🚨רשמי: אנצו מרסקה מאמנה החדש של צ’לסי

לאחר העזיבה של פוצ'טינו, המאמן האיטלקי יחליפו בסטמפורד ברידג' | כל הפרטים

אנצו מרסקה, מאמנה של לסטר סיטי בעונה שעברה, חתם בצ’לסי והוא יהיה האיש שידריך את ה’בלוז’ בעונה הבאה.

לסטר תקבל פיצוי כספי מצ’לסי בסך של 10 מיליון אירו, ובעונה הבאה המאמן האיטלקי יעמוד על הקווים בסטמפורד ברידג’ עם חוזה עד 2029 עם אופציה לעונה נוספת!

מרסקה, בן ה-44, החל את דרכו בכדורגל כקשר מרכזי. את הקריירה העביר ב-11 מועדונים שונים עד שפרש סופית בספטמבר 2016 בגיל 37. בין המועדונים בהם שיחק היו אולימפיאקוס, מאלגה, סמפדוריה, בולוניה, ווסט ברומיץ’ ויובנטוס, בה הוא שיחק במשך 4 עונות והיה שותף לזכייה באליפות איטליה. מרסקה בילה בעיקר בהשאלות ולא הצליח לכבוש מקום של קבע בהרכב.

תקופת השיא של המאמן האיטלקי הייתה דווקא בסביליה מהליגה הספרדית, אצלה הוא שיחק ארבע שנים והיה שותף לצמד הזכיות הרצופות בגביע אופ”א. אנצו כבש צמד שערים בגמר הראשון, ובגמר השני הוא הוחלף בתום המחצית הראשונה. מרסקה זכה גם בגביע המלך הספרדי ובסופר קאפ הספרדי.

האיטלקי החל את קריירת האימון שלו בסרייה ב’ כעוזר מאמן של פולביו פיורן בבאסקולי. מרסקה עזב במהרה ומונה לתפקיד עוזר המאמן בסביליה. לאחר עזיבה מוקדמת גם בתפקיד הזה, מונה אנצו לעוזרו של מנואל פלגריני בווסטאהם יונייטד, שם היה כשנה וחצי.

את תפקיד אימון הבוגרים הראשון שלו קיבל כשהחל לאמן את פארמה מהסרייה ב’. מרסקה לא החזיק בתפקיד יותר מדי זמן, ופוטר כעבור חצי שנה בלבד לאחר שהוביל את הקבוצה לארבעה ניצחונות מתוך 13 המחזורים הראשונים. בעונה שעברה מונה מרסקה לתפקיד עוזר המאמן של פפ גוארדיולה במנצ’סטר סיטי, והיה שותף לעונה ההיסטורית של סיטי בזכייה בטרבל השני בתולדות אנגליה. ביוני 2023 הוא מונה למאמן ראשי בלסטר.

העונה מרסקה ולסטר, הצליחו לזכות באליפות הצ’מפיונשיפ ולהעפיל אל הפריימרליג עונה לאחר שירדו. מרסקה וחניכו כבשו את המקום הראשון בטבלה עם 97 נקודות לצד 89 שערי זכות. הישגיו המרשימים בעונה החולפת בשועלים, לצד תפקידו הקודם במנצ’סטר סיטי, העלו את מעמדו כמאמן לגיטימי בשוק האירופי, וכעת כאמור הוא עתיד לנחות בצ’לסי ולהחליף את פוצ’טינו, שעזב את הקבוצה לאחר עונה אחת בלבד. כעת נראה כי שוק המאמנים בסימן תלמידיו של פפ גווארדיולה ממשיך לפרוח, אחרי וינסנט קומפני, צ’אבי, ארטטה ועוד. מרסקה מצטרף לאותם שמות, ונראה אם יצליח להוכיח את מקומו גם ברמות הגדולות.\

מבחינה טקטית, מרסקה מייחס ערך גבוה לבניית המשחק מאחור, עם מסירות קצרות מהקו האחורי בכדי לנטרל לחץ גבוהה. השוער ממלא תפקיד גדול באסטרטגיה הזו, ולעתים קרובות מצטרף לקו ההגנה בבילדאפ.

מרסקה בחר לעתים קרובות ברביעייה אחורית במערך 4-2-3-1 או 4-3-3. השוער שמצטרף למשחק מאפשר לאיטלקי לדחוף את אחד המגנים שלו פנימה ולהשאיר ארבעה בקו האחורי. בצורת 4-3-3 שלו בלסטר, אחד המגנים ההפוכים עוזר לייצר ציר כפול (דאבל פיבוט) במרכז המגרש.

השימוש במגנים הפוכים סטייל קאנסלו, עוזרים למרסקה לשחרר את שחקני הקישור (מספרי 8) יותר למעלה ולייצר עמידה על המגרש שדומה מאד לזו של פפ גווארדיולה במנצ’סטר סיטי, וכך שחקני הכנף ההתקפיים מרווחים את המגרש, אחד המגנים הופך לבלם שלישי והמגן השני הופך לקשר אחורי, מה שדוחף קדימה את מספרי 8 ו 10 של מרסקה גבוה במגרש.

המאמן האיטלקי אובססיבי לכדור, ולראייה לסטר שלו שלטה בכדור ב 62% מהזמן בממוצע לאורך העונה האחרונה, אך בנוסף מרסקה מאמין בריווח המגרש באמצעות כדורים אלכסוניים ארוכים, כשלסטר רשמה בעונה האחרונה 20 כדורים ארוכים בממוצע למשחק (6 בליגה).

מרסקה הוא עוד חסיד של מה שנקרא “המשחק העמדתי” בדומה למאמנים כגון פפ גווארדיולה ומיקל ארטטה, ויהיה מעניין מאד לראות את צ’לסי תחתיו, במיוחד בעקבות כך שבעונה האחרונה צ’לסי שיחקה יותר על התקפות מעבר תחת מאוריסיו פוצ’טינו.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן