היהלום נשאר בפריז | וורן זאיר אמרי 2029

לקראת עזיבתו הקרובה של אמבפה פריז מתחילה להכין את הפנים החדשות של המועדון כשנראה שמי שיהיה בפורנט הוא הקשר הצרפתי הצעיר

✍️וורן זאיר-אמרי האריך את חוזהו בפסז’ עד יוני 2029.

הקשר הצרפתי בן ה- 18 (שתי הופעות, שער אחד) כבר סיכם על הארכת החוזה שלו לפני כמה חודשים אבל היה צורך עד שימלאו לו 18 מה שקרה ב- 8 למרץ.
אמרי שנולד במונטרייל (לא רחוק מטולוז) עבר בילדותו לפריז העיר וכבר ב- 2014 בגיל 8 הוא עבר למחלקת הנוער של פ.ס.ז’ שזיהתה את הפוטנציאל שלו.
במחקלת הנוער זאיר-אמרי תמיד שיחק בקטגוריות מעל גילו, והרשים מאמנים בכל הרמות.

במהלך עונת 21/22 הוא היה השחקן הצעיר ביותר בסגל עד גיל 19 של פריז ולמרות גילו הצעיר (15), זאיר-אמרי הפך לשחקן מפתח בקבוצה עד גיל 19 בעיקר בדצמבר 2021, כשהיה השחקן הבולט של הפריזאים בליגת הנוער של אופ”א.

במהלך המשחק האחרון בשלב הבתים, עזר לקבוצתו לנצח 2:3 את קלאב ברוז’ עם שער ובישול, ובזכות זה העפילה פ.ס.ז’ ישירות לשמינית הגמר.
אחרי ההופעה הזו ובגיל 15 בלבד זאיר-אמרי זומן על ידי מאמן פ.ס.ז’ דאז מאוריסיו פוצ’טינו להתאמן עם הקבוצה הראשונה באותה עונה.
כמובן שהוא משך את תשומת הלב של כמה מועדונים גדולים אחרים באירופה, ועל אף שעדיין לא חתם אז על חוזה מקצועני במרץ 2022 הוא הצטרף לסוכנות של ז’ורז’ה מנדש – סוכן העל הפורטוגלי.

את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של פ.ס.ז’ הוא ערך באוגוסט 2022 מול קלרמון כשנכנס בדקה ה- 82 ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר אי פעם של המועדון שעורך בכורה כשבנוסף בעונת הבכורה שלו, הוא הפך לכובש הצעיר ביותר אי פעם של המועדון (בניצחון 1:3 על מונפלייה בפברואר 2023).

ב- 25/10 ערך זאיר-אמרי את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות כמחליף בניצחון הביתי 7:2 על מכבי חיפה מה שהפך אותו לשחקן הצעיר ביותר שהופיע בליגת האלופות עבור פ.ס.ז’, כשבהמשך הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות ליגת האלופות שפתח בשלב שמינית הגמר (מול באיירן מינכן).

העונה הוא כבר הפך לחלק אינטגרלי מהרכב פ.ס.ז’ ועל אף גילו הצעיר הוא משחק באופן בוגר ביותר – לדוגמא במשחק מול מילאן במסגרת ליגת האלופות.

אמרי הוא המייצג המושלם של השיטה החדשה בפ.ס.ז’ שאותה מוביל המנהל המקצועי לואיס קאמפוס יחד עם המאמן לואיס אנריקה – לקנות שחקנים (ועדיף צעירים) שרוצים לשחק עבור המועדון לא רק בגלל הכסף אלא בעיקר בגלל שזו משאת נפשם, כמו שצעירים מספרד רוצים לשחק בברצלונה או ריאל וצעירים איטלקים באינטר או מילאן ככה צעירים צרפתים ירצו לשחק בפ.ס.ז’.

עד קיץ 2022 פריז התבססה על רכש של שחקנים מבוגרים יותר או פחות שיתרמו באופן מיידי כמו מסי, ראמוס, ניימאר, זלאטן ועוד כשעל הכישרונות מהאקדמיה שלה כמו אנקונקו, בטאשיבו, ג’וניור אבימבה, מייק מאינאן, ג’ונתן איקונה וכו’ היא לא הסתכלה כמעט בכלל להוציא את הבלם פרסנל קימפבה שנע בין ההרכב לספסל.

מאז שהגיע קאמפוס פריז שינתה כיוון והחלה להתבסס על שחקנים צעירים כמו דונארומה, ברקולה, בראלדו, גונסאלו ראמוש ולי קאנג אין או צרפתים מוכשרים כמו קולו מאוני, דמבלה ולוקאס הרננדז.

סביר להניח שלאחר עזיבתו של קיליאן אמבפה\ זאיר אמרי יהיה הפנים של המועדון ובתור אחד שבניגוד לאחרים בקבוצה גדל במועדון אין יותר מתאים ממנו לזה.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן