🚨 רטקליף בראיון ראשון כבעל אחוזים במנצ’סטר יונייטד

סר ג'ים רטקליף האיש העשיר בבריטניה התראיין היום לראשונה לאחר רכישת 27.7% מהמניות של מנצ'סטר יונייטד

🚨 בתאריך ה-20.02.2024 חל שינוי עבור קבוצת מנצ’סטר יונייטד, סר ג’ים רטקליף בן ה-71 האיש העשיר בבריטניה קנה כ-27.7% (1.2 מיליארד יורו) ממניית מנצ’סטר יונייטד ויהיה שותף בצוותא עם הגלייזרים בניהול המועדון. אתמול (יום רביעי) התראיין רטקליף לראשונה כבעלים של ה’שדים האדומים’ ושם סיפר על אהבתו ליונייטד, השיתוף עם הגלייזרים, מייסון גריינוד ועוד:

תחילה דיבר על אהדתו למנצ’סטר יונייטד:

“הייתי בבית ספר היסודי בצפון מנצ’סטר ובכיתה שלי חצי היו אוהדי מנצ’סטר סיטי והחצי השני היה אוהדי יונייטד. המשפחה שלי תמיד הייתה אדומה, גם אבא שלי וגם אמא שלי אהדו את מנצ’סטר ואני מצטער על זה שהם לא כאן איתי כיום. אני באופן אוטומטי התחלתי לאהוד מנצ’סטר יונייטד מגיל שש או שבע. הקבוצה תמיד הייתה חלק משמועתי מחיי ומחיי כל שאר אוהדי יונייטד. הזיכרון החביב עליי? כמובן שלא אשכח את הניצחון בגמר ליגת אלופות בברצלונה נגד באיירן, הייתי במשחק עם הבן שלי שהיה אז בן 11. השלוש דקות האחרונות היו בלתי נשכחות, זה רגע שחרוט לי במחשבה. הרגעים האלה מציגים באופן ברור מה זה כדורגל עבור האוהדים”.

רטקליף נשאל מאיזה סיבה הוא דחף לעסקה הזאת:

“זה החלום ילדות שלי, בדרך כלל אלה חלומות שלא מתגשמים. אבל הפעם זה יוצא מן הכלל. הלב ניהל אותי בהחלטה, זו לא השקעה פיננסית עבורי. אם הייתי רוצה להשקיע פיננסית במשהו, הייתי קונה כנראה עוד חברת כימיקלים. זה אחד האתגרים הכי גדולים שיש לקחת. זה אתגר שמאוד שווה ואני מתרגש מאוד לקחת אותו. הסיבה היחידה שלקחתי את האתגר הזה היא הרצון שלי להחזיר את יונייטד למקום שאליו היא שייכת. יכול להיות שאני משוחד אבל אני מאמין שמנצ’סטר יונייטד זה המועדון הגדול והמוכר ביותר בעולם. במועדון כזה צריך לשחק את הכדורגל הטוב ביותר בעולם”. 

ביקשו מהאנגלי לתאר את גודל האתגר שיש לפניו:

“ברור שאחת עשרה השנים האחרונות היו קשות מאז עזיבתם של פרגי ודיוויד גיל. אין לי כפתור כמו כיבוי והדלקת אור, זה לא רק תיקון לזמן הקצר. אנחנו חייבים ללכת לכיוון הנכון ולא לרוץ לאחד שגוי. הכיוון לזמן הקצר הוא להגיע לצ’מפיונס ליג. בשנתיים שלוש הקרובות המטרה שלנו תהיה לארגן ולסדר סביבה נכונה במועדון, להציג יכולות טובה על המגרש ולנצח משחקים. כל הדברים האלה כלולים בארגון נכון של המבנה והעיצוב של הקבוצה. באחת עשרה שנה האחרונות היו פה הרבה מאמנים שלא כל כך הצליחו לסדר את הסביבה הרצויה. זה אומר משהו על הסביבה שהמועדון נמצא בה בשנים האחרונות. זה לא שאני רוצה לבנות את עצמי על ידי האשמה של מישהו, אלה העובדות. הפוקוס שלי הוא בעיקר איך אני משפר את הסביבה בשביל לקבל את המיטב מהמאמנים והסגל”.

על העבודה ביחד עם הגלייזרים אמר רטקליף:

“אני מכיר את ג’ואל ואברהם, למרות מה שאומרים עליהם בכל המקומות מדובר באנשים נחמדים, מאוד אדיבים וכמובן אוהדי יונייטד. אני מבין את התסכול והעצבים של האוהדים אבל אני מסתכל קדימה. ננסה להיות שותפים ולבנות יחדיו את מנצ’סטר יונייטד למקום שבו היא צריכה להיות, שזה אחד ממועדוני האליט של העולם. המפתח לבצע את זה הוא שיתוף הפעולה והמערכת יחסים שנבנה יחדיו, מנקודת המבט שלי זה נראה לפחות כרגע מערכת יחסים בוטחת. עלי להיות כנה ולהגיד שאני חושב שהפתרון היותר קל עבור משפחת גלייזר היה למכור את המועדון לקטארים. אבל הם חשבו שהפתרון הטוב ביותר הוא למכור את המועדון אליי מתוך חשיבה שהמועדון יפיק יותר תועלת מהמכירה הזו.

רטקליף על גיוס אנשי צוות ושחקנים למועדון:

“ברור שהרמה שאנחנו מעוניינים שיונייטד תהיה בה זה לא הרמה שאנחנו נמצאים בה כעת. זה לוקח זמן. זה לא רק שחקנים, זה כל המכונה ואנחנו צריכים אחת כזאת שעובדת ממש טוב. אנחנו צריכים להיות טובים כמו כולם בכל הקשור לגיוס אנשים וכרגע אנחנו לא. הפייר פליי הפיננסי הוא אלמנט חדש בכדורגל והוא חלק חשוב מאוד בניהול טוב של מועדון כדורגל. אנחנו צריכים להעריך כמה כסף פנוי יש לנו ולהשתמש בו בצורה נכונה. אנחנו צריכים למצוא את האנשים הטובים בעולם. להיות בטוחים שיש לנו את הדמויות הנכונות על מנת שניצור סביבה טובה עבור שחקני כדורגל ברמה הכי גבוהה שיש. כל מה שנעשה יהיה על מנת לשפר את הביצועים שלנו על המגרש”. 

רטקליף דיבר גם על המרדף אחר דן אשוורת’:

“אני חושב שדן אשוורת’ הוא 10/10 בתור מנהל ספורטיבי, הוא אחד הטובים בסביבה. הוא יכול להיות טוב מאוד עבור מנצ’סטר יונייטד. זה מובן שאדם כמו דן יראה את מנצ’סטר יונייטד כעבודה מאתגרת ומעניינת ברמה הזאת של הקריירה שלו. כמובן שאי אפשר לבקר את דן שהוא מסתכל על אופציות נוספות בכדורגל לתפקיד מנהל ספורטיבי במיוחד עם אתגר כמו מנצ’סטר יונייטד. מה שלא נשמע הגיוני זה שדן אשוורת’ יושב כבר שנה וחצי בלי לעשות כלום”.

מייסון גרינווד אמור לחזור בקיץ הקרוב למנצ’סטר יונייטד אחרי השאלה לחטאפה, רטקלייף אמר עליו:

“אנחנו נקבל את ההחלטה הנכונה. כל מה שאני יכול לעשות כרגע זה להגיד איך נקבל את ההחלטה. האם הוא סוג הכדורגלן הנכון? האם הוא אדם טוב או לא? זה ברור שאנחנו נצטרך להחליט, כרגע אין החלטה, הוא מושאל אבל זאת הייתה דחייה. יש לנו כמה החלטות שנצטרך לעשות ונעשה אותן. התהליך יהיה: להבין את העובדות ולהגיע להחלטה הוגנת שבסופו של דבר תסתכם בהאם הוא אדם טוב או לא. האם הוא יוכל לשחק במנצ’סטר יונייטד בצורה שתהיה נוחה גם לו וגם לאוהדים”.

רטקליף נשאל האם הוא חושב שיונייטד תצליח להדביק את הפער מסיטי וליברפול?:

“כשסיטי שיחקה מול ריאל בחצי גמר ליגת אלופות וניצחה בביתה 4-0, זה היה הכדורגל הכי טוב שראיתי בחיי. אם נגיע לרמה כזאת של משחק אי פעם זה יהיה הישג גדול עבורנו. בצפון מערב יש לנו שני שכנים שממש מרשימים כקבוצות כדורגל. מאחורי הקלעים אנחנו חברים אנחנו כולנו מצפון מערב אנגליה אבל בכדורגל הם היריבים הכי גדולים שלנו. הם בברור המתחרים הגדולים שלנו באנגליה. אנחנו ממש מאחוריהם זה לא הולך להשתנות מחר. אנשים לצערי צריכים לתת לנו זמן לחזור. זה ייקח שתיים או שלוש עונות, כל מה שצריך זה סבלנות. הפתרון הוא לא לבזבז כסף רב בקיץ, זה הרבה יותר מורכב מזה”.

האם צ’לסי זאת הדוגמא הטובה ל-מה לא טוב לעשות?:

“אני לא רוצה לבקר אותם אבל אני יכול להגיד בתור מישהו שקנה את לוזאן וניס – עשיתי המון טעויות. הרבה החלטות טיפשיות בשני המועדונים. יש ארגונים שבהם אתה טועה אתה מפוטר. אבל באינאוס אנחנו רוצים חדשנות, וזה מוביל לטעויות, רק שלא יקרו פעמיים, טעויות חוזרות אנחנו לא מקבלים. אז אני שמח שעשינו את הטעויות לפני שהגענו לכאן, ניסיון משמעותי כי כל טעות ביונייטד תקבל זרקור שונה”.

איזה שחקנים אתם רוצים במועדון? צעירים או סופרסטארים?

“אנחנו עדיין מנהלים שיחות על סגנון המשחק שאנחנו רוצים לשחק. אם בוחנים את סיטי, יודעים בדיוק מה הם רוצים לשחק וכל המועדון משחק בצורה דומה. אנחנו צריכים שזה יהיה קיים גם פה. אבל אנחנו לא רוצים לייצור העתק, אנחנו רוצים ליצור קבוצה של יונייטד, כדורגל התקפי ומרגש, עם הזדמנויות לשחקני הבית. עם כושר ויכולת לשחק מעבר ל-90 דקות, לרגעים שאחרים מתעייפים. האקדמיה חשובה לנו מאוד, זאת כנראה האקדמיה המצליחה באנגליה אם מסתכלים על כמות השחקנים ששיחקו בכל הליגות. אז אנחנו נחליט על סגנון, עם המנכ”ל, המנהל המקצועי ואנשי הרכש. והמאמן יצטרך לשחק בסגנון הזה, אנחנו לא נעבור מהסגנון של מוריניו לזה של פפ. זאת לא הדרך שאנחנו נעבוד, אחרת הכל משתנה כל הזמן, אתה מחליף מאמן ואז צריך להחליף את הסגל. בכדורגל המודרני צריך לבחור דרך ולדבוק בה”.

על האיצטדיון רטקליף אמר:

“התוכנית שלנו, היא כמובן לעשות שינויים באצטדיון. אנחנו נקים כוח משימה – דבר שנדבר עליו כנראה בשבוע הבא – של אנשים שיחקרו האם אפשרי לעשות פרויקט  גדול יותר והאם זה הגיוני. מה שראינו עד עכשיו לגבי האצטדיון אומר שאפשרי לגמרי גם לשפץ אותו, יעלה כמיליארד פאונד ונסיים עם אצטדיון שצמוד לרכבת וקבוצה משחקת בו , זה לא אידיאלי. יש אופציה אחרת, שלמנצ’סטר מגיע אצטדיון ברמה הגבוהה ביותר, כרגע זה לא שם. הייתי רוצה לייצר אצטדיון שראוי לצפון אנגליה, שיהיה אפשר לעשות בו גמר גביע ומשחקי נבחרת ולא רק אירועים בלונדון ודרום אנגליה. בעולם אידיאלי זה מה שהייתי עושה, אבל צריכים גם להיות פרקטיים. אם זה יקרה, האצטדיון יבנה ליד אולד טראפורד ואולד טראפורד ישמש על ידי הנשים והאקדמיה, אולי גם חלק מקבוצות אחרות בסביבה, זה יכול להפוך למקום קהילתי”.

על השייח ג’אסים:

“לא ראינו אותו, לא אני, לא הגלייזרים, אני לא בטוח שהוא קיים. הוא לא הוכיח קיום של כספים. היו הרבה אנשים בפמלייה שלו, אבל אני לא נפגשתי איתם, היה שם משהו מוזר”.

על ניס שנמצאת בבעלותו אמר:

“דיברנו עם אופ”א, אין בעיה עם הבעלות שלנו שתמנע מיונייטד או ניס להשתתף באלופות. היינו צריכים לשנות את מבנה הניהול, זה בגוונים של אפור ולא שחור לבן”.

על דייב בריילספורד – שיבוא איתו לנהל את יונייטד אמר:

“אני חושב שיהיה לו תפקיד קריטי בעתידה של יונייטד. הוא אדם שהמהוות שלו זה אליט ספורט וביצועים. זה בדיוק מה שיונייטד צריכה להיות הוא הצליח מאוד בתחום הרכיבה, אבל הוא נחשב לאחד הבכירים בתחום ביצועי הספורט בעולם ויש לזה סיבה טובה, אני מכיר אותו כבר כמה שנים טובות ואין ספק שהוא יצליח במנצ’סטר יונייטד”.

 

 

1 תגובה
  1. מור כותב

    אין כמו הכתבות שלך
    בדכ אני מגיב בפייסבוק אבל הייתי חייב גם להגיב כאן.
    תמשיך בעשייה ניסים היקר! אני מאד נהנה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן