הכאבים, חוסר החשק, והשחקן היחיד שטוב ממנו | אדן הזאר מדבר

כוכב העבר הבלגי התיישב לראיון פתוח וחסר פילטרים עם עיתון הלאקיפ הצרפתי ובו הוא מדבר על הפציעות שעבר, על האהבה לחיים הטובים, על הקושי בריאל מדריד ועל השחקן היחיד שיותר טוב ממנו.

על מסי ורונאלדו

לאו מסי הוא ככל הנראה השחקן היחיד שהיה טוב ממני. אהבתי לראות אותו כשהוא שיחק בברצלונה. לא אהבתי לראות אותו לאחר מכן באותה המידה, אבל הוא השחקן הטוב בהיסטוריה. זה פשוט בלתי אפשרי לקחת ממנו את הכדור. כריסטיאנו רונאלדו הוא שחקן גדול ממני, אבל בכל מה שקשור לכדורגל נטו, אני לא חושב שהוא טוב ממני. ניימאר… אולי.

על עודף המשקל ממנו סבל

בתקופה ההיא בדיוק חוויתי את אחת העונות הטובות ביותר בקריירה שלי במדי צ’לסי. אמרתי לעצמי: ‘עכשיו שאני בריאל מדריד, זו אולי החופשה האחרונה ממנה אוכל להנות’. ונתתי לעצמי להשתחרר כפי שנהגתי לעשות אגב בכל קיץ לפני כן. שבע שנים באנגליה, ללא שום חופשה בחג המולד, נתתי הכל, אז אם פתאום יש לי חופשה של שלושה או ארבעה שבועות… ‘אל תפריעו לי’. ברביקיו, שמפניות ורודות… כל זה. ואז במדריד דברים פשוט לא עבדו וזהו זה.

לא עקבתי אחרי כל מה שאכלתי אבל זה לא שאכלתי המבורגר בכל יום. אתה לא יכול לעשות את זה במשך 16 שנים. לא חשבתי שזה כל כך חשוב. אני נהנתן. אני אוהב לשתות ולאכול עם חברים. דיאטות זה בולשיט, זה לא עובד.

אם אתה רוצה לשחק כדורגל עד גיל 40, אז בסדר, אבל ידעתי שאני לא כזה. תמיד יש לי שמפניות במקרר. אומרים שאני אדם עצלן. אבל לא שיחקתי 16 שנים ללא אימונים. במשחקונים, בריצות, הייתי שם.

זה נכון שהיו בקרים בהם הגעתי למתחם האימונים לאחר שלא ישנתי היטב, בלי חשק ושכזה המצב, רואים את זה עליי. ‘אל תמסרו לי את הכדור’. אני לא אזוז מהמטר המרובע עליו אני עומד.

האם ריאל מדריד היה המועדון הנכון בשבילך?

הערצתי את זידאן מאז שהייתי ילד. הברנבאו, החולצה הלבנה … יש לזה קסם שלמועדונים אחרים פשוט אין. מדריד מיוחדת. מעבר לזה, אני לא חושב שהתאמתי לשם. הוא לא התאים לי. זה מועדון מעט יהיר ואני לא כזה. מעבר לזה, לא אהבתי את הסגנון בו שיחקנו אם אתה משווה אותו לסגנון של קבוצות אחרות. אבל זה היה חלום. לא יכולתי לסיים את הקריירה שלי מבלי לעבור לשם.

על עזיבת ריאל מדריד

העזיבה? זה מעציב אותי שזה הסתיים ככה. הסיפור המושלם היה שלושער וביי. בליל זה הסתיים טוב, בצ’לסי אפילו יותר טוב. ידעתי שהסיפור שלי במדריד הסתיים ולא רציתי אפילו שיכניסו אותי למשחק.

אולי אנשים תכננו לשרוק נגדי. “בוו.בוו”. יודע מה? תשאירו אותי על הספסל. אני אהנה מזה.

האם היית רוצה שתהיה לך את המנטליות של כריסטיאנו רונאלדו?

לא. זה לא הייתי אני. אחרי האימונים להכנס אל המקלחת הקפואה למשך שעה, לא. עזבו אותי בשקט, עם החברים שלי, בבית שלי, נשחק קלפים, נשתה בירה. אני משחק במשך שעתיים עם חברים שלי. ילדים בגן. זו הייתה ההתאוששות שלי. אם הייתי מתנהג כמו כריסטיאנו, הייתי נשחק מזמן.

על הפציעות השונות

הפציעה נגד פריז סן ז’רמן? אני רוצה לעשות את הדברים בדרך שלי ולהצליח. זה מראה שמדריד גדולה יותר מכל אחד אחר. קשה לשחק שם. אולי הייתי צריך להתאמן יותר. בנוסף סבלתי מהפציעות הקשות ביותר בזמנים הקשים ביותר. הניתוח, הפלטות… חזרתי להתאמן וזה כואב, הכל כואב. בעונה השנייה אנצ’לוטי הגיע. עשיתי הכנה טובה לעונה, שיחקתי טוב, אבל הגוף שלי, הכאב, הפציעות.

בוקר אחד התעוררתי ראיתי שיש לי גוש על הקרסול. דלקת. אני צריך לעבור ניתוח שוב. נשארו לי עוד שתי עונות בחוזה ואמרתי לעצמי: ‘לך על זה. תנסה’.

אבל איבדתי את המקום שלי, את הביטחון שלי ואת החשק. הפכתי מבחור קשוח שלא פחד לקבל בעיטות לרגל לאחד שקם מהמיטה עם כאבים… רציתי להבין למה זה אבל לא הצלחתי.

סבלת?

לא. אני בר מזל שלקחתי חלק בתעשייה הזו וזכיתי להרוויח הרבה כסף. אנשים נאבקים על בסיס יומי, אין לי שום זכות להתלונן, גם כשאני לא משחק, גם לא כשהייתי פצוע או שהרגשתי שהחיים על הפנים. זה בלתי אפשרי.

זה כואב, אבל מהצד השני, אבל לקראת סוף הקריירה השתמשתי בזה כתירוץ: ‘כואב לי. אני לא יכול לעשות את זה’. לא סבלתי מדכאון אבל פשוט לא היה לי חשק יותר. פשוט מאד לא היו לי את האנרגיות או את הכוחות … לא היה בזה שום הגיון. זה נגמר.

 

אדן הזאר בשיאו

9 תגובות
  1. ראמאדן בנזי כותב

    כדורגל נטו? יש לך את הבעיטות של רונאלדו, מספר בישולים של רונאלדו? דריבל על שטח קטן רונאלדו של יונייטד עם שיא בעונה יותר ממסי ומכולם. חתיכת ליצן שמן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    ראיון מביך שהיה עדיף ולא ישחרר.
    מורשת של עובד מקדונלדס

  3. מאור כותב

    הוא כזה בן אדם אידיוט
    אין דברים כאלה
    איך לעזאזל הביאו אחד כזה למדריד? אין מבין אינטליגנציה?

  4. אורי כותב

    כדורגלן שפל

  5. ראובן כותב

    אדן ביזאר

  6. כרובי כותב

    של נעלייך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על רונאלדו יא שערוריית ספורט תוצרת מקדונלדס !

  7. דוד כותב

    פרזנטור של שווארמה בלגית טיפוסית

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    שמנמן קטן וחסר כבוד וקלאס. איפה לכבד קולגות?
    כלום לא עזר להזאר, פרש ב 2019 בהסכם פנסיה אדיר מול פלורנטינו. הדבר הכי טוב שיצא ממנו זו הפריצה של ויניסיוס.

  9. שחר כותב

    אדן אהבל

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן