ברגליים חשופות – הפדרציה הצרפתית אוסרת על לבישת גטקס בזמן משחק

במכתב שנשלח לכלל הליגות ברחבי צרפת, נאסר על לבישת גטקס או טייץ אשר מכסה את הברך

רעידת אדמה בצרפת – הפדרציה לכדורגל בצרפת פרסמה מכתב בו הודיעה כי שחקנים בכלל הליגות ברחבי צרפת לא יורשו ללבוש טייץ, גטקס או כל דבר אחר שיכסה את רגליהם ואת הברכיים שלהם, מלבד למכנסיים הקצרים שלובש השחקן במהלך משחק. כמו כן יאסר על שחקנים לחבוש קסדות או כל כיסוי ראש כזה או אחר.

החלטה זו מגיעה לאחר ששורה של החלטות שנועדו למנוע את התפשטות דת האסלאם ברחבי הליגה בצרפת. מלבד לאיסור על לבישת טייץ, לפני כשנה נאסר על נשים לשחק כדורגל כשחיג’אב מכסה את ראשן. ההתאחדות הצרפתית רואה בלבישת בגדים אלה כאקט דתי המשמש את המוסלמים בכדי לכסות חלקים מוצנעים בגופם. הרשויות בצרפת מאמינות כי ההוראה הזו נועדה ליצור שייכות לליגה ולמדינה ופועלת על מנת לייצור שיוון בין כלל השחקנים המשחקים בליגה.

עוד נכתב במכתב כי הפדרציה תתיר ללבוש בגדים אלה רק כאשר השחקן יקבל על כך אישור על ידי הנציבות הפדרלית בצרפת כאשר היא הגוף המוסמך היחידי להעניק אישור שכזה. שחקן אם וכאשר יגיש בקשה לצד תעודה רפואית, בטענה כי לא יוכל לשחק ללא הבגדים הללו, יעבור ועדה שתאשר לו להשתמש בבגדים הללו. בנוסף לכך שחקנים לא ייצטרכו אישור רק כאשר מזג האוויר יהיה חריג וקר באופן קיצוני. אדם אשר ישחק עם הבגדים האלו ללא אישור, יורחק ובמקרה ויסרב לפנות את המגרש ינקטו כנגדו בהליכים משמעתיים.

המכתב עורר גלים של ביקורות בכל רחבי כלי התקשורת והמדיה החברתית בצרפת, בטענת גזענות כלפי השחקנים המוסלמית. עוד נכתב כי שחקנים בגילאי נוער מתרגלים לשחק עם הטייץ והגטקס גם אם לא מוסלמים והאיסור הזה פשוט יהרוס לכלל השחקנים במדינה לשחק כפי שהם רגילים.

יהיה מעניין לראות כיצד הדיון הזה עוד יתפתח, כשצרפת מציגה קו ישיר אל מול המלחמה בכניסת הדת האסלאמית אל הליגה, לצד יצירת שוויון בין כלל השחקנים.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן