“אני רק רוצה לשחק כדורגל ולעזור למועדון ולמשפחה שלי” | ויניסיוס מתפרק במסיבת עיתונאים

הכוכב הברזילאי פרץ בבכי במסיבת עיתונאים בה דיבר על נושא הגזענות | כל הציטוטים

ויניסיוס ג’וניור, כוכבה של ריאל מדריד ונבחרת ברזיל, הפך בשנים האחרונות בספרד לקורבן לגזענות. לא פעם הברזילאי הגיע למגרשים וספג קללות גזעניות ושריקות בוז מצד הקהל היריב. תופעת הגזענות לא חולפת מן העולם, ובשנים האחרונות ויניסיוס מנסה להילחם בה בכל הכח, והוא אף זכה בפרס סוקרטס בשנת 2023 – פרס שמוענק מטעם ‘פראנס פוטבול’ (מעניק גם את כדור הזהב) – על מאבקו בגזענות.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום לקראת המשחק של נבחרת ספרד נגד נבחרת ברזיל, ויניסיוס פרץ בדמעות ודיבר על נושא הגזענות: “אני מצטער. אני רק רוצה לשחק כדורגל ולעשות הכל בשביל המועדון ובשביל המשפחה שלי, אני לא רוצה לראות יותר אנשים שחורים סובלים.”

המקרים הזכורים של הגזענות נגד ויניסיוס הם בעיקר המשחקים נגד ולנסיה ואתלטיקו מדריד, בהם הברזילאי סבל מהגזענות ביציעים. הכוכב התייחס היום גם לגזענות אותה הוא חווה במדינה בה הוא משחק: “אני בטוח שספרד לא מדינה גזענית, אבל יש הרבה גזענים שנמצאים באצטדיונים. זה קורה בכל העולם לא רק בספרד, זה גם קרה לאבא שלי. אני רוצה להילחם בזה כי עכשיו הם בחרו לעשות את זה נגדי. אני נלחם כדי שבעתיד הקרוב זה לא יקרה לאף אחד. בכל פעם שזה קורה אני מרגיש עצוב יותר ועם פחות רצון לשחק”.

השחקן התייחס גם למאבק אותו הוא מנהל ולתגובות אותן הוא מקבל: “אני רוצה להודות לכל השחקנים הספרדים שעומדים לצידי. יש גזענות בכל רחבי העולם והרבה אנשים תומכים בי. אני מקבל כוח להמשיך להילחם בעיקר מהמשפחה שלי, מהאוהדים ומאלה ששולחים לי הודעות עידוד כדי שאמשיך להילחם בשביל כולם”.

למרות הגזענות הקשה, ויניסיוס לא שוקל לעזוב את ספרד או את ריאל מדריד, והברזילאי הדגיש זאת גם היום: “מעולם לא חשבתי לעזוב את ספרד, זה לתת לגזענים בדיוק מה שהם רוצים. אני ממש לא הולך לעזוב את המועדון הטוב בעולם. אני מודה לחבריי לקבוצה, לנשיא המועדון ולמדריד”.

במהלך מסיבת העיתונאים ויניסיוס פרץ בבכי, והעיתונאי הברזילאי שהיה אחראי על מסיבת העיתונאים הציע להפסיק את מסיבת העיתונאים. הכוכב הברזילאי רצה להמשיך וקיבל תשואות מהנוכחים: “כמובן שאני צריך להשתפר בגישה שלי ואני מודע לכך, זה תהליך טבעי. אני רק בן 23 ועזבתי את ברזיל בגיל צעיר. עכשיו אני רוצה להילחם על מנת שלאנשים שחורים יהיו את אותן אפשרויות”.

במהלך מסיבת העיתונאים, הכוכב הברזילאי גם מתח ביקורת על אופ”א ופיפ”א: “הם אנשים לבנים שמדברים על גזענות, חסר ייצוג. היו ללה ליגה פגישות איתי, אבל בגלל שגזענות היא לא פשע כאן, זה מורכב”.

לגבי המשחק הקרוב של נבחרת ברזיל נגד ספרדאמר ויניסיוס כי: “זה חלום שמתגשם עבורי לשחק בברנבאו גם עבור נבחרת ברזיל. אני מאוד שמח בשביל אנדריק, ראיתי אותו גדל ומתגבר, הכרתי אותו כשהיה בן 15. זה מאוד חשוב לו ולמשפחתו ואני מקווה שהוא יוכל להמשיך לפלס את דרכו”.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    מרחם עליו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן