העתיד כבר כאן | הכוכבים העולים בדרום אמריקה

על אנדריק, ולנטין בארקו וטיאגו אלמאדה כולם כבר שמעו, אבל מה קורה עם שאר הכדורגלנים המבטיחים של אמריקה הדרומית? הנה דירוג חמשת השחקנים המבטיחים ביותר על סמך הטורניר הקדם-אולימפי בדרום אמריקה.

נותרו חמישה חודשים לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז ובשבוע שעבר נקבע זהותן של הנבחרות הדרום אמריקאיות שישתתפו בטורניר הכדורגל האולימפי, אולי אפילו נגד נבחרת ישראל. הטורניר הקדם-אולימפי של דרום אמריקה החל בשנת 1960. כיאה ל-CONMEBOL (התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית), הטורניר הזה עבר מספר גלגולים בהם השתנתה השיטה לפיה יקבעו זהותן של הנבחרות הדרום אמריקאיות בטורניר האולימפי. בטורניר הנוכחי, שתי נבחרות – האלופה פרגוואי וסגניתה ארגנטינה זכו בכרטיס ישיר למשחקים האולימפיים.

הטורניר משוחק בשיטה של שני בתים מוקדמים של חמש נבחרות. מכל בית, עולות שתי נבחרות לבית הגמר. שם משוחקים שלושה משחקים לכל נבחרת בשיטת ליגה, בסיומם נקבעות העולות לטורניר האולימפי. בבית הגמר של הטורניר הנוכחי שיחקו פרגוואי שכאמור זכתה בתואר, ארגנטינה סגניתה, ברזיל ווונצאולה. אזכיר שהטורניר האולימפי הוא לנבחרת עד גיל 23 וכך גם הטורניר הקדם אולימפי בדרום אמריקה.

בעקבות הטורניר המרגש, החלטתי להכין רשימה של חמשת השחקנים המבטיחים מדרום אמריקה בעיניי, על סמך הטורניר הקדם אולימפי.

 

לוסיאנו רודריגז:

נבחרת – אורוגוואי.

גיל – 20.

תפקיד – ווינגר ימין.

קבוצה – ליברפול מונטבידאו.

לוסיאנו היה אחד השחקנים הבולטים של נבחרות הנוער של אורוגוואי, גם באליפות דרום אמריקה וגם במונדיאליטו בו זכה יחד עם הנבחרת. הליגה באורוגוואי עוד לא התחילה אבל בטורניר הקלאוסורה 2023 של הליגה באורוגוואי, קבוצתו זכתה באליפות ולוסיאנו סיים עונה עם שישה שערים ב-14 הופעות בליגה. נבחרת אורוגוואי U23 כבר לא תהיה באולימפיאדה בפריז אבל לוסיאנו סיים את הטורניר כאחד משלושת מלכי השערים של הטורניר עם חמישה שערים. אחת הקבוצות ששמו של רודריגז נכתב בפנקסים שלה, היא פיינורד ההולנדית.

דייגו גומז:

נבחרת – פרגוואי.

גיל – 20.

תפקיד – קשר מרכזי/התקפי.

קבוצה – אינטר מיאמי.

פראגוואי ללא כל צל של ספק היא הפתעת הטורניר. היא ניצחה בבית המוקדם את אורוגוואי ופרו ועשתה תיקו מול ארגנטינה. בבית הגמר היא ניצחה את ברזיל, שוב עשתה תיקו עם ארגנטינה ובנוסף השיגה ניצחון על וונצואלה. התוצאות האלו מספקות לה זכייה בטורניר הקדם-אולימפי בפעם השנייה. בכל הטוב הזה אחד השותפים הבכירים הוא דייגו גומז שכבש גם הוא חמישה שערים בטורניר. ב-MLS יש לו 12 הופעות ושער אחד והוא היה שותף לזכייה של אינטר מיאמי בגביע הליגות, טורניר המשתף את הליגה המקסיקנית ואת ה-MLS. גומז הוא קשר מרכזי עם אוריינטציה התקפית מאוד ומצד שני, מגלה אחריות בחזרה לעמדה ועזרה במשחק ההגנה. יהיה מעניין לראות אותו משתלב בצורה עמוקה יותר באינטר מיאמי בעונת 2024.

לאנדרו בריי

נבחרת – ארגנטינה.

גיל – 21.

תפקיד – שוער.

קבוצה –  בוקה ג’וניורס.

נבחרת ארגנטינה תהיה הנציגה השנייה מדרום אמריקה באולימפיאדת פריז 2024. היא עשתה טורניר קדם-אולימפי טוב מאוד עם כל הכוכבים הצעירים שלה כמו: טיאגו אלמאדה, ולנטין בארקו וקלאודיו אצ’ברי. שחקן משמעותי נוסף שהיה לארגנטינה הוא השוער שלה, לאנדרו בריי שהיה אחד השוערים הטובים בטורניר הזה כשהוא שומר שלוש פעמים על שער נקי. הרמת הקבוצה, בריי הוא שוער של בוקה ג’וניורס ויש לו הופעה אחת במסגרת הגביע הליברטדורס.

פדרו ויטה

נבחרת – אקוודור.

גיל – 21.

תפקיד – קשר התקפי.

קבוצה – וונקובר ווייטקאפס.

למרות גילו הצעיר, פדרו ויטה הוא כבר סוג קבלן תארים. יש לו שתי זכיות גביע הקנדי עם וונקובר, אליפות אקוודור אחת ועוד זכייה בגביע הליברטדורס עד גיל 20 במדי אינדפנדיינטה דה ואייה. ברמת הטורניר הקדם אולימפי, ויטה הוא מלך הבישולים של הטורניר עם ארבעה כאלו. אקוודור הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה לבית הגמר. בנוסף, לויטה יש הופעה אחד בנבחרת הבוגרת של אקוודור. הוא שיחק וכבש בבכורה שלו במשחק ידידות נגד קוסטה ריקה.


קווין קלסי

נבחרת – וונצואלה.

גיל – 19.

תפקיד – חלוץ מרכזי.

קבוצה – שחטאר דונייצק.

וונצואלה המארחת עשתה טורניר קדם-אולימפי אדיר ומסיימת אותו במקום הרביעי. אולי את וונצואלה לא נראה בפריז 2024, אבל שווה לעקוב אחרי החלוץ המרכזי שלהם, קווין קלסי. את הטורניר הזה הוא מסיים עם שני שערים. קלסי בעונה שעברה חתם בשחטאר דונייצק. העונה יש לו שני שערים ובישול ב-13 הופעות בליגה, נכון זה נשמע מעט נמוך אבל בפועל, ב-13 ההופעות האלו הוא עלה 12 פעמים כמחליף ויש לו שער כל 133 דקות. בקיצור, שימו עין.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן