איפה הם היום? | הכישרונות של 2016

בכל שנה צצים להם מספר כישרונות, חלק מהכישרונות פורצים וחלקם נותרים מאחור ומנסים את מזלם במדינות שונות. נחזור אחורה בזמן לשנת 2016, 8 שנים לאחור. הכישרונות של השנה ההיא אמורים להיות כבר שחקני מפתח בקבוצותיהם או להבין שהפוטנציאל שהיה להם כבר לא ימומש.

הכישרונות של 2016, אמורים כבר להיות בשיא של הקריירה שלהם ולסחוב את הקבוצות שלהם, יש כאלה שבאמת מצליחים לעשות את זה אך גם יש כאלה שנותרו מאחור ואת הכישרון שלהם הם כבר לא יממשו. אז מי אותם השחקנים?

מקום עשירי – לוקה יוביץ’

לוקה יוביץ’ התחיל את הקריירה בכוכב האדום בלגרד, הקבוצה שמוציאה כישרונות כמעט בכל שנה לכל רחבי אירופה, השחקן פרח במדי האדומים ואף השווה לאליל נעוריו ראדמל פאלקו. לאחר שנתיים בקבוצה הבוגרת של המועדון, מי ששמה ראשונה את ידיה על הסרבי הייתה בנפיקה. הקבוצה הפורטוגזית היא מקפצה לכישרונות, ויוביץ’ ציפה אף הוא להתפתח ולפרוץ שם, אך זה לא קרה. לאחר שנה במועדון, בנפיקה החליטה להשאיל אותו לפרנקפורט הגרמנית לשנתיים עם אופציית רכישה על סך 22 מיליון אירו.

אחרי שנה נוספת שבה יוביץ’ לא הצליח להגיע לציפיות, הגיעה עונת הפריצה – 2018/19. עם 26 שערים והובלה של המועדון הצנוע לחצי גמר ליגה אירופית, הסרבי הראה לכל העולם מי הוא באמת. פרנקפורט לא נתנה ליוביץ’ לברוח לה מהידיים ורכשה אותו מבנפיקה. בסוף העונה המעבר הכי גדול של השחקן הגיע, כאשר ריאל מדריד רכשה אותו תמורת 63 מיליון יורו, בתקווה שהוא יהיה היורש של בנזמה. אולם, התקוות מהר מאוד נגוזו, כאשר בשלוש השנים ששיחק עבור ריאל, יוביץ’ שיחק 36 משחקים וכבש שלושה שערים בלבד.

גם עצירה נוספת בפרנקפורט בהשאלה לא עזרה, והסרבי לא הצליח לממש את עצמו. בשנת 2022, כשהוא שחקן חופשי, הלך יוביץ’ לחפש הרפתקה חדשה. פיורנטינה הייתה זו שאימצה את יוביץ’ אליה, אך גם שם ההצלחה לא הייתה כבירה עם שישה שערים ב31 הופעות. כיום יוביץ’ מצא את עצמו חלוץ מחליף של ז’ירו במילאן.

ציון 6.5.

מקום תשיעי – סטיבן ברחווין

הרבה תקוות תלו בהולנד על שחקן צעיר בשם סטיבן ברחווין. הולנד בזמנו חיכתה לכישרונות חדשים, וזה בגלל הדור הקודם שהתחיל להתבגר. ואז ממחלקת הנוער של פ.ס.וו גדל ברחווין. בשנת 2015, כאשר הוא היה בן 17, עלה ההולנדי להופעת בכורה בבוגרים של פ.ס.וו, ובאותה שנה החל את קריירת הבוגרים שלו. את שער הבכורה במדי הקבוצה הוא כבש מול זולה בסוף 2016, כאשר לראשונה בחייו הוא הפך להיות שחקן סגל לגיטימי בקבוצה בוגרת.

תוך כדי שהוא זוכה איתה באליפות בשנת 2017/18, הפך ברחווין לשחקן הרכב בפ.ס.וו. הוא כבש 8 שערים והוסיף 11 בישולים בליגה. שנה לאחר מכן הגיעה עונת התפוצצות של ברחווין. אומנם פ.ס.וו לא זכתה באליפות, אבל 15 שערים ו-13 בישולים של ההולנדי זיכו אותו בזימון בכורה לנבחרת הלאומית, במשחק מול גרמניה בליגת האומות.

ואז הגיע המעבר הגדול, בינואר 2020 עבר ברחווין לטוטנהאם תמורת 26 מיליון יורו. ההתחלה שלו נראתה מבטיחה, עם שער בכורה מול מנצ’סטר סיטי ואף זכייה בשחקן המשחק של סקי ספורט. אך מכאן החלה הירידה. עם פציעות רבות וחוסר יציבות, השחקן ההולנדי לא הצליח להתרומם לגבהים שציפו ממנו. לאחר שנה וחצי בלבד בפרמיירליג, חתם השחקן ביריבה של פ.ס.וו, אייאקס, תמורת 31.2 מיליון יורו – הסכום הכי גבוה שהמועדון הוציא עבור שחקן אי פעם. כעת, ברחווין הוא הכוכב הגדול ביותר של האימפריה ההולנדית, אולם הקבוצה שלו לא מצליחה לחזור לתלם לאחר עזיבתו של טן האח. העונה אייאקס סופגת את אחת העונות הכי קשות שלה בהיסטוריה, כאשר בתחילת העונה היא הייתה ממוקמת במקום האחרון. ככל שהעונה התפתחה אייאקס הצליחה להתייצב, ומצאה את עצמה במקום החמישי בקרב עליה לליגה האירופית. ברחויין עדיין לא מצליח לשמור על כשירות, ובזימון האחרון בהולנד השחקן לא זומן.

ציון: 6.5

מקום שמיני – ג’ו גומז

השחקן היחיד שנשאר במקומו ברשימה הזו במלוא המובן של המילה הוא ג’ו גומז. גומז החל את הקריירה שלו בצ’רלטון יונייטד, וכבר אחרי שנה ליברפול גילתה אותו ושילמה עליו 3.5 מיליון יורו. בעודו בן 17 בלבד נכנס גומז כמחליף בניצחון 1-0 על סטוק סיטי. כבר בעונה הראשונה שלו התגלתה הבעיה הגדולה שלו, הפציעות. השחקן קרע את הרצועה ונאלץ להיעדר לשנה מהמגרשים, כבר בתחילת הקריירה הצעירה שלו. לאחר שנה וחצי גומז פתח לראשונה בהרכב של ליברפול, במשחק גביע מול פליימות’.

בעונת 2017/18 מצא את עצמו ג’ו גומז פותח בחצי הראשון של השנה בעמדת המגן הימני, לאור פציעת נתנאל קליין, ואף הראה יכולת טובה מאוד עד שהגיע פציעה נוספת, הפעם בעקב, שגרמה לו להיעדר לעוד מספר משחקים. מי שהחליף אותו אז היה לא אחר מאשר טרנט אלכסנדר ארנולד. לאור הפציעות של לוברן ומאטיפ הבלמים, מצא את עצמו ג’ו גומז שוב פותח בהרכב, אבל הפעם בעמדת הבלם. ושוב, השחקן האנגלי הראה יכולת מעולה, שאף הקנתה לו זימון בכורה למשחק רשמי במדי נבחרת אנגליה, במשחק מול ספרד בליגת האומות, והוא אף השלים 90 דקות באותו משחק. אבל, מאז הקריירה שלו המשיכה להיתקע במקום בעקבות פציעות שגרמו לו להחסיר כ-82 משחקים במהלך 5 שנים, הבלם לא הצליח להגיע אל הפוטנציאל שלו, אך עדיין נשאר שחקן סגל בליברפול ואפילו לאחרונה חתם על חוזה חדש עד 2027.

ציון: 7

מקום שביעי – יורי טילימנס

ילד הפלא הבלגי החל את דרכו בקבוצה הבוגרת של אנדרלכט בגיל 16 בלבד, ואת משחקו הראשון שיחק במחזור הפתיחה של הליגה ב-2013 נגד לוקרן. בהמשך השנה הוא אף חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו עם אנדרלכט. טילמנס קבע שיא של השחקן הבלגי הצעיר ביותר שמשתתף במשחק צ’מפיונס ליג, בגיל 16 ו-148 ימים נגד אלומיפיאקוס. במהלך השנתיים הראשונות שלו זכה השחקן בתואר השחקן הצעיר הטוב של השנה. השיא שלו בליגה הבלגית הגיע בעונת 16/17, כאשר הוא כבש 13 שערים ב31 משחקים. נוסף על כך הוא כבש עוד חמישה שערים בליגה האירופית, בקמפיין שבו הגיעה אנדרלכט עד לרבע הגמר של ליגה אירופית. בזכות העונה הזו טילימנס קיבל את פרס ה’בלגי הטוב ביותר של השנה’.

לאחר העונה המשוגעת שעבר, טילימנס עבר לאלופה הצרפתית מונאקו תמורת 25 מיליון יורו, אך השחקן לא הצליח לשחזר את יכולותיו מאנדרלכט. השער הראשון שכבש הגיע לאחר שנה מאז שחתם. עד כמה טילימנס לא הצליח במונאקו? הוא נרשם על ידי העיתון ‘פראנס פוטבול’ כפלופ של הליגה לשנת 2018.

בחלון העברות של ינואר עבר השחקן ללסטר בהשאלה תמורת אדריאן סילבה. השחקן הצליח להחזיר לעצמו טיפה מהביטחון, והרשים את ראשי לסטר שקנו אותו תמורת 32 מיליון יורו. טילימנס היה שותף באופן מלא לזכייה הראשונה של לסטר אי פעם בגביע ה-FA, ואף כבש את שער הניצחון במשחק. שנתיים לאחר מכן הוא חווה רגע מצער עם ירידת לסטר לליגה השנייה באנגליה. כיום, השחקן ממשיך בליגה הראשונה באנגליה כאשר הוא חתם באסטון וילה, בה הוא נע בין ההרכב לבין הספסל של הקבוצה. את שערו הראשון בליגה במדי אסטון וילה כבש מול שפילד יונייטד בחודש אפריל השנה.

ציון: 7

מקום שישי – רובן נבש

הקשר הפורטוגלי החל את הקריירה במדי פורטו. בגיל 17 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה נגד מאריטימו, שם הוא גם כבש את שער הבכורה בניצחון 2-0 ובכך הפך להיות השחקן הצעיר ביותר של פורטו שכובש שער בליגה. באותה שנה שבר הפורטוגלי שיא נוסף, הפעם בליגת אלופות, כאשר במשחק מול ליל שבר נבש את השיא של כריסטיאנו רונאלדו, כשחקן הפורטוגלי הצעיר ביותר שמשחק בליגת אלופות.

באוקטובר 2015 הוא שבר שיא נוסף, כאשר ענד את סרט הקפטן במשחק שלב הבתים של ליגת אלופות מול מכבי תל אביב. בכך הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בליגת אלופות שעונד את סרט הקפטן. בשנת 2017 השלים נבש את המעבר הראשון שלו בקריירה, לקבוצת הצ’מפיונסצ’יפ דאז וולבס תמורת 15.8 מיליון יורו. אז זה היה סכום השיא ששולם לפורטו עבור שחקן. בוולבס הקשר התאחד עם מאמנו לשעבר נונו סאנטוס.

בגיל 22, בעונתו הראשונה באנגליה, נבש היה בורג מרכזי בעלייה של וולבס לליגה הראשונה. השחקן אף היה חלק מהמועמדים לשחקן השנה בצ’מפיונצ’יפ. נבש שיחק 42 משחקים בליגה, בהם כבש שישה שערים, כולם מחוץ לרחבה. לאחר העונה המצוינת שרשם הקשר, וולבס מיהרה להחתימו על חוזה חדש עד שנת 2023. בעונה שלאחר מכן, וולבס הפכה למושבת פורטוגלים, דבר שהקל אפילו יותר על נבש להתרגל למדינה החדשה. בשנת 2019 קיבל השחקן את סרט הקפטן בוולבס, ובעונת 2022/23 הוא שיחק את רוב המשחקים כקפטן הראשון של הקבוצה, זאת בגלל שהקפטן הראשי, קונור קודי, היה שחקן ספסל. סה”כ ערך רובן נבש כ-213 הופעות במדי וולבס, והפך לאחד השחקנים החשובים ביותר במועדון.

בחלון האחרון קיבל נבש הצעה מאל-הילאל הסעודית, והחליט ללכת לכיוון הכסף של סעודיה. וולבס מכרה את השחקן תמורת 47 מיליון לישט, סכום שיא עבור המועדון האנגלי.

ציון: 7.5

מקום חמישי – אוסמן דמבלה

נעבור לכישרון המתעתע ביותר אוסמן דמבלה. דמבלה החל את הקריירה שלו בראן הצרפתית, כאשר בנובמבר 2015 כשהוא בן 18, החליף הכישרון הצרפתי את קמיל גרוזיצקי לחמש דקות. הכנף הצרפתי כיכב בשנתו הראשונה בבוגרים, עם 12 שערים ב26 הופעות בלבד. בדרבי הברטוני מול נאנט, דמבלה כבש את השלושער הראשון בקריירה שלו, משחק בו ראן ניצחה 4-1 את נאנט. כוכב העבר מיקאל סילבסטרה השווה את דמבלה לכנף אחר בשם כריסטיאנו רונאלדו. הצרפתי נחשב לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בדור האחרון בצרפת.

בסוף אותה שנה, נמכר דמבלה לבורוסיה דורטמונד תמורת 35 מיליון אירו. הוא חתם על חוזה לחמש שנים, והגיע למועדון באופן רשמי ב-1 ליולי. את הופעת הבכורה ערך דמבלה בהפסד 2-0 לבאיירן מינכן בסופר קאפ הגרמני. שערו הראשון הגיע בסמפטמבר, ב5-1 על וולפסבורג, כחודשיים לאחר מכן הוא כבש גם שערו הראשון בליגת אלופות, בניצחון 8-4 על ליגה ורשה.

הצרפתי לא עצר עם 10 שערים ו-21 בישולים ב-50 הופעות, כאשר השער החשוב ביותר הגיע בניצחון 2-1 נגד פרנקפורט בגמר הגביע. דמבלה כבש את השער שניצח לדורטמונד את המשחק. באותה שנה הוא זכה בתואר ה’שחקן הצעיר המצטיין של הבונדסליגה’, ונבחר להרכב השנה של הליגה.

באותה עת עזב ניימאר את ברצלונה לפ.ס.ז’ תמורת 222 מיליון יורו. המועדון הספרדי ידע שהוא חייב לחזק את הסגל אחרי לכתו של הכוכב הברזילאי, ולכן הוא קנה את דמבלה תמורת 135 מיליון יורו, סכום שיא של המועדון בתקופה הזו. בבארסה החלה הירידה של הצרפתי. פציעות הולכות וחוזרות, ביטחון שנעלם, והשחקן לא הצליח לחזור לעצמו. השער הראשון שכבש עבור בארסה הגיע רק שמונה חודשים לאחר חתימתו, במרץ 2018.

השער הראשון שלו בליגת אלופות במדי בארסה הגיע רק בשנת 2020, במשחק מול יובנטוס. גם בהמשך הוא סבל מפציעות שגרמו לברצלונה להתחיל לחשוב על מכירתו של הצרפתי. על אף הכושר הלא טוב והפציעות, דמבלה הצליח לזכות בשתי אליפויות ובשתי גביעים, אך בליגת אלופות נשאר כתם גדול ב-2019 עם החמצתו מול ליברפול, מהלך שיכל לגרום לעלייה של ברצלונה לגמר אלופות. באותו זמן דמבלה זומן לסגל נבחרת צרפת במונדיאל 2018, ואף זכה להיות אלוף עולם באותו מונדיאל.

בשנת 2022 צ’אבי הגיע לאמן את ברצלונה, ומההתחלה הוא הכניס ביטחון בצרפתי ושידר לו שהוא איתו לאורך כל הדרך. בשנת 2023 עזר דמבלה למאמן הספרדי להחזיר את האליפות לקטלוניה, עם 8 שערים ו9 בישולים ב35 הופעות. למרות האמון ממאמנו, בחר דמבלה בקיץ לעזוב את ברצלונה לפריז סן ז’רמן, באמצעות סעיף שחרור שהיה לו בחוזה. דמבלה אף שיחק מול ברצלונה, וכבש שני שערים במפגשים בניהם, שעזרו לצרפתים להדיח את ברצלונה ברבע גמר ליגת אלופות. דמבלה ממשיך לחזור לעצמו, עם 14 בישולים ו-5 שערים במהלך העונה הנוכחית.

ציון 7.5

מקום רביעי – ג’יאנלואיג’י דונארומה

השחקן הכי צעיר בחבורה הזו, הוא גם השחקן ששיחק הכי הרבה בכל החבורה הזו, השוער היחידי בעשיריה – גיאנלואיג’י דונארומה. דונארומה החל את דרכו בקבוצה בוגרת בגיל מאוד צעיר, כאשר הוא היה בן 16 בלבד. בשנת 2016 הוא התחרה עם דייגו לופז וכריסטיאן אביאטי על אפודת השוער במילאן. ב-25 באוקטובר ערך דונארומה את הופעת הבכורה שלו במועדון, כאשר הוא הועדף על דייגו לופז בהרכב. דונארומה הפך להיות השוער השני הצעיר בהיסטוריה שפותח בהרכב בליגה האיטלקית.

מאז המשחק הזה האיטלקי לא יצא מהשער, וזכה להיות השוער הראשון של מילאן לאורך שנים, כאשר הוא מבסס את עצמו כאחד השוערים הטובים בעולם, הוא זכה להשוואות עם בופון האגדי, כאשר באיטליה ראו סימנים דומים מאוד בין השניים. בגיל 17 בלבד ערך דונארומה את הופעת הבכורה בנבחרת הלאומית, מול נבחרת צרפת ב1 לסמפטמבר. בכך הוא הפך להיות השוער הצעיר ביותר שמשחק עבור נבחרת איטליה. דונארומה לא עצר והמשיך להראות את יכולותיו כשוער ראשון במדי מילאן, ואפילו היו שמועות על מעבר יוקרתי לריאל מדריד. ב21 ביולי 2020 רשם דונארומה את הופעתו ה-200 במילאן, בגיל 21 בלבד. במהלך המשחק קפטן הקבוצה רומנוגלי הוחלף, והעביר את סרט הקפטן לדונארומה.

שנה לאחר מכן הגיע רגע השיא של השוער, עם יורו 2021. דונארומה הצליח להוביל את איטליה לזכייתה השנייה בגביע, תוך כדי שהוא עוצר שלושה פנדלים בגמר מול אנגליה. בסיום הטורניר נבחר דונארומה לשחקן המצטיין של היורו, ולשוער המצטיין.

אך כאן מגיעה נקודת המפנה, כאשר השוער ומילאן לא הצליחו להגיע להסדר בנודע לחוזהו, והוא עזב את המועדון לאחר חמש שנים. בנובמבר 2021, זכה השוער בפרס יאשין, פרס לשוער הטוב ביותר בעולם באותה שנה. מי ששמה את ידה על דונארומה היא פריז סן ז’רמן, אבל מאז השוער לא מצליח לשחזר את היכולת שלו מהיורו המוצלח. זה התחיל עם טעויות מול ריאל מדריד, שהובילו להדחה של פריז מליגת האלופות ב-2022, וזה ממשיך בביקורות רבות על היכולת שלו לאורך השנים. באוקטובר 2023, שמונה שנים בדיוק אחרי הבכורה שלו במילאן, דונארומה פגש את האקסית המיתולוגית וזכה לשריקות בוז מהקהל.

ציון: 8

מקום שלוש – גבריאל ז’סוס

החלוץ הברזילאי גבריאל ז’סוס הוא השחקן הלא אירופאי הראשון ברשימה. את תחילת הקריירה בילה ז’סוס בפלמאיירס, כאשר הכישרון שלו התפרסם במהירות במועדון. בעונה אחת בנוער כבש ז’סוס 37 שערים ב-22 משחקים בלבד. שנה לאחר מכן הוקפץ ז’סוס לקבוצה הבוגרת של פאלמיירס. את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת ערך במרץ 2015 נגד ברגנטינו. הכישרון שלו המשיך להכות גלים, אך הפעם לא רק בברזיל אלא גם באירופה. מי שלקחה את הכישרון הייתה מנצ’סטר סיטי, ששילמה 33 מיליון אירו לפאלמיירס במאי 2016. השחקן הגיע לקבוצה רק ב-2017 על מנת שהקבוצה הברזילאית תוכל להשלים את מטרותיה לפני שנמכר.

הופעת הבכורה של ז’סוס הגיעה ב-21 לינואר 2017, כאשר החליף את ראחים סטרלינג מול טוטנהאם, במשחק שנגמר בתוצאה 2-2. הופעת הבכורה שלו בהרכב הגיעה כחודש לאחר מכן, נגד ווסטהאם, ובאותו משחק הוא כבש ובישל שניים מחמשת שערי סיטי, בכך הפך ז’סוס לשחקן הראשון בהיסטורית סיטי שכובש ומבשל במשחק הבכורה שלו בליגה. ז’סוס המשיך לצבור תאוצה, תוך כדי שהוא זוכה בתארים ללא הרף וזוכה למחמאות ממאמנו, פפ. השיא שלו הגיע בשנת 2020 כאשר הוא הפך להיות שחקן הרכב פותח ברוב העונה, שאף לפעמים הדיח את אגוארו הותיק מההרכב. שנתיים לאחר מכן, הגיע לסיטי החלוץ הנורבגי הארלינג האלנד. ז’סוס, שרצה להיות שחקן הרכב, בחר לעזוב את סיטי ולהגיע לארסנל. גם בארסנל הוא המשיך ביכולת הטובה שהציג בסיטי, וכמעט החזיר את האליפות לתותחנים לאחר כמעט 20 שנה. אך לבסוף הוא הפסיד את האליפות בקרב מול האקסית מנצ’סטר סיטי. בעונה הנוכחית ז’סוס חווה ירידה קלה ביכולת, אך עדיין ממשיך להיות שחקן חשוב בקבוצה של ארטטה למרות שאיבד את מקומו בהרכב לקאי האברץ.

ציון: 8.5

מקום שני – מרטין אודגור

השחקן שזוכה במדלית הכסף הוא הנורבגי מרטין אודגור. את תחילת הקריירה בילה אודגור בסטרומסגודסט הנורבגית, והוא התחיל להתאמן עם הקבוצה הבוגרת כבר בגיל 12. את הופעת הבכורה הוא ערך בגיל 15 נגד אדלסדולס ובכך הפך להיות השחקן הצעיר ביותר באותה תקופה שמשחק בליגה הראשונה בנורבגיה.

כל אירופה רדפה אחר אודגור, והוא הלך להתאמן אצל קבוצות כמו ליברפול ובאיירן מינכן. מי שעשתה את הצעד הראשון הייתה ריאל מדריד, שקנתה אותו בעבור 3 מיליון יורו בלבד בינואר 2015. את תחילת דרכו בריאל הוא עשה בקסטיליה תחת זינאדין זידאן, אבל לא לקח זמן רב עד שהוא קיבל את הופעת הבכורה בבוגרים של ריאל. אנצ’לוטי זימן אותו לסגל מול חטאפה במחזור הסיום, והוא אפילו נכנס כחילוף בדקה ה-58 במקום כריסטיאנו רונאלדו. הוא השחקן הצעיר ביותר ששיחק בריאל מדריד באותו זמן. לאחר מכן, המשיך הקשר לשחק תחת קסטיליה ולעיתים זומן לסגל. ריאל לא רצתה למשוך אותו יותר מדי זמן, והעדיפה להשאיל אותו כדי שיצבור ניסיון ויחזור לריאל מוכן. הקשר במשך ארבע שנים הושאל לשלוש קבוצות – הירנפיין, ויטסה, וריאל סוסיאדד. בשנת 2020 החלה הפריצה האדירה של הקשר, כאשר במדי סוסיאדד הוא כבש שבעה שערים ובישל תשעה נוספים. בנוסף לכך, אודגור הדיח באותה שנה את קבוצת האם שלו, ריאל מדריד, מגביע המלך. לאחר השנה המוצלחת, אודגור שב הביתה וקיווה לקבל דקות, אך זה לא קרה. בתקופת הפריצה שלו בריאל כיכבה שלישיית הקישור האדירה קרוס, מודריץ וקאסמירו, בנוסף אליהם, גם פדריקו ואלוורדה, שפרץ אף הוא יחד עם אודגור, היה מועדף על פניו. כתוצאה מכך, אודגור הושאל שוב, הפעם לארסנל. בארסנל אודגור החל לצבור ביטחון וניסיון, והתותחנים נתנו לו את כל מה שצריך בשביל זה.

בסיום עונת 2021, שב אודגור לריאל מדריד, אך הפעם החליט שהוא לא מעוניין להישאר במועדון והחליט לעזוב. ארסנל קפצה על המציאה ורכשה אותו תמורת 40 מיליון אירו. אודגור לאט לאט הצליח להראות יכולת אדירה בארסנל, כאשר היה קרוב לזכות איתם באליפות בשנה שעברה. העונה, אודגור עם סרט הקפטן עליו, ממשיך לקבל את ההובלה ואת הקרדיט מארטטה, והוא משיב לו ביכולת פנומנלית. למעשה אודגור חווה את עונת השיא בקריירה, כשהוא מוביל את הקבוצה במאבק אליפות נוסף מול הסיטיזנס.

ציון: 9

מקום ראשון – ויקטור אוסימן

במדלית הזהב זוכה האתלט האדיר – ויקטור-אייר-אוסימן. וולפסבורג הייתה היריית פתיחה של אוסימן באירופה, ואת הופעת הבכורה ערך הניגרי מול בורוסיה מנשגלבאך כאשר נכנס מחליף בדקה ה-59. אולם השחקן לא הצליח כל כך להיטמע בהרכב של וולפסבורג, כאשר הוא משחק בשנתיים 12 הופעות בלבד.

כתוצאה מכך, בשנת 2018 הקבוצה הגרמנית השאילה את אוסימן לשרלואה. החלוץ עשה חיל בבלגיה עם 20 שערים ב-36 משחקים.

לאחר עונת הפריצה, הרבה קבוצות באירופה רצו לשים את ידיהם על השחקן, אך החלוץ בחר בליל הצרפתית. הקבוצה הצרפתית שילמה עליו 15 מיליון אירו והחתימה אותו לחמש שנים. כבר בשני המשחקים הראשונים שלו כבש השחקן שני שערים, נגד נאנט וסנט אטיין. הכיוון שאליו השחקן הלך היה ברור מההתחלה, כאשר הוא גם קטף את שחקן חודש ספטמבר עם שני שערים ושלושה בישולים. באותה עונה כבש אוסימן 18 שערים במדי ליל. ליל לא הצליחה להחזיק בכישרון הניגרי עוד הרבה זמן, וכבר בשנה השנייה הגיעה הצעה מנאפולי בסך 70 מיליון אירו. הרכישה של אוסימן הייתה היקרה ביותר בתולדותיה של נאפולי, אבל מה שבמועדון לא ידעו זה שאוסימן יחזיר את ההוצאה עד היורו האחרון.

את שערו הראשון בנאפולי כבש אוסימן באוקטובר 2020, בניצחון של נאפולי מול אטלאנטה. במהלך השנתיים הראשונות שלו באיטליה החלוץ כבש 24 שערים. אך את מה שקרה בשנת 2023 אף אוהד נאפולי לא ישכח. תחילה, המועדון הביא בקיץ את חביצ’ה קווארצחילה הגיאורגי, שהתחבר לאוסימן מהרגע הראשון. נאפולי התחילה להציג כדורגל אדיר, שבראש הרשימה נמצאו השניים. הצמד תרם רבות לקבוצה, שבסיום העונה זכתה באליפות לאחר 40 שנה. אוסימן כבש 26 שערים בעונה אחת והוסיף עוד חמישה בישולים בליגה ב-32 הופעות, והוא הפך לאחד החלוצים החמים ביותר באירופה.

שנה לאחר ההישג, נאפולי ואוסימן היו ביחסים לא טובים, ולאחר שנאפולי הוציאה בטיקטוק סרטון שהעליב את החלוץ, אוסימן ביקש לעזוב את המועדון ולא רצה להישאר יותר בנאפולי. לאחר שהרוחות נרגעו חתם אוסימן על חוזה חדש במועדון עד 2026. כשהקיץ מגיע, יהיה מעניין מאוד לראות כיצד המועדון האיטלקי ישאיר את החלוץ המצויין לעונה נוספת.

ציון: 9 

4 תגובות
  1. אלעד הוכנר כותב

    אלה הכתבות שאני הכי אוהב כאן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אחלה כתבה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אוסימן חייב לעבור קבוצה הוא לא ילד

  4. אלעד וייצמן כותב

    מסכים איתך אוסימן באמת לא ילד ובשביל לפרוץ באמת הוא חייב לקחת את הצעד לליגה בכירה יותר
    מקווה בשבילו שילך לפריז

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן