“גם אני הייתי רוצה להיות בלתי מנוצח” | דה רוסי ופארדס במסיבת עיתונאים

המאמן האיטלקי וקשרו הארגנטינאי התיישבו למסיבת עיתונאים רגע לפני חצי הגמר הראשון מול לברקוזן וצ'אבי אלונסו

דניאלה דה רוסי ולאנדרו פארדס התיישבו למסיבת עיתונאים לקראת חצי גמר הליגה האירופית שיערך היום (22:00) שעון ישראל. אל הדשא יעלו שחקני שתי הקבוצות, שחקניו של דה רוסי שמאז חתימתו בינואר האחרון הפסידו שלושה משחקים מתוך 20 ששיחקו, שיפגשו את אלופת גרמניה המכהנת לברקוזן.

רומא שהדיחה את יריבתה האיטלקית מילאן בשלב רבע הגמר, שואפת להגיע בפעם השנייה ברציפות לגמר הליגה האירופית ובפעם השלישית ברציפות לגמר אירופי בסוף העונה. חבורתו של ז’וזה מוריניו לשעבר שהגיעה בשנה שעברה לגמר התחרות הפסידה בדו-קרב פנדלים לסביליה האלופה הנצחית של המפעל.

בפתיחת מסיבת העיתונאים דיבר דה רוסי על כשירותו של לוקאקו החלוץ הבלגי הוותיק שהגיע בקיץ האחרון, ונפצע כאמור במשחק הגומלין ברבע הגמר, “לוקאקו התאמן ממש מעט על הרגליים באימונים האחרונים, ובמקביל הוא החמיץ כמה ימים. ניקח עוד יום אחד כדי להעריך את מצבו, אתמול הוא לא התאמן בצורה אינטנסיבית במיוחד אבל נראה שהוא מצליח להחזיק את עצמו”.

“אנחנו חייבים לחשוב לא רק על ההיבט המנטלי של לברקוזן, אלה גם על המשחק שלהם והשחקנים. אני מכבד מאוד את צ’אבי אלונסו ועל הדרך שהוא עשה. הם עברו דרך ארוכה מאשר אני עובר עכשיו ברומא, אז יש הרבה ממה לפחד. הם בלתי מנוצחים, אבל הם לרוב סופגים ראשונים. כן יש להם מודעות ועקשנות מדהימה עד השנייה האחרונה והם הוכיחו את זה באינספור משחקים העונה”. אמר דה רוסי על כיצד הוא מכין מנטלית את הקבוצה למפגש מול לברקוזן.

דה רוסי הוסיף ואמר, “אנחנו קבוצה שמאמינה בעצמה יש לנו לב, לפחות מנקודת המבט הזאת אנחנו שווים להם בליגה האירופית. אני בטוח ששתי הקבוצות ייאבקו עד הסוף”.

לברוקוזן או בשמה החדש ‘נברלוזן’ לא נוצחה העונה פעם אחת בכל המסגרות, דה רוסי נשאל האם העובדה הזו מהווה נטל על הקבוצה, “אני לא חושב שזה נטל, אלה משהו להיאחז בו. הם בלתי מנוצחים כי הם תמיד שיחקו יותר טוב מהיריבות שלהם, את המזל אני משאיר לאחרים. הם קבוצה חזקה שהצליחה כמו שהצליחה בגלל שיש להם את אחד המאמנים הטובים בעולם. גם אני הייתי רוצה להיות בלתי מנוצח”.

ההפסד האחרון של באייר לברקוזן במסגרת אירופית היה במפגש מול רומא אז הפסידה 1-0 באולימפיקו במסגרת חצי הגמר. דה רוסי נשאל האם הנתון הזה מהווה השראה ועידוד לשחקנים, “אני חושב על הכנת המשחק שלי ועל השחקנים שלי. על המגרש אנחנו עומדים לפגוש קבוצה חזקה ומשופרת, בשנה שעברה היא הייתה פחות ישירה, מסוכת ומודעת לאמצעים שלה. יש להם ראש חופשי, הם כבר אלופים ורוצים להיות אלופים גם באירופה”.

דה רוסי הוסיף, “המספרים אומרים שהם השתנו, אבל רק תסתכל עליהם. אני מקווה שההפסד ההוא באמת מפריע או משפיע עליהם, אבל אנחנו מרוכזים במשחק הזה חזק יותר מהעונה שעברה”.

המאמן האיטלקי נשאל מה הוא הכי נהנה לראות באלופת גרמניה, “כמה דברים. יש להם שחקנים חזקים המוצבים בתנאים האידיאליים שלהם. יש להם קבוצה פיזית וחזקה, אבל גם אינדיבידואליות מדהימה. ווירץ, שיק תמיד היו טובים אבל עכשיו הם גברים. יש להם מחליפים בכל עמדה. הם בנו קבוצה חזקה הרבה בזכות רעיונות של המאמן אבל גם בזכות ההחתמות החכמות שלהם”.

דה רוסי נשאל האם מערך של שלושה שחקני הגנה הוא הפתרון מול ההתקפה החדה של לברקוזן שכבשה העונה 77 שערי ליגה, “זו אפשרות. זה משהו שמסקרן אותי ויגרה את השחקנים לשחק אחד על אחד. זה שקר להגיד שהקבוצה לא יכולה לשחק במערך שלושה בלמים. אני מאמין שאם מציבים במערך כזה מגנים התקפיים, זה יכול להבות פתרון מושלם להתקפות מעבר לקראת מחר”.

דה רוסי נשאל האם יהיה מוכן לשנות את סגנון המשחק שלו בכדי להתמודד מול לברקוזן, “אנחנו מכירים את סגנון המשחק שלהם ולומדים אותו. אנחנו יודעים שיש לנו התקפה, אבל בו בזמן צריכים לשמור ולהיזהר. אנחנו מסתכלים רק על המשחק הראשון ובעתיד נחשוב מה נעשה במשחק הגומלין. אנחנו לא חושבים על חצי הגמר בעונה שעברה, כי כל כך הרבה השתנה מאז. הם אולי אותו המועדון, אבל לא אותה הקבוצה. הם אלופי גרמניה”.

לסיום נשאל דה רוסי איזה קעקוע היה מקעקע שיגדיר אותו כמאמן, “האמת שאף פעם לא חשבתי על זה. יש לי הרבה ודי נמאס לי להרגיש את הכאב בלעשות קעקועים, אז הפסקתי. קודם נזכה במשהו ואז אחשוב על זה. אולי קעקוע רגוע יותר, כמאמן אתה צריך להיות רגוע יותר, אתה לא יכול להתפרץ למגרש. לפעמים אני מתגעגע למגרש, אבל יש לי את השחקנים שלי ואני מאמין בהם ב-100%”.

מיד אחריו עלה לדבר לאנדרו פארדס הקשר הארגנטינאי, שנרכש בקיץ האחרון מפ.ס.ז לאחר עונת השאלה ביובנטוס ושב לקדנציה שנייה במועדון. פארדס נשאל מדוע חווה שיפור ביכולותיו תחת דה רוסי, “השיפור הוא כללי, לא רק שלי אלה של כל הקבוצה. הוא נובע מההתלבות שהביא לנו המאמן. בנוסף לכך, סגנון המשחק שלו מתאים יותר לקבוצה וזה גורם לנו לצמוח”.

פארדס ששיתף פעולה על המגרש יחד עם מאמנו דה רוסי, נשאל כיצד הוא חווה את חברו לקבוצה לשעבר כמאמן, “עבורי הוא היה מאמן עוד שיחקנו יחד. תמיד הייתי קרוב אליו, והוא מנגד תמיד התייחס אליי יפה. לקבל אותו כמאמן זה כיף וכבוד גדול. אני מקווה להמשיך לעבוד קשה עבורו ועבור הקבוצה”.

“האישיות שלו היא הצד החזק שלו, גם כאשר היה שחקן. מעטים היו שחקנים שלמים כמוהו. במה הוא יכול להשתפר.. לדעתי הוא אוכל יותר מדי”, אמר פארדס.

אני אוהב את סגנון המשחק שלו ואת המנטליות שלו כמו שכבר אמרתי. אני תמיד נמצא בכשירות הכי טובה, אני משתפר עוד ועוד, ומקווה להמשיך ככה כי יש לי עוד הרבה לאן להשתפר”.

לסיום נשאל פארדס עד כמה חשוב ניסיון ברמות האלה, “הרבה. כשאתה מתרגל לרמה הזאת אתה רוצה להישאר בה. לשחק במשחק הזה יהיה חוויה מדהימה ואנחנו מקווים לעשות את הכי טוב שלנו, כדי לנצח אתה צריך לתת את ה-100% שלך ואנחנו נתן, הם קבוצה חזקה”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן