איסלנד פוגשת את ישראל | הכנה טקטית

ביום חמישי תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת איסלנד ותתמודד מולה בחצי גמר ליגת האומות. אנחנו ננתח את סגנון המשחק של איסלנד, ננסה להבין מה גודל האתגר העומד בפני הנבחרת שלנו וננסה לצפות כיצד איסלנד תשתמש בכלים שלה נגדנו.

קצת נתונים על איסלנד ממוקדמות היורו:

נבחרת איסלנד כבשה 17 שערים וספגה 16, שמרה 3 משחקים על שער נקי.

48.9% מכלל המסירות שלה הם כדורים ארוכים.

21.1% מהמסירות בחלק הקדמי הם הרמות לתוך הרחבה.

איסלנד מחזיקה 51.4% בכדור בממוצע למשחק.

כובשים בולטים :

אלפרד פינבוגאסון – 3 שערים.

ארנאר הארלרדסון – 3 שערים.

ארנור סיגורדסון – 2 שערים.

 

סגנון משחק

איסלנד לא נבחרת שאוהבת לשלוט בקצב המשחק.
לא נראה אותה מרבה להחזיק את הכדור וממש בונה את משחק ההתקפה שלה מאחור, אלא שנראה אותה יותר מנסה לצאת קדימה בעזרת כדורים ארוכים בעיקר לאיזור הקווים. בחלק הקדמי איסלנד תנסה להכניס את הכדור לתוך הרחבה , אם זה בכדורי עומק או בהרמות מהאגפים, כאשר החלוצים שלה ממתינים שם.

מערך

המערך ההתקפי של נבחרת איסלנד יכול להשתנות בהתאם ליריבה שלה, נוכל לראות אותה בפריסה של 4-3-3 קלאסי או במערך של 4-4-2 קווים.

הפריסה ההגנתית שלה לא משתנה בכלל ונראה אותה תמיד עומדת במערך של 4-4-2.

העמידה ההגנתית של איסלנד מאוד הרשימה אותי, השחקנים מאוד מחויבים למשחק ההגנה של הקבוצה, עומדים קרוב אחד לשני, מתואמים מאוד וסורקים כל הזמן את הסביבה שלהם כדי לזהות תנועות של שחקני היריבה.

כאשר איסלנד מצליחה להרוויח את הכדור דרך משחק ההגנה שלה היא מנסה לצאת כמה שיותר מהר למעברים כשהכדורים ילכו קדימה בכל הזדמנות כדי לנצל את השטחים ואת הדלילות בהגנה של היריבות שלה.

לפרקים איסלנד מנסה ללחוץ את היריבות שלה והיא יודעת לעשות את זה בצורה מתואמת ודי טובה , הטריגר שלה מתחיל כשהכדור מגיע לקו ( אל אחד המגנים ) היא מנסה לייצר לחץ על המגן שמקבל אותו ועל הבלם הקרוב אליו תוך כדי שהיא סוגרת להם את נתיבי המסירות אל שאר שחקני הקבוצה.

בנוסף , כאשר הלחץ נשבר מרשים לראות איך השחקנים חוזרים לעמדות המוצא שלהם במהירות ומסתדרים לקראת ההתקפה שמגיעה.

בבניית המשחק ניתן לראות בבירור שהמטרה של איסלנד היא להביא את הכדור קדימה כמה שיותר מהר, כשיש אופציה ישלחו כדור ארוך לעבר החלוץ או לכיוון שחקני הקו ( כנפיים/ מגנים ), במידה ולא מתאפשר הם ינסו להזיז את הכדור ולצאת קדימה בהזדמנות הראשונה שתבוא.

שחקנים בולטים :

אלברט גודמונדסון– חלוצה של גנואה האיטלקית, כבש העונה בליגה 10 שערים ובישל שלושה. מיוני האחרון השחקן לא נכלל בסגל של נבחרת איסלנד מהסיבה שהוגשה נגדו תלונה בגין אונס, לאחרונה הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום ולכן בנבחרת החליטו לזמן אותו שוב לסגל. גודמונדסון מאוד מהיר, יש לו דריבל מצוין, ויכולות של שינוי קצב ברמה טובה מאוד.

תוכלו להתרשם מביצועיו כאן :

ארנור סיגורדסון – שחקן כנף, משחק בעיקר בצד שמאל אך לעתים משחק גם בצד ימין. משחק בבלקבורן מהצ’מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה) ואותי באופן אישי הוא ממש הרשים. הפעולות שהוא מבצע מאוד תכליתיות, הוא מאוד מאוד זריז, מאוד חד והטיפול שלו בכדור מצוין. הוא שחקן שמחפש לתקוף את השער כל הזמן ולהכניס כדורים לכיוון הרחבה.

בזווית ישראלית

לאחר הניתוח על נבחרת איסלנד ובראייה עתידית על המפגש הקרוב, אני צופה שהאיסלנדיים יתנו לנו להחזיק בכדור, יתנו לנו להרגיש בטוחים בעצמנו, להזיז את הכדור ולנסות לתפוס אותנו לא מוכנים דרך התקפות מעבר.

אני צופה שהם ילחצו אותנו מדי פעם ויחכו לטעויות שלנו.

בכל פעם שירוויחו את הכדור, הוא ייבעט לכיוון הקווים, או שנראה אחד על אחד של שחקני הכנף שלהם, או הרמות לתוך הרחבה במטרה למצוא את החלוצים הפיזיים שלהם.

בקווים יש להם יתרון, אני חושב שאיכות השחקנים בחלק הקדמי שלהם גבוהה ומבלי למצוא פתרונות הגנתיים יעילים אנחנו עלולים לשלם את המחיר, אולי להביא את הכנף לעזרה, אולי לצמצם את השטחים בקווים בעזרת קשרים ואולי גם וגם. חזן צריך לחשוב על איך הוא עוזר לדסה ורביבו בחלק ההגנתי.

לסיכום , אני חושב שאיסלנד עולה עלינו באיכות השחקנים אך מנגד אני חושב שהיא לא נבחרת שמאומנת ברמה גבוהה, יש איזשהו רעיון לעמוד איתן בהגנה ולצאת קדימה כאשר זה מתאפשר אך לדעתי אפשר לעצור אותם, לא יהיה קל אבל התקווה קיימת. אל אל ישראל!

נבחרת ישראל נגד איסלנד (21.03)
מפגש צפייה עם קדם משחק טקטי.
נפגשים בשעה 21:00 בפאב הביר גארדן שבראשון לציון.

כניסה חינם ומעל גיל 18.
נא לשמור מקומות מראש.
שמירת מקומות דרך הקישור המצורף:
https://ballerz.co.il/beergarden/
או דרך הוואטסאפ 0502299899

יש לבחור בתאריך ובשעה הרצויה ובמקומות בטריבונה!
חשוב לזכור – הטריבונה בביר גארדן פתוחה בכל יום. השידורים הבולטים מופיעים בלוח השנה.
ביר גארדן, ראשון לציון רוטשילד 83.
אווירת כדורגל, אוכל טוב וכמובן אלכוהול בראש טוב.

4 תגובות
  1. סארי כותב

    ניתוח מקצועי כמו תמיד!

  2. החריג הקולומביאני כותב

    יופי של כתבה, יש עוד מקומות עם שידור שלכם או רק בראשלצ?

  3. ניסים חליבה כותב

    כרגע אנחנו רק בראשל”צ בפאב הבית שלנו.

  4. יאיר כותב

    כתבה נהדרת , באמת מפגש מעניין מאוד !

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן