חצי הגמר, גרמניה וצ’אבי אלונסו | קימיש וגורצקה בריאיון

צמד הקשרים הגרמניים של באיירן מינכן התיישבו לראיון על עתידם בבאיירן מינכן, נבחרת גרמניה, היורו המתקרב והמפגש מול ריאל מדריד בשלישי הקרוב

יושוע קימיש, הקשר בן ה-29 של באיירן מינכן המסכם עונה תשיעית בקבוצה פתח את הריאיון שלו כשדיבר על טוני קרוס חברו לנבחרת הגרמנית ששב אליה לקראת היורו המתקרב לאחר שפרש ממנה ביולי 2021: “אם תסתכל על זה בצורה אובייקטיבית אתה לא צריך לשמור על טוני, אבל ההצלחה שלו מוכיחה שאתה טועה לחלוטין. טוני משחק בקבוצה הכי מצליחה בשנים האחרונות בלי צל של ספק. סגנון המשחק שלו לא מבוסס רק על מסירות צדדיות. טוני הוא מישהו שמשחק מאוד אנכי ולעתים קרובות מחפש פתרונות להניע את הכדור קדימה.”

קימיש דיבר גם על סגנון המשחק של טוכל אשר עתיד לסיים את תפקידו כמאמן הקבוצה בקיץ הקרוב: “לאחרונה אנחנו מסתמכים הרבה על פעולות מעבר, גם בנבחרת וגם במועדון. במיוחד תחת טוכל, היו לנו הרבה משחקים טובים בהם התגוננו ויצאנו להתקפות מהירות וקטלניות. אנחנו מתקדמים בצורה יותר מכוונת ומנסים לסיים את ההתקפה כמה שיותר מהר.”

קימיש הוסיף לדבר על חצי הגמר שיערך מחר בין ריאל מדריד לבאיירן, שיהווה שיחזור לחצי גמר מעונת 2017-2018, אז נפגשו שתי הקבוצות וריאל מדריד שניצחה בדו-קרב גם לקחה בסופו של דבר את התואר: “שתי הקבוצות שונות לחלוטין היום ממה שהן היו בעבר. המשחק עצמו השתנה. ריאל מדריד יגיעו למשחק הזה ככל הנראה כפייבוריטים כי העונה הנוכחית הייתה קצת סוערת עבורנו. למרות זאת, אני בהחלט רואה סיכויים גבוהים עבורנו לנצח את המפגש הזה.”

אחד השמות הבולטים להחליף את טוכל בקיץ הוא ראלף ראנגניק. הקשר הגרמני הביע את דעתו על המאמן הגרמני הוותיק שאימן אותו כאשר שיחק בר.ב לייפציג: “אני מאמין שהוא מסוגל לעשות הכל, אם מסתכלים על העבר שלו ועל מה שהוא כבר עשה והשיג בתפקידים הקודמים שלו. הוא מאמן שמאוד חביב עליי. הוא היה מי שהביא אותי ללייפציג כשהייתה בליגה השלישית. נפצעתי אז מדלקת אבל ראלף לא ויתר עליי ונתן לי את הזמן שלי להתאמן כדי שאוכל להופיע ולשחק ברמות הגבוהות ביותר.”

“כשהגעתי לבאיירן, ראלף הפך למאמן רד בול לייפציג, יש לי קשרים איתו ועם המועדון עד היום. כולם שם אומרים כמה הוא בן אדם מצוין, מעבר ליכולות הטקטיות שלו כמאמן. כולם דיברו באור כל כך חיובי עליו, ממש כמו ששחקני נבחרת אוסטריה מדברים עליו היום.”

קימיש סיפר מדוע חוגג כמו שחגג כאשר כבש את השער המכריע ברבע הגמר מול ארסנל שהעלה את באיירן לשלב הבא, “החגיגה שלי הגיעה אחרי שראיתי את סטן וואורינקה (טניסאי שוויצרי) חוגג ככה. בשבילי זה סימן לאמונה בעצמך, בכוח שלך לבטוח בעצמך. בכדורגל יש לך חברים לקבוצה, צוות טכני ופיזי מצוין. אבל מעל הכל חשוב מאוד שיהיה לך חשיבה נכונה, אמונה וביטחון ביכולות שלך. זה הסיבה שאני חוגג ככה.”

קימיש סיפר על שיתוף הפעולה והחוויות שחווה כשחקן לצידו של צ’אבי אלונסו, שמוביל היום כמאמן את באייר לברקוזן לעונה היסטורית וחד פעמית בליגה הגרמנית, “הרבה פעמים כששיחקתי לצידו הרגשתי כאילו מדבר אליי מאמן ולא שחקן, זה היה מאוד מרשים. הוא תמיד ידע את המיקום שלו אבל יותר מזה ידע איפה החברים שלו היו צריכים להתמקם. הוא תמיד ידע איפה אתה ואיפה אתה צריך להיות, הוא לא היה ממוקד רק על עצמו. בנוסף, הוא ידע הכל על היריבה שלנו. אני זוכר כששיחקנו נגד בורוסיה דורטמונד וטוכל היה המאמן שלהם, הם היו משנים בין ארבעה לחמישה שחקני הגנה במהלך המשחק. צ’אבי תמיד זיהה את זה, הוא היה צעד אחד בראש לפני כולם.”

הוא המשיך ואמר: “האופן שהוא היה מדבר איתי כשחקן צעיר היה מדהים גם. לא רק שהתלהבתי לראות את ההתנהגות שלו כשחקן, היו חשובות לי העצות שהוא היה נותן לי, למשל: לפני שאתה מקבל את הכדור אתה חייב לדעת למי אתה הולך למסור אותו, אתה חייב לשפר את הנגיעה הראשונה שלך. הוא היה מאוד חשוב עבורי, שחקן מיוחד.”

לשאלה האם יעמוד על הקווים בעתיד בעצמו ענה: “לפעמים אני חושב שכן ולפעמים לא. אבל כן, אולי כן בגלל שאני אוהב כדורגל. אני רוצה לשחק עד גיל כמה שיותר מאוחר. להיות על הקווים אחרי הפרישה יכול להיות מוזר. אבל מנגד, זה יכול להיות מאוד מושך לשבור את השגרה ולעשות משהו לגמרי אחר. אני מקווה שעוד תהיה לי קריירה ארוכה ואוכל לחשוב על ההחלטה הזו בעוד כמה שנים.”

לסיום דיבר על החוזה שעתיד להיגמר לו ב-2025, ועד כמה משפיעה ההחלטה לחדש אותו כאשר הוא לא יודע מי המחליף של טוכל בתפקידו לעונה הבאה: “השאלה הזאת מעניינת אותי מאוד. אבל זה לא הדבר הכי חשוב כרגע. אני יודע שכשאתה חותם על חוזה אתה לא חותם על חוזה עם המאמן, אלא עם המועדון. עבורי כשחקן הדבר הכי חשוב הוא הקבוצה.”

מיד אחריו עלה לראיון לאון גורצקה שמסכם עונה שישית במועדון. לאון חווה את העונה היעילה ביותר בקריירה שלו מבחינת נתונים סטטיסטים כשכבש חמישה שערים ובישל תשעה נוספים בבונדסליגה. גורצקה פתח את הריאיון וסיפר על ההרגשה שחש בחדר ההלבשה אחרי הניצחון על ארסנל ברבע הגמר: “אני חושב שמשהו השתנה במשחק נגד ארסנל, אפשר היה להרגיש את זה בחדר הלבשה אחרי המשחק. זו יכולה להיות התחלה של משהו גדול.”

גורצקה, ששיחק בעונת 2014/15 במדי שאלקה בברנבאו, הודח לריאל מדריד בשלב שמינית הגמר לאחר 5-4 בסיכום שני המשחקים, כשבברנבאו עצמו ניצחה שאלקה 4-3 גדול עם שער של לירוי סאנה שמשתף איתו פעולה גם היום בבאיירן מינכן: “זה היה משחק יוצא מן הכלל, בנוסף אליי זה היה משחק הצמיחה של לירוי (סאנה), שכבש את שער הבכורה שלו בליגת האלופות. קיבלנו מחיאות כפיים, זה היה לילה קסום עבורנו. למרות שזה לא הספיק בסופו של דבר הייתה לנו מטרה אחת אז וזה היה להתקדם. הפעם עם באיירן אני רוצה להשתפר.”

גורצקה הוסיף ואמר: “אני מאמין בקבוצה שלנו, הייתה לנו שנה קצת מאתגרת. ליגת האלופות הוא המפעל האחרון שאנחנו יכולים לזכות בו. נעשה את ההכנות הכי טובות שאנחנו יכולים. אני מאוד מצפה למשחק הזה. מעולם לא שיחקתי בבאיירן נגד ריאל. מה יכול להיות טוב יותר ממשחק כזה בחצי גמר ליגת האלופות?”

לקראת היורו הקרוב ומה הסיכויים לדעתו להיבחר להרכב הנבחרת אמר: “יש לי מוטיבציה עצומה, אני רק רוצה להמשיך ולהרשים עם הופעות טובות כמו שאני מציג לאחרונה. מבחינתי אעשה כל תפקיד שנגלסמאן יתן לי. ביחד נוכל להשיג הרבה, אני בטוח בזה.”

בנוסף סיפר על תחושותיו עם חזרתו של טוני קרוס אל המאנשאפט: “לא צריך יותר מדי ידע כדי להבין שטוני ואני שחקנים שונים מאוד. יש לי קשר טוב מאוד איתו ואני שמח שהוא חזר. במפגשים מול צרפת והולנד ראינו איזו השפעה יכולה להיות לו וכולנו יכולים להרוויח מהחזרה שלו, כל גרמניה.”

לסיום דיבר גם הוא על החוזה שנגמר לו ב-2026 והאם שוחח על כך עם בעלי הקבוצה: “בוודאי. אבל לא שוחחתי איתו על העתיד שלי בעיקר. הוא רצה להתעדכן ושאל את דעתי בנושאים מסוימים. זה לא סוד שיש לי חוזה עד 2026, אני מרגיש מאוד נוח בבאיירן ורוצה רק להמשיך לשחק פה”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן