חמסה עולמית | חמשת האירועים הנבחרים השבוע בעולם

"חמסה עולמית" של Ballerz מביאה לכם בקצרה חמישה אירועים או משחקים מהשבוע בכדורגל העולמי, שלא כדאי לכם לפספס. הנבחרת החדשה ביורו (והיא לא ישראל), יש שלב בתים ליורו, מה פורטוגל תעשה בו? יריבות דו ראשי חדשה-ישנה, והמאסטרו השקט שוב בגרמניה.

1. גאורגיה כן, ישראל לא

35 מתוך 55 נבחרות אירופאיות שונות לקחו חלק בטורנירי אליפות אירופה לאורך השנים. השבוע נקבע כי הנבחרת ה-36 שתשתתף בטורניר היא הנבחרת האדומה לבנה של גאורגיה. הגאורגים גברו בפנדלים על אלופת אירופה לשעבר – יוון, והצליחו להעפיל לטורניר היוקרתי בו ישתתפו לראשונה בהיסטוריה. כדאי מאוד לשים לב לנבחרת הגאורגית ביורו הקרוב, ובפרט לשני הכוכבים שלה. האחד בחלק הקדמי – הלא הוא חביצ’ה קבראצחליה מנאפולי, שאותו כבר כולם מכירים, והשני הוא מהחלק האחורי ביותר – גיאורגי ממרדשווילי, שוערה המבוקש של ולנסיה שנתן תצוגת ענק נגד יוון. גיאורגיה תשחק בבית עם טורקיה, פורטוגל וצ’כיה, ולא מן הנמנע שהיא תהיה אחת מהפתעות הטורניר בגרמניה בקיץ הקרוב. לנו הישראלים נשאר רק לקוות, שביורו 2028, אולי נהיה הנבחרת ה37 שתיקח חלק בטורניר הגדול הזה.

2. אמבפה נגד האלאנד? תנסו אנדריק נגד לאמין ימאל

בכל דור בהיסטוריית הכדורגל, תמיד אהבו וחיפשו אוהדי הכדורגל יריבות דו ראשית להתרפק עליה. כזו שגורמת לצמד המתחרים בה להפוך לקטלניים יותר. הזכורה והנוסטלגית ביותר היא היריבות של רונאלדו ומסי, היריבות המתהווה היא אמבפה – הלאנד, והמסתמנת לעתיד היא לאמין ימאל – אנדריק. שני ילדי הפלא האלה רק הגדילו את הציפיות בפגרת הנבחרות האחרונה. מצד אחד, הכוכב הברזילאי הצעיר, שעתיד להגיע בקיץ הקרוב לסנטיאגו ברנבאו כשחקנה של ריאל מדריד, כבש בשני משחקי הידידות של ברזיל בפגרה הנוכחית, כולל שער אחד בברנבאו עצמו נגד נבחרת ספרד. החלוץ הצעיר, הפך השבוע לכובש הצעיר בהיסטוריית וומבלי בשערים בינלאומיים, ובואו נגיד שעברו באצטדיון הזה כמה שחקנים נחמדים לאורך ההיסטוריה.

מהצד השני, לאמין ימאל. כוכבה הצעיר של ברצלונה ונבחרת ספרד מצליח בכל שבוע מחדש להקסים כל אוהד כדורגל באשר הוא עם הקסם שיש לו ברגליים. לאמין כבר הפך לכובש הצעיר בהיסטוריית הנבחרת הספרדית, ובהיסטוריית ברצלונה, אך השבוע הוא ניפץ תקרה נוספת כשזכה לתשואות בברנבאו, איצטדיונה של היריבה המושבעת ממדריד. אין ספק שהיריבות הקבוצתית בין ריאל מדריד לברצלונה עשויה רק להוסיף ולהיטיב לתחרות המתהווה בין השניים, בדיוק כמו שהיא עשתה למסי וכריסטיאנו. תעשו טובה לעצמכם ושימו לב לשני הכוכבים האלו.

3. יש בתים | פחות משלושה חודשים ליורו 24

תמונת שלב הבתים של יורו 2024 הושלמה השבוע לאחר משחקי גמר הפליאוף. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשלב הבא, ובנוסף 4 נבחרות מששת המקומות השלישיים יצטרפו לשמינית הגמר, כך שלא צפויות הפתעות גדולות מידי. סיקור נרחב על שלב הבתים אתם מוזמנים לקרוא אצלנו ב-ballerz, אבל כדאי שתשימו לב לבית אחד. הבית המסקרן והצמוד מכולם, בית ב’, שמכיל את ספרד, קרואטיה, איטליה ואלבניה. כאמור, כנראה מאוד ששלוש הנבחרות הגדולות כן יעפילו מהבית הזה, אך למקום הראשון יש משמעות גדולה מאוד לקראת שמינית הגמר והמאבק יהיה מסקרן במיוחד, בין 3 נבחרות שלא יפתיעו אף אחד אם ילכו עד הסוף.

4. שובו של המאסטרו | גרמניה וקרוס עם שני ניצחונות גדולים

בכל נבחרת כדורגל יש גיים צ’יינג’ר. השחקן החד-דורי ההוא שאיתו ובלעדיו הנבחרת הלאומית לא נראית אותו דבר. לארגנטינה יש את מסי. פורטוגל עם או בלי כריסטיאנו זו נבחרת אחרת, וגם לנבחרות קטנות יותר כמו איסלנד, נורבגיה ופולין יש שחקן אחד שהוא מעל כולם.

בנבחרת גרמניה משהו לא עבד בשנתיים האחרונות, ובייחוד במונדיאל 2022. היה נראה שמשהו תקוע, משהו לא זורם. ובדיוק בגלל זה טוני קרוס נקרא לדגל. קרוס הוא לחלוטין הגיים צ’יינג’ר של גרמניה. נכון, הוא לא נראה כזה, הוא לא כובש בצרורות והוא לא חוגג בסלטות. הוא אפילו לא מתקל הכי הרבה. אבל אין עוד קשר שבונה את המשחק טוב כמו טוני קרוס. גרמניה יחד עם קרוס ניצחה את שני משחקיה בפגרה הנוכחית, ועוד אילו משחקים…נגד צרפת, הפייבוריטית לזכייה ביורו הקרוב, ונגד הולנד החזקה. קרוס, אגב, בישל בכל אחד מהמשחקים. אין ספק שקרוס היה חסר לנבחרת הגרמנית. זה מאוד קל לא לשים לב לטוני קרוס במשחק, אבל אם תחפשו ותמצאו אותו, תראו את כליל התפארת של שחקן קישור. גרמניה מרוויחה אותו בחזרה לקראת הטורניר הביתי בקיץ הקרוב.

נבחרת פורטוגל לאן?

נבחרת פורטוגל הייתה אחת משלושת הנבחרות עם הכי הרבה סיכויים לזכייה במונדיאל האחרון בקטאר, לפחות על פי סוכנויות ההימורים. אם מסתכלים על הסגל שלה, אפשר להגיד שהיא כזו גם לקראת היורו הקרוב, רק שזה עדיין נראה לא הכי יציב. הנבחרת הפורטוגלית הפסידה את משחק ההכנה האחרון לסלובניה, במה שהיה הפסדה הראשון תחת המאמן החדש יחסית, רוברטו מרטינס. נראה שלא שקט בנבחרת הפורטוגלית ולא מעט דיבורים היו בעבר סביב המאמן, סביב הכוכב, כריסטיאנו, ויחסיו עם ברונו פרננדש ואחרים.

בקיצור, ספק אם הנבחרת הזו מרוכזת אך ורק בכדורגל. רק במשחק האחרון נגד סלובניה זרק כריסטיאנו קללות לעבר השופט הרביעי לאחר שטען שהגיע לנבחרת שלו שני פנדלים. הדברים האלו לא משנים את זה שנבחרת פורטוגל היא אחת הפייבוריטיות הברורות ללכת עד הסוף, בייחוד כשכריסטיאנו ייקח חלק בסגל גם ביורו הקרוב, אבל סימן שאלה גדול מאוד מרחף מעל חדר ההלבשה הפורטוגלי, שלא רוצה לסיים באותה אכזבה שסיים את המונדיאל ההוא בקטאר. אז שימו לב גם לפורטוגל ולכריסטיאנו.

2 תגובות
  1. דרור כותב

    מתומצת, מעניין, תענוג!
    אין עליכם!!

  2. מעיין כותב

    תותחים

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן