כמה טוב שחזרת: סרחיו ריקו חוזר לאימוני פ.ס.ז’

השוער הספרדי עבר את הבדיקות הרפואיות בהצלחה וכעת הוא ישתלב בהדרגה באימוני הקבוצה הצרפתית.

כמעט שנה לאחר התאונה שכמעט לקחה את חייו, סרחיו ריקו קיבל היום את הפטור הרפואי והוא יוכל לחזור לאימוני פ.ס.ז’. השוער הספרדי, בן ה-30, ישב בחוץ במשך כמעט שנה, וכעת הוא ינסה לחזור לכושר במטרה להשתלב בקבוצה הצרפתית לקראת העונה הבאה.

ריקו עבר סדרת בדיקות מקיפה לקראת החזרה לאימונים, במסגרתה הוא נדרש למספר בדיקות של איזורים שונים ולאישורים רפואיים ומקצועיים. הספרדי עבר את כל הבדיקות בהצלחה, השיג את כל האישורים, וכעת הוא צפוי לחזור לסגל של פ.ס.ז. בנוסף, ריקו לא צפוי לחבוש מסיכה על פניו משום שרופאיו לא רואים בכך צורך.

כזכור, ב-28 במאי 2023 עולם הכדורגל הוכה בתדהמה עם יציאת ההודעה על התאונה הקשה שעבר סרחיו ריקו. למרות שלא היה שוער מהשורה הראשונה, זו הייתה בשורה קשה עבור כל אוהד כדורגל, שהתפלל לשלומו. ריקו נפל מסוס בעת שרכב עליו בהואלבה שבספרד, ועל פי הדיווחים מה שגרם לפגיעה הקשה היא הזווית בה הוא נפל, שגרמה לו למפרצת בגב. המצב של ריקו היה כל כך חמור, עד שנאמר לו על ידי רופאיו שהוא ‘היה חצי סנטימטר ממוות’. מיד אחרי התאונה נכנס ריקו למצב של קומה (תרדמת).

בעודו בקומה, הגיעו שלל מחוות מרחבי אירופה לשוער הספרדי, ובראשן מחוות משתי הקבוצות המרכזיות בקריירה של ריקו – פריז סן ז’רמן, שחשפה תפאורה בקהל עבורו ואוהדי הקבוצה מחאו כפיים בדקה ה-16 (מספר החולצה שלו), ושל המועדון הספרדי סביליה, ששחקניו לבשו את החולצות של ריקו בעת שעלו למגרש בגמר הליגה האירופית (בו ניצחו).

שלושה שבועות לאחר מכן השוער הספרדי התעורר מהתרדמת והחל לשוחח עם הסביבה שלו. מהרגע שהתעורר, החל ריקו במסע שיקום על מנת לחזור למגרשים. “אני רוצה שהרופאים יתנו לי יותר חופש כי אני מרגיש טוב. אני רוצה לחזור לסדר היום שלי ולהרגיש כמו כדורגלן שוב”, אמר ריקו בריאיון לרדיו קופה. “איבדתי 20 קילו, שקלתי 92, ירדתי ל-73 ועכשיו אני שוקל 88 קילו. אני רגוע, זה לא בידיים שלי. אם הייתי יכול הייתי חוזר לאימונים מיד אבל הרופאים הם אלו שמקבלים את ההחלטות והם אלו שהצילו את החיים שלי.”

ב-18 באוגוסט שוחרר ריקו מבית החולים, והיום, כ-8 חודשים לאחר מכן וכמעט שנה לאחר התאונה, הוא מוכן לחזור לאימוני פריז סן ז’רמן, ואנחנו מקווים לראות אותו שוב על המגרש בהקדם.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן