אוי ברצלונה, בראבו ג’ירונה | 4-2 בדרבי של קטלוניה

בלילה בו ריאל מדריד מוכתרת רשמית לאלופה, ברצלונה מקבלת סטירה בלתי צפויה ומאבדת לא רק את התואר עליו הגנה אלא גם את המקום השני בטבלה.

בלילה בו ברצלונה מפסידה רשמית את התואר בו זכתה בעונה שעברה, הקבוצה של צ’אבי גם מפסידה את המקום השני בטבלה ועל הדרך”מפסידה” את התואר – הקבוצה הבכירה של קטלוניה.
כמובן שזהו איננו המצב וגם שני נצחונות (4-2) בעונה אחת של ג’ירונה על ברצלונה וגם מיקום גבוה יותר בסוף העונה לא יהפכו בן לילה את האחות הקטנה מאד לבכירה של החבל הקטלוני, אך לפחות בכל הקשור לעונת 2023/24 המבולבלת וההזויה של ברצלונה, בעונה זו – ג’ירונה על העליונה.

הפערים עצומים בין שני המועדונים, אך בכל הקשור לקבוצות הכדורגל של עונת הכדורגל הנוכחית, מדובר כמעט באחיות תאומות.

ההפרש בטבלה ביניהן – נקודה למען ג’ירונה.
בכל הקשור לשערי זכות מדובר בפער של 3 שערים ביניהן – 73 לג’ירונה ו 70 לברצלונה, ובכל הקשור לשערי חובה ישנו פער של שער אחד ביניהן – 43 לברצלונה מול 42 לג’ירונה.

בנוסף, שתי הקבוצות אוהבות את הכדור כשברצלונה רושמת בממוצע למשחק 64.7% שליטה בכדור (ראשונה בליגה) כשג’ירונה הצנועה יותר ועם הכלים הפחות איכותיים רושמת בממוצע למשחק 56.1% שליטה בכדור (חמישית בליגה) כשלשתי הקבוצות יש חלוץ מטרה בכיר שנמצא בטופ 3 הכובשים בספרד.

לג’ירונה – ארטם דובביק, הדוב האוקראיני עם 20 שערי ליגה.
לברצלונה – רוברט לבנדובסקי, המפציץ הפולני עם 17 שערי ליגה.

ביניהם נמצא אחד אביר לבן בשם ג’וד בלינגהאם.

על הדשא, שתי הקבוצות אוהבות לתקוף בדרך כלל מהכנפיים.
אצל ג’ירונה זה היה הערב מיגל גוטיירז וסאביו בשמאל וגרסיה וציגנקוב בימין, כשברצלונה שיחקה עם קונדה וימאל בימין וקאנסלו ופרמין בשמאל.

בערך.

למרות ששתי הקבוצות פתחו עם קו של 4 בהגנה על הנייר, על הדשא זה נראה אחרת לחלוטין.

מיצ’ל ידע שבכנף שמאל של ברצלונה רק קאנסלו תוקף ולכן הרגיש בנוח להשאיר את אריק גרסיה כבלם שלישי על המגן התוקף הפורטוגלי, מה שהשאיר את קובארסי די לבדו במאבקים מול ציגנקוב (8) ומרטין (23).
גם בצד השני מיצ’ל הצליח לייצר עליונות מספרית עם בלינד (17), מיצ’ל (3) וסאביו (16) על קונדה וימאל.

למרות זאת, ברצלונה הצליחה לבסס עליונות על הכדור (60% החזקה) ואף לרשום כמות דומה של בעיטות למסגרת, כשהאחות הגדולה רשמה סך של 3 מצבי הבקעה מול 4 של ג’ירונה, אך אולי הנתון הקריטי ביותר הוא העובדה שברצלונה ספגה שלושה שערים מהאיזור שקרוב יותר לרחבת החמש מאשר לרחבת ה 16.

כשמסתכלים על הנתונים היותר מתקדמים מגלים שג’ירונה כבשה 4 שערים עם 1.86 שערים צפויים ממשחק פתוח כשאף בעיטה של המארחת לא החמיצה את המסגרת, בזמן שברצלונה כבשה פעמיים עם 1.5 שערים צפויים ממשחק פתוח, כשהקבוצה של צ’אבי רושמת סך של 2.54 שערים צפויים – עדות לפנדל של לבנדובסקי ולעוד 0.26 שערים צפויים ממצבים נייחים.

וכשצוללים עוד יותר עמוק פנימה מגלים שברצלונה רשמה יותר מפי 2 מסירות בחצי של היריבה – 273 אל מול 109 בלבד של ג’ירונה, ששתי הקבוצות נגעו בכדור ברחבת היריבה במספר דומה מאד (36 ג’ירונה מול 34 ברצלונה) ושברצלונה ניצחה ביותר מאבקים ורשמה פי 2 תיקולים מוצלחים (15 מול 8).

או אם לסכם זאת במילים פשוטות – ברצלונה החזיקה את המשחק בידיה, טעתה יותר מדי פעמים וג’ירונה עטה על הטרף. ככה פשוט.

את שער השיוויון שלה ג’ירונה כבשה תוך חצי דקה אחרי היתרון של ברצלונה כשהיא מגיעה אל השער של טר שטגן באמצעות 5 מסירות בלבד מבעיטת הפתיחה.
את השער השני כבשה ג’ירונה מ”הוקי אסיסט” (המסירה שלפני הבישול) של סרג’י רוברטו עם טעות איומה.
את השער השלישי כבשה ג’ירונה אחרי איבוד כדור רשלני של קובארסי על קו האמצע ומשם הדרך אל השער הייתה הסלולה.
השער הרביעי של פורטו היה פשוט שירה. שום קשר לטעויות – אולי רק של קאנסלו בסגירה.

בראיון אחרי המשחק צ’אבי סיכם את ההפסד בצורה מושלמת:

המשחק הזה מסכם את העונה שלנו. גם הפעם נתנו במתנה לקבוצה השניה את הנצחון. שלטנו במשחק. לא הצלחנו להבקיע שער שלישי ואז נתנו להם שלושה שערים במתנה. המשחק הזה מראה שאנחנו לא תחרותיים, שחסרה לנו בגרות ושאנחנו עושים טעויות אישיות שלא אמורות לקרות ברמה הזו. הם כבשו שני שערים בשתי דקות בגלל הטעויות שלנו. בעונה שעברה צמצמנו את הטעויות האישיות, אבל העונה הכפלנו אותן. אנחנו צריכים לשכוח את העונה הזו ולנסות שוב בעונה הבאה. אנחנו נצטרך לשנות הרבה דברים. אנחנו מאוד מאוכזבים מהתוצאה. שיחקנו טוב.

גם רונלד אראוחו העביר מסר דומה לתקשורת:

התחלנו טוב, היו לנו הרבה מצבים לעשות 1-3 אבל לא היינו יעילים. אחר כך, פשוט קרסנו מנטלית אחרי שער השוויון. אנחנו חייבים לאמץ מנטליות של ווינרים. אנחנו קבוצה טובה, אבל אנחנו חייבים לשפר את זה לעונה הבאה.

וזו אולי הבשורה מהמשחק הזה – העונה הבאה.
עם אותו כרטיס אדום לאראוחו ברבע גמר ליגת האלופות, ברצלונה איבדה את עצמה לחלוטין, בעונה מבולבלת גם ככה.
הצעד הקטלוני, פעם אחורה פעם קדימה של צ’אבי, לבטח לא עזר לקבוצה, גם אם במשך תקופה מסוימת הקבוצה נראתה שהיא משתפרת תוך כדי תנועה.

במשחק עם כל כך הרבה טעויות אישיות, קשה לדבר על טקטיקה ואסטרטגיה כשהקבוצה כושלת בעיקר בצד המנטלי.
והצד הזה, המנטלי, הוא על המועדון. מההנהלה ועד לצ’אבי.
תפקידם להעניק שקט ובטחון אך במקום זאת, בכל יום חדש ישנה שמועה חדשה שמרחפת לה במסדרונות המועדון.

אפשר לבקר את ניהול המשחק של צ’אבי, אך כאמור הקבוצה שלטה במשחק ואיבדה אותו לחלוטין בגלל שתי טעויות של שני שחקנים שנמצאים בשני הקצוות השונות של הסקאלה – האחד שחקן ותיק ומוערך על ידי המאמן שענד את סרט הקפטן הערב, והשני שחקן צעיר ופוטנציאל אדיר שזוכה לדקות רבות מאד בגיל 17 בלבד, כך שגם עם הטעויות הקשות בסגירה ובעמידה, קשה לבוא אל קובארסי בטענות.

זו עונה בה ברצלונה איבדה את עצמה אך גם גילתה מחדש את הלה מאסיה, שזה דבר שצריך לעודד רבות את אוהדיה המתוסכלים.

העונה הזו קשה מאד וברצלונה תנסה לסיים במקום השני בכדי להגיע אל הסופרקאפ הספרדי והכסף שמתלווה אליו, אך כך או כך, העיניים צריכים להיות נשואות אל העונה הבאה.

גיליון ציונים

 

 

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    המצב כואב

  2. הכפתור של לאפורטה כותב

    צ׳אבי מוכר אותנו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן