🚨הוא חוזר? | מייקל אדוארדס מתקרב לליברפול

המנהל המקצועי לשעבר של ליברפול בדרך חזרה למועדון | כל הפרטים

🚨על פי הדיווח האחרון של פאבריציו רומאנו, מייקל אדוארדס, האיש ששימש בעבר כמנהל הסופרטיבי של ה’רדס’ ורשום על ההחתמות הגדולות של ליברפול בשנים האחרונות, קרוב לחזרה אל המועדון האדום.

העזיבה של יורגן קלופ בסיום העונה תהיה כואבת וקשה עבור אוהדי ליברפול, שכן למאמן הגרמני הייתה השפעה עצומה על ליברפול מאז הגיע לקבוצה ב-2015. קלופ הוביל את ליברפול לתארים רבים, בינהם אליפות ראשונה מזה 30 שנים, וזכייה בליגת האלופות. אך יש עוד אדם שאחראי על הצלחתה של ליברפול בשנים האחרונות,  מייקל אדוארדס שמו, ובליברפול מקווים שיחזור אליהם במהרה.

אדוארדס, בן ה-44, החל את הקריירה שלו בתחום הכדורגל בשנת 2003 כאנליסט ראשי בלידס יונייטד. לאחר מכן עבר לטוטנהאם במסגרת אותו התפקיד, ובשנת 2011 הגיע לליברפול. בתחילה, הוא הצטרף למועדון כראש מחלקת אנליטיקה לפני שקודם למנהל ביצועים טכניים ולאחר מכן למנהל טכני.

תפקידו במועדון היה לפקח על כל פיתוח הכדורגל, כולל זיהוי שחקנים, רכישות, מכירת שחקנים ושימור. בנוסף, לקח אדוארדס אחריות ראשית על שיפורים בתשתית המועדון, אותה הוא יישם כשקידם את בניית מתחם האימונים החדש של ליברפול בסכום של כ-50 מיליון ליש”ט.

אדוארדס התקדם מהר וכבר בשנת 2016 ביצע את תפקיד המנהל הספורטיבי בליברפול, והפך לאדם הראשון שמילא את התפקיד החדש שנוצר במועדון. כאשר עתיד הכדורגל הולך לכיוון חדש, מנהלי ספורט הפכו נפוצים יותר ויותר ברחבי אירופה, ובליברפול החליטו לתת לאדוארדס את התפקיד.

בתקופתו במועדון עד 2022, הוא היה אחראי לכל ההחתמות של ליברפול מאז 2016. הוא יישם את התוכנית שניתנה לו על ידי FenwaySports Group (FSG) – החברה המחזיקה  בליברפול – ומקסם את הרווחים של המועדון. אדוארדס עשה זאת תוך כדי שהוא משיג הצלחה על המגרש, למרות הוצאות בתקציב נמוך יותר בהרבה מרוב המועדונים הבכירים ביבשת. הוא אחראי בין היתר להחתמות של מוחמד סלאח וסאדיו מאנה תמורת 71 מיליון ליש”ט ביחד, ובמקביל גם צירף גם את אנדרו רוברטסון תמורת 8 מיליון ליש”ט בלבד.

וירג’יל ואן דייק והשוער הברזילאי אליסון כמובן הוחתמו תמורת סכומים גבוהים יותר, אך מצב זה התאפשר בעקבות מכירתו של פליפה קוטיניו לברצלונה ב-2018 תמורת 142 מיליון פאונד. אדוארדס היה גורם מכריע בכל אחת מהעסקאות הללו. בנוסף, יחסי העבודה שלו עם משפחת ‘רד בול’ הבטיחו שהעסקאות עבור איברהאימה קונאטה, נבי קייטה וטאקומי מינמינו הושלמו בקלות ללא תחרות אמיתית מצד שאר הקבוצות.

בנוסף להעברות אלו, אדוארדס גם ניהל משא ומתן על על מכירת שחקנים שוליים בליברפול תמורת סכומי כסף גדולים. לדוגמא, הוא הצליח להזרים הרבה כסף לקופת המועדון כאשר דומיניק סולנקה וג’ורדן אייב נמכרו לבורנמות’ בסכום כולל של 34 מיליון ליש”ט.

האנגלי החזיק במילה האחרונה במשא ומתן, כך שכוחו בליברפול היה כמעט בלתי מוגבל. כמובן, הוא קיבל יעדי העברה ושחקנים למכור, אך כשדרישותיו לא נענו, הוא אף פעם לא התפשר – או שאתה משלם, או שאדוארדס לא מוכר – כך זה היה.

בשנת 2022 עזב אדוארד את ליברפול על מנת להתקדם למקום אחר. בתקופתו, ליברפול חזרה לקדמת הבמה כאחד מהמועדונים הגדולים ברחבי אירופה ובאנגליה בפרט. היא זכתה גם באליפות וגם בליגת האלופות, והפכה מועמדת בכירה לאליפות הממלכה כמעט בכל עונה.

אדוראדס היה ללא מועדון מאז שעזב את ליברפול בתום עונת 2021/22. שמו נקשר בעבר לצ’לסי ומנצ’סטר יונייטד, אך הוא העדיף שלא לחזור למועדון מהפרמיירליג. בנוסף, דווח כי מנצ’סטר יונייטד אינה מוכנה לעמוד בדרישות השכר שלו.

כעת, ע”פ הדיווחים הרבים באירופה, ובראשם דיווחו של העיתונאי האמין והמוערך פאבריציו רומאנו, נטען כי ליברפול פועלת על מנת להחזיר את אדוארדס לתפקיד המנהל הסופרטיבי של המועדון. החזרה של אדוארדס אמורה לעזור למועדון לבנות את העידן שאחרי יורגן קלופ. עוד דווח כי בליברפול יצטרכו לקבל את העובדה כי אם אכן יחזור לתפקיד, אדוארדס מעוניין להית בעל כוח כמעט בלתי מוגבל, ולמעשה להיות האיש החזק במועדון, אפילו יותר ממה שהיה בקדנציה הקודמת שלו באנפילד.

החתמות בולטות בתקופתו של מייקל אדוארדס בליברפול:

  • מוחמד סלאח.
  • אנדי רוברטסון.
  • וירג’יל ואן דייק.
  • סאדיו מאנה.
  • אליסון.
  • פאביניו.
  • הארווי אליוט.
  • דיוגו ז’וטה.
  • איבהאימה קונאטה.
  • קונסטנטינוס צימיקאס.
  • טיאגו אלקנטרה.
  • שרדאן שאקירי.
1 תגובה
  1. תותחן לונדוני כותב

    הם חייבים אותו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן