דייויד מויס יעזוב את ווסטהאם בתום העונה

המאמן הסקוטי ייפרד מ'הפטישים' לאחר 4 עונות וחצי | כל הפרטים

🚨דיוויד מויס יעזוב בקיץ הקרוב את ווסטהאם יונייטד.

המאמן הסקוטי, בן ה-61, יעזוב את ווסטהאם בקיץ הקרוב, לאחר ארבע וחצי שנים במועדון האנגלי. חוזהו של מויס יסתיים בתום העונה הנוכחית, ושני הצדדים החליטו שלא להאריכו. מחליפו של מויס צפוי להיות ז’ולן לופטגי הספרדי, ונראה כי זה רק עניין של זמן עד שהגעתו של לופטגי ל’לונדון סטדיום’ תוכרז רשמית.

יו”ר המשותף של ווסטהאם, דיוויד סאליבן, אמר לאחר ההודעה כי: “בשם כולם בווסטהאם יונייטד, ברצוני להביע את תודתנו הכנה לדייוויד על התרומה שהוא תרם למועדון הכדורגל במהלך תקופתו כמנהל. דייויד היה אחראי לתקופה של התקדמות והצלחה גדולה בהיסטוריה שלנו, ואנו אסירי תודה על כל העבודה הקשה, המחויבות והמסירות שלו לתפקיד. דייוויד היה מקצוען מוחלט, והוא יעזוב עם הכבוד הגדול והאיחולים הטובים שלנו – הוא ראוי להערכה רבה על השירות שנתן לווסטהאם יונייטד, ואנו מאחלים לו הצלחה רבה בתחום בעתיד. פרסום ההודעה הזו עכשיו, מאפשר לדייוויד לקבל את הכבוד המגיע לו מתומכי ווסטהאם, ומאפשר לכולנו להראות לו את ההערכה הרבה שלנו כלפיו במשחק הבית האחרון של העונה נגד לוטון”.

מויס עצמו מסר בהודעה הרשמית כי: “נהניתי מארבע וחצי שנים מבריקות בווסטהאם. המועדון נמצא בעמדה חזקה יותר מאשר כשהגעתי ב-2019. כשהצטרפתי לווסטהאם בפעם השנייה, המועדון היה מקום אחד מעל הקו האדום, ויחד עשינו מסע נהדר של שלוש עונות רצופות באירופה. אחרי שהובלנו את המועדון למקום בטוח, הדרכנו את הקבוצה למקומות 6 ו-7 בפרמיירליג, ושמחתי כשזכינו בתואר הליגה האירופית ביוני האחרון – הגביע הגדול הראשון של המועדון מזה 43 שנים. ני רוצה להודות לכל השחקנים על התמיכה, ועל כל ההצלחה שהם השיגו, בארבע וחצי השנים האחרונות. נהניתי מאוד לעבוד עם כולם בווסטהאם, ואני רוצה להודות לדירקטוריון שנתן לי את ההזדמנות לאמן את המועדון הנהדר הזה. אני מאחל ליורש שלי, לדירקטורים, לשחקנים, לצוות, לאוהדים ולכולם בווסטהאם את כל הטוב שיש בעולם”.

מויס הגיע ל’פטישים’ בנובמבר 2017, כמינוי זמני עד תום העונה. המאמן הסקוטי עמד במשימתו להציל את הקבוצה מירידה וסיים במקום ה-13. באותו קיץ הוא עזב, ומנואל פלגריני קיבל את המושכות. לאחר פיטוריו של פלגריני בקיץ 2019, מויס נקרא שוב לדגל, והוא חזר לקווים של ווסטהאם עד היום.

בעונת 2020/21 החזיר מויס את ווסטהאם לאירופה לראשונה מזה עשרות שנים. בהתחלה הוא העפיל לליגה האירופית, שם הוא הפתיע והגיע עם הרבוצה עד לשלב חצי הגמר, בו הוא הודח על ידי הזוכה העתידית פרנקפוקט.

בעונה שלאחר מכן הוא הוביל את הפטישים למקום ה-7 בפרמיירליג, ואף הוסיף זכייה בתואר אירופי ראשון בתולדות המועדון – גביע הקונרפנס ליג, אחרי שניצח את פיורנטינה 1:2 בגמר לאחר הארכה. העונה עקב הזכייה בקונפרנס, ווסטהאם קיבלה כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית, שם היא הגיעה עד לשלב רבע הגמר בו היא הודחה על ידי באייר לברקוזן.

מויס אימן את ווסטהאם ב-259 משחקים, הוא ניצח 111 פעמים, סיים בתיקו 53 פעמים והפסיד ב-95. העונה ווסטהאם עוד יכולה תיאורטית לסיים במקום שמוביל לאירופה, אבל הסיכוי לכך נמוך. הפטישים ממוקמים במקום ה-9, כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה והם במרחק של 6 נקודות מהמקום ה-7 שיכול להוביל לקונפרנס במידה וסיטי תזכה בגביע. היא תצטרך לנצח את שני המשחקים שנותרו לה, ושבמקביל יריבותיה, צ’לסי ומנצ’סטר יונייטד, לא ינצחו בלפחות משחק אחד מהשניים שנותרו להן.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן