הצגה שנייה | בורוסיה דורטמונד נגד פריז סן ז’רמן בחצי גמר ליגת האלופות

הערב (רביעי) תארח בורוסיה דורטמונד את פ.ס.ז' למשחק הראשון במסגרת חצי גמר ליגת האלופות בזיגנאל אידונה פארק. הכנה למשחק השני בחצי הגמר.

פריז סן ז’רמן ובורוסיה דורטמונד ייפגשו הערב בזיגנאל אידונה פארק לעיני הקהל הצהוב-שחור למשחק הראשון במסגרת חצי גמר ליגת האלופות, כאשר דורטמונד נמצאת ברצף של עשרה משחקי בית בצ’מפיונס ללא הפסד. שני המועדונים חולקים ביניהם בסך הכל שלוש הופעות בגמר וזכייה אחת של דורטמונד בעונת 1996/97. הצהובים-שחורים העפילו אל הגמר גם בעונת 2012/13, אז הפסידו 2:1 לבאיירן מינכן, שניצחה גם את פריז בגמר היחיד אליו העפילה הקבוצה בעונת 2019/2020.

היסטוריה:

בורוסיה דורטמונד ופריז סן ז’רמן נפגשו בסה”כ 6 פעמים לאורך ההיסטוריה – כולם בליגת האלופות. פריז רושמת שני ניצחונות, דורטומונד ניצחון אחד ועוד שלושה מפגשים הסתיימו ללא הכרעה. שתי הקבוצות מעולם לא הצליחו לנצח בבית של היריבה, כאשר פריז סן ז’רמן רושמת בשלושת ביקוריה האחרונים ב’זיגנאל אידונה פארק’ שתי תוצאות תיקו והפסד:

  • 13.12.2023  שלב הבתים – 1:1.
  • 18.02.2020 שמינית הגמר – 2:1 לדורטמונד.
  • 21.10.2010 שלב הבתים – 1:1.

מאזן השערים בין השתיים עומד על 7:4 לטובת פריז, ומלכי השערים במפגשים הינם ארלינג האלאנד וניימאר עם שני שערים כל אחד. בנוסף, זו תהיה הפעם השנייה בה ייפגשו דורטמונד ופריז בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, לאחר שבעונת 2019/20 נפגשו השתיים בשמינית הגמר, אז ניצחה דורטמונד 2:1 בגרמניה במשחק הראשון והפסידה 2:0 בגומלין בפארק דה פראנס, והודחה על ידי הפריזאים. שתי הקבוצות כאמור כבר פגשו העונה אחת את השנייה בשלב הבתים, כאשר פ.ס.ז’ ניצחה 2:0 בצרפת ובגרמניה נפרדו הקבוצות בתיקו 1:1. למרות זאת, סיימה דורטמונד במקום הראשון בבית על חשבון הצרפתים.

“המשחק הראשון שלנו מולם לא היה טוב”, הודה מאמן דורטמונד אדין טרזיץ’. “במשחק השני הסתגלנו אליהם טוב יותר והיינו קרובים יותר לניצחון. אני חושב שאנחנו קבוצה יותר טובה היום ממה שהיינו מולם בשלב הבתים. היינו הפייבוריטים מול אתלטיקו מדריד? אני לא יודע, אולי אנחנו קבוצה עם פחות ניסיון, אבל יש לנו את הרעב הגדול ביותר. כשכולם עובדים, לא רק אלה על המגרש ועל הספסל, אלא כולם באצטדיון, יש לנו הזדמנות ענקית – ואנחנו צריכים לנצל אותה”.

גם מאמן פ.ס.ז’ לואיס אנריקה התייחס למפגש ואמר: “אנחנו כאן כדי ליהנות מזה. יש לנו הזדמנות לשמח את האוהדים שלנו באמת על ידי הגעה לגמר. הרווחנו את הזכות לעשות זאת. ננסה ליהנות ממנה. ננסה לנצח בשני המשחקים, זה לא במדריך שלנו להשאיר דברים פתוחים וזה יהיה משחק נפלא לכל מי שאוהב כדורגל. כשאתה מגיע לאצטדיונים כמו זה זה תענוג. אתה צריך ליהנות איפה שאתה ואיפה שאתה נמצא, גם ככדורגלנים. נחווה את הכל מחר. אנחנו מוכנים ומוכנים לשחק שני משחקים נהדרים ורוצים לנצח את שניהם”. כשנשאל על העובדה כי פריז היא הפייבוריטית מחר, ענה אנריקה בקצרה כי: “זה מראה שהעיתונות לא יודעת הרבה על כדורגל”.

זו תהיה ההופעה הרביעית של פריז בשלב חצי הגמר, כשרק פעם אחת בעונת 2019/20 הצליחה הקבוצה להעפיל אל הגמר. גם בצד הצהוב-שחור יציינו מחר הופעה רביעית לאורך ההיסטוריה בשלב ארבע האחרונות של המפעל, כאשר דורטמונד רושמת בשלב זה שתי העפלות והדחה אחת בעונת 1997/98 נגד ריאל מדריד.

כושר נוכחי:

דורטמונד תנסה לסמוך על הקהל הביתי שלה, אך צריך לזכור שהקבוצה מגיעה לאחר תבוסה קשה במשחק הליגה האחרון – 4:1 נגד ר.ב. לייפציג. בחמשת משחקיה האחרונים רשמה הקבוצה שני ניצחונות, תוצאת תיקו ושני הפסדים. אף אחד לא הימר על כך שדורטמונד שתגיע לארבע האחרונות בתחילת העונה, אך קבוצתו של טרזיץ חווה עונה נפלאה בליגת האלופות, ואחרי שהדיחה את אתלטיקו ברבע הגמר, הכל נראה אפשרי עבורה.

מנגד תעמוד אחת הפייבוריטיות לזכייה בגביע – פריז סן ז’רמן, שיכולה להתגאות בכך שמלך שערי המפעל העונה, קיליאן אמבפה, עם 8 שערים, משחק בשורותיה. הכוכב הבקיע צמד גם במשחק החוץ נגד ריאל סוסיאדד בשמינית הגמר וגם בגומלין של רבע הגמר בברצלונה, והוא רחוק כעת רק שני שערים מלציין 50 שערים בליגת האלופות. המשחק הראשון נגד דורטמונד יהיה ה-72 שלו במפעל היוקרתי. הצרפתים, שהבטיחו זכייה שלישית ברציפות באליפות צרפת ביום ראשון האחרון, מגיעים למשחק לאחר שהדיחו את ברצלונה עם ניצחון חוץ גדול – 4:1 בגומלין רבע הגמר. בחמשת משחקיה האחרונים רושמת הקבוצה הפסד, שלושה ניצחונות, ותוצאת תיקו אחת.

סטטיסטיקה (בליגת האלופות):

ניצחונות:

פ.ס.ז’: 5.

דורטמונד: 5.

שערי זכות:

פ.ס.ז’: 19 – 1.9 למשחק.

דורטמונד: 15 – 1.5 למשחק.

שערים צפויים (סך הכל):

פ.ס.ז’: 19.9.

דורטמונד: 12.7.

שערי חובה:

פ.ס.ז’: 13 – 1.3 למשחק.

דורטמונד: 9 – 0.9 למשחק.

רשתות נקיות:

פ.ס.ז’: 3.

דורטמונד: 4.

החזקת כדור (ממוצע למשחק):

פ.ס.ז’: 64.8%.

דורטמונד: 47.5%.

אחוז דיוק במסירה (ממוצע למשחק):

פ.ס.ז’: 88.5%.

דורטמונד: 81.9%.

איומים למסגרת (סך הכל):

פ.ס.ז’: 57.

דורטמונד: 54.

איומים שנבעטו אל מסגרת הקבוצה (סך הכל):

פ.ס.ז’: 45.

דורטמונד: 45.

שתי הקבוצות רשמו עד כה העונה בליגת האלופות חמישה ניצחונות, כאשר דורטמונד רושמת בנוסף שני הפסדים, אחד לפריז, ושלוש תוצאות תיקו. פריז, בנוסף לחמישה ניצחונות העונה בצ’מפיונס, רשמה גם שלושה הפסדים ושתי תוצאות תיקו. מבחינת שערים פר משחק במפעל העונה, פריז מדורגת במקום ה-8 עם 1.9 שערים למשחק, כשדורטמונד מדורגת במקום ה-13 בצ’מפיונס עם 1.5 שערים למשחק. בהחזקת הכדור בממוצע בליגת האלופות מובילה פריז על דורטמונד עם 64.8% החזקה בכדור – שנייה במפעל אחרי מנצ’סטר סיטי, לעומת דורטמונד שמדורגת במקום ה-18 עם 47.5%. בנוסף, הקבוצה הגרמנית מדורגת ראשונה ביחד עם ארסנל ובאיירן מינכן במדד הרשתות הנקיות העונה בליגת האלופות, עם 4 כאלו, כשלפריז יש 3 משחקים ללא ספיגת שער.

לפי הנתונים המוצגים למעלה, פריז (בכחול) עולה על פני יריבתה בחצי הגמר כמעט בכל פרמטר, שהבולט ביותר הינו משחק הלחץ בו פריז נמצאת באחוזון ה-96 לעומת דורטמונד שנמצאת הרחק מאחור באחוזון ה-48. הפרמטר היחיד בו מובילים הצהובים-שחורים על אלופת צרפת הינו מדד האגרסיביות, ניצחון במאבקי קרקע ואוויר, כשקבוצתו של אדין טרזיץ מציגה הגנה קשוחה ונמצאת באחוזון ה-85 באגרסיביות, אל מול פריז שנמצאת במקום נמוך מאוד במדד – באחוזון ה-27. בנוסף, ניתן לראות בנתונים כי דורטמונד מסתמכת יותר על התקפות מעבר, ומעדיפה אותן על פני החזקת הכדור. הקבוצה הגרמנית נמצאת באחוזון ה-87.7 בהתקפות מעבר, אל מול 77.5 בהחזקת כדור. קבוצתו של לואיס אנריקה נמצאת גבוה גם באחוזון החזקת הכדור – 97.5 וגם בהתקפות המעבר – אחוזון 97.7.

שחקני מפתח

בורוסיה דורטמונד – מרסל סביצר, מעורבות ב-6 שערים, שער ו-5 בישולים.

השחקן המרכזי של דורטמונד באירופה הינו הקשר האוסטרי מרסל סביצר, שכבר אחראי העונה על שישה שערים לטובת הצהובים שחורים בליגת האלופות – חמישה בישולים ושער, כולל שני בישולים ושער בניצחון הגדול 4:2 נגד אתלטיקו מדריד בגומלין רבע הגמר. כעת יש לסביצר חמישה בישולים בליגת האלופות העונה, כשרק אוסמן דמבלה אי פעם רשם יותר בישולים בעונה אחת בליגת האלופות עבור דורטמונד, כשבישל 6 שערים בעונת 2016/17. בנוסף, רושם סביצר 1.0 תיקולים מוצלחים למשחק העונה בצ’מפיונס, 80% הצלחה בדריבל ומוסר ב-82% דיוק.

פריז סן ז’רמן – קיליאן אמבפה, מעורבות ב-8 שערים, 8 כיבושים ו-0 בישולים

מלך השערים של ליגת האלופות, שזקוק לעוד שני שערים בלבד כדי להגיע אל 50 כיבושים במפעל היוקרתי, הוא ללא ספק האיש של לואיס אנריקה במפגש הכפול. הצרפתי מוביל את הצ’מפיונס העונה גם במדד השערים הצפויים עם 7.5, וביצירת מצבים מסוכנים עם 8. בנוסף, קיליאן רושם 55.4% הצלחה בדריבלים, 2.3 בעיטות למסגרת ו-80% דיוק במסירות בחצי המגרש של היריב.

2 תגובות
  1. אדיר כותב

    תודה אלון

  2. שון כותב

    אמבפה יכבוש אבל יפסיד, הוא יודע שאת הגדולה האמיתי ישיג רק בלבן תחת הכוכב שלו ויניסיוס. הלוואי עלינו רק שחקן אחד כזה במקום זאת משווקים לנו את טראשפורד כשחקן וורלד קלאס.

    מה חטאנו באולד טראפורד?

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן