בפעם הראשונה בתולדותיה: נבחרת גאורגיה העפילה ליורו 2024

לאחר דו-קרב פנדלים מותח גאורגיה העפילה הערב (שלישי) ליורו 2024. סיכומו של משחק שקבע היסטוריה עבור הנבחרת הגיאורגית.

איצטדיון בוריס פאיצ’דזה דינמו ארנה, טיבליסי, גיאורגיה. שתי הנבחרות עולות אל המגרש. מצד אחד, נבחרת יוון מתכננת לשוב אל טורניר היורו לאחר 12 שנות היעדרות, כשחגיגות ה-20 שנה מאז זכתה בגמר ההיסטורי מול נבחרת פורטוגל בפתח. מנגד, ניצבים חוויצה קווארצחליה וחבריו לנבחרת גאורגיה, שרוצים לנצח ולהעפיל לטורניר גדול לראשונה אי פעם.

האדמה בטיבלסי רעדה. עשרות אלפי אוהדים לבנים של נבחרת גאורגיה הרעידו את היציעים בשירים וצעקות, רוצים לעשות היסטוריה. גאורגיה, שניצחה בחצי הגמר את לוקסמבורג 2-0 ללא הכוכב הגדול מנאפולי, עלתה עם רעל בעיניים וכוחות מחודשים עם רצון לחקוק את שמה בספר הימים של המדינה. לעומתה, נבחרת יוון שהגיעה אחרי תצוגת שיא בחצי הגמר, בו ניצחה 5-0 את קזחסטן, וגם היא רעבה מאי פעם.

למרות הרצון של שני הצדדים, המשחק נפתח והסתיים באותה תוצאה בדיוק, תיקו חסר שערים בין שתי הקבוצות. גם נבחרת יוון וגם נבחרת גאורגיה לא הרשימו, כששתי הקבוצות בעטו יחד רק 5 בעיטות למסגרת. המשחק, שלא התעלה לרמה גבוה מלבד תצוגות העידוד של הקהל המקומי, עבר להארכה, בה הוחלף הכוכב הגאורגי קווארצחליה בדקה ה-108, והוא לא סיים את המשחק.

יוון, שכבשה 14 שערים בחמשת המשחקים הרשמיים הקודמים שלה, לא הצליחה לכבוש הפעם. גיורגוס מסוראס, כוכב המשחק הקודם, שבישל 2 מחמשת השערים שכבשה הנבחרת נגד קזחסטן, הציג יכולת חלשה עם בעיטה אחת למסגרת, כשמרבית הבעיטות הגיעו מחוץ לרחבה.

בתום 120 דקות ניגשו שתי הנבחרות לדו-קרב פנדלים על הכרטיס ליורו שייערך בגרמניה בקיץ בקרוב. אחד אחד ניגשו לבעוט שחקני שתי הנבחרות, את הבעיטה הראשונה לקח גיורגי קוצ’וראשווילי והעלה את נבחרת גאורגיה ליתרון. אנסטסיוס בקסטאס, קפטן הנבחרת היוונית וקשרה של פאנתייקוס, ניגש לבעוט את הבעיטה הראשונה של היוונים אך הוא החמיץ. אחרי 3 בעיטות לכל קבוצה, עמדה התוצאה על 2-2.

הבעיטה הרביעית של נבחרת גאורגיה נכנסה, וקשרה של אטלנטה יונייטד מהליגה האמריקאית, גיורגוס ג’אקומאקיס החמיץ את הבעיטה הרביעית של היוונים. ניקה קבקסקירי, בן ה-31, ניגש לבעוט את הבעיטה החמישית של גאורגיה בידיעה שברגליו תלוייה היסטוריה של מדינה שלמה, הוא ניגש לבעיטה והצליח לכבוש. 54 אלף אוהדים לבנים צהלו ביציעים ופרצו אל המגרש בהתרגשות, גאורגיה העפילה למפעל גדול לראשונה אי פעם.

לנבחרת גאורגיה מצפה קיץ עמוס בכדורגל, כשתתמודד בביתה מול נבחרות פורטוגל, טורקיה וצ’כיה, מי יודע, אולי כמו איסלנד של 2016, נחזה בהופעה ראשונה והיסטורית לנבחרת החדשה, בזמן שאנחנו נשאר בארץ עם החלום להילחם על הכרטיס בטורניר הגדול הבא.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן