רשמית: יוסי בניון פוטר מנבחרת ישראל

אחרי הכישלונות בהעפלה ליורו - המנהל המקצועי של נבחרת ישראל פוטר מתפקידו | כל הפרטים

אחרי שנתיים בתפקיד – המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, פוטר מתפקידו.

הערב{שלישי} קיבל בניון את ההודעה הרשמית על פיטוריו, לאחר שיחה שנערכה בינו לבין יו”ר ההתאחדות, שינו זוארץ. ההחלטה של זוארץ מגיעה על רקע הכישלון בההעפלה לטורניר היורו הקרוב, הן מהבית, הקל יחסית, בשלב המוקדמות והן בשלב חצי גמר של הפליאוף בהפסד לנבחרת איסלנד בסוף השבוע שעבר.

יו”ר ההתאחדות, שינו זוארץ, אמר לאחר ההחלטה כי: “ישבתי עם בניון לשיחה בה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024. התוצאה הסופית – אי העפלה – מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שהנחיל יוסי בנבחרת, משוכנע כי עשה כל שלאל ידו להצלחת הנבחרת והכדורגל הישראלי ואין לי ספק כי גם בעתיד יתרום מניסיונו ומיכולותיו להצלחות כחול-לבן, אני מודה לבניון על ההשקעה, על השותפות ועל התרומה, גם אם לא היה די בכל אלה כדי להעפיל ליורו 2024. יוסי היה ולעולם יהיה מקור גאווה לכדורגל שלנו״.

בניון, בן ה-43, מונה לתפקיד המנהל המקצועי בנבחרת ישראל לפני כשנתיים, בחודש מרץ 2022.  יממה לאחר שמונה לתפקיד המנהל המקצועי, פיטר בניון את המאמן הזמני של הנבחרת, מרקו בלבול, בשל חילוקי דעות מקצועיים. במאי 2022 בחר בניון באלון חזן לתפקיד המאמן. קריירת הניהול של בניון בנבחרת תיזכר בעיקר בשל הסערות שקרו סביב בניון, עם קבלת החלטות תמוהות בזימון השחקנים, וועדות משמעת לשחקנים מסוימים. הסערה העיקרית הייתה הסירוב של בניון לזמן את ערן זהבי בעקבות הדרישה של השחקן לישון בחדר לבד.

הפיטורים של בניון הם הצעד הראשון בדרך לשינוי בנבחרת ישראל בעקבות הכישלון הנוכחי. מאמן הנבחרת, אלון חזן, צפוי להיות הבא בתור. מי שצפוי להתמנות למאמן נבחרת ישראל הוא ברק בכר, שיקבל בימים הקרובים הצעה לאחר שחברי וועדת האיתור צפויים להצביע בעדו פה אחד.

1 תגובה
  1. ניצחון כותב

    עם הנבחרת הכי כישרונית עם השחקנים הכי איכותיים שהיו לנו כבר כמה דורות שמשחקים בקבוצות מובילות באירופה
    נכשלנו תוגות לניהול הכושל של בניון שמתעסק בנקמות במקום טובת הנבחרת בושהההה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן