“אם יתקשרו אליי ויגידו שצריכים אותי אני אגיע” | איבן ראקיטיץ’ בראיון

הקרואטי הבינלאומי שעבר בחורף האחרון לערב הסעודית פותח את הקלפים לגבי אפשרות חזרה לנבחרת לקראת היורו הקרוב. בנוסף, דיבר הקשר גם על ריאל מדריד, ברצלונה וחברו הטוב לוקה מודריץ'

איבן ראקיטיץ’ היה בעשור החולף אחד השחקנים הטובים בעולם ובברצלונה בפרט. עם טרבל ב-2015 ועוד שלל תארים תחת הקטאלונים, הקרואטי הפך להיות קשר היסטורי. בנוסף להישגיו בברצלונה, הקשר היה חלק מהנבחרת ההיסטורית של קרואטיה שהגיעה לגמר המונדיאל, שם הפסידה לצרפת 4-2. במהלך חלון החורף האחרון חתם ראקיטיץ’ בערב הסעודית ושם סוף כנראה לקריירה האירופית שלו. כעת, כחודש לאחר המעבר ראקיטיץ’ התראיין ודיבר על אפשרות חזרה לנבחרת, חברו הטוב לוקה ועל ריאל ובארסה.

“מדריד עשתה עבודה טובה בשנים האחרונות” התחיל ראקיטיץ. “יש להם בסיס טוב מאוד להצלחה, במיוחד עם קיליאן אמבפה. אני מדבר בכבוד כלפי פלורנטינו כי כואב לי בתור אוהד ברצלונה – יש להם תוכניות ונשיא שצודק ברב ההחלטות שלו. צריך להסיר את הכובע במעבר שלהם מדור אחד לדור חדש.”

“לא כיף להיות אוהד ברצלונה במצב הכלכלי שלה כרגע, זה היה הבית שלי. אני עדיין חושב שפדרי וגאבי זה הבסיס להצלחות של המועדון בעתיד. אני מאחל שבארסה תזכה בליגת אלופות.”

“האם ריאל מדריד תהיה דומיננטית באירופה? הם עשו דברים טובים מאוד כדי שיהיה להם בסיס קבוצתי נהדר לשלוט במשך כמה שנים.”

“אני מדבר בכבוד רב כי הם היו היריבים שלי במשך שנים רבות, אבל לראות מה שפלורנטינו עושה. אנחנו צריכים להגיד שאפו. הם מקבלים את מה שהם מחפשים, יש תוכנית ברורה. הנשיאים לא תמיד צודקים, אבל הוא צדק בהחלטות שלו עם השחקנים, עם האצטדיון, עם כל מה שמסביבו, עם תדמית המועדון.”

“אנחנו חייבים לברך אותו, ובעיקר, איך ריאל מדריד מבצעת את השינוי הזה מדור בודד לדור הבא שיבוא. זה יעשה את ההבדל ובסופו של דבר שמים לב לזה, מי תזכה בליגה? ריאל מדריד.”

אחר כך המשיך ראקיטיץ’ לדבר על חברו לנבחרת לוקה מודריץ’:

“מה אני יכול להגיד על לוקה מודריץ’? ראשית, אני מצטער שאני כל כך רחוק ממנו. יש לי מזל ואני חושב שלכולנו, להנות מאדם כמוהו. זה קצת מעציב אותי שזה נראה שהוא צריך להוכיח את זה כל יום, הוא לא צריך לתת לנו שום דבר אחר, מה שאתה צריך לעשות זה ליהנות לצפות בו.”

“לחבריו לקבוצה, לריאל מדריד, לאוהדים שלו ולנשיא שלו, יש הון עצום ליהנות מלוקה. אני חושב שגם כל האוהדים של הלה ליגה והכדורגל בכלל. אני מקווה שהוא ימשיך, כמעט בלתי אפשרי לדמיין את ריאל מדריד או הלה ליגה בלי לוקה, אבל הוא זה שצריך לקבל את ההחלטה.”

“הוא יודע שאני אוהב אותו כמו אח גדול. חווינו כל כך הרבה דברים ביחד. הוא חלק מהמשפחה שלי, חלק ממני. זה יהיה תענוג להמשיך ולהנות מהקסם שלו ומההתנהגות שלו, מהחיוך שלו.”


בסמפטמבר 2021 החליט ראקיטיץ’ לפרוש מהנבחרת הלאומית. כעת, כמעט שלוש שנים לאחר ההחלטה נשאל ראקיטיץ’ בראיון האם יחזור לנבחרת לקראת יורו 2024:

“זה נכון שהתקשרו אליי ודיברו איתי על זה, אם התקשרו אליי מצורך שקרה משהו והם צריכים אותי על המגרש, אני אהיה שם ב-100%. אני לא יכול לסרב לנבחרת הנהדרת הזאת”.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אחלה ראקי

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן