״האוהדים של בארסה לא איכזבו אותי ולא יאכזבו אותי אני מודה להם״ – צ’אבי לקראת אוססונה

המאמן שהודיע על עזיבה בסוף העונה, התראיין לקראת המשחק המסקרן נגד אוססונה מחר (20:00 - שעון ישראל) כשבארסה תנסה לצאת המשבר

לאחר ההפסד הכואב 5-2 לויאריאל, והודעתו של צ’אבי כי יעזוב בסיום העונה, תפגוש ברצלונה את אוססונה בניסיון להתאושש מהתקופה הקשה.

לקראת המשחק המסקרן הגיע צ’אבי למסיבת העיתונאים לדבר על המשחק, העזיבה שלו, וגם על המאמן החדש.

״אני חושב שהאליפות שלקחנו לא מוערכת מספיק, היא הגיעה באחת התקופות הכי אפלות של המועדון מבחינה כלכלית וחברתית.

 הופתעתי מכמות הודעות התמיכה, השיחות. השחקנים ריגשו אותי ברמה האנושית שלהם. אני רוצה שארבעת החודשים שעוד נשארו לנו יהיה הטובים ביותר, נקיז דם בשביל זה. ברמת הסגל נדרשו הרבה מאוד שינויים, כולנו מודעים למה שהיה לפני. ידענו את כל זה ועדיין בחרנו להגיע לכאן ולהתמודד עם כל הלחץ. יש לי את התחושה שלא מעריכים את זה, שלקחו את האליפות כמובן מאליו. מהנשיא ושאר ההנהלה תמיד קיבלנו הערכה וביטחון.

האוהדים צריכים תקווה לעונה הבאה, אני חושב כאוהד ולא כמאמן. בגלל זה ההחלטה לעזוב היא הטובה ביותר.
התוצאות היו נוראיות העונה, אבל אנחנו עדיין יכולים לסיים טוב בליגה ומתרגשים לקראת מה שיהיה בליגת האלופות
אני חושב שאם מנתחים הכל בצורה אובייקטיבית, עשינו עבודה טובה. למרות שבטוח שהעונה לא עמדנו ברף שהצבנו לעצמנו.

הסביבה כאן גורמת לך להרגיש חסר משמעות. ראיתי את לואיס אנריקה סובל ודיברתי על זה גם עם פפ או ואלוורדה. זה מצב אכזרי, לא מאפשרים לך להנות מזה.

המאמן גם נשאל על הארכת החוזה בחודש בספטמבר:

״הארכת החוזה הייתה סגורה כבר הרבה חודשים לפני. את התחושה שזאת תהיה העונה האחרונה קיבלתי בתחילת השנה.

מארקס הוא חבר טוב, אני חושב שהוציאו מהקשר את התשובה שלו לגבי האימון של בארסה. בכל מקרה מה שהוא אמר חוקי וטבעי שהוא יתכונן אם יקראו לו.
תמיד תיעדפתי את ברצלונה מעליי. אני לא מחפש תירוצים, התאמתי את עצמי בהתאם לנסיבות וניסיתי לעשות את המיטב.
אחד מהדברים החיוביים הוא ההזדמנות שהענקנו לשחקנים צעירים שהם העתיד וחלקם כבר ההווה. אני לא מתכוון לשנות את הגישה שלי בנוגע לשילוב לשלהם, אבל צריך להיות גם רגועים בנושא.

כשאמרתי כשאנחנו קבוצה בבנייה אתם הרגתם אותי, כשאמרתי שאנחנו לא בארסה של 2010, גם היו ביקורות. יש לי תחושה שאי אפשר לרצות אף אחד. אפילו לא לזכות באליפות עם הפער שהיה לנו, לא השילוב של הצעירים, שום דבר.מעולם לא התלוננתי על המצב הכלכלי, התאמנו את עצמו למצב מאוד שלילי בו המועדון נמצא.

לחזור לאמן את בארסה בעתיד? אני לא פוסל את זה. אם בארסה תקרא לי שוב, הם ידעו איפה למצוא אותי. אבל כעת, הם לא יזדקקו לי״.

שנשאל על עצה למאמן הבא:

״אין לי עצה לתת לו בגלל שהוא יכול להיקלע למצב כמו שלי וזאת הבעיה. הוא צריך להיות נייטרלי ולא לקחת ללב. החלום שלי היה לאמן את ברצלונה ולזכות בתארים תוך כדי משחק טוב, עשיתי את המיטב עבור המועדון. העצה שלי היא להנות מהרגע הזה אבל זה בלתי אפשרי.
יש לי עדיין אחריות גדולה על העונה הזאת ואנחנו מחויבים לסיים את העונה ברמה הכי גבוהה שאפשר. אמשיך לעבוד במקסימום אנרגיה. אני עם תחושות טובות כעת כשכל המשקל הזה ירד מהגב שלי ברמה האישית.
האוהדים של בארסה לא איכזבו אותי ולא יאכזבו אותי. אני מודה להם.
יש לנו בעיות מנטליות ובעיות כדורגלניות, הן משולבות ביחד. אנחנו מודעים לפגיעות שלנו מאחורה, צריכים לבנות את עצמנו מחדש שם״.

צ’אבי גם נשאל על הפצועים הרבים בסגל

“אם הכל ילך כמצופה, נראה את טר שטגן חוזר לשער נגד גרנאדה. איניגו יחזור למשחק נגד אלאבס. כריסטנסן סוחב פציעה קלה, הוא יהיה בסגל אבל המטרה היא שהוא ינוח״.

ברצלונה תפגוש מחר את אוססונה כשהיא במרחק 11 נק’ מהפסגה שם נמצאת ג’ירונה הראשונה לה משחק עודף, כשהקטלונים מגיעים עם שתי ניצחונות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים שלהם. יריבתה נמצאת במקום ה-12 עם 26 נק’, ומגיעה גם היא עם שתי ניצחונות בלבד בחמשת משחקיה האחרונים. השתיים נפגשו בתחילת החודש בחצי גמר הסופרקופה בו ניצחה ברצלונה 2:0 משערים של לבנדובסקי ולאמין ימאל.

חמשת המפגשים האחרונים בין ברצלונה לאוססונה:

  • 11/1/24 – ברצלונה 0-2 אוססונה
  • 03/09/23 – אוססונה 2-1 ברצלונה
  • 02/05/23 –  ברצלונה 0-1 אוסאסונה
  • 08/11/22 – אוסאסונה 2-1 ברצלונה
  • 13/03/22 –  ברצלונה 0-4 אוססונה
1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    הרבה מהדברים שלו נכונים אבל כמה שהוא בוכה וואו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן