טופ 5 | מעורבות בשערים (Gּּ+A)

בכתבה הבאה במדד ה'טופ 5' נראה מי הם חמשת השחקנים שמעורבים בהכי הרבה שערים - כיבושים ובישולים בחמשת הליגות הבכירות באירופה, מי הוא השחקן שאחראי על הכי הרבה שערים מבין כל חמשת הליגות הגדולות ביבשת, וגם: מי מוביל במדד בליגת העל שלנו?

בחמשת הליגות הגדולות באירופה משחקים השחקנים הטובים בעולם, בינהם גם שחקני ההתקפה הטובים בעולם – ארלינג הלאנד, קיליאן אמבפה, רוברט לבנדובסקי ויניסיוס ג’וניור לאוטרו מרטינז הארי קיין ועוד רבים אחרים. מי הוא השחקן שאחראי על הכי הרבה שערים בכל אחת מבין חמש הליגות הבכירות, ומי הוא הכדורגלן שמעורב ישירות בהכי הרבה שערי ליגה עד כה העונה:

1. פרמיירליג

בליגה האנגלית השחקן שמעורב בהכי הרבה שערים עבור קבוצתו הוא חלוצה של אסטון וילה אולי ווטקינס, שאחראי על 31 שערים – 19 כיבושים ו-12 בישולים ב-34 הופעות. במקום השני ניצב קול פאלמר מצ’לסי, עם אחריות על 29 גולים – 20 שערים ו-9 בישולים, כשאת המקום השלישי והרביעי ברשימה חולקים ארליג האלאנד (21 שערים ו-5 בישולים) ומוחמד סלאח (17 שערים ו-9 בישולים) עם מעורבות ישירה ב-26 שערים. האלאנד מגיע לנתון הזה ב-27 משחקים ואילו מוחמד סלאח ב-29 משחקים. במקום החמישי ברשימה באנגליה ממוקם יונג מין סון מטוטנהאם, עם מעורבות ישירה בכ-25 שערי ליגה – 16 כיבושים ו-9 בישולים.

2. לה ליגה

את המקום הראשון בלה ליגה חולקים שני שחקנים, כאשר מלך שערי הליגה הספרדית, ארטם דובביק של ג’ירונה, ורוברט לבנדובסקי מברצלונה אחראים על כ-24 שערי ליגה העונה כל אחד. אחריהם ברשימה נמצא אלכסנדר סורלות’ מויאריאל, שהבקיע 17 שערים ולהם הוסיף עוד חמישה בישולים. את המקום הרביעי תופס הכוכב החדש של ריאל מדריד – ג’וד בלינגהאם – שאחראי על 21 שערים. 17 כיבושים יש לאנגלי הצעיר בעונתו הראשונה בלבד ו-4 בישולים בנוסף. את החמישייה הראשונה בספרד במעורבות בשערים העונה סוגרים שני שחקנים, כשאנטואן גריזמן וגורקה גורוזטה מאתלטיק בילבאו מעורבים עד כה העונה ב-19 שערים בלה ליגה – כל אחד.

3. סרייה A

לא מפתיע שהשחקן שאחראי על הכי הרבה שערים העונה בליגה האיטלקית מגיע מהאלופה אינטר – לאוטרו מרטינז, שמעורב עד כה בכ-25 שערים – 23 שערים, ו-2 בישולים. מרטינז הוא גם מלך שערי הסרייה A. את המקום השני באיטליה תופס מלך הבישולים בליגה – פאולו דיבאלה, שבישל 9 שערים עד כה העונה והבקיע עוד 13. שלישי ברשימה זהו אוליבייה ז’ירו ממילאן, עם מעורבות בכ-21 שערי ליגה העונה, ובמקום הרביעי ממוקם חלוצה של יובנטוס, דושאן ולאחוביץ’, עם מעורבות ב-20 שערים. השחקן החמישי ברשימה באיטליה במעורבות בשערי ליגה העונה הוא מרכוס תוראם מאינטר, שמעורב ישירות בכ-19 שערים בסריה A עד כה העונה.

4. בונדסליגה: 

הארי קיין רחוק רק שישה שערים משיא הכיבושים של הבונדסליגה, ועם 35 שערים להם הוסיף 8 בישולים, המפציץ האנגלי מוביל את המדד בליגה הגרמנית עם מעורבות ישירה בכ-43 שערים. אחריו נמצא לואיס אופנדה, חלוצה של ר.ב. לייפציג, שאחראי על 31 שערי ליגה העונה בגרמניה. אחריו ברשימה נמצאים שני חלוצי שטוטגרט – סרו גיראסי ודניז אונדזב – עם מעורבות ישירה בכ-26 שערים בבונדסליגה עד כה העונה, והשחקן החמישי במדד בבונדסליגה, הינו חלוץ אאוגסבורג ארמדין דמירוביץ’ שמעורב ב-24 שערים.

5. ליגה 1:

במקום הראשון בליגה הצרפתית אין הפתעות, כשמלך שערי הליגה הצרפתית קיליאן אמבפה מוביל את המדד עם 26 שערים, אליהם הוא הוסיף עוד 7 בישולים, שמקנים לו יחד מעורבות ישירה בכ-33 שערי ליגה בסה”כ. במקום השני, בפער עצום, נמצא פייר אמריק אובמיאנג שמעורב ב-22 שערים, ואת המקום השלישי תופס ג’ונתן דייויד מליל שמעורב עד כה העונה בכ-20 שערי ליגה. אלכסנד לקזאט הוותיק ממוקם רביעי עם מעורבות ב-17 שערים, ובמקום החמישי נמצא רומן דל קסטיו מברסט, שמעורב עד כה העונה בכ-16 שערים בליגה הצרפתית – 8 שערים ו-8 בישולים.

ראש בראש:

השחקן שאחראי על הכי הרבה שערי ליגה – כיבושים ובישולים – מבין כל חמשת הליגות הגדולות באירופה הינו חלוצה האנגלי של באיירן מינכן, הארי קיין, שאחראי על 43 שערי בונדסליגה עד כה העונה. במקום השני נמצא קיליאן אמבפה מפ.ס.ז’, עם 33, כשהוא כובש 26 ומבשל עוד 7. את המקום השלישי והרביעי חולקים אולי ווטקינס ולויאס אופנדה, עם מעורבות ישירה בכ-31 שערי ליגה. השחקן החמישי שאחראי על הכי הרבה שערי ליגה מבין כל חמשת הליגות הגדולות ביבשת זהו קול פאלמר מצ’לסי, שהבקיע 20 שערים ובישל עוד 9 בפרמיירליג העונה.

ליגת העל:

השחקן שאחראי על הכי הרבה שערים עד כה העונה בליגת העל שלנו זהו ערן זהבי, שהבקיע 16 שערים שאליהם הוא הוסיף עוד 7 בישולים. בסך הכל, אחראי כוכב העל ל-23 שערי ליגה העונה לטובת מכבי תל אביב. את המקום השני ברשימה תופס מלך הבישולים של הליגה, ירדן שועה מבית”ר ירושלים, שאחראי על 20 שערים. במקום השלישי והרביעי ישנו תיקו בין חלוץ מכבי חיפה, פרנצדי פיירו, לחלוצה של היריבה העירונית, הפועל חיפה, גיא מלמד, כששניהם מעורבים באופן ישיר בכ-18 שערים. השחקן החמישי במדד בליגת העל מגיע גם כן מהעיר חיפה, כשדין דוד אחראי ל-17 שערים העונה עבור הירוקים מהכרמל.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אחלה כתבה
    קיין אנדרייטד

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן