“במילאנו התנהג כרומאי” | מילאן 0 – 1 רומא

המשחק של מילאן מול רומא, הדרבי האיטלקי, נחשב לאחד המפגשים המאוזנים ביותר בשלב רבע גמר הליגה האירופית. המשחק אמש הבטיח לנו ערב נהדר של כדורגל – ובהחלט קיים.

למרות שה’רוסונארי’ היו אלו שאירחו את המשחק, הקבוצה של דניאלה דה רוסי הייתה עם ידה על העליונה בדקות הראשונות של המשחק. על הנייר, רומא פתחה במערך של 4-3-3, אבל בצורה מעשית על הדשא השחקנים של דה רוסי עמדו עם חמישיית הגנה, כשהקשר האחורי לאונרדו פארדס יורד ממש לקו ההגנה כדי לשלוט בשדה. כך הצליחה רומא להשיג את השליטה במרכז, וניטרלה את תוכנית המשחק של פיולי שרצה לפרוץ את הגנת רומא דרך האמצע.

דקות הפתיחה הנהדרות של רומא הניבו פרי, ובדקה ה-17 זה היה הבלם ג’יאנלוקה מאנצ’יני שנגח לרשת מכדור קרן מצוין של פאולו דיבאלה. אלא שהמאחורי השער הזה היה הרבה יותר ממה שהעין הרגילה רואה:

סקנדל או נבדל?

סטפנו פיולי קיבל כרטיס צהוב לאחר שבא בטענות לצוות השיפוט, למרות שלא היה טיעון ממשי לפסילת השער – אז מה הסיבה לטענות?

במהלך שקדם לשער, רומא יצאה למתפרצת מאגף ימין עם דיבאלה, פלגריני ולוקאקו. החלוץ הבלגי קיבל את הכדור, והשיג את הקרן שהובילה לשער של מאנצ’יני. אך כפי שניתן לראות בתמונה, לוקאקו היה בעמדת נבדל ברורה בעת שקיבל את הכדור, ולכן מלכתחילה רומא לא הייתה צריכה לזכות בכדור הקרן. למרות שרומא אכן לא הייתה צריכה לזכות בכדור הקרן, לצוות ה-VAR אין אפשרות להתערב במהלך, מכיוון שזהו המהלך שקדם לשער ולשופטי המסך יש השפעה רק על המהלך של השער.

טביעת אצבע של מאמן:

למרות שהשער נראה כמו גול סטנדרטי מקרן, זהו למעשה תרגיל מבריק של דניאלה דה רוסי. לוקאקו ומאנצ’יני עמדו צמודים אחד לשני לפני הבעיטה, על מנת ליצור שטח מת ביניהם בעת שהם מתרחקים האחד מן השני. כשכדור הקרן של דיבאלה עלה, מאנצ’יני לקח צעד קדימה כדי לקפוץ אל הכדור, בזמן שלוקאקו נותר על הדשא תוך שהוא משמש כחומה מול מאליק – ממש כמו בלוק בכדורסל – ומונע ממנו לעלות מול מאנצ’יני לכדור. כך נראיץ טביית אצבע של מאמן שיודע מה הוא עושה ומשתמש גם במצבים נייחים על מנת לייצר שערים.

מילאן לא הצליחה להגיב עד לסיום המחצית, והקבוצות ירדו להפסקה כשרומא מוליכה.

במחצית השנייה רומא לקחה צעד אחורה על מנת לשמור על התוצאה ולהעביר את ההכרעה לביתה, והיא העמידה משחק הגנה יוצא מן הכלל שתיסכל את מילאן פעם אחר פעם.

כדי להכניס לפרספקטיבה כמה הקרבה הייתה במשחק של הג’יאלורוסי, כ-33% מהבעיטות של מילאן (5 מתוך 14) נבלמו עוד לפני שהגיעו לשער!

שתי הפעמים הבודדות בהן מילאן סיכנה באופן ממשי את השער הגיעו ממהלכים אישיים:

  • בעיטה חכמה מזווית של אדלי המחליף שהפתיעה את סבילאר שהצליח להציל למשקוף.
  • מהלך אישי אדיר של סמואל צ’וקווזה שמצא את ז’ירו בכדור רוחב וזה החטיא מרחבת החמש.

בנוסף, רומא ניטרלה לחלוטין את כוכבה של מילאן, רפאל לאאו, כשהצמידה אליו לאורך כל המשחק דווקא את סטפן אל שרעאווי, שהיה ביום גדול ולא נתן לפורטוגלי לנשום אף לא לשניה אחת. רומא לא נתנה למילאן כמעט בכלל להתקרב לשער.

וכך, למרות שה’רוסונרי’ היו אלו ששלטו בכדור לאורך רוב שלבי המשחק, דווקא רומא תהיה זו שתחזור הביתה עם חיוך ענק על הפנים לקראת הגומלין באולימפיקו שבוע הבא.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן