“אנחנו לא מביאים תוצאות ואנחנו יודעים את זה” | טן האח בראיון

המאמן ההולנדי של מנצ'סטר יונייטד התיישב לראיון ארוך בוא דיבר על העונות הראשונות ביונייטד, היכולת הרעה בשנה האחרונה, הפציעות, ההחתמות ובעיקר על התקווה להמשך

‘מהפכה’ – ב-21 באפריל 2022, חתם טן האח בשדים האדומים, עוד באותו היום הבטיח המאמן ההולנדי כי ינהיג מהפכה במועדון האדום. מאז עזיבת אלכס פרגוסון ב-2013, חלמו אוהדי יונייטד למהפכה מסוג כזה, קידום שחקנים צעירים, הצלחה ובעיקר זכייה בתארים וחזרה לתקופות שהיו ואינם עוד.

אך המהפכה אותה מנהיג טן האח בשנתיים האחרונות היא כזאת שעדיין לא הניבה פרי, הדחה מוקדמת בשלב הבתים של ליגת האלופות העונה, כישלון ברמה המקומית עם מרחק של 13 נקודות מהטופ 4, ודובדבן אחד קטן בדמות גמר הגביע האנגלי שנתיים ברציפות שהיא עוד יכולה לקטוף.

“האם אני מתוסכל? לא זה לא המילה הנכונה שהייתי משתמש בה, אני בן אדם ריאליסטי. בשנה שעברה כשנכנסתי לתפקיד, ניסיתי לעשות את ההתאמות שלי אבל בסופו של דבר אתה צריך לנצח משחקים. אני חושב שהקבוצה היא טובה יותר מבשנה שעברה והצלחנו למצוא דרך שתתאים לנו”. פתח טן האח את הריאיון. “השנה, רצינו לעשות את הצעד הבא. קנינו שוער עם משחק רגל טוב, שיכול להתחיל את המשחק כבר בחלק האחורי. יש לנו קשר דינמי כמו מייסון מאונט שהיה פצוע רוב העונה, וחלוץ שיודע לכבוש שערים כמו הוילונד שעדיין צעיר וצריך את הזמן שלו, אבל פשוט לא הצלחנו”.

החלק ההגנתי והפציעות – 

“מצד אחד האמנו שבחרנו את הבחירות הנכונות לעשות את הצעד הבא, אבל מצד שני הפציעות שהיו לנו גרמנו לנו לעשות שינויים לא רצויים בחלק מהעמדות ובעיקר ברביעייה האחורית”.

טן האח הצביע כי הגורם העיקרי בכישלון של יונייטד העונה היה הפציעות בחלק האחורי, העונה ספגה יונייטד 51 שערים בליגה האנגלית לאחר שבשנה שעברה הייתה הקבוצה עם מספר השערים הנקיים הגבוה ביותר בליגה, “לאורך 47 המשחקים ששיחקנו העונה היו לנו 30 קומבינציות שונות של שחקני הגנה ברביעייה האחורית. ואלה לא היו החלטות שרציתי לעשות אלה כאלה שהייתי חייב בגלל שחקנים שהיו פצועים. כל אחד שמבין קצת בכדורגל יודע שיש לזה השפעה אדירה”.

“כאשר יש לך כל כך הרבה שינויים בחלק האחורי, הכללים והעקרונות נשארים זהים אבל דפוסי המשחק משתנים. אנחנו לא מביאים תוצאות ואנחנו יודעים את זה”. הוסיף טן האח.

לאורך העונה ספגה יונייטד לשערה 600 בעיטות למסגרת, על כך ענה טן האח, “ראיתי את הנתון הזה והוא מאוד ברור לי. בעונה שעברה היה לנו קו הגנה יציב, עשינו את אותה העבודה והיינו לקבוצה עם הכי הרבה שערים נקיים בפריימרליג, אז שכולם בכושר הם יכולים לספק את מה שאני רוצה כדי להגן”.

“הקהל רוצה לראות קבוצה מצליחה, קבוצה שמנצחת. וזה בדיוק מה שאנחנו תמיד מנסים לעשות, בכל משחק השחקנים משחקים בשביל זה יש להם את הרוח. אנחנו מנסים לעשות את ההתאמות שאנחנו נאלצים לעשות במשחק שלנו, כי כשאין לך בלם שמאלי בצד השמאלי או מגן שלא נמצא במקומו, אתה צריך לעשות את ההתאמות שאתה רוצה כדי לנצח”.

יתר על כן אמר טן האח, “אנחנו חוקרים את נושא הפציעות לעומק, והרבה ממה שקורה הוא לפעמים פשוט מזל רע. כשאתה בעונה לא מוצלחת והתוצאות לא הולכות בצורה מסוימת, תמיד תשים לב יותר לפציעות שחטפת מאשר בעונה בה הכל הולך לך כמו שצריך. עם כל זאת יש לנו עוד על מה להילחם העונה, נותרו ארבעה משחקים בליגה וגמר גביע לשחק”.

רמסוס הוילונד וההחתמות שהגיעו בקיץ האחרון – 

בקיץ האחרון חתם בקבוצה רסמוס הוילונד החלוץ הדני בן ה-21 שהגיע תמורת 75 מיליון יורו מאטלנטה. הוילנוד שהגיע כחלוץ הפותח של יונייטד הועדף על פני שמות אחרים. על החתמתו סיפר טן האח, “היו לנו הרבה אופציות לבחירה לפני שבחרנו את הוילונד. אתה מסתכל על חלוץ כמו הארי קיין שכבר הוכיח את עצמו ורוצה לחתום במועדון אבל לא יכולנו להביא אותו. אז אתה הולך על הוילונד בתקווה שיוכיח את הכישרון שלו”.

“כן, רציתי את קיין. כשיש לך שחקן כזה בקבוצה אתה יודע שהוא יביא לך 30 שערים בעונה, אני מאמין ברסמוס שיגיע למספרים כאלה גם, הוא פשוט צריך לקבל את הזמן שלו. זה לא יהיה פייר להתייחס אליו כמו אל הארי קיין. לעולם לא הייתי משווה בין השניים, שניהם שחקנים מאוד שונים”.

החלוץ הדני שכבש העונה 8 שערים לצד 2 בישולים בליגה האנגלית, הגיע כהבטחה גדולה לטענת טן האח גם לשנים הבאות, “הוילונד לדעתי הוא ההבטחה הכי גדולה שיכולנו להביא לעמדת החלוץ בקיץ האחרון, ואני שמח שהוא ביחד איתנו. אבל הוא צריך זמן להסתגל ואנחנו מאוד מרוצים לראות את כמות מעורבות השערים שלו. הייתה לו תקופה טובה בה הוא כבש כמה משחקים ברציפות, לצערו לפנייה וגם אחריה הוא נאלץ להתמודד עם פציעות, אבל זה נורמלי לחלוטין עבור שחקן צעיר כמוהו שעוד יוכיח את עצמו בהמשך אני בטוח”.

לצידו של הוילנד, הצטרפו לקבוצה גם מייסון מאונט ואנדרה אוננה, כאשר גם שמו של פרנקי דה יונג קשרה של אייאקס בעבר ושל ברצלונה כיום עלה בקיץ כאופציה להגיע לקבוצה, על כך שלא הצליח להחתים אותו אמר טן האח, “בעשור האחרון ובתקופה שלי במועדון, לא תמיד הצלחנו להשיג את כל השחקנים שרצינו. ואז כאשר אתה צריך לבנות את הקבוצה, אתה מקבל את העובדה שיגיעו אלייך שחקנים עם כישרון במקום שחקנים אחרים שכבר הוכיחו את כישרונותיהם”.

עוד אמר על דה יונג, “אם דה יונג יגיע לקבוצה הוא לא יתחרה בקאסמירו על המקום בהרכב, הם שחקנים שמשלימים אחד את השני. אם אני הייתי רוצה לשחק בסגנון של אייאקס, אני אצטרך עוד שחקנים כאלה”.

“יונייטד לא שיחקה יותר מדי פעמים שנה אחר שנה בגמר הגביע האנגלי בטח שלא בעשור האחרון. בשביל חבורת השחקנים כאן זאת הזדמנות מצוינת להוכיח את עצמם, אנחנו חייבים לקחת אותה”.

“במועדון הזה יכולים להיות רק שחקנים מצטיינים כי הציפיות כאן גבוהות. מנצ’סטר יונייטד מבחינת גדולה, במקום השני או השלישי בעולם כולו. כמות האוהדים שלנו גבוה ביותר ויחד איתה הציפיות. לכולם יש דעה כזאת או אחרת על יונייטד”. הוסיף המאמן ההולנדי.

כמו כן אמר, “השחקנים הנמצאים בקבוצה הזאת הם בעלי מיומנויות נהדרות, בין אם בפן הפיזי ובעיקר בפן המנטלי, דבר לו אנחנו זקוקים כל כך כדי כדי לנצח כל משחק. זה מה שנדרש מאתנו, יש ציפייה מסביב לנצח כל משחק, ואתה יכול למלא את הציפייה הזו רק כאשר יש לך את השחקנים המצטיינים האלה”.

פיתוח הכישרונות הצעירים העונה ביונייטד והתהליך – 

לאורך העונה הנוכחית של יונייטד אחד מן הדברים הבולטים ביותר היה שילוב השחקנים הצעירים בקבוצה, שחקנים כמו קובי מיינו (19) ואלחנדרו גרנאצ’ו (19) המעורבים יחד ב-14 שערי ליגה, הפכו לבורג משמעותי בהרכב השדים האדומים. טן האח התייחס לצמד השחקנים הצעירים הללו ואמר, “הם שחקנים מאוד צעירים וכבר משחקים בנבחרות שלהם, עבור אנגליה וארגנטינה. הם כבר עכשיו ברמה די טובה, והם בין השחקנים הטובים ביותר במדינה שלהם גם כאשר הם משחקים בנבחרות ברמה עולמית. הם מביאים איתם את הרמה הנדרשת אבל אנחנו חייבים לדרוש עוד ועוד שחקנים כמוהם.

“הכדורגל מתפתח במהירות רבה ואתה חייב שחקנים כישרוניים. התפתחויות של שחקנים מתקדמות בקצב מהיר מאוד ואסור לך לעמוד במקום, אתה חייב תמיד למצוא מקום לשפר כל הזמן. יש כאן בסיס טוב וההוכחה החייה היא כאן”.

יחד עם זאת התייחס טן האח לקידום הצעירים ביונייטד ואמר, “יש לנו מודל מאוד מסודר כאן, איך אתה חושב שגארנאצ’ו ומיינו הגיעו לאן שהגיעו? זה בגלל שזו הייתה אחת המטרות שלי, להביא את הדור הצעיר לטפח את הכישרונות שעוד לא התפוצצו. זה בהחלט דבר שמתממש, השיפור באקדמיה, לאחרונה קבוצת הנוער של יונייטד זכתה בגביע האנגלי, קבוצות באקדמיה זכו בתארי הליגה, הם שחקני העתיד שייצרו בעוד כמה שנים את השלד של המועדון. הדבר הכי טוב מבחינתי הוא לעלות שחקנים שכאלה לקבוצה הבוגרת ממש כמו גארנצ’ו וקובי”.

“הבעיה היא שאז אתה חוזר אל האוהדים ואל מקבלי ההחלטות שלא מצליחים להבין או לא רוצים להבין את מה שאתה מנסה לבנות. ישר שופטים את מנצ’סטר יונייטד, הם רוצים רק את התוצאות, אבל אנחנו צריכים זמן. אתה חייב לקבל את זה שהתהליך הולך להיות איטי, ולא לצפות שתגיע בתוך שנה להתחרות על כל התארים בעת ובעונה אחת”. סיכם טן האח.

“הקיץ מתקרב וזו תקופה מאוד חשובה, אנחנו נכנסים לחלון העברות ורוצים לעשות את הצעד הבא עבור הסגל, לתכן תכוניות וליצור סביבה שתמנע את הבעיות שהיו לנו השנה, בעיקר הפציעות”. אמר טן האח, “כיום אנחנו לא איפה שאנחנו רוצים להיות על פי רמת המשחק שלנו, אבל הכותרות עדיין שם כי לשם אנחנו שואפים להגיע. להיות עם דינאמיקה נכונה ולשחק גבוה, לשם אני תמיד מכוון”.

“העונה שיפרנו חלק מהדברים, למשל כבשנו יותר שערים מאשר לפני פגרת החורף ואנחנו יותר עקביים בנושא. לא היו לנו יותר מדי הפסדים בשנת 2024 רק שלושה, אבל עשינו יותר מדי פעמים תיקו. מה שאנחנו לא מצליחים לעשות זה לשים את עצמנו בעמדת הניצחון”.

טן האח הוסיף ואמר, “זה לא הוגן להגיד שהכל רע, השתפרנו במשחק ההתקפה שלנו במהלך העונה, השחקנים הצעירים משתפרים מאוד. גם השחקנים הצעירים וגם אנחנו צריכים זמן להגיע לרמות הכי טובות שלנו, אבל יש לשחקנים פה את הפוטנציאל וזה הדבר החיובי”.

לסיום דיבר טן האח על המטרות לסוף השנה וכיצד יצליח להביא את הקבוצה להישגים, “יש לנו שתי מטרות עד לסוף העונה, קודם כל להגן על המקום שלנו בליגה כדי שנוכל להתמקד בנקודה השנייה שהיא לזכות בגביע האנגלי, להופיע פעמיים שנה אחר שנה בגמר זאת חוויה נהדר. ברגע שתהיה לנו קבוצה עקבית, אני בטוח שנוכל להביא עוד ניצחונות”.

“העיתונאים לא הוגנים כלפי השחקנים שלנו, ואני חייב להגן על הקבוצה מפניהם. אנחנו יודעים שאנחנו לא עומדים בסטנדרטים שרצינו מלכתחילה וגם אנחנו לא מרוצים מהעונה, אבל אנחנו עוד יכולים לזכות בגביע העונה אז,

 תישארו חיוביים”.

4 תגובות
  1. שון כותב

    ליצן

  2. מחסל הסקאוזרים כותב

    תלך כבר!!

  3. סולימן כותב

    בגלל אוהדים כמוכם הקבוצה לא מגיעה לכלום. לארטטה, קלופ, פפ לקח 4 שנים לבנות קבוצה ברמה עולמית. אנחנו בליגה שכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה.
    סתמו תפה ותבינו שיש דרך ולהחליף מאמן כל שתי עונות לא יביאו אותנו לשום מקום ואף מאמן נורמלי גם לא ירצה להגיע

  4. גלורי גלורי! כותב

    לא מספיק טוב ובטח לא גרוע כמו שעושים ממנו.
    זה לא שהסגל משגשג וההנהלה ראויה לשבח!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן