רפאל לאאו בראיון לקראת השנה החדשה

היחסים עם פיולי וזלאטן, חידוש החוזה והקשיים עד ההצלחה וגם ההרכב הטוב ביותר כיום לדעתו. לאאו מדבר על הכול.

לאאו בראיון לסקיי: כדורגל ומוזיקה הן שתי התשוקות הכי גדולות שלי, שני הדברים שמאפשרים לי לבטא את הרגשות שלי. אני אומר לאנשים לעולם לא לוותר. להיכנס לסן סירו עם הכדור וללבוש את החולצה של מילאן זה תמיד דבר משמח.

באיזה מילים אני משתמש בשירים שלי? אני אומר לעולם אל תוותר. לפני חמש שנים הייתי ילד, שיחקתי בצרפת והיום אני במילאן באחד המועדונים הטובים בעולם.

שיר שדומה לקריירה שלי במילאן? השער של אמינם “Not Afraid”. אני אוהב את הקצב ואני אוהב את המילים. לא פחדתי מלהצליח לנצח ולהראות לכולם מה אני שווה. נאלצתי לחכות לרגע הנכון כדי לגדול ולנצל את ההזדמנות שלי”.

איזה שיר גורם לי לחשוב על מילאן? זה שהם שרים בסן סירו [Sarà Perché Ti Amo].

התשוקה הבאה אחרי כדורגל, מוזיקה ואופנה? אני אוהב לנסות כל כך הרבה דברים. אולי יום אחד אצייר. בינתיים שלושת אלו הם התחומים שבהם אני אוהב להתבטא.

קרדיט תמונה: Forbes
קרדיט תמונה: Forbes

מתי הבנתי שאני הולך להיות כדורגלן ועם איזה קשיים התמודדתי? שניהם קרו בספורטינג ליסבון. התאמנתי עם הקבוצה הראשונה אבל המאמן חורחה ז’סוס לא אהב לשתף את הצעירים ולכן חשבתי שיהיה קשה לפרוץ.

עם זאת, התחלתי להתאמן טוב ואז זומנתי למשחק מול פורטו. הייתי על הספסל, כבר התרגשתי להיות עם הקבוצה הראשונה כי זה היה משחק חשוב.

באמצע המשחק מול פורטו החלוץ שלנו נפצע והמאמן אמר לי להיכנס. לא הייתי מוכן אבל במקביל לא הייתי עצבני, אבל חשבתי ‘זה עכשיו או לעולם לא’. נכנסתי, הפסדנו אבל כבשתי שער ומשם חשבתי שאני יכול לעשות משהו חשוב.

רגעים קשים? כשסבלתי ממספר פציעות ולאחר מכן כשנסעתי לצרפת. שפה חדשה, ליגה אחרת, עברתי לשם בהעברה חופשית. היו רק שני אנשים שדיברו פורטוגזית אבל ביליתי 5 חודשים על הספסל. זה היה קשה.

שם חשבתי שעשיתי החלטה שגויה. הייתי מאוד צעיר, לא היו לי איתי את אמא ואבא, חייתי לבד אבל זה גרם לי לגדול. אם הייתי נשאר בפורטוגל לא הייתי הופך לשחקן שאני עכשיו.

לאאו בספורטינג (קרדיט תמונה: sempre milan)
לאאו בספורטינג (קרדיט תמונה: sempre milan)

לדעת שחבריי לקבוצה מצפים ממני לכל כך הרבה גורם לי להיות גאה, גורם לי להרגיש בנוח וזה מניע אותי. זה דוחף אותי לתת את המיטב.

כשהגעתי למילאן אף אחד לא דיבר עליי, היום אני אליל. לכן אני מודה לאוהדים. הם הפעילו עליי לחץ אבל זה תמיד היה לחץ טוב להגיד ‘יאללה, אתה יכול לעשות את זה’. האוהדים ליוו אותי, בלעדיהם לא הייתי מי שאני היום.

האם אני יכול להגיע לרמה של אמבפה ורונאלדו? כן אבל אין לי אגו. אני יכול לכבוש שערים אבל אם אני יכול גם לבשל אני אמסור את הכדור לחברי לקבוצה. ברמות האלה המספרים עושים את ההבדל כי אמבפה, האלנד, מסי יוצרים מספרים שמדברים בעדם. כשאני אחשוב על זה כמוהם אני אגיע לרמה הזאת.

האם מישהו מהאלילים שלי לבש את החולצה מספר 10? לא כי האליל שלי הוא כריסטיאנו רונאלדו מספר 7.

(קרדיט תמונה: sempre milan)
(קרדיט תמונה: sempre milan)

היחסים שלי עם פיולי? בהתחלה זה היה קצת מוזר. אני אדם שצריך להגיד לו דברים ישירות ולא ללכת איתי סחור סחור. אם תדבר איתי 30 דקות, אני לא אקשיב לך. הגישה שלו הייתה אגרסיבית, אני רגוע ולכן צריך לדעת להתייחס אליי. אבל הוא הבין אותי והשתנה.

פיולי היה מתקשר אליי לעתים קרובות כדי לשאול על המשפחה שלי, אם הייתי צריך משהו, זה הדרך לשחק. משם מערכת היחסים שלנו השתנתה כאילו הייתה מערכת יחסים בין אב ובנו. כשאני עולה למגרש יש לי את האחריות לשחק כדי להחזיר לו את האמון.

פיולי ראוי לטוב ביותר, הוא עזר לי לגדול כגבר והוא העצים אותי. הוא תמיד אומר לי את הדבר הנכון ולא אומר שטויות. הוא לא מדבר איתי הרבה אבל אומר לי את הדברים הנכונים.

קרדיט תמונה: milan reports
קרדיט תמונה: milan reports

העונה ארוכה אבל אי אפשר להפסיד יותר מדי נקודות בדרך, במיוחד במשחקים שבהם שיחקת טוב. כדי לנצח את הליגה אתה צריך לנצח כמעט בכל המשחקים ולהשיג לפחות נקודה באלה שאתה מתקשה לנצח. עם זאת, הקבוצה העונה טובה יותר מאשתקד. הניצחונות האחרונים העלו את המורל של הקבוצה, אנחנו רוצים לנסות לזכות במשהו חשוב העונה.

זו הייתה הרגשה מדהימה כשסימיץ’ כבש בהופעת הבכורה שלו מול מונזה, כאילו כבשתי את השער הראשון שלי. סימיץ’ הוא בחור טוב שמקשיב לעצות. אבל גם אחרים כמו קמראדה והחבר’ה שמתאמנים איתנו צריכים לעבוד ולהפיק את המרב מההזדמנויות שלהם. זה לא קל אבל ההזדמנות יכולה לקרות מחר או מחרתיים, לא צריך לחכות שנים.

איך גרמתי לזלאטן איברהימוביץ’ להבין אותי? כששיחקתי משחקים טובים הוא לא אמר לי כלום, כששיחקתי רע במקום זה היה בא ואומר ‘רפא…’ זה נתן לי לחץ חיובי.

כשאתה יודע שאדם מדבר איתך כדי לעזור לך, אתה יודע שהוא אוהב אותך ולכן העצה של איברה עזרה לי. עכשיו עם שובו הוא יעזור לי עוד יותר. הוא אדם חשוב עבור כולנו ועבור מילאן. זה חיוני שהוא יהיה איתנו.

האם הליגה האירופית יכולה להיות המטרה הגדולה העונה? כן אנחנו רוצים לזכות בתואר. איברה זכה בזה, הוא יעביר לנו את החוויה על מנת לזכות בה. מילאן מעולם לא זכתה באירופית. עם כל החברים שלי לקבוצה אנחנו יודעים שיש לנו אחריות להיזכר גם על זה.

קרדיט תמונה: Rossoneri Blog
קרדיט תמונה: Rossoneri Blog

מראיין: 2023 הייתה השנה שבה חידשת חוזה במילאן. היה לך רק מילאן בראש או שהיססת?

לאאו: המועדון ידע שאני רוצה להישאר במילאן לפחות עוד שנה גם בשביל פרויקט הספורט ולהראות מה אני שווה. ידעתי שאני צריך לחכות, זה היה רק עניין בירוקרטי.

מתי אהיה אבא? זה משהו שאני רוצה. אני מחכה למצוא את הבחורה הנכונה. יש לי אבא נהדר ואמא נהדרת. אני לא יודע אבל אני כל כך רוצה את זה, אני רוצה להיות אבא צעיר.

האם הייתי מכניס את עצמי להרכב של ה11 בטופ העולמי? כן, כי טוב לי וכי אני יכול להיות שם. שחקנים אחרים בגילי משחקים ברמה גבוהה יותר אבל כן אני יכול להיות שם.

ה-11 של לאאו
ה-11 של לאאו
3 תגובות
  1. סנדרו כותב

    ילד חמוד לאאו, אבל לא עומד בהבטחה.

  2. שון כותב

    תפור על הפרמיירליג מנצ’סטר יונייטד צריכה להביא אותו

  3. בר כותב

    שחקן מעולה שחסרה לו יציבות
    תמיד אעריך אותו שבחר להישאר במילאן שכרגע אחורה משיא תפארתה על פני מעבר לפרמיירליג או לספרדיות.

    מקווה שיזכה שם בעוד תארים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן