“בן אלמוות”: פאולו מלדיני חוגג 56

אם אתמול כתבנו על אלדו סרנה שחקן שחצה את הכביש בין יריבות, היום נחגוג יום הולדת לשחקן ששיחק כל חייו בקבוצה אחת.

פאולו מלדיני אחד משחקני ההגנה הגדולים בכל הזמנים, שחוגג היום את יום הולדתו ה-56.

סיפורו של פאולו לא מתחיל בלידתו, אלא לפני עם אביו צז’ארה מלדיני שלמעט שנתיים (השנה הראשונה והאחרונה) שיחק כל הקריירה במילאן, איתה זכה בגביע אירופה לאלופות הראשון שלה בעונת 1962/63 ובארבע אליפויות.

פאולו נולד ב-26 ביוני 1968 במילאנו, וכמו שהבנתם הוא גדל בבית מילאנזי לחלוטין.

פאולו הלך בעקבות אביו וכבר בגיל 10 הצטרף למחלקת הילדים של המועדון המפואר. בינואר 1985 כשהוא בן 16 וחצי בלבד, ערך פאולו מלדיני הצעיר את הופעת הבכורה בקבוצה של חייו והפך באותה עונה לצעיר ביותר בהיסטוריה שפתח בהרכב מילאן.

כבר בעונה שלאחר מכן, הפך לשחקן הרכב בקבוצה, כשבזכות שליטתו בשתי הרגליים ורגלו השמאלית הטובה, למרות היותו ימני הפך למגן שמאלי.

בינואר 1986 כבש את שער הבכורה שלו בקבוצה. מלדיני שיתף פעולה עם כוכבי ענק כמו קרלו אנצ’לוטי, רוד חוליט, מרקו ואן באסטן ועוד. תחת המאמן אריגו סאקי הורכבה קבוצה אדירה שכונתה “בני האלמוות”.

פאולו מלדיני השחקן הצעיר ביותר

את הופעת הבכורה במדים הלאומים ערך ב-1986 בנבחרת הצעירה, תחת מאמן שהכיר מקרוב צ’זארה מלדיני. מה שנקרא הכל נשאר במשפחה.

הוא שיחק בנבחרת הצעירה בשתי אליפויות אירופה, כשבראשונה מבניהם הגיעו האיטלקים לגמר.

בעונת 1987/88 היה מלדיני שותף לאחת מחוליות ההגנה הטובות בהיסטוריה, כשמילאן זכתה באליפות כשהיא סופגת 14 שערים בלבד ב-30 משחקים.

במרץ 1988 ערך מלדיני את הופעת הבכורה שלו בנבחרת איטליה הבוגרת, ומספר חודשים מאוחר יותר כבר היה שחקן הרכב ביורו 1988 בו הגיעו האיטלקים לחצי הגמר.

עונה לאחר מכן איבדה מילאן את האליפות ליריבה העירונית, אינטר מילאנו של סרנה, אך זכתה בגביע אירופה לאלופות לראשונה מאז 1969. היא עשתה את זה בסטייל עם ניצחון מוחץ 0:4 על סטיאווה בוקרשט הרומניה.

באותה שנה קיבל מלדיני את פרס בראבו, שמוענק לשחקן הטוב בעולם מתחת גיל 23.

פאולו מלדיני וסרנה מול מראדונה

שנה אח”כ שחזרו מלדיני וחבריו את ההישג אחרי ניצחון 0:1 על בנפיקה ליסבון והפכו לראשונים שזוכים פעמיים רצוף בתואר הנחשק מאז נוטניגאהם פורסט עשור קודם. הבאים שיעשו את זה יהיו ריאל מדריד ב-2017.

באותו קיץ אירחה איטליה את מונדיאל 1990 שעד היום הוא המונדיאל עם ממוצע השערים הנמוך ביותר בהיסטוריה.

לא פלא שדווקא בו, יקבעו שיאי הגנה. מלדיני וחבריו בכחול, ניצחו את חמשת המשחקים הראשונים ללא ספיגה מה שמהווה שיא מונדיאל עד היום.

לצערם הרב השער הראשון שספגו הביא להדחתם. האיטלקים הודחו בדו קרב פנדלים מול ארגנטינה של דייגו מראדונה עליו כתבתי אתמול כשסרנה מחמיץ את הפנדל האחרון.

במשחק על המקום השלישי ניצחה איטליה 1:2 את אנגליה וסיימה את הטורניר עם שני שערי חובה בלבד.

מלדיני ומילאן המשיכו לפרוח ויצאו לרצף אדיר של משחקים ללא הפסד כשהם זוכים באליפות בעונת 1991/92 בלי להפסיד משחק אחד.

מילאן הצליחה להגיע ל-58 משחקים ללא הפסד, וזכתה באליפות גם עונה לאחר מכן. הרוסונרי כמעט השלימו דאבל, כשהם הגיעו לגמר נוסף בו הפסידו 0:1 למארסיי הצרפתית.

שוב הפסד בדו קרב פנדלים

מילאן המשיכה את השליטה בליגה האיטלקית, עם זכייה שלישית ברציפות בסקודטו והפעם סוף סוף השלימה דאבל עם 0:4 ענק בגמר ליגת האלופות על ברצלונה הגדולה של יוהאן קרויף.

אחרי שלא העפילו ליורו 1992, הצליח מלדיני לסחוב את איטליה לגמר מונדיאל 1994, עם הגנת ברזל וארבעה משחקים ללא ספיגה. בגמר הצליחו מלדיני וחבריו לשמור על שער נקי, אך הפסידו בדו קרב פנדלים לברזיל.

איטליה המשיכה באותו קו ואחרי כישלון ביורו 1996 (מקום אחרון בבית) הגיעה הדחה בפנדלים במונדיאל (ברבע הגמר מול צרפת). ביורו 2000 הצליחה איטליה סוף סוף להגיע רחוק באליפות אירופה עם הפסד כואב בגמר לצרפת 1:2 עם שני שערים צרפתים בתוספת הזמן.

במונדיאל 2002, הודחה איטליה כבר בשמינית הגמר, עם הפסד בהארכה במשחק שנוי במחלוקת מול המאחרת קוריאה הדרומית.

זה היה המונדיאל האחרון של מלדיני שפרש מהנבחרת בגיל 34 כשיאן ההופעות עם 126 (כיום הוא מקום שלישי)

פאולו מלדיני נשאר נאמן

מילאן אמנם הגיעה לגמר ליגת האלופות גם ב-1995 אך לאחר מכן נחלשה ונכנסה לבצורת של כמה שנים ללא תארים משמעותיים, אך מלדיני נשאר נאמן לקבוצה של חייו ומשפחתו.

את האליפות החזירה לעצמה מילאן ב-1999, ובשביל הגביע עם האוזניים הגדולות היא חיכתה עוד ארבע שנים אז היה מלדיני שוב חלק מחוליית הגנת ברזל שכללה הפעם את קאפו, אלסנדרו נסטה ואלסנדרו קוסטקורטה.

בגביע הוא זכה כקפטן הקבוצה 40 שנה אחרי שאביו עשה זאת. הפעם הוא תיקן את טראומות הפנדלים מהנבחרת וניצח את יובנטוס בדו קרב פנדלים אחרי גמר מאופס. שנה לאחר מכן זכתה מילאן באליפות אחרי חמש שנים, שהייתה השביעית והאחרונה של מלדיני במדים האדומים שחורים.

בעונת 2004/05 הגיע מלדיני לגמר ליגת האלופות בפעם השביעית בקריירה הפעם מול ליברפול. כבר בדקה הראשונה כבש מלדיני שער שהיה השער המהיר ביותר בתולדות גמר ליגת האלופות והפך אותו למבוגר ביותר שכובש בגמר.

שושלת של שלושה דורות

מילאן הובילה 0:3 במחצית, אך ספגה שלושה שערים במחצית השנייה, ומלדיני שוב הפסיד בדו קרב פנדלים. הנקמה הגיעה שנתיים מאוחר יותר כשמילאן את ניצחה 1:2 את ליברפול בגמר וזכתה בגביע השביעי בתולדותיה, שישה מהם עם משפחת מלדיני. מלדיני המשיך עוד שנתיים בקבוצה, ופרש ממשחק בסיום עונת 2008/09.

הוא מלך ההופעות במילאן עם 902 הופעות ב-25 שנותיו בקבוצה, ויחד עם הנבחרת הוא חצה את רף 1000 ההופעות בקריירה.

מספר החולצה שלו 3 הופרש, עד שבנו דניאל מלדיני עלה לשחק באדום שחור ב-2019. שושלת אמיתית. פאולו מלדיני הצהיר כי לא יאמן ופתח בקריירה חובבנית של טניס. באוגוסט 2018 הפך למנהל המקצועי של מילאן.

עד היום הוא מחזיק בכל שיאי ההופעות במילאן, בשיא ההופעות בגמר גביע אירופה ושיא השנים לשחקן בקבוצה אחת, בנוסף הוא שיאן הדקות במונדיאל, שיאן ההופעות בליגה האיטלקית ושיאן הזכיות בסופר קאפ האירופי.

לצד התארים הקבוצתיים הרבים בהם זכה, זכה גם לאין ספור תארים אישים ונכנס להיכלי התהילה השונים.

האם בנו דניאל בן ה-22 שכיום מושאל למונזה יצליח לחזור למילאן להמשיך את השושלת ולהביא לה עוד גביע עם אוזניים גדולות?

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    שחקן מדהים

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן