רשמית: איפסוויץ’ נרכשה על ידי חברה אמריקאית

ה'כחולים', שמעומדים לעלות לפרמיירליג, נרכשו על ידי חברה אמריקאית בעסקה בגובה עשרות מיליוני פאונד | כל הפרטים

הקבוצה המיתולוגית איפסוויץ’ טאון היא מהמועמדות החזקות העונה לעלות לפריימרלייג. הקבוצה ממוקמת במקום השלישי בטבלה, כשהיא במרחק נקודה אחת בלבד מלידס ולסטר סיטי המקדימות אותה. 38 מחזורים לתוך העונה, לאיפסוויץ’ יש את כמות שערי הזכות הגבוהה ביותר בליגה. בנוסף לכך, היא כבשה 113 שערי בית מאז תחילת השנה שעברה, מדובר כמות השערים הגבוהה ביותר בכל ארבעת הליגות הראשונות באנגליה, כשמנצ’סטר סיטי ממוקמת במקום השני, עם 94 כיבושים בלבד.

בתחילת השבוע הודיע המועדון כי חברה אמריקאית בשם ‘Bright Path Sports’ רכשה 40% ממניות המועדון, במהלך כלכלי אדיר שייצר רשת ביטחון במקרה של עלייה לפרמייר ליג.

בהודעת המועדון נכתב כי: “מועדון הכדורגל איפסוויץ’ טאון שמח להכריז על השקעה משמעותית מחברת ההשקעות הפרטיות בארה”ב ‘Bright Path Sports’. ההשקעה היא בגובה של עד 105 מיליון פאונד תמורת כ-40% ממניות המועדון, ומהווה צעד מרגש שיבטיח עוד יותר את עתידו של המועדון. ההשקעה נעשית כדי לתמוך במועדון בטווח הארוך. ‘Bright Path Sports’ אמור להיות מיוצג על ידי המייסדים השותפים ג’ייק זאנוב ופיליפ סיאנו”.

המנכ”ל, מארק אשטון, ימשיך לנהל את התנהלות היומיומית של המועדון, כאשר המשקיעים החדשים – Bright Path Sports – יספקו הון וחשיבה אסטרטגית שיהוו תועלת משמעותית למועדון.

אד שוורץ, מייסד שותף באיפסוויץ’ ובעל מניות הרוב של המועדון, אמר לאחר החתימה על ההסכם כי: “כשרכשנו את איפסוויץ’ טאון ב-2021 עשינו זאת במטרה הראשונית להחזיר את המועדון לאליפות, ולהיות תחרותי ברמה הזו, עם תוכנית מסודרת הכוללת הבאת שותף בזמן המתאים. ההתקדמות של המועדון פירושה שאנחנו מרגישים שהגיע הזמן, ואנחנו נרגשים לקבל את ‘Bright Path Sports’. לצד המנהיגות היומיומית המתמשכת של מארק אשטון, שאנו שמחים שהקדיש עוד יותר את עתידו למועדון, אנו מצפים ל-‘Bright Path’, שיביאו ערך משמעותי לאיפסוויץ’ טאון בשנים הקרובות”.

מארק רשטון עצמו התייחס למהלך ואמר: “היום הזה הוא הבטחה גדולה לעתיד של המועדון לאחר שהעפילה בעונה שעברה מהליגה השלישית, איפסוויץ’ הכוכבת ההתקפית העולה של הכדורגל האנגלי תקווה להעפיל אוטומטית בין שני המקומות הראשונים או לפחות להתחרות על כך בפלייאוף העלייה, כשכל מטרותיה הם לשוב אל פריימרלייג אחרי 22 שנה, בזמן שביתה הוא מבצרה לפחות מבחינה התקפית”.

ג’ייק זאנוב, בעלי החברה האמריקאית, סיפר לאתר הרשמי של איפסוויץ’: “בדקנו מקומות, צוותים וקבוצות להשקיע בהם, אבל אחרי שקיימנו שיחות עם איפסוויץ’ הפסקנו לחפש. לצוות באיפסוויץ’ יש ידע מעמיק וניסיון רב בניהול מועדוני כדורגל ואנחנו אוהבים את הכיוון אליו צועד המועדון תוך כדי התרגשות לעתיד”.

לאחר שהעפילה בעונה שעברה מהליגה השלישית, איפסוויץ תקווה להעפיל לפרמיירליג אוטומטית משני המקומות הראשונים בצ’מפיונשיפ או לפחות להתחרות על כך בפלייאוף העלייה. המטרה של ה’כחולים’ הייתה ונותרה אחת – לשוב אל הפריימרלייג אחרי 22 שנה.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן