רשמית: אייאקס הודיעה על מינויו של פרנצ’סקו פריולי

המאמן האיטלקי הצעיר חתם רשמית בקבוצה ההולנדית | כל הפרטים

אחרי עונה קשה במיוחד – אייאקס יוצאת לדרך חדשה.

המועדון ההולנדי הודיע היום(חמישי) רשמית על מינויו של פרנצ’סקו פריולי כמאמן הקבוצה.

פריולי היה חתום בניס עד קיץ 2025, אך אייאקס הצליחה להגיע לסיכום עם הקבוצה הצרפתית על ההעברתו.

פריולי, בן ה-35, חתם על חוזה ל-3 שנים באייאקס, עד לסוף עונת 2026/2027. דניאלה קוואלטו ופליפה סאנצ’ס מטאוס ישמשו כעוזרי המאמן באייאקס, כששניהם מגיעים להולנד יחד עם פריולי מניס, שם הם עבדו כעוזריו. אייאקס גם מינתה את דייב ווס, מאמן הקבוצה הצעירה של המועדון, לתפקיד עוזר המאמן. שוער העבר ילה טן ראולר ימונה לתפקיד מאמן השוערים, ויצטרף גם כן לכוורת המקצועית של פריולי.

המאמן האיטלקי אמר לאחר החתימה כי: “אני מאוד שמח להיות כאן באמסטרדם, יחד עם שאר אנשי הצוות נעבוד בחריצות. אנחנו רוצים לחזור ליסודות ולהתחבר למה שאייאקס מייצגת. אנחנו גם רוצים להביא אנרגיה חדשה בדרך חיובית של עבודה וחשיבה אני מודע לעובדה שיש הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו כבר לא רוצים לבזבז זמן ולהתכונן לתחילת העונה עכשיו בחזרה למקום שהוא שייך.”

המנהל הטכני של אייאקס, אלכס קרויס, אמר לאחר ההודעה הרשמית: “פרנצ’סקו הוא מאמן שנלהב מהמקצוע שלו, שחושב הכל לפרטי פרטים ויכול להעביר את מחשבותיו היטב לצוות שלו. התלהבנו מאוד מהשיחות שניהלנו איתו. המידע שכבר אספנו עליו לפני כן, והשיחות עמו מראות שפרנצ’סקו הוא איש אינטליגנטי שיכול להתמודד היטב עם אנשים וזה גם חלק מאוד חשוב מהעבודה בסך הכל, אנחנו משוכנעים שהוא משתלב עם אייאקס.”

אייאקס חוותה לאורך העונה תוצאות שפל, וביניהם הפסד 5-2 לפ.ס.וו האלופה, 4-0 לפיינורד והפסד הגדול ביותר בתולדותיה בכל המסגרות בו הובסה 6:0 בקלאסיקר ההולנדי בידי פיינורד. ההפסד ההוא היה ההפסד הראשון בתולדות הקבוצה בהפרש של שישה שערים במשחק רשמי. לצד ההפסדים המשפילים בליגה, הודחה אייאקס כבר בשלב 32 הגדולות בגביע ההולנדי, כאשר הפסידה 3-2 בדקה ה-93, מול הרקולס מהליגה הרביעית במדינה.

פריולי, בן ה-35, מונה למאמן לראשונה במרץ 2021, בפתיח קארגומרוק מהליגה הטורקית הראשונה. עוד באותה השנה חתם פריולי על חוזה באלאניאספור, איתה הצליח לסיים במקום החמישי בטבלה. ביוני 2023 חתם פריולי על חוזה לשנתיים בניס הצרפתית, אותה הוא מאמן עד היום. ניס ממוקמת כיום במקום החמישי בטבלה, מקום שמוביל לליגה האירופית.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן