🚨 בחירתו של פרנקו מסטנטואונו – ריאל מדריד

הארגנטינאי הצעיר בחר בריאל מדריד להיות קבוצתו הבאה, וזאת לאחר שראשי המועדון כבר יצרו קשר איתו ועם מועדונו ריבר פלייט על מעבר אפשרי

🚨 פרנקו מסטנטואונו נתן את תשובתו לריבר פלייט, ההעדפה של הארגנטינאי היא להגיע לריאל מדריד ולהיות חלק מהפרוייקט שהמועדון בנה. השחקן ביקש מריבר פלייט לתת עדיפות לאימפריה הספרדית. במידה והוא יגיע מדובר על שחקן שישי ב 5 שנים שריאל מביאה מדרום אמריקה.

ריאל מדריד ממשיכה להתסתכל על העתיד. לאחר שרוב הסגל של ההווה כמעט סגור, ריאל בוחנת את אפשרויות נוספות מדרום אמריקה כאשר עכשיו מדובר על פרנקו מסטנטואונו הצעיר המוכשר של ריבר פלייט.

לפני המחשבה על איזה שחקן להביא, ריאל החליטה שהיא הגיעה למיצוי בשוק הברזילאי והחליטה להעביר את הסקאוטים שלה ובראשם ג’וני קלאפט לשוק הארגנטינאי. השחקן הראשון שאנשי ריאל בחרו לשים עליו את העין הוא פרנקו מסטנטואונו הקשר הארגנטינאי של רייבר פלייט.

ריאל מאמינה שמדובר בשחקן של דור (generational player), וכתוצאה מכך בחרו לייצור כבר מעכשיו קשר עם ראשי רייבר פלייט לגבי השחקן. הקבוצה הספרדית מאמינה שכמו פדריקו וואלורדה שהביאה מאורוגוואי אף הוא יוכל להיות חלק משמעותי מאוד מהסגל של הקבוצה בעתיד.

פרנקו לא מזמן חתם על חוזה חדש עד 2026 עם סעיף שחרור על סך 45 מיליון יורו. ריאל מדריד תנסה להוציא פחות כסף, אבל לקבוצה אין בעיה גם לשלם את סעיף השחרור בעבורו.


שם: פרנקו מסטנטואונו

גיל: 16

גובה: 180

מוצא: ארגנטינאי

רגל מעודפת: שמאל

עמדה: קשר התקפי/כנף ימין

חוזה: עד ינואר 2026

שווי שוק: 4 מיליון יורו

סעיף שחרור: 45 מיליון יורו

רקע

פרנקו מסטנטואונו גדל באזול כ-300 קילומטר מהעיר בירה בונוס איירס, הוא התחיל לשחק כדורגל בגיל 3 בלבד, בקבוצה המקומית של אזול תחת אביו שהיה מאמן הקבוצה. בגיל 10 ניסה השחקן הצעיר את מזלו בשביל להתקבל לרייבר פלייט אך נכשל, כתוצאה מכך הוריו המליצו לו לנסות לפרוש מכדורגל ולשחק טניס. אבל לארגנטינאי הקטן היה תוכניות אחרות לגמרי, הוא תמיד חלם להפוך להיות שחקן כדורגל מקצועני. הוא המשיך בקבוצה המקומית של אזול, עד שב-2019 הוא שוב ניסה להתקבל למועדון האדום, והפעם בהצלחה גמורה.

ראשי המועדון התלבו מאוד מהילד הצעיר שהגיע מאזול, והחשיבו אותו לאחד הכישרונות הגדולים ביותר במועדון. בשביל להבין עד כמה הוא כישרוני צריך לזכור, אותה קבוצה לפני שנתיים מכרה את חוליאן אלברז מנצ’סטר סיטי, אחד השחקנים הטובים כעת בקבוצה האנגלית. אם ראשי המועדון חושבים שהוא שחקן מיוחד מאוד, כנראה שהם יודעים מה הם אומרים.

את הופעת הכורה שלו בבוגרים ערך השחקן הארגנטינאי בינואר 2024, כחודש לאחר מכן הוא גם כבש את השער הראשון שלו בקריירה בגביע הארגנטינאי נגד אקרוסנסטס מהליגה השלישית, ובכך הפך להיות השחקן השלישי הצעיר ביותר שכובש שער במדי רייבר פלייט. שער נוסף שכבש היה לא מזמן נגד ליברטאד הפרגוואית במהלך הליברטדורס. השחקן מעריץ של מסי ובגלל זה הוא לקחת בריבר את החולצה מספר 30, מספר שמסי לבש בעברו.

בצד הבינלאומי, פרנקו שיחק במונדיאל עד גיל 17 עם נבחרת ארגנטינה איתה הגיע עד החצי גמר. בנוסף לכך כעת השחקן נמצא בנבחרת עד גיל 20, אותה מאמן האגדה חביאר מסצ’ראנו.

הנבחרת עד גיל 20 תשחק באולימפידה הקרובה בצרפת, ויכול להיות שאנו נראה את פרנקו מסטנטואנו איתם בפריז.

חוזקות של השחקן

מדובר בשחקן מאוד אינטילגנטי שיודע למקם את עצמו בין קווי הקישור של ההגנה. בנוסף לכך הוא פליימקר טהור, אחד שיודע להזיז את הכדור ולנהל את המשחק בצורה מאוד חכמה.

דבר שפרנקו מאוד אוהב לעשות הוא לעצור כדור בחצי תפנית, דבר שמאפשר לו לצאת מלחץ בקלות, ולהעביר את כובד המשקל אל השטח של היריבה. מדובר בפעולה מאוד איטליגנטית וקשה, שכן בפעולה זו מקבלים את הכדור עם הגב, ואם לא תעשה את הפעולה בצורה מהירה ונקייה, זה עלול לגרום לאיבוד כדור.

בשלב עצירת הכדור, פרנקו כבר ממקם את עצמו לעצירה עצמה כאשר חצי מהגוף שלו מופנה לכיוון ההתקפה, מהלך שמרוויח לו שנייה אקסטרה לפני ששחקן ההגנה מצליח לבוא ולסגור אותו. מדובר במהלכים של שחקן חכם, שיודע איפה הוא ממוקם ביחס ליריבו.

אומנם פרנקו הוא שחקן רגל שמאל, אבל שערו האחרון בליברטדורס הוא כובש מרגל ימין, בשטח יחסית צפוף ובצורה מדויקת להפליא לפינה הנגדית של השוער.

סיכום

ריאל מדריד הבינה את השוק, הקבוצה הבינה שאם היא רוצה להביא שחקנים גדולים במחיר נמוך היא תהיה חייבת להפליג לכיוונים אחרים, דרום אמריקה הוא המקום עבור הסקאוטים של ריאל.

פרנקו מסטנטואונו הוא לא רק יעד עבור ריאל מדריד אלא גם עבור מנצ’סטר יונייטד וברצלונה ששמו עליו את עיניים, אולם ריאל מדריד לפי הדיווחים החלה בדיבורים רשמיים עם ריבר פלייט לגבי הכישרון בן ה-16. בנוסף לדיווחים האלה גם דווח כי ג’וני קלפאט הסקאוט הראשי של ריאל מאוד אהב את היכולת שפרנקו מראה, דבר אשר מוסיף לעניין של ריאל עליו.

2 תגובות
  1. הארנק המרוט של לאפורטה כותב

    ריאל ופרנקו הולך טוב ביחד לא?

  2. ויסקה בארסה כותב

    בריאל רוצים אותו רק בגלל השם פרנקו, רוצים להשיב תהילת עבר.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן