זו תמיד אהבה | סיפורו של חוסלו

אחרי מסע נדודים אירופי, חוסלו חזר הביתה, אל המקום בו הלב שלו נמצא. רק העובדה שהוא זוכה לשבת בחדר ההלבשה בברנבאו הייתה בלתי נתפסת מבחינתו, אך גם בחלומות הפרועים ביותר שלו הוא לא חשב שיזכה להיות הגיבור הגדול של מדריד על הבמה הגדולה מכולם. זהו סיפורו של חוסלו.

אוהדי ריאל מדריד כבר חולמים על הזכייה ה-15 שלהם בליגת האלופות לאחר שחניכיו של קרלו אנצ’לוטי הצליחו לייצר עוד קאמבק מדהים במשחק השני של חצי הגמר מול באיירן מינכן בסנטיאגו ברנבאו.

זה היה משחק בו האוהדים המשולהבים בתוך הברנבאו הסגור צפו בעוד תצוגת ענק של ויניסיוס ג’וניור, שחקן ההתקפה הטוב בעולם לדעתי האישית, אך קשה להאמין שמישהו מעשרות אלפי האוהדים בלבן חשב שהגיבור הגדול של הלילה יהיה חוסלו.

החלוץ הספרדי הותיק, בן 34, חזר לריאל מדריד בהשאלה עם אופציה לרכישה בקיץ 2023, זאת אחרי שריאל מדריד איבדה בהפתעה מוחלטת את כרים בנזמה, שהחליט לעזוב את הענקית הספרדית בכדי להצטרף לאל-איתיחאד הסעודית.

פלורנטינו פרז חישב מהר את המצב והבהיר לקרלו אנצ’לוטי שהוא לא מתכוון להחתים חלוץ בכיר במקומו של בנזמה.
לא מעט שמועות דיברו באותו הקיץ על הגעתו של הארי קיין (והקללה?), אך כאמור, פלורנטינו המחושב ידע שבקיץ שאחרי, משמע הקיץ הקרוב, הוא יצרף אל שורות הבלנקוס את קיליאן אמבפה, ולכן המסר לקרלו אנצל’וטי היה – “תסתדר עם מה שיש, ואביא לך את חוסלו בהשאלה בכדי להעמיק את הסגל”.

חוסלו לא הגיע לריאל מדריד בכדי להחליף את בנזמה.

קרלו אנצ’לוטי שינה את השיטה בעקבות המצב החדש ועבר לשחק במעין 442 יהלום כשבלינגהאם הוא הפיבוט ההתקפי שנע בחופשיות ו-ויניסיוס ג’וניור עובר אבולוציה מרשימה שהפכה אותו לשחקן התקפה מפלצתי ושלם יותר, וזו להערכתי רק ההתחלה.

חוסלו בא בכדי לתמוך בקבוצה ולעזור לה להוריד עומסים בעיקר, אך כאמור, אף אחד לא יכול היה לצפות ממנו להפוך לגיבור הגדול של הלילה.
אחרי הכל מדובר בשחקן שבילה את רוב הקריירה שלו בנדודים, ירד ליגה בשתי העונות האחרונות ולא הייתה שום אינדיקציה לכך שחוסלו יהיה זה שיכריע את ההתמודדות האדירה בדרמה כל כך גדולה.

החלוץ הספרדי התחיל את הקריירה שלו בסלטה ויגו לפני שהצטרף לריאל מדריד קסטיליה וערך את הופעת הבכורה שלו בלה ליגה ב-2010 תחת ז’וזה מוריניו.

לאחר מכן, הוא חתם במספר מועדונים וליגות ברחבי אירופה כששיחק בהופנהיים, איינטרכט פרנקפורט והאנובר לפני שהצטרף לסטוק סיטי מהפרמיירליג ב-2015. עונה אחת לאחר מכן הוא חזר לספרד ושיחק בדפורטיבו לה קורוניה, אבל אז חזר שוב לאנגליה ושיחק שתי עונות בניוקאסל. עם זאת, בכל העונות הללו, הוא מעולם לא הצליח להשפיע בגדול ואף פעם לא היה שחקן מרכזי.

לאורך כל הקריירה שלו חוסלו כבש סך של 164 שערים, לא מעט, אך רק 67 מהם בליגה הבכירה בספרד, עם 22 שערים נוספים בבונדסליגה ו 10 שערים נוספים בפרמיירליג.

רק ב-2019, כשחתם באלבס, הוא החל לכבוש בכמויות גדולות יחסית עם 36 שערים בשלוש עונות.

נקודת המפנה בקריירה שלו הגיעה מאוחר יותר, במהלך עונת 2022/23 כאשר כבש 17 שערים ב-38 משחקים עם אספניול שירדה ליגה, ולכן חוסלו נקרא בחזרה על ידי קבוצתו לשעבר ריאל מדריד בכדי להעמיק את הסגל. הבלאנקוס היו צריכים מספר 9 אמיתי, גם אם כשחקן ספסל פחות איכותי, שכן לכל שאר שחקני ההתקפה אין את המאפיינים הטהורים של העמדה הזו אותה אפשר להגדיר כחלוץ רחבה.

חוסלו כבש 16 שערים ב-46 משחקים בכל המסגרות, כולל הצמד הבלתי צפוי מול באיירן מינכן, וכחלק מהרנסנס של חוסלו, הוא זכה לזימון בכורה לנבחרת ספרד בחודש מרץ של 2023, ומאז הספיק לשחק כבר 10 משחקים במדי הלה רוחה כשהוא כובש 5 שערים.

החלוץ הספרדי גם אוהד מושבע של ריאל מדריד בעצמו, וכאוהד מושבע ואחד שהתחנך בקסטיליה, חוסלו הלך לראות את קבוצתו האהובה משחקת בגמר ליגת האלופות של 2022, ורק שנתיים לאחר מכן, הוא אולי יזכה לשחק בגמר ליגת האלופות נגד בורוסיה דורטמונד בלונדון.

באחד הסרטונים לפני אותו גמר של 2022, אפשר היה לראות את חוסלו צועד בשיירת האוהדים כאחרון הפנאטים, כשהוא לובש את החולצה של דני קרבאחל, כשהשניים לא רק חולקים יחד את חדר ההלבשה, אלא הם משפחה לכל דבר כששניהם נשואים לאחיות התאומות מלני ודפני קניזארס.

לחוסלו כאמור יש קשר עמוק לריאל מדריד, ואותו אפשר לראות בציוץ שלו לפני כ 12 שנים בו הוא מספר לאוהדי המועדון שהוא עוזב את הקסטיליה ויוצא להרפתקה בהופנהיים, זאת עם תקווה גדולה שיום אחד הוא יוכל לחזור למועדון ולהחזיר לו את התמיכה והאהבה שקיבל.
מי האמין ש 12 שנה אחרי, הוא ייקח את ריאל מדריד לוומבלי.

 

אחרי המשחק העצום אמש בברנבאו, החלו לצאת התגובות והמחמאות לגיבור הגדול של הלילה.

קשר אנגליה ג’וד בלינגהאם בירך את חברו לקבוצה ואמר: “אני לא חושב שהוא יישן הרבה הלילה. מגיע לו הכל. הוא היה חבר מדהים בסגל לאורך כל העונה. זה הלילה שלו. “

חוסלו עצמו אמר שאפילו הוא לא יכול היה לדמיין את התרחיש הזה: “אתה תמיד חולם על סוג כזה של הופעה, אבל אפילו החלומות הכי יפים שלי לא גדולים כמו מה שקרה. אני לא יודע כלום על להיות גיבור, אבל אני מאוד שמח. זה היה מדהים, משהו מרהיב. הקבוצה הזו אף פעם לא מוותרת, זה בדם שלה להילחם עד הסוף וזה מה שעשינו. כל מה שעברתי בקריירה היה שווה את זה רק בכדי לזכות ללבוש את החולצה הזו”.

שחקן הכנף לשעבר של אנגליה סטיב מקמנמן, זוכה פעמיים בליגת האלופות אמר: “אף פעם לא חשבת שתגיד ‘חוסלו להצלה’. הוא ספג לא מעט ביקורת על המצבים שהוא החמיץ אבל למי אכפת כשהוא מייצר רגע כזה. דיברנו על מי הולך להיות גיבור הערב, ובסופו של דבר זה חוסלו. תמיד יש סיפור בולט וזה האחד – הוא הבקיע בסוף השבוע במשחק האליפות ועכשיו הוא מבקיע את הצמד הגדול ביותר בקריירה שלו”.

קשר אנגליה לשעבר אוון הארגריבס, זוכה ליגת האלופות בבאיירן ב-2001, הוסיף: “חוסלו היה נהדר עבורם מהספסל העונה. לא אכפת לי איפה הוא שיחק, זה אינסטינקט. הצמד הזה סיכם את הקבוצה הזו של ריאל מדריד, הם מוצאים את הניצחון ברגע”.

לאחר המשחק סיפר קרלו אנצ’לוטי על החשיבות של חוסלו לקבוצה: “חוסלו הוא השתקפות של הקבוצה כי הוא תרם כל כך הרבה העונה. לא היה לו הרבה זמן משחק אבל הוא השתקפות המושלמת של מה שהקבוצה הזו עושה. הוא נתן לנו כל כך הרבה מבלי לאבד את האמון במה שהוא מסוגל”.

דון קרלו סיכם זאת כמובן בדרך המושלמת.
חוסלו הוא השתקפות הקבוצה הזו.
שחקן שחלם כל חייו ללבוש את החולצה הלבנה, וכזה שהיה מוכן להקריב הכל בכדי לזכות ללבוש אותה.
אוהד של הקבוצה שאהבתו מעולם לא דעכה, וברגע שהדלת של הברנבאו נפתחה והיכל הכדורגל העצום הזה קיבל בחזרה את חוסלו, החלוץ הספרדי ידע שזו ההזדמנות האחרונה שלו להראות לקבוצה את אותה אהבה אדירה שהוא רוחש לה, ושזו ההזדמנות האחרונה שלו להיכנס אל דפי ההיסטוריה, ולמען זאת, הוא ירוץ ללא הפסקה וידמם אם צריך על החולצה הלבנה.

זה סיפור של אהבה גדולה שהתמששה לה ממש לקראת סופה של קריירה כל כך לא צפויה.

 

9 תגובות
  1. אלון פיאלקוב כותב

    איזה סיפור מדהים של חוסלו, שגם בתור אוהדים של קבוצה אחרת ניתן רק להידהם ממנו. תענוג של כתיבה שמנגישה את הסיפור המיוחד הזה בצורה כיפית ומרתקת…
    רק נקודה אחת, בעיני לפחות, אנצ’לוטי בהחלט יכל כן לתת לחוסלו את המפתחות כחלוץ 9 בהרכב הפותח, ולשנות את המערך סביבו כך שזה יעבוד, ואני חושב שלאורך טווח – ועם הרבה סבלנות – חוסלו היה כן עושה סטפ אם ומצליח לספק את הסחורה. אבל זה בפרספקטיבה האישית שלי…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    מאוהב באתר הזה

  3. אלכס כותב

    “אני לא יודע כלום על להיות גיבור”, איזה משפט! אבל אתה חתיכת גיבור חוסלו.
    המשכת בקריירה שלך והבאת מספרים יפים, חזרת הביתה בצניעות וחדוות משחק ואהבה למועדון של הלב שלך ושלנו.

    התחברת ישר לכולם, מקסימום כבוד לכל האגדות, מאמן, שחקנים צעירים. רק רוצה לעבוד ולהצליח לפאר את השם של ריאל מדריד.
    והצלחת חוסלו, אתה קולט? בזכות רגע אלמותי שלך אנחנו הולכים לעוד גמר אלופות! כתבת את השם שלך באותיות זהב בהיסטוריה של המועדון ולנצח יזכרו לך ואותך את הערב הזה.

    לא רק שאתה יודע מה זה להיות גיבור, אתה יכול ללמד.

    איזו עונה מופלאה, תרומת שערים בכמויות דומות לג’וד, ויני, רודריגו ואתה שחקן מקצה הספסל.

    סיפור כל כך יפה ומרגש, הכדורגל הוא יצרן הדרמה ובידור הכי טוב שיש.

    מירידות ליגה רצופות וקריירה נטולת תארים ורגעים גדולים לאלוף ספרד, חלוץ נבחרת ספרד ולהערכתי בקרוב לאלוף אירופה. וואו חוסלו מאטו.

  4. דוד כותב

    מרגש!!!

  5. בלוז כנעני כותב

    כתבה אדירה ניסים אתה חייב לכתוב יותר

  6. אסף גיל כותב

    ניסים אני אוהב אותך

  7. בנימין כותב

    סיפור מדהים איזה כיף לראות את זה

    היה ממש מרתק לקרוא את זה, סיפור טוב שכתוב טוב זה כל מה שצריך ובאתר שלכם זה קורה קבוע.

  8. Itamar כותב

    איזו כתבה מרגשת… כתוב ממש יפה ופשוט מדהים לראות איך חלומות מתגשמים, ובדרכים כה לא צפויות. כמעט כמו הגלגל שהוביל את דניאל פרץ לחתימה בגרמניה.
    אחלה חוסלו 16 שערים זה לא מעט ותרומה אדירה לקבוצה

  9. עוז כותב

    ניסים כדורגל ספרדי זה לא הפייבוריט שלי אבל זה אולי הטור שלך שהכי אהבתי לקרוא, פתאום בא לי בהצלחתו של חוסלו! בא לי שהם יזכו בשביל חוסלו!

    זה אומר שהצלחת לספר לי את הסיפור בצורה איכותית, וכמובן אחלה סיפור.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן