‘האתגר הוא לסיים במקום השני’ | צ’אבי לקראת ולנסיה

ברצלונה תארח הערב (שני) את ולנסיה למחזור ה-33 בלה ליגה, כאשר הקטלונים נמצאים כרגע במקום השלישי בטבלה, נקודה מתחת לג’ירונה לה משחק עודף על בארסה. אחרי ההפסד בקלאסיקו שלמעשה הוציא את ברצלונה ממירוץ האליפות, גם המקום השני אינו בטוח לצ’אבי ושחקניו שיודעים כי מעידה הערב תסבך את העונה שלהם עוד יותר.

לקראת המפגש התראיין במסיבת העיתונאים מאמן ברצלונה צ’אבי הרננדז שהודיע כי יישאר בקבוצה לעונה נוספת למרות הודעת העזיבה שלו:

״האתגר הוא לסיים במקום השני ולהעפיל לסופרקופה, בשביל זה צריך לנצח את ולנסיה. הבטחנו את המקום בליגת האלופות עם ההפסד של בילבאו, וכולנו מרוכזים בלסיים טוב את העונה״. פתח צ’אבי.

“כולנו מאוחדים. יש קונצזוס טוב עם דקו והנשיא וכמו לאפורטה אני אופטימי שנוכל לחזור לפייר פליי של 1:1 ולהתחזק במה שצריך הקיץ. השאלה של ויטור רוקה? לא קיבלנו שום החלטה, נדבר עם דקו ולאפורטה על התכנון לעונה הבאה. ברור שויטור רוקה צריך לשחק. חשוב לזכור שזה לא פשוט להגיע מברזיל ולהתאקלם בברצלונה, זה לוקח זמן אבל אני בטוח שהוא יוכל לעזור לבארסה בשנים הקרובות. בקיץ הקודם תכננו הרבה דברים והם לא יצאו לפועל בגלל הפייר פליי״.

על השינוי בצוות הכושר של המועדון: “עם טוס זה עוד לא נסגר. ראול מרטינס כבר עובד איתנו מאז שהגעתי לכאן ואנחנו מאמינים בו״.

 

צ’אבי נשאל גם על הסגל שלו ומכת הפציעות: ״השחקנים מלאים במוטיבציה לסיים את העונה כמו שצריך ולהבטיח מקום בקרב על תואר אפשרי בעונה הבאה. אנחנו מנתחים כעת את ההשפעה האפשרית של היורו והקופה אמריקה על השחקנים, את זמן המנוחה שיהיה להם לפני הקדם עונה. זה אינטנסיבי. פדרי כשיר ב-100% ויוכל לעזור לקבוצה מחר. סרג׳י רוברטו? אני רוצה שהוא יחדש חוזה, הוא יודע זאת אבל זאת ההחלטה שלו״.

על עתידו של פרנקי דה יונג: אמרתי זאת כבר בעבר, הוא שחקן מאוד חשוב בשבילי, שום דבר לא השתנה בזה. יש טעם חמוץ מהעונה הזאת כי הוא נפצע באותו מקום שלוש פעמים ולפני הפציעות הוא היה ברמה גבוהה מאוד״.

לסיום נשאל המאמן על קבוצת הנשים של ברצלונה שהעפילה אל גמר ליגת האלופות: “אני מאוד גאה בהן, הן הטובות בעולם. ברכות על ההעפלה לגמר הצ׳מפיונס״.

ברצלונה כאמור תגיע למפגש הערב כשהיא במקום השלישי בטבלה במרחק נקודה אחת מג’ירונה השנייה. בחמשת משחקיה האחרונים רשמה בארסה ארבעה ניצחונות שבכולם היא שמרה על רשת נקייה ועוד הפסד אחד כמובן במשחק האחרון בקלאסיקו, 3:2 נגד ריאל מדריד. הקטלונים נמצאים נקודה אחת מתחת למקום השני שם נמצאת ג’ירונה, אך עם משחק עודף, ואם תנצח הערב, תחזור בארסה למקום השני בלה ליגה. גם ולנסיה מגיעה הערב למשחק לאחר הפסד במשחק הליגה האחרון של הקבוצה – 3:2 בבית נגד ריאל בטיס. העטלפים מדורגים במקום השמיני בטבלת הליגה הספרדית ובסה”כ רשמו שחקניו של רובן בראחה בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלהם שני ניצחונות שני הפסדים, ותוצאת תיקו אחת.

בסה”כ נפגשו בינהן שתי הקבוצות 177 פעמים במסגרת הלה ליגה כאשר ברצלונה מובילה בגדול עם 88 ניצחונות אל מול 43 של ולנסיה במאזן שערים 336:244 לטובת הקטלונים. הניצחון האחרון של ולנסיה נגד ברצלונה במשחק חוץ במסגרת הליגה נרשם ב-17.04.2016 כשניצחה את בארסה 2:1 בקאמפ נואו, והפעם האחרונה שהעטלפים ניצחו את ברצלונה במשחק ליגה הייתה ב-25.01.2020 במסטאייה כשולנסיה ניצחה 2:0 את בארסה. מאז נפגשו שתי הקבוצות לעוד שבעה משחקי ליגה בהם ניצחה ברצלונה חמש פעמים, ועוד שני מפגשי הסתיימו ללא הכרעה.

 

חמשת משחקי הליגה האחרונים בין ברצלונה לולנסיה:

  • 16.12.2023 – ולנסיה 1:1 ברצלונה.
  • 05.03.2023 – ברצלונה 0:1 ולנסיה.
  • 29.10.2022 – ולנסיה 1:0 ברצלונה.
  • 20.02.2022 – ולנסיה 4:1 ברצלונה.
  • 17.10.2021 – ברצלונה 1:3 ולנסיה.
השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן