שילוב מסוכן: על התלות של מכבי וביתר בזהבי ושועה

לקראת המשחק המרכזי הערב –  הצד המשותף של שתי הקבוצות: התלות בערן זהבי וירדן שועה גוררת את הכוכבים לראש בראש בדו קרב מרתק ביותר.

היום בערב (20:30) ייפגשו מכבי תל אביב ובית”ר ירושלים באצטדיון בלומפילד למשחק המרכזי של המחזור ה12, ולאחד המשחקים המרתקים של העונה.

שתי הקבוצות נמצאים במקומות שונים לגמרי. מצד אחד, מכבי תל אביב מגיעה כשהיא במקום הראשון בטבלה, עם פער של 6 נקודות וכשהיא עדיין לא הפסידה העונה. הצהובים-כחולים של רובי קין מציגים עליונות מוחלטת בליגה השנה עם תשעה ניצחונות ותיקו אחד, 28 נקודות מתוך 30 אפשריות (93% הצלחה), ממוצע שערים של 2.5 במשחק ויחס של 18+, או בקיצור עליונות מוחלטת. מכבי תל אביב מגיעה למשחק הזה כשהיא עם לא פחות מ 13 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ושני הפסדים  ב 30 המשחקים האחרונים. בעצם, ההפסד האחרון של מכבי תל אביב בליגה היה אי שם בעונה הקודמת, כשמכבי חיפה גברה עליה 3-1, אבל אלו היו ימים אחרים, עם שחקנים אחרים כמו יובאנוביץ’, גויאגון, ייני וג’ראלדש, ובעיקר עם מאמן אחר על הקווים.
רובי קין הצליח לייצב את הספינה הטובעת של מכבי תל אביב, וליישר אותה חזרה לחוף מבטחים.

מנגד, בית”ר ירושלים מגיעה למשחק הזה כשהיא לגמרי לא עומדת בציפיות מתחילת העונה, אבל עם מגמת שיפור ונקודות אור. מאז החזרה מפגרת המלחמה, ביתר ירושלים הפסידה פעם אחת, במחזור ה 6 להפועל פתח תקווה. מאז 5 משחקים ברציפות בית”ר לא הפסידה, הוציאה תוצאות תיקו מכובדות נגד מכבי חיפה בחוץ, ונגד באר שבע בבית, ניצחה בדרבי והביסה בנתניה. בסה”כ העונה ביתר השיגה 15 נקודות, לפני המינוס, מ 33 אפשריות(45% הצלחה), וב 2 המשחקים האחרונים גם נראה שההתקפה שלה מצאה את הכיוון עם 7 שערים, לעומת ה 9 שערים שהשיגה בכל 9 המחזורים הראשונים. בסך הכל בית”ר ירושלים לא במקום שבו היא דמיינה את עצמה בתחילת העונה, אבל גם לא במקום קטסטרופלי.
היא לא רחוקה מהפליאוף, מתקדמת לאט אך ביעילות, מנסה לתמרן עם הסגל החלש יחסית שיש לה.

אבל, בכל זאת יש משהו אחד שמשותף לשני הקבוצות – התלות בכוכב שלהן.

בשורות מכבי תל אביב אין ספק בכלל מי הוא הכוכב. ערן זהבי לא מפסיק לחורר רשתות, גם בגיל 36. ב 10 המחזורים הראשונים ערן זהבי כבש 9 שערים, ובישל עוד 4, זהבי אחראי ללמעלה ממחצית מהשערים של מכבי. אבל, שימו לב לנתון הבא: מתוך 28 הנקודות שאספה מכבי תל אביב העונה – ערן זהבי הביא במו רגליו 15. 5 פעמים ערן זהבי כבש שערי ניצחון/שערים שהכריעו את המשחק. וזה חוץ מהשערים במשחקים של נגמרו על חודו של גול. משחק ההתקפה של מכבי תל אביב בנוי ומשוחק כולו על ערן זהבי. 10 שחקנים של מכבי תל אביב מחפשים אותו. אין התקפה שלא עוברת דרכו. והאמת, בצדק. ערן זהבי מודל 23 הוא החלוץ המושלם. השחקן שאתה יודע שיכבוש בכל משחק, שגם כשהוא מחמיץ אתה יודע שבמהלך הבא הוא יכבוש. נדמה לפעמים, שערן זהבי לא מסוגל להפסיק לכבוש, שעבורו זה עניין של חיים ומוות. ורובי קין הבין זאת מצויין, מי כמוהו מכיר את הרעב הזה. ולכן הוא מבסס הכל על ערן זהבי. והתוצאות? הן מדברות בעד עצמן.

אצל בית”ר ירושלים תאמינו או לא – מדובר בירדן שועה. אחרי העזיבה של 2/3 מחוליית ההתקפה המפלצתית שהייתה בביתר ירושלים בעונה שעברה – היה ברור שירדן שועה יצטרך לעשות יותר, בעיקר יותר שערים. 16 שערים כבשה ביתר ירושלים העונה, וירדן שועה אחראי ל 9 מהם. עם 6 שערים ירדן שועה מכפיל את כמות השערים מהעונה שעברה, כשהוא גם סוף סוף כובש שערי שדה. וכשכל זה לא בא על חשבון הבישולים שלו – זה בהחלט משמעותי. כמו אצל מכבי וזהבי, גם אצל ערן אין התקפה שלא עוברת אצל ירדן שועה. אין מהלך התקפי שלא עובר אצלו. אין שער שלא מתחיל דרכו. ירדן שועה הוא בית”ר ירושלים, לטוב ולרע. כשהוא טוב – ביתר ירושלים מדהימה, לפחות בחלק ההתקפי. כשהוא רע – לבית”ר ירושלים פשוט אין מה למכור. בשבועיים האחרונים נראה שירדן שועה מצא שותף חדש להתקפה בדמותו של עדי יונה הצעיר, וזה רק עושה לו טוב יותר. השער של שועה נגד באר שבע הראה את כל האיכות שיש בירדן שועה במהלך אחד. המסירות הנכונות, ההסתכלות הרחבה, העוצמה והדיוק.

כאמור, היום ייפגשו 2 הכוכבים לקרב ראש בראש. אומנם המשחק הוא מכבי תל אביב נגד ביתר ירושלים. אבל בפועל אנחנו מקבלים את ערן זהבי נגד ירדן שועה. תוצאת המשחק תקום ותיפול על מי מהשניים יהיה יותר טוב, מי מהשניים יצליח להביא את עצמו יותר לידי ביטוי. מי שינצח בקרב בין הכוכבים – יבטיח את הניצחון עבור קבוצתו. כי במכבי תל אביב ובבית”ר ירושלים מודל 23/24, הכל יקום ויפול על הכוכב היחיד.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן