרח יקרה בקיץ 2024. למרות זאת, סביר להניח שאל-הילאל תנסה בקיץ הקרוב לפעול במטרה להחתים את הכוכב המצרי, לאחר שסלאח היה ברשימה שלה גם בקיץ שעבר. אל-הילאל בדרך לזכות בליגה הסעודית והיא צפויה לקבל עדיפות לפני אל-איתיחאד.

טיאגו אלקנטרה של ליברפול הוא שם נוסף שכמה מועדונים סעודים רודפים אחריו, במטרה לשכנע אותו לחתום על חוזה מראש. אל-אטיפאק של סטיבן ג’רארד היא אחת הקבוצות המעוניינות.

כמו כן, תהיה ככל הנראה גם הצעה לקפטן טוטנהאם, יונג מין סון. מדובר בעסקה קשה מאד לביצוע, אבל אותו דבר נאמר על סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו.

ויקטור אוסימן של נאפולי דחה בקיץ האחרון שלוש הצעות גדולות, אך הודה שהוא “התפתה” למעבר לסעודיה. אם הוא יעזוב את נאפולי הקיץ, הפרמיירליג תישאר יעד סביר יותר, אבל זה אולי לא יעצור את סעודיה לנסות שוב. אל-הילאל עדיין מעוניינת אך תעדיף להשתמש בתקציב על סלאח אם יסכים לבוא. גם אל-אהלי מעוניינת בחלוץ הניגרי.

מועדונים שאינם בשליטת קרן ההשקעות הסעודית מסתכלים גם על ווילפריד אנדידי של לסטר, כשאל-פתאח ואל-קדסיאה עוקבות אחריו. הקבוצות עדיין לא בליגה הראשונה אבל בדרך לעלייה. הן בבעלות ארמקו ואינן תלויות במימון משרד הספורט.

חוק חדש ל-2024/25

כפי שנחשף לראשונה בשנה שעברה, הליגה תאפשר רישום 10 שחקנים זרים במקום 8 בעונה הבאה, אך שניים מהם חייבים להיוולד ב-2003 או לאחר מכן. זה מהלך שיביא להתמקדות בהחתמות צעירות יותר.
למרות שמצד הסעודים ישנו תחילה רצון לרכוש שחקנים, עסקאות השאלה לא נשללות, זאת כדי ליצור קשרים ומערכות יחסים מתמשכות עם מועדונים מחמש הליגות הגדולות באירופה.
מתוך 10 השחקנים הזרים הרשומים בעונה הבאה, רק שמונה יוכלו להשתתף בכל יום משחק נתון בליגה.

ככל שתשתית הכדורגל של סעודיה גדלה, ומושקעים בה כספים גדולים באמצעותם בונים מתקנים נוספים ומשפרים את הקיימים, מועדונים עשויים לראות בליגת המקצוענים הסעודית יעד שימושי בכדי לקבל דקות לשחקנים צעירים.

עזיבתו של הנדרסון לאייאקס לא נתפסת כמשהו שיאט את הפרויקט הסעודי. ביום עזיבתו לאייאקס, מאמן הקבוצה סטיבן ג’רארד, קיבל חוזה חדש.
ברור שזה נעשה בכוונה כחלק ממסע יחסי ציבור בכדי להראות לעולם שהפרויקט הסעודי הוא לא הבלחה חד פעמית וששמות מובילים אשר הגיעו לליגה רוצים להישאר.

אל-אתיפאק הוא מועדון מתפתח עם שאיפות גדולות, ולאחרונה נחנך שם אצטדיון חדש לגמרי, אבל ישנה הסכמה שדרושים עוד 2-3 חלונות לפני שהפרויקט שלהם באמת יתחיל להשתלם ולהביא תוצאות ראויות. זו הסיבה שג’רארד מקבל זמן וחוזה חדש למרות שלא ניצח מאז אוקטובר.

מקורות סעודיים מציינים שמועדונים מפותחים על פני מספר עונות ולכן זה לא הוגן לשפוט את הפרויקט באופן מיידי מכיוון שלתשתית ייקח זמן מה להדביק את השאיפה. הם גם לא מצפים לעזיבה המונית, ומציינים שאנשים כמו רובן נבש, אלכסנדר מיטרוביץ’, ריאד מחרז וגברי וייגה מאושרים בממלכה.

הקיץ הקרוב יהיה בסימן של דחיפה גדולה קדימה להבאת כישרונות, צעירים ומבוגרים כאחד, ללא סימנים של האטה בהוצאות.

3 תגובות
  1. נווה כותב

    ליגת המזומנים.
    דווקא טוב שהולכים לשם כל תאבי הבצע, משאיר את המתחרים הספורטיביים האמיתיים לשחק כדורגל בבמות הגדולות.

  2. עומר כותב

    סין על סטרואידים
    ככה התחילה, ככה תגמר.

  3. ראמאדן בנזי כותב

    אין בעיה שהפנסיונרים האגדות יילכו לשם בגיל הזה אבל שלא יהרסו את הכדורגל עם הצעירים. אוסימן באמת אפילו לחשוב לעבור לשם זה בושה, זה שחקן של ריאל מדריד צריך להיות!!!!! אל תהרסו תכדורגל

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן