רגעי ההכרעה – סיכום המחזור הראשון בפלייאוף העליון

מכבי תל אביב פתחה שוב פער של 10 נקודות בצמרת, ריינה מפתיעה ובאר שבע מתבססת במקום השלישי

מכבי תל אביב מנצחת 2-0 את בני סכנין בבלומפילד, בני ריינה שוב מנצחת את מכבי חיפה והפעם בסמי עופר ובאר שבע גוברת על הפועל חיפה ופותחת פער של 5 נקודות ממנה במקום השלישי.

תוצאות המשחקים:

מכבי ת”א 0-2 בני סכנין

מכבי חיפה 2-1 בני ריינה

הפועל ב”ש 1-2 הפועל חיפה

טבלת הפלייאוף העליון:

  1.  מכבי ת”א: 65 נקודות (הפרש שערים 37+)
  2.  מכבי חיפה: 55 נקודות (36+)
  3.  הפועל ב”ש: 52 נקודות (27)
  4.  הפועל חיפה: 47 נקודות (5)
  5.  בני ריינה: 37 נקודות (2)
  6.  בני סכנין: 33 נקודות (7-)

לאחר שמכבי ת”א ניצחה ביום שבת 2-0 את בני סכנין בבלומפילד, מחזור 27 בפלייאוף העליון ננעל אמש עם ניצחון גדול ומפתיע של בני ריינה ושרון מימר על הירוקים מהכרמל והפער בפסגה שוב עומד על 10 נקודות לטובת הצהובים. זו הפעם השנייה העונה בה מכבי ת”א פותחת פער של 10 נקודות על פני מכבי חיפה במאבק האליפות כאשר פעם קודמת הם איבדו את היתרון ומכבי חיפה אף הובילה את הטבלה. לאור התוצאות האחרונות נראה שהחבורה של רובי קין בדרך להחזיר את תואר האליפות לאחר 3 שנים. ביום שני הבא משחק על עונה שלמה – מכבי ת”א מארחת את מכבי חיפה.

מכבי תל אביב ניצחה את סכנין לאחר שהתקשתה במשך כל המשחק להכניע את אבו ניל. זה היה משחק בשליטה מוחלטת של הצהובים אך סכנין נלחמו ואבו ניל השוער היה ביום נהדר ועמד בפני כל איום של התקפת מכבי ת”א. בדקה ה 72, בני סכנין יצאה למתפרצת אותה זאהי אחמד סיים ברשת אך השער נפסל בהחלטה שנויה במחלוקת עקב ספק עבירה של מוחמד שכר על קניקובסקי בתחילת המהלך. מכבי ת”א המשיכה ללחוץ ולנסות להשיג את שער היתרון ובדקה ה 88 דור פרץ ירה פצצה היישר לחיבורים של אבו ניל והטריף את בלומפילד. בתוספת הזמן, יונס מלדה הוכשל ברחבה וערן זהבי סגר עניין עם שערו ה15 בליגת העל העונה והחלוץ הבלתי נגמר בראש טבלת הכובשים. מכבי תל אביב מצליחה לגבור על בני סכנין בליגה בבלומפילד לראשונה מפברואר 2021.

רובי קין היה מרוצה מהאופי של הקבוצה שלו לאחר המשחק והחמיא לשחקנים שלא ויתרו עד השנייה האחרונה. “עשינו את זה קשה לעצמנו, כבר במחצית הראשונה היינו צריכים להבקיע 3-4 שערים. השחקנים הראו אופי משמעותי וזה מה שאני אוהב בקבוצה הזאת, המחליפים עשו את ההבדל. כדורגל משחקים 90 דקות, זה לא נגמר עד שהשריקה נשמעת. דור פרץ לעולם לא מוותר, הוא אתלט יוצא מן הכלל והשער היה נהדר. המשחק הכי חשוב כרגע הוא בשלישי בגביע, אני אף פעם לא מסתכל רחוק מדי”. דראפיץ’ שעושה עונה מצוינת בסכנין העדיף שלא לדבר על השופטים בסיום המשחק אלא רק על הקבוצה שלו ומצפה שהיכולת של סכנין תשתפר במהשך משחקי הפלייאוף. “אני אף פעם לא מדבר על השופטים, אני מדבר רק על הקבוצה שלי. במחצית הראשונה לא היינו טובים, היינו חלודים בחזרה מהפגרה ואנחנו צריכים לשחק כדורגל יותר טוב. השיפוט? מי שצריך ייתן דין וחשבון. אני לא רוצה להיות תפאורה בפלייאוף העליון, אנחנו רוצים לשחק כדורגל טוב ולהכין את הקבוצה לעונה הבאה”.

מכבי חיפה הגיעה ביום ראשון לסמי עופר במטרה להחזיר את הפער בפסגה ל 7 נקודות אך לא הגיעה מוכנה לפתיחת המשחק הנהדרת של ריינה והקבוצה של דגו הייתה בהלם מוחלט. כבר בדקה החמישית מארק קוסטה הבקיע שער יתרון מפתיע לאחר הרחקה לא טובה של חלאיילי בכדור קרן. מכבי חיפה ניסתה לחזור למשחק והתקרבה לשער של גד עמוס עם החמצה גדולה של קינדה ונגיחה של חמד למשקוף אך בדקה ה 44 פרדי ורגאס סיים מתפרצת מושלמת של ריינה עם מבצע גדול וצ’יפ ענק מעל כיוף בדרך ל2-0 בירידה למחצית.

במחצית השנייה ריינה התגוננה והחיפאים ניסו להגיע למצבים אך לא היו מספיק מדויקים בשליש האחרון של המגרש וגם החילופים של דגו לא עזרו. בדקה ה81, ענאן חלאיילי פעם נוספת מבקיע שער ענק מחוץ לרחבה ברגל שמאל ונותן תקווה לירוקים שאפשר לחזור למשחק. עד לסיום, מכבי חיפה לא הצליחו להגיע למצבים מסוכנים והם מפסידים לראשונה זה 32 משחקים בסמי עופר. החבורה של שרון מימר עם משחק גדול מנצחת את האלופה בפעם השנייה בשלושת המחזורים האחרונים.

המאמן החמיא לשחקנים שלו בסיום המשחק. “בשנתיים שאני פה עשתה לי כל כך טוב ונותנים לי את השקט לעבוד וזה מייצר חיבור עם השחקנים כמו משפחה. אנחנו רוצים להמשיך להראות את הדרך שעשינו כל העונה ושלא הגענו לפלייאוף העליון במזל. הכל תלוי ונגמר בשחקנים. ברגע שאתה מאמין בהם והם הולכים בדרך שאנחנו רוצים זה מצליח”. עונה מצוינת של שרון מימר שעשוי להיפגש השבוע עם סעיד בסול בעלי הקבוצה ולקבל הצעה לעונה נוספת.

רפאלוב קפטן הירוקים סיכם באכזבה בסיום המשחק ולא מרים ידיים. “זה ערב מאוד קשה. הרבה דברים לא עבדו לנו. כמו שציינתי, המשחק הראשון של הפלייאוף, בפער גדול ממכבי תל אביב להתחלת המשחקים האלה. רצינו לנצח במשחק הראשון החשוב פה בסמי עופר ולהגיע למשחק בבלומפילד אחרי טעם של ניצחון. זה לא קרה, ריינה כבר בחצי הראשון הייתה ב-0:2 ורדפנו אחריהם. יש עוד מטרות העונה ויש עוד רבע גמר ברביעי, יש עוד משחקים לפלייאוף וננסה להשיג את המקסימום. היו כמה ציוצים של כמה מהחבר`ה על מה שקרה אתמול, תמיד אתמוך בהם, אבל אין מה להסתכל על אחרות אלא על עצמינו. אני לא חושב שזה הפריע לנו. אני לא חושב שאנחנו צריכים לדבר על אליפות ועל הפער ממכבי ת”א. צריך לחזור למסלול הניצחונות. יש עוד תשעה משחקים בפלייאוף, רבע הגמר כבר ברביעי והחבר’ה מאוד מאוכזבים בחדר ההלבשה. זה כואב, כבר מחר נתאושש”.

ביום שבת ב 16:00 קיבלנו מפגש בין הפועל באר שבע להפועל חיפה בקרב על המקום השלישי. כבר בדקה השישית אנטוניו ספר הורחק בכרטיס אדום לאחר כניסה חריפה באורן ביטון. החיסרון המספרי לא הפריע לקבוצה של ברדה לעלות ליתרון בדקה ה22 לאחר בישול נהדר של בדש לאלון תורג’מן שחוגג נגד האקסית. הפועל חיפה המשיכה לשלוט בכדור עד המחצית אך לא הצליחה לסכן את השער של אליאסי. בירידה למחצית קיבלנו עימות קטן בין שני הצדדים לאחר שקמארה הפיל את מקסימו לוי. בפתיחת המחצית השנייה, גיא מלמד חזר להבקיע לאחר טעות קשה של אליאסי והשווה את התוצאה. בדקה ה77 הדרומיים החזירו את היתרון לאחר כדור קרן ישירות לראש של שושנאצ’ב שנגח לחיבורי השער וניצח לברדה את המשחק. בסיום המשחק הפועל ב”ש פותח פער של 5 נקודות על פני הקבוצה של רוני לוי במקום השלישי ומתקרבת למכבי חיפה שבמקום השני. המאמן המנצח החמיא לשחקנים על האופי והניצחון למרות חיסרון מספרי כבר מפתיחת המשחק. “אמרתי שקודם כל צריך להתחיל מניצחון אחד והתחלנו עם ניצחון אחד, זה לא סתם ניצחון זה ניצחון הירואי, ברמת ההקרבה, ברמת הגישה, כל שחקן שיחק בשביל החבר שלו. לא פשוט לשחק מול הפועל חיפה עם עשרה שחקנים, אני לא זוכר שהגיעו מולנו ליותר מדי מצבים, עמדנו בצורה טובה, אולי קצת בדקות האחרונות אבל גם לנו היה ויכולנו להכריע את המשחק במתפרצות שהיו לנו, בסופו של דבר אני שמח מהניצחון. הראינו אופי יוצא מן הכלל טוב”. רוני לוי שיקבל מיואב כץ הצעה להמשיך לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה יצא מאוכזב מהתוצאה ומכך שקבוצתו לא השכילה להבקיע שער נוסף. “זו פריבילגיה גדולה מאד להגיע לכל כך הרבה מצבים ולא לכבוש מול ב”ש. ידענו שב”ש בעשרה שחקנים תנסה לעבוד על משחק מעבר והם כבשו ממצב כזה כמו ממצב נייח. פחות היה לנו את הסיומת. אנחנו מאוכזבים מאוד מאוד, אבל נסתכל קדימה”.

עוד לפני המחזור השני של הפלייאוף העליון, שלוש המוליכות ישחקו השבוע בגביע המדינה. מכבי ת”א תתארח בשלישי אצל מכבי פ”ת, הפועל ב”ש תתארח ברביעי אצל הפועל פ”ת ובאותו היום מכבי חיפה תשחק בסמי עופר נגד מכבי נתניה.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן