בוםשאפט: גרמניה 5 – 1 סקוטלנד

חמישייה אדירה למפלצת הדורסנית של נאגלסמן - הצהרת כוונות של המנשפאט?

 איזה משחק פתיחה נהדר קיבלנו ליורו! גרמניה שמשחקת בבית פשוט באה לדרוס ופשוט פירקה לגורמים את סקוטלנד האומללה, שלא הצליחה להוות יריב בשום שלב, והשיגה את הניצחון הגדול ביותר בהיסטוריה שלהם ביורו. וירץ ומוסיאלה האסים פתחו, האברץ (בפנדל), פולקרוג ואמרה צ’אן המחליף קינחו, מול שער עצמי של רודיגר מהתקפה נדירה של הסקוטים. הצהרת כוונות של המנשפאט?

משחק במעמד צד אחד, כפי שמראה מפת המומנטום ההתקפי.

וירץ ומוסיאלה חוגגים. היו ספקות איך שני ילדי הפלא ישתלבו ביחד באותו הרכב, שכן שניהם משחקים על אותה עמדה בקבוצותיהם: עמדת הקשר ההתקפי. אז היו.
5 כובשים שונים, כולל שני ילדי הפלא, וירץ ומוסיאלה – גרמניה. גם הגול היחיד של סקוטלנד- הובקע משער עצמי מקרי של הבלם הגרמני רודיגר, שנתן משחק מצויין פרט לאירוע הזה.

 


1. ההרכבים הראשוניים:

* גרמניה: 

עלתה כרגיל ב-4-2-3-1 של נגלסמן, עם אנדריך וקרוס בקישור האחורי כדאבל פיבוט, כשמלפניהם בקישור ההתקפי השף הגרמני-טורקי של ברצלונה אילקאי גונדואן, ובכנפיים עם הסטה להאלף ספייס: וירץ ומוסיאלה, שבדר”כ בקבוצתם הם קשרים התקפיים מאחורי חלוץ, ובחוד: קאי האברץ כחלוץ בודד. לא טייפקאסט של חלוץ 9 גדול וחסון, אלא יותר דינמי.

בהגנה, מיטלשטאדט קיבל את השאר משמאל, וקימיך הורסטילי שוב עלה כמגן ימני, כשבמרכז ההגנה ג’ונתן טה ורודיגר. סה”כ הרכב טוב של נגלסמן, שבחר להשאיר את לירוי סאנה, שהוא שחקן כנף יותר קלאסי, ולשלב בהרכב את שני האסים שלו וירץ ומוסיאלה גם במחיר שהם ישחקן בכנף שאינה עמדתם המקורית – מה שאכן השתלם לו במשחק עם הצטיינות של שניהם.

* סקוטלנד:

עלתה ב-5-4-1 של מאמנה, כאשר אנדרי רוברטסון של ליברפול באגף השמאלי, סקוט מקטומיניי של מנ’צסטר יונייטד בקישור המרכזי- התקפי, מקגין לצידו באגף, ואדאמס בחוד.

החלוץ הגרמני הגבוה והחסון, ניקלאס פולקרוג, חוגג את השער שלו, לאחר שהחליף את קאי האברץ. משחק מצויין של מס’ 9 הקלאסי של המנשאפט, כמחליף עת כבש שער נהדר בבעיטה עוצמתית, וגם כמעט כבש צמד, כשהשער השני שלו נפסל על נבדל קטן.

 

2. הסטטיסטיקה של המשחק:


2.1. הסטטיסטיקה הכללית:

הגרמנים בעטו ובעטו, גם מרחוק וגם מקרוב, ולא סתם כבשו 5 שערים, שיכלו להיות גם יותר.

 

למעשה, גרמניה היתה טובה משמעותית בכל הפרמטרים על הסקוטים האומללים:

  • פוזשן:  73% לגרמניה מול 27% לסקוטלנד. — דורסנות במיטבה.
  • בעיטות לשער:  20 לבאיירן מול 1 בלבד לסקוטלנד, עם 10 למסגרת לגרמנים מול 0 עגול לסקוטים.
  • xG – שערים צפויים – 2.15 לגרמנים מול 0.02 לא קיים לסקוטים. ועדיין כבשו 5 שערים: איזה ניצול מצבים עילאי.
  • מצבים גדולים – 1 לגרמנים מול 0 לסקוטים. — שוב, יעילות קלינית בניצול מצבים למכונה הגרמנית.
  • אחוז דיוק במסירות: 94 לגרמניה (עם 643 מסירות שהושלמו) מול 75 בלבד לסקוטלנד (עם 189 מסירות בלבד).
  • עבירות:  15 לגרמניה מול 9 לסקוטים. — גם במימד של אגרסיביות וקשיחות הגרמנים יצאו עם ידם על העליונה.
  • קרנות: 5 לגרמניה מול 0 לסקוטלנד. — הסקוטים לא הצליחו כמעט להגיע לעבר הרחבה הגרמנית, במשחק שירצו לשכוח.

— ממש לא כוחות, במשחק שבו הגרמנים ממש שחטו את הסקוטים, כשכל הכוכבים זוהרים.

 

3. הדינמיקה של המשחק:

3.1. השתלשלות העניינים:

מחצית ראשונה:

הגרמנים פתחו עם המון התלהבות, והגיעו שוב ושוב לשער הסקוטי, עד שכבר בדקה ה-10 פלוריאן וירץ כבש את הראשון, שהימם את הסקוטים שחשבו שיוכלו להוות יריב. הגרמנים המשיכו לכתוש, וכבר לפני הדקה ה-20 מוסיאלה כבש את השני, לאחר שקיבל כדור מהאגף, ובעט פצצה מתחת למשקוף. אם מישהו חשב שהגרמנים יורידו רגל מהדוושה אז הוא התבדה: כניסה נהדרת לרחבה של גונדואן הסתיימה בתאקל חסר אחריו של הבלם הסקוטי פורטאוס, שעלה לו באדום, ואת הפנדל ניצל חלוצה של ארסנל, קאי האברץ המושמץ, כדי לכבוש את ה-3.

האלמנט שבלט מאד במשחק ההתקפה הגרמני היה ששני המגינים, קימיך מימין ומיטלשטאדט משמאל, שיחקו ממש כווינגבאקים קלאסיים, עת עלו רבות להתקפה, ויצרו המון מצבים מהאגפים שלהם, ובכך איפשרו לצמד האיסם וירץ ומוסיאלה, להכנס להאלף ספייסים מימין ומשמאל, וגם להכנס לרחבה בחופשיות ליצירת מצבים מסוכנים. (לחשוב שלגרמנים יש גם את דוד ראום המגן השמאלי הנהדר מהספסל, כמחליף אפשרי למיטלשטאדט).

הסקוטים לא הצליחו לפתח כמעט שום התקפה, וכלל לא להעביר את הכדור לשליש ההתקפי שלהם, עם 13% בלבד (!), בעוד שהגרמנים משם התנחלו בשליש ההתקפי של המגרש, עם 41% מרהיבים.

מחצית שניה:

הגרמנים המשיכו ללחוץ כמעט באותו קצב, כשם החילופים לא פגעו בקצב אלא להיפך, עד שבדקה ה68 חלוצה של בורוסיה דורטמונד, ניק’לאס פולדקרוג המצויין, קיבל כדור ובעט אותו בעוצמה בחצי גובה לפינה של השוער הסקוטי חסר האונים. כבר 4-0 לגרמנים.

הסקוטים אומנם צימצמו משער מקרי לחלוטין מההתקפה האיכותיתת הבודדת שלהם במשחק, לאחר נגיחה של רודיגר שהטעתה את נוייר וחדרה פנימה, אבל הגרמנים תקפו שוב ושוב, ולמרות שער מצויין שנפסל לפולקרוג שכל כך רצה לכבוש צמד במשחק, הצליחו להבקיע לאחר חילופי מסירות ליד הרחבה, כשאמרה צ’אן, הקשר האחורי של אותה דורטמונד, שנכנס גם הוא כמחליף, קיבל את הכדור על סף הרחבה, ובעט בעיטה חזרה ומדוייקת עם הפס לפינה הנמוכה של השוער הסקוטי, שהצליח רק ללטף את הכדור בדרכו פנימה.

3.3 מפת איזורי התקיפה:

בעיקרון, ניתן לראות שהמנשאפט תקפו בצורה סימטרית: 33% מכל אגף – הימני של מוסאילה וקימיך והשמאלי של וירץ ומיטלשטאדט , ו-33% מהאמצע. מכונה מאומנת שקשה לעצירה. לעומת זאת, הסקוטים תקפו בעיקר מכנף שמאל של רוברטסון עם 62%, ותקפו רק 13% מהמרכז, עדות לחוסר האונים ההתקפי שלהם במשחק הזה, ולעבודה הפנטסטית של רודיגר וטה במרכז ההגנה הגרמנית, עם החיפוי המצויין מלפניהם של אנדריך וקרוס.


3.2. הגולים:

הגול ה-1 – דקה 10: 

פלוריאן וירץ הקסום קיבל מסירת רוחב מבריקה מג’ושוע קימיש המבריק, ובעט בנגיעה כדור חזק מימין לשמאל, שהלך מדוייק לפינה השמאלית התחתונה, פגע בקורה ונכנס, ולא הותיר לשוער הסקוטי שום סיכוי. 0-1 מוקדם לגרמניה.

הגול ה-2 – דקה 19: 

ג’מאל מוסיאלה הפנטזיסט קיבל מסירה מהאגף מקאי האברץ הנייד, השתחרר בנגיעה קסומה, ובעט במהירות ממרכז הרחבה פצצה אדירה מתחת למשקוף של השוער מעט לשמאל, בשער בלתי ניתן לעצירה. 0-2 לגרמניה. הסקוטים המומים.

הגול ה-3- דקה 45: 

גונדואן ספג תיקול חריף ברגלו ממש בתוך הרחבה, כשהבלם הסקוטי הורחק, ואת הפנדל שלח קאי האבר פנימה, לאחר הטעיה קטנה, שזרקה את השוער הסקוטי ימינה, והכדור הלך למרכז ופנימה.

0-3 לגרמנים, שלא אותתו ברגע זה שהם מתכוונים לעצור את הדריסה.

הגול ה-4 – דקה 68:

ניקאלס פולקרוג קיבל כדור מצויין בתוך הרחבה לאחר תנועה אופיינית לכיוון השער, ובעט מייד פצצה אדירה בחצי גובה לפינה הימנית, שלא איפשרה לגאן להגיע לכדור. 0-4 לגרמנים, וזו כבר תבוסה משפילה.

הגול ה-5: 

הסקוטים הצליחו מעט להמתיק את הגלולה, ובהתקפה הראוייה היחידה שלהם במשחק, הצליחו להגביה לרחבה, ורודיגר נגח בטעות פנימה כדור שבילבל את נוייר, בשער עצמי. כנראה הדרך היחידה בה הסקוטים יכלו לנעוץ את הכדור ברשת במשחק הזה. 1-4 לגרמנים. שער ניחומים לסקוטים.

הגול ה-6- דקה 93: 

לא הספיק לגרמנים היתרון הגדול, והם דחפו לעוד, והשיגו אותו, לאחר שתומאס מולר סיפק מסירה טובה לאמרה צ’אן המחליף, והקשר האחורי של בורוסיה דורטמונד בעט בעיטה נהדרת מרחוק עם הפאס לפינה הימנית התחתונה של גאן, בשער שהראה על טכניקה נפלאה. 1-5 מוחץ ומרשים למנשאפט החזקים.

4. בולטים מעל כולם:

4.1. השחקן המצטיין – טוני קרוס, הקשר המרכזי של גרמניה–  ציון 8.1 (!) בfotmob. 

כהרגלו, ניווט את המשחק בצורה פנומנלית במרכז, עם דיוק קליני במסירות, והרבה כדורים ארוכים יעילים בבילד-אפ של הגרמנים. טוני קרוס.

 

הקשר המרכזי הגרמני הבינלאומי הנפלא של ריאל מדריד, שפורש בסוף העונה, , הוכיח שהוא עדיין כאן ומשחק פשוט נפלא, כשסיפק עוד הופעה לפנתיאון:

 התקפית:

  • 90 דקות.
  • 0 בעיטות לשער.
  • 108 נגיעות. —דומיננטי מאד בבילד אפ.
  • 102 פאסים ב-99% דיוק..
  • מסירות מפתח. — המון לקשר מרכזי שמשחק מאחור.
  • 1 פאולים שסחט.
  • 1 מפאולים שביצע.
  • נוכחות מדהימה במרכז המגרש וגם דחיפה משמעותית לעבר השליש ההתקפי, כפי שמעידה מפת החום שלו.

— ובסה”כ, עוד קליניקה בדיוק של מסירות במרכז המגרש לסופרסטאר גרמני ההיסטורי, שהוכיח שחזרתו לנבחרת היתה חשובה, ופשוט שידרגה את המנשאפט משמעותית. מה ריאל מדריד תעשה בלעדיו בשנה הבאה?


3.2. השחקן המאכזב – סקוט מקטומיניי– משחק חלש מאד לקשר מרכזי/התקפי הסקוטי, שלא כבש ולא תרם התקפית כמעט מאום – ציון אפקטיבי 3.5.

לאחר שזהר כל כך במוקדמות עם 7 שערים ב-8 משחקים, ולאחר שגם בקבוצתו יונייטד הבריק ובלט – היתה ציפיה שיכבוש גם היום, אך לא רק שלא כבש, אלא גם היה מאד חיוור בקישור הסקוטי, ואיפשר למכונה הגרמנית להשתלט על הדשא.


3.3. עוד בלטו במיוחד:

*גרמניה:

  • ג’מאל מוסיאלה:  עוד מופע פריצות וכדרורים בין הקווים של ילד הפלא, “משאלה מוסיאלה, שאומנם התחיל את המשחק מעט חלש, אך לאט לאט נכנס לקצב, ולא רק כבש שער נהדר לאחר השתחררות קסומה, אלא גם עשה סחרחורת להגנה הסקוטית, שלא היתה מסוגלת לעצור אותו, ויצר סכנה התקפית כמעט בכל פעם שנגע בכדור. קוסם.
  • רוברט אנדריך:  הקשר האחורי הקשוח של אלופת הבונדסליגה באייר לברקוזן היה מצויין במרכז המגרש, עת תיקל וחטף באמצע, וגם חילק כדורים היטב לחבריו. איזה נוכחות של הגרזן הגרמני.
  • קאי האברץ:  החלוץ הגרמני המושמץ אומנם כבש רק בפנדל, אבל היה נייד מאד, בעט לשער, סחט עבירות, ופינה המון שטחים לקשרים המצטרפים מאחור, מה שאיפשר לקשרים ההתקפיים וירץ ומוסיאלה לזרוח. אחלה משחק.
*סקוטלנד:

  • ריאן פורטאוס:  לא משחק שהבלם הסקוטי ירצה לזכור: לא רק שלא סגר היטב הגנתית את חלוצי גרמניה, והיה בין האחראים לתבוסה המוחצת, אלא גם ביצע תיקול פראי על הקשר ההתקפי של גרמניה גונדואן, שהוביל לפנדל וגול נוסף למנשאפט, וגם זיכה אותו בכרטיס אדום ישיר.
  • צ’ה אדאמס:  החלוץ הסקוטי אומנם לא זכה לקבל הרבה כדורים, עת קבוצתו כמעט ולא החזיקה בכדור ולא הצליחה לצאת קדימה, אך בכל זאת צופה ממנו לנוע יותר, גם אחורה לקבל את הכדור- מה שלא קרה, כשהוא גם סיים את המשחק עם אפס בעיטות לשער.
  • ג’ון מקגין:   הקשר הימני הסקוטי ששיחק מעין חצי כנף (מצאלה), היה חלש מאד והתקשה להשפיע על המשחק, גם הגנתית וגם התקפית.

 

4. לסיכום:

הגרמנים נראו מאד מרשימים במשחקם הראשון, באליאנץ ארינה הביתי. הסקוטים לעומתם ינסו לחפש את הנקודות מקום אחר. האם זה יספיק לגמרנים ללכת עד הסוף? עדיין לא ברור, אבל אין ספק שמדובר בהצהרת כוונות מאד רצינית של המנשאפט, שבעיני הם המועמדים מס’ אחת ללכת עד הסוף, לא רק בגלל הביתיות, אלא בגלל הטקטיקה המצויינת של נגלסמן, והסגל הסופר איכותי שלהם. ויותר מזה, בגלל הרעב שבו הם באים, לאחר שנים רבות לא מוצלחות בזירה הבינלאומית. שובה של האימפריה?

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אלון אחד שיודע

  2. עודד כותב

    מעולה אלון תודה

  3. עמית מזרחי כותב

    היו חסרים לנו הסיכומים שלך איש יקר

    1. אלון פיאלקוב כותב

      ואתה יקר בעצמך, תודה על הפידבק הטוב… נמשיך לעבוד קשה עבורכם:)

  4. מעריץ של בולרז כותב

    כותרת גאונית שלכם ואתם גאונים באופן כללי
    פאקינג שיניתם את תרבות הצריכה שלנו זה כל פעם מטמטם לי את השכל מחדש

  5. אריאל בסרמן כותב

    אני בדרך כלל לא מגיב באתרים רק ברשתות החברתיות אבל פשוט חייב לתת לכם מילה טובה על הדברים שאתם עושים.

    ממש תודה על תוכן מקצועי נטו של אהבה לכדורגל בלי בלבולי מוח.

  6. אבי נמני כותב

    איכותי, מקצועי, לא מותיר למתחרים שום סיכוי.

  7. בוצי כותב

    לפני המשחק היו כאלה שאמרו שיש להם ביתיות ונגלסמן ויש להם סיכוי אני לא הסכמתי אתם אבל בכל זאת אחרי כזה משחק ומול נבחרת לא חלשה בכלל היא נכנסת אצלי לטופ שלוש פייבוריטיות ועוקפת אתספרד
    תודה על הכתבה

  8. מדרידיסטה כותב

    אלון יקר שאלת כאן את שאלת השאלות…מה תעשה ריאל מדריד ללא טוני קרוס עונה הבאה? התגברה על עזיבות של דמויות חד פעמיות כמו ראול, ראמוס כריסטיאנו ואפילו בנזמה אבל קרוס הכי יכאב על הדשא.

    אני בטוח שזה מדיר שינה מעיניו של דון קרלו!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן