כריסטיאנו רונאלדו – חייו של טיטאן

לרגל יום הולדתו ה 39 של אחד משחקני הכדורגל הגדולים ביותר בהיסטוריה, החלטנו להביא את סיפור חייו של כריסטיאנו רונאלדו דרך 39 רגעים משמעותיים בחייו.
מהבכורה בליסבון, השערים הראשונים באלופות, כדורי הזהב השונים ושברון הלב במנצ’סטר יונייטד. כתבתם של ניסים חליבה (מספרים אי זוגיים) ואור קוחן (מספרים זוגיים).
זהו מסלול חייו של טיטאן.

1. הופעת הבכורה בספורטינג ליסבון

פלא נולד בעולם הכדורגל. התאריך הוא ה 14.08.2002 ואלופת פורטוגל ספורטינג ליסבון התכוננה לעונה חדשה כשהיא חבולה ומוכת פציעות כשבתקופה ההיא, אלופת פורטוגל לא קיבלה כרטיס ישיר אל שלב הבתים בליגת האלופות, וכך יצא שאת הופעת הבכורה שלו רשם כריסטיאנו רונאלדו בשלב הפלייאוף המקדים של ליגת האלופות.
הילד הפורטוגלי החליף את טוניטו בכנף שמאל כשבכנף ימין אגב שיחק ריקארדו קווארסמה.
העיתון הפורטוגלי רקורד כתב לאחר חצי שעת הבכורה של כריסטיאנו: “שימו לב לילד הצעיר הזה. הוא מהיר עם הכדור, בעל כישורי כדרור מדהימים ותמיד מסתכל על השער”.
מר אלופות עשה את הצעד הראשון שלו בשלב המקדים של ליגת האלופות.

2. הופעת הבכורה במנצ’סטר יונייטד:

ב-16 באוגוסט 2003 עלה כריסטיאנו הצעיר, שזה עתה חתם במנצ’סטר יונייטד הגדולה, להופעת הבכורה שלו נגד בולטון וונדררס באולד טראפורד. הוא אומנם לא כבש באותו משחק, אבל הדקות הספורות שהיה על הדשא היו הצצה לפוטנציאל העצום שלו, שהראו את המהירות, הטכניקה והכישרון שלו באגף השמאלי. כבר אחרי הופעתו הראשונה הוצג בתקשורת הבריטית כ”אחד השחקנים הגדולים ששיחקו במועדון”.

3. שערו הראשון בצ׳מפיונס נגד רומא

אוקטובר 2007. כריסטיאנו רונאלדו כבר לובש את החולצה האדומה של מנצ’סטר יונייטד ומתחנך תחת אלכס פרגוסון. השדים האדומים איכשהו הסתבכו להם ברומא עם הפסד 2-1 בשלב רבע גמר ליגת האלופות, וחזרו הביתה לאולד טראפורד בכדי לצאת מהתסבוכת, אך איש לא צפה שהמשחק האדיר הזה יסתיים בתוצאה 7-1 לשדים האדומים כשכריסטיאנו כובש את שער הבכורה שלו במפעל ולאחר מכן מוסיף עוד שער ומסיים את המשחק עם צמד ראשון ולא אחרון.

4. גמר יורו 2004 – פורטוגל מול יוון:

האכזבה הראשונה בקריירה של כריסטיאנו הגיעה מוקדם מהצפוי.
ב-04 ביולי 2004, הפסידה פורטוגל ליוון בגמר היורו דווקא על אדמת פורטוגל.
כריסטיאנו הצעיר נעצר פעם אחר פעם על ידי ההגנה היוונית, אשר מנעה ממנו להשפיע בצורה משמעותית על המגרש. בתום המשחק מירר בבכי והתקשה להכיל את ההפסד.

5. שלושער ראשון בקריירה ניוקאסל 12/01/2008

ב-12 בינואר 2008, רונאלדו הצעיר כבש שלושה שערים מול ניוקאסל באולד טראפורד – השלושער הראשון שלו אי פעם והעלה את יונייטד לראש טבלת הפרמיירליג באותה תקופה.
בשנת 2008 אפשר לומר בעצם שכריסטיאנו הוכתר לשחקן הטוב בעולם באותה תקופה כשהוא זוכה בכמות אדירה של תארים קבוצתיים ואישיים כשבראשם כדור הזהב.

6. השער נגד פורטו + הזכייה בפרס פושקאש:

ב-15 באפריל 2009, הגיעה מנצ’סטר יונייטד למשחק הגומלין מול פורטו בשלב רבע גמר ליגת האלופות כשהתוצאה היא 2-2. בדקה ה-6 של המשחק, שלח רונאלדו פצצה מ-40 מטרים שחוררה את החיבור השמאלי של השוער. השער המדהים הזה לא רק עזר ליונייטד לעלות לחצי הגמר אלא גם העניק לכריסטיאנו את הזכייה בפרס ‘פושקאש’ לשער היפה ביותר של שנת 2009.

7. צ’מפיונס עם מנצ’סטר יונייטד

גמר ליגת האלופות 2007/08. יונייטד נגד צ’לסי. אלכס פרגוסון נגד אברהם גרנט. מי היה מאמין?
בדקה ה 26 – כריסטיאנו רונאלדו מזהה את כדור הגובה של ווס בראון, מתרומם מעלה בזינוק של שחקן NBA, נוגח בכדור פנימה ונוגע בחלום. צ’לסי חזרה למשחק משער של למפארד, ודווקא בדו קרב הפנדלים כריסטיאנו היה זה שהחמיץ את הבעיטה היחידה לשדים האדומים אבל כל העולם יזכור לנצח את ג’ון טרי וההחלקה וכריסטיאנו נגע לראשונה בגביע עם האוזניים הגדולות בעונת השיא בקריירה שלו עד כה.

8. ההפסד לברצלונה בגמר ליגת האלופות 2008/09

גמר הצ’מפיונס ב-2009 הוא סימן למפגש הגדול הראשון בין שני טיטאני הכדורגל ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שאז היו כישרונות צעירים. בארסה של מסי, שכבש באותו משחק, הייתה עדיפה וזכתה בתואר הנחשק. כריסטיאנו נותר עם המחמאות שנתן משחק טוב אך התקשה מול ההגנה הקאטלונית. המשחק הזה הכין את הבמה ליריבות ההיסטורית שתגדיר את הכדורגל בשנים הבאות.

9. קבלת סרט הקפטן של נבחרת פורטוגל בגיל 23 בלבד

בגביע העולם 2006 הפך כריסטיאנו לכובש הצעיר ביותר של פורטוגל בגביע העולם כשהבקיע את שערו היחיד בטורניר בפנדל נגד אירן. לאחר מכן כריסטיאנו קיבל את סרט הקפטן ב 2002 במשחק ידידות נגד נבחרת ברזיל, אך לאחר שנה כשהוא בן 23 בלבד, מאמן הנבחרת ד’אז פליפה סקולארי החליט שכריסטיאנו יהפוך להיות הקפטן הקבוע.

10. המעבר לריאל מדריד:

ב-26 ביוני 2009, נחתמה עסקת ההעברה היקרה בהיסטוריה דאז בעלות של 94 מיליון, ששילמה ריאל מדריד בכדי להנחית בברנבאו את כריסטיאנו רונאלדו של מנצ’סטר יונייטד. העסקה סימנה שינוי חסר תקדים בעולם הכדורגל, כאשר היא מחזקת את כריסטיאנו כאחד השחקנים הגדולים שידע המשחק וגם פתחה שער להעברות בסכומים חסרי תקדים שהעולם לא הכיר באותה תקופה.

11. חילופי דורות: כריסטיאנו מקבל את ה-7 מראול

בחודש אוגוסט 2003, ספורטינג ליסבון חנכה את ביתה החדש – אצטדיון ז’וזה אלבלדה, ולרגל האירוע הוזמנה מנצ’סטר יונייטד למשחק ידידות לרגל הפתיחה. באותו משחק, בחור צעיר בן 18 שיגע את הגנת האדומים כשהוא לובש את החולצה מספר 28 אל מול אלכס פרגוסון ודיוויד גיל ההמומים. באותו הקיץ מנצ’סטר יונייטד נפרדה מדיוויד בקהאם וסר אלכס החליט – כריסטיאנו רונאלדו הצעיר יגיע מליסבון וילבש את החולצה 7 אותה לבשו בקהאם, קנטונה, רובסון ובסט.
כשעבר לריאל מדריד, רונאלדו ידע שלמרות שהוא נחשב לגדול מכולם באותם ימים, החולצה מספר 7 הייתה שייכת לראול האגדי ולכן כריסטיאנו התפשר על המספר 9. שנה לאחר מכן ראול עזב לשאלקה וריאל מדריד קיבלה את 7 האגדי החדש שלה.

12. לה דסימה:

לאחר עשור של בצורת במפעל, כריסטיאנו מצליח להשיב את ריאל מדריד לקדמת הבמה האירופאית ולזכות בליגת האלופות ה-10 בתולדות המועדון.
תפקידו המרכזי של רונאלדו במסע אל הגביע כולל שער מכריע בגמר ושבירת שיא הכיבושים לעונה בצ׳מפיונס (17 שערים), שמחזיק מעמד עד היום.

13. מוקדמות מונדיאל 2014: הניצחון על זלאטן ושוודיה

שנת 2013, והכוכב של ריאל מדריד רשם ללא ספק את ההופעה הגדולה ביותר בתולדות הפלייאוף של גביע העולם. לאחר ניצחון ביתי 1-0 במפגש הראשון, פורטוגל טסה לשבדיה בידיעה שכל מה שהיא צריכה לעשות זה לא להפסיד. הכל נראה טוב כשרונאלדו העלה את פורטוגל ליתרון 1:0 בדקה ה-50, אבל הקערה התהפכה לטובת המארחים בזכות צמד מהיר של זלאטן איברהימוביץ’.
עם זאת, ההתאוששות הנמרצת של שוודיה הייתה קצרת מועד.
בדקה ה-77, רונאלדו כבש בפעם השנייה, לפני שהשיג את השלושער שלו כעבור שתי דקות ושלח את פורטוגל למונדיאל.

14. מוזיאון כריסטיאנו רונאלדו במדיירה פותח את שעריו:

ב-15 בדצמבר 2013, הקים כריסטיאנו באי הולדתו מוזיאון אשר מציג את הקריירה המפוארת שלו והישגיו הרבים בכדורגל. המוזיאון כולל מזכרות, גביעים ותערוכות שונות ומציע למעריציו הזדמנות ייחודית לצלול אל המסע של אחד השחקנים הגדולים שידע המשחק שהתחיל את המסע שלו כילד שעבד קשה וחלם בגדול.

15. כריסטיאנו זוכה בתואר האצולה ׳גראנד אופיסר׳ מנשיא פורטוגל, התואר השלישי בחשיבותו במדינה.

“המסדר של הנסיך הנרי” הוא מעין תואר אבירות בפורטוגל, וב 2014 כריסטיאנו זכה לקבל את תואר ה”גראנד אופיסר” מנשיא פורטוגל ד’אז קאבקו קוסטה.
בהודעה שיצאה מבית הנשיא נכתב: “זו החלטת הנשיא, שמטרתה להעניק כבוד לספורטאי עטור התארים שהוא הסמל של פורטוגל ברחבי העולם, כשהוא תורם לפרופיל הבינלאומי של המדינה ומעניק דוגמא לחריצות ועקשנות לדורות הבאים”.
בפורטוגל מצאו את התזמון המושלם כשתואר זה הוענק לכריסטיאנו שבוע אחד לאחר הניצחון על לאו מסי בפרס כדור הזהב.

16. הזכייה ביורו 2016:

כריסטיאנו רונאלדו הוביל את נבחרתו לזכייה ביורו 2016 עם הרבה נחישות וזכה סוף סוף בתואר עם הנבחרת. למרות 3 תוצאות תיקו בשלב הבתים, פורטוגל עלתה לשלבי הנוקאאוט שגם בהם התקשתה וניצחה את קרואטיה ופולין בתוספת הזמן ולאחר מכן ניצחה את ווילס בחצי הגמר. לאורך כל הטורניר, כריסטיאנו שיחק תפקיד מרכזי בהצלחה של נבחרתו, תפס פיקוד גם כשנפצע בגמר והוביל את פורטוגל לניצחון בגמר מול צרפת.

17. מלך השערים בכל הזמנים של פורטוגל ובכדורגל הנבחרות

כשהוא כבר בן 36, כריסטיאנו כבש צמד עבור נבחרתו במשחק נגד אירלנד, ובכך עבר את עלי דאי שהחזיק בשיא העדכני (109). כריסטיאנו כמובן לא עצר שם, וכפי שהוא לא נותן לגיל לעצור אותו, הוא המשיך להבקיע בצרורות למען נבחרתו כשהוא כעת מלך השערים בכל הזמנים בכדורגל הנבחרות עם 128 שערים למען נבחרת פורטוגל, כשמאחוריו נמצאים כאמור עלי דאי (109) ולאו מסי (106).

18. 100 שערים בצ’מפיונס

ב-12 באפריל 2017 כבש כריסטיאנו את שערו ה-100 בליגת האלופות נגד באיירן מינכן באליאנץ ארנה והיה לראשון שמגיע להישג הזה. במשחק הגומלין, שבוע לאחר מכן, רונאלדו סיפק הופעה בלתי נשכחת כשכבש שלושער ועזר לריאל מדריד לנצח את באיירן 4-2 (6-3 בסיכום) ולהעפיל לחצי הגמר.

19. השער הענק של כריסטיאנו נגד בארסה בסופר קאפ הספרדי (ניצחון 5-1 בסיכום)

עוד קלאסיקו טעון וייצרי, הפעם במפגש כפול בגמר הסופרקאפ. המשחק הראשון שוחק לו בקאמפ נואו והתנהל מרחבה לרחבה כששתי הקבוצות מגיעות לכמויות גדולות של מצבים אך הרשת נעה רק בדקה ה 50 משער עצמי של פיקה. בדקה ה 77 לאו מסי כבש מהנקודה הלבנה וברצלונה התעוררה ורשמה מספר התקפות עוצמתיות סביב השער של קיילור נבאס – אך בדקה ה 80 כריסטיאנו השתיק את הקאמפ נואו כשלקח לאחד על אחד את פיקה, נתן לו לנשק את הדשא ובבעיטה מדויקת מצא את החיבורים הרחוקים של טר שטגן.
את החגיגה של השער הזה כולם זוכרים. כריסטיאנו פשט את חולצתו, כיווץ את שריריו והציג לעולם את גופו המושלם במפגן ראווה של כוח ועוצמה, שעלה לכריסטיאנו בכרטיס צהוב ולאחר 2 דק’ הורחק הטיטאן הפורטוגלי בעקבות טענה של צלילה ברחבה. ריאל ניצחה את ברצלונה בבית (2-0) ללא כריסטיאנו המושעה וזכתה בתואר הנחשב מאד ד’אז בעקבות היריבות המרה בין שני המועדונים.

20. שלוש הזכיות הרצופות בליגת האלופות עם ריאל מדריד

בין השנים 2016-2018 ריאל מדריד שלטה ביד רמה באירופה. שלוש זכיות ברצף תחת זינדין זידאן בליגת האלופות ביססו את מעמדה של האימפריה הלבנה כקבוצה הגדולה ביותר כשכריסטיאנו הוא הסופרסטאר. בין אם זה שערים מכריעים או רגעים שמשנים משחק, רונאלדו הוא הפנים של 3 הזכיות. השפעתו של רונאלדו על עולם הכדורגל אז הייתה בלתי נתפסת וחיזקה את מעמדו שלבסוף הכתירה אותו כגדול בהיסטוריה ששיחק בקבוצה הלבנה.

21. כדור הזהב החמישי 

“מסי נמצא בהיסטוריה של הכדורגל”, אמר רונאלדו לשדר פירס מורגן בראיון ל-ITV הבריטי. “אבל אני חושב שאני צריך שישה או שבעה או שמונה כדי להיות מעליו”, אמר בהתייחס לפרסי כדור הזהב. “אני אשמח, אני חושב שמגיע לי.”
בגיל 33, לאחר הזכייה בליגת האלופות ובליגה הספרדית ביחד עם הסופרקאפ הספרדי וגביע העולם לקבוצות – כריסטיאנו השתווה ללאו מסי וזכה בכדור הזהב החמישי והאחרון שלו (נכון לרגע זה). נדמה היה שהגיל לא משפיע על כריסטיאנו רונאלדו ושהוא תמיד בשיאו, גם אם קצת שונה מעונה לעונה, תמיד, אבל תמיד בטופ. לצערו של כריסטיאנו, ברגע שעזב את מדריד, הוא התרחק מטקס כדור הזהב כשיובנטוס ולאחר מכן מנצ’סטר יונייטד מאכזבות אותו ואת עצמן כשהן לא גירדו כלל את אותן פסגות בהן הטיטאן הפורטגולי התרגל לחיות.

22. המספרת מול יובנטוס:

כשלרגע אחד הזמן קפא, כריסטיאנו רונאלדו חרט את שמו בתרבות הכדורגל עם בעיטת מספריים עוצרת נשימה נגד יובנטוס ברבע גמר ליגת האלופות של עונת 2017/18. כשכל העולם צופה, רונאלדו התעופף באוויר כמו נשר מלכותי, הדביק את הכדור לרגלו ודייק לשער של בופון. הזמן עצר מלכת כשהכדור נכנס לשער והותיר את אוהדי יובנטוס ההמומים לעמוד על הרגליים ולהריע למלך. השער הזה ככל הנראה הוא הגדול ביותר של כריסטיאנו, יצירת מופת של אומנות ורעב בלתי נגמר.

23. המעבר ליובה

רגע מה? כריסטיאנו רונאלדו עובר ליובנטוס? הגברת הזקנה משלמת 117 מיליון אירו על הטיטאן הפורטוגלי שיצא אל איטליה במטרה לעבור את תהליך המודרניזציה שהחלה יובה כשהיא מסמנת את כריסטיאנו במרכז התכנית הגרנזיודזית שלה. מיתוג מחדש. קריצה לקהל צעיר. הכנסת ספונסרים חדשים. כל זה במטרה לעשות צעדים משמעותיים קדימה בגזרה הכלכלית אך גם בגזרה האירופית אל עבר הגביע עם האוזניים הגדולות.
רק ביום הראשון אחרי החתימה יובנטוס הכניסה 60 מיליון דולר אך ורק ממכירת חולצות וחשבון האינסטגרם של המועדון עלה ב 6 מיליון עוקבים במהרה. אלו היו ימי הכריסטיאנו-מניה.
אך המעבר הזה לא הועיל בסופו של דבר לכריסטיאנו שכאמור התרחק מטקס כדור הזהב ומהשלבים המאוחרים והנחשקים ביותר בליגת האלופות, ולאחר 3 עונות בהן כבש 101 שערים ב 133 הופעות וזכה ב 5 תארים, כריסטיאנו נפרד מאיטליה.

24. השלושער נגד אתלטיקו מדריד במדי יובנטוס:

כריסטיאנו הוגרל שוב מול יריבתו האהובה, אתלטיקו מדריד, בשמינית גמר ליגת האלופות של עונת 2018/19. אתלטיקו ניצחה 2-0 במשחק הראשון והייתה בדרך הבטוחה להעפיל לשלב הבא. אלא שרונאלדו חשב אחרת ובמפגן מדהים הוביל את יובנטוס לקאמבק בלתי נשכח עם שלושער גדול שהוביל את יובה לרבע הגמר.

25. הזכייה בליגת האומות

“הרבה אושר! זה היה מצוין, אני מאוד שמח. לאחר שזכיתי בגביע הזה כאן בפורטוגל מול העם הפורטוגלי, עבורי זה כבוד גדול”.
אופ”א הביאה לעולם את ליגת האומות ב 2018 כמעין טורניר בת לטורניר היורו, ואל שלב 4 הגדולות של הטורניר ב 2019 הגיעו פורטוגל, שווייץ, הולנד ואנגליה.
פורטוגל ניצחה את שווייץ בחצי הגמר כשהולנד עושה זאת נגד אנגליה, ובמשחק הגמר שער בודד של גונסאלו גדש הכריע את המשחק ושלח את הקפטן כריסטיאנו וחבריו לחגוג אל מול הקהל המקומי.

26. פרשת האונס של רונאלדו:

בשנת 2018, כוכב הכדורגל הפורטוגלי התמודד עם האשמות אונס חמורות שנבעו מתקרית שקרתה ב-2009 במהלך מסיבה בלאס וגאס. הסיפור שלח גלי הלם לעולם הכדורגל, החתים את המוניטין של כריסטיאנו ועורר עניין רב מצד התקשורת העולמית. למרות הכחשת האשמות והגעה לפשרה עם המתלוננת, המקרה עורר תהיות רבות כלפי רונאלדו שכמו מקצוען אמיתי, המשיך לספק את הסחורה על הדשא בזמן שניהל את המאבק המשפטי ובסופו של דבר זיכה את שמו.

27. 100 שערים בינלאומיים עבור פורטוגל

חודש מרץ 2024 וכריסטיאנו רונאלדו שכאמור לא מושפע כלל מהשפעות הגיל המתקדם, הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שכובש 100 שערים במשחקים רשמיים עבור נבחרתו (משמע לא כולל ידידות). הוא עשה זאת באצטדיון הביתי של קבוצת נעוריו ספורטינג ליסבון בניצחון 4-0 על ליכטנשטיין. באותו משחק כריסטיאנו גם הפך לשחקן עם הכי הרבה הופעות (197) בכדורגל הנבחרות.

28. רונאלדו חולה קורונה:

מגפת הקורונה העולמית לא פסחה גם על כריסטיאנו רונאלדו. החלוץ של יובה נמצא חיובי לנגיף באוקטובר 2020 בזמן ששהה עם נבחרתו ונאלץ להיכנס לבידוד של שבועיים, כך שהחמיץ שלושה משחקים של יובנטוס ועוד שני משחקים של נבחרת פורטוגל. הבידוד שיבש את המומנטום בו היה החלוץ והשפיע על הכושר שלו עם חזרתו למגרשים. בסופו של דבר, כריסטיאנו רונאלדו הוא מקצוען אמיתי והוא לא ייתן לשום נגיף לנצח אותו, לאט לאט הוא חזר לכושר והמשיך לקרוע רשתות.

29. שחקן המאה בטקס פרסי גלוב ב-2020

כחלק מנסיונה של דובאי להתקרב אל הכדורגל האירופי עם כספים עצומים, החליטו בנסיכות להקים את טקס פרסי הגלוב כמעין חלופה לטקס כדור הזהב.
בטקס הזה מחולקים פרסים רבים ושונים, חלקם אף משונים.
בפרס שחקן המאה כריסטיאנו התמודד מול לאו מסי, מוחמד סלאח ורונאלדיניו והוא זכה בפרס שהוענק לו על ידי השיח מאנסור כהכרה על פועלו לאורך כל הקריירה, כמות התארים האדירה בה זכה והשפעתו האדירה על עולם הכדורגל והדורות הבאים ברחבי העולם.

30. 250 מיליון עוקבים באינסטגרם:

בנובמבר 2020 כריסטיאנו רונאלדו עשה היסטוריה בכך שהפך לאדם הראשון שהגיע ל250 מיליון עוקבים ברשת החברתית ״אינסטגרם״. הפופולרית המפלצתית שלו והמשיכה העולמית שלו כאייקון כדורגל וכמשפיען תרבות הניעו אותו לציון הדרך חסר התקדים הזה. המעורבות הפעילה של רונאלדו יחד עם הצלחותיו על המגרש ומחוצה לו, חיזקה את מעמדו כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה.

31. כריסטיאנו הופך לשחקן היחיד ששיחק ב-5 טורנירי יורו שונים ביורו 2021

את המסע האירופי שלו עם פורטוגל החל כריסטיאנו ביורו החל על אדמת הבית ב-2004, אבל התקוות לגביע חלומי נכזבו בגמר, כשפורטוגל הופתעה על ידי יוון, והותירה את רונאלדו המתבגר דומע ביחד עם אומה שלמה.
הוא קיווה להביא גביע ארבע שנים מאוחר יותר באוסטריה ובשווייץ, אבל פורטוגל הובסה על ידי גרמניה ברבע הגמר.
ב-2012, רונאלדו לקח את פורטוגל שלו עד לשלב חצי הגמר, שם היא פגשה את אלופת העולם והיבשת המכהנת ספרד במשחק שהגיע לדו קרב פנדלים, רק כדי להפסיד בדו-קרב. רונאלדו לא זכה לבעוט מהנקודה הלבנה כיוון שהיה הבועט החמישי, כשהספרדים ניצחו 4-2 לפני שהייתה לו הזדמנות.
בצרפת 2016 לאחר פתיחה איטית בה סיימה תיקו בכל שלושת משחקי הקבוצה – פורטוגל הלכה עד לגמר וניצחה את המארחים בפריז. רונאלדו נאלץ לצאת מהמשחק עם פציעה, אבל לא נח לרגע על הספסל ודירבן את נבחרתו מהקווים כשאדר כבש שער ניצחון בתוספת הזמן.
ביורו 2021 כריסטיאנו רונאלדו רשם עוד הישג בקריירה כשהפך להיות השחקן היחיד ששיחק ב 5 טורנירי יורו שונים, אך פורטוגל שלו לא הרשימה והודחה בשלב הנוקאאוט על ידי בלגיה.

32. השיבה למנצ׳סטר יונייטד:

הילד שהלך ככוכב – חזר כאגדה.
באוגוסט 2021 התאחד רונאלדו עם מנצ’סטר יונייטד ושב לאולד וטראפורד בכדי להחזיר את מועדון נעוריו לימי התהילה שלו, שמאז שעזב לא הצליח לשחזר את ההישגים אליו הגיע כשכריסטיאנו שיחק. מס׳ 7 חזר ללבוש את החולצה האדומה וכבר בהופעת הבכורה המחודשת כבש צמד נגד ניוקאסל, שהפיח תקווה באוהדי השדים האדומים שקיוו שכריסטיאנו יהיה זה שיוביל אותם לעבר עתיד טוב יותר.

33. שלושער נגד טוטנהאם

כל העיניים עליו. בגיל 37 כריסטיאנו הפך לשחקן השני המבוגר ביותר אחרי טדי שרינגהאם שכובש שלושער בפרמיירליג. שבוע לפני כן רונאלדו פספס את משחק הדרבי ונגד טוטנהאם כריסטיאנו פשוט התפוצץ על התרנגולים בניצחון 3:2 של השדים האדומים. נדמה היה שהנה כריסטיאנו רונאלדו מחזיר את יונייטד לגדולתה כפי שרק הוא יודע, אבל איך זה נגמר – כולם יודעים.

34. הסכסוך עם טן האח:

הפנומן הפורטוגלי נקלע לסיטואציה קשה עם המאמן ההולנדי, כשקרע עמוק נוצר בקשר בניהם ורונאלדו סופסל משחק אחרי משחק. ההתנגשות האישית, ההבדלים הטקטיים והתמוטטות התקשורת בניהם התבררה כבלתי ניתנת לפיתרון. לא נותרה ברירה, וכריסטיאנו החליט לעשות את הצעד, ולחפש לעצמו קבוצה חדשה.

35. המעבר לסעודיה

מזרח תיכון חדש או מה קשור סעודיה עכשיו? תלוי איך מסתכלים על זה. ליבם של מיליוני מעריצי רונאלדו נסדק ביום בו כריסטיאנו רונאלדו חתם באל-נאסר, אך היו גם כאלה (אני ביניהם) שראו במהלך הזה כמעין הרפתקה חדשה שבסופה כריסטיאנו רונאלדו ישים יבשת שלמה על המפה. מרגע הגעתו וחתימתו על החוזה המפלצתי בו ירוויח 200 מיליון דולר לעונה, החלה הנהירה ועוד ועוד שחקנים איכותיים מאירופה החלו לנדוד אל המדבר.
כן, ישנם כאלו שהתחרטו על המעבר כגון ג’ורדן הנדרסון אבל אין ספק שהמעבר של כריסטיאנו שינה סדרי עולם. האם זו אפיסודה חולפת או שמא התחלתו של משהו גדול חדש? הזמן יגיד.

36. מות בנו במהלך הלידה:

ב-18 באפריל 2022, כריסטיאנו רונאלדו ובת זוגו, ג’ורג’ינה רודריגז, התמודדו עם טרגדיה נוראית כשהתינוק שלהם נפטר במהלך הלידה. בפוסט אינסטגרם, רונאלדו הביע את הכאב העמוק, והודה שרק לידת התינוקת התאומה שלהם איפשרה להם את הכוח לסבול את הרגע הכואב הזה. בני הזוג הודו לרופאים ולאחיות על הטיפול והתמיכה וביקשו פרטיות בתקופה קשה זו.

37. הטרגדיה במונדיאל 2022

אי אפשר היה להתמחק מהתחושה שיש הילה רעה סביב כריסטיאנו רונאלדו באותם ימים. תחושה שכל העולם, או חלק לא קטן ממנו, נגדו.
פורטוגל כולה נדהמה לראות שפרננדו סנטוס המשיך עם אותו הרכב משלב שמינית הגמר ובחר לעלות אל משחק רבע הגמר ללא כריסטיאנו שחיכה לצ’אנס שלו על הספסל. נגד שווייץ השיטה עבדה, נגד מרוקו זה כשל. שער בודד של יוסף אן נסירי הכריע את המפגש כשכריסטיאנו נכנס למשחק בדקה ה 51 אך זה לא עזר.
כריסטיאנו רונאלדו ירד מהדשא בדמעות ולאחר המשחק כתב: “לזכות בגביע העולם עבור פורטוגל היה החלום הגדול והשאפתני ביותר בקריירה שלי. נלחמתי על זה. נלחמתי הרבה על החלום הזה. ב-5 הפעמים שהייתי נוכח במונדיאל לאורך 16 שנים, תמיד ליד שחקנים גדולים ונתמך על ידי מיליוני פורטוגלים, נתתי הכל. השארתי הכל על המגרש. מעולם לא ברחתי מהקרב ומעולם לא ויתרתי על החלום הזה”.

38. מלך השערים בעולם לשנת 2023:

גם בגילו המופלג, כריסטיאנו רונאלדו מוכיח לכולנו שאם יש משהו שהוא יודע לעשות, זה לשים כדורים ברשת. מעל שמות כמו קיין, אמבפה והאלאנד, כריסטיאנו כבש בשנת 2023 54 שערים, יותר מכל שחקן אחר בעולם. במהלך השנה כבש הפנומן 44 שערים עבור אל נאסר ועוד 10 עבור נבחרת פורטוגל.

39. יום הולדת 39 וההמשך יבוא

וואו. בנימה אישית, זה היה מדהים לכתוב את הטור הזה ביחד עם אור קוחן ולחוות שוב מחדש הרבה רגעים גדולים שקצת נשכחו עם הזמן. מקווים כמובן שנהנתם.
מה הלאה? כריסטיאנו רונאלדו רק בן 39. יש לו יורו בקרוב, יש לו שאיפות גדולות עם אל-נאסר בסעודיה, ולכו תדעו איך השנים הבאות של הטיטאן הפורטוגלי יתעצבו להן. עונה מרשימה עם אל-נאסר וזכייה ביורו 2024 לדוגמא יכולים להחזיר את כריסטיאנו שוב אל במת כדור טקס הזהב אגב, ולא מן הנמנע שגם יוכל לזכות בתואר זה אם ייקח כאמור את פורטוגל עד הגמר.

כריסטיאנו רונאלדו הוא מעל הכדורגל. הוא לא רק כדורגלן. הוא אדם שהשפיע רבות על מהלכי החיים של מיליוני צעירים שראו בו כמודל לחיקוי, גם אם הם בעצמם לא בחרו כלל בכדורגל. השאיפה למצוינות של כריסטיאנו היא ייחודית ובנקודת זמן בה רוב הספורטאים היו תולים מזמן את הנעליים ובורחים אל החיים הטובים והמפנקים, כריסטיאנו ממשיך לעבוד כשמולו מטרה אחת – להיות הטוב ביותר. בכל מקום. בכל משחק. בכל יום.  זו המנטרה שהפכה אותו לטיטאן.

וכמובן שנשמח לשמוע מכם – האם אהבתם את הטור ואולי שכחנו רגע או שניים שאתם חושבים שראוי לדבר עליו. מוזמנים להגיב בתגובות.

28 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    המלך של הכדורגל

  2. סער כותב

    עז מזן פורטוגלי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    🐐

  4. נועם רוזן כותב

    אחד יחיד ומיוחד, לעולם לא יהיה עוד כריסטיאנו רונאלדו.
    מזל טוב, אגדה.

  5. אלה🩷 כותב

    איזה כתבה וואווווווו

  6. מתן כותב

    אור קוחן- כתיבה מרגשת מקצועית ורהוטה

  7. שון כותב

    פרויקט נפלא שלכם שעושה כבוד למי שכל כך מגיע לו.
    אני רואה יונייטד 30 שנה, קצת יותר. מעולם לא ראיתי כדורגל טוב יותר באנגליה.

    אני מצדיע לך כריסטיאנו, וכמה כואב לי על מה שהמועדון עשה לך. אנחנו הפסדנו, אתה תמיד מנצח.

    הפרויקט האחרון הגדול של פרגי היה כריס…

  8. חושב כותב

    הכתבה מרתקת!

  9. דור כותב

    איזה יופי של כתבה, אלופים!

    ואמוס כריסטיאנו ♥️

  10. בוצי כותב

    מזל טוב אגדה לעולם לא יהיה שחקן כמוך
    לפחות כתבים אגדה יש לנו

  11. מאור אנסקי כותב

    מסוג הכתבות שאתה קורא ומתבאס שנגמר, אין הרבה כאלה.
    מקווה שזו הראשונה ולא האחרונה להיום בנושא.

    תודה לכם ובעיקר תודה לכריסטיאנו ששינה את הענף לנצח.

  12. נטע כותב

    כריסטיאנו הציל לי את החיים, לא פחות.

    אני נטע בן 33 מכפר סבא. אדם רגיל בלי מינוסים או פלוסים בולטים במיוחד. כשהייתי ילד קטן הייתי פריק של כדורגל אבל לא שחקן טוב בכלל ובואו נגיד שזה וזה שאני נולדתי לא יהודי ועוד כמה דברים שקרו כמובן לא תרמו לפופולאריות שלי במיוחד בשכונה וסבלתי מהקנטות לאורך כל ילדותי, פעם אחת הגבתי בעוצמה ומאז לא שכחו לי את זה ועשו עליי חרם מגיל 14 עד שהתגייסתי לצבא בעצם.

    לא נרד פה לפרטים, אבל להעביר את השנים האלה שהן הכי חשובות מבחינת חברתית לבד זה הרסני עבור כל אחד. היה לי חבר אחד – כריסטיאנו רונאלדו. אני לא אוהד אף אחת מהקבוצות שהוא שיחק בהן, אבל משהו בו קנה אותי מהרגע הראשון – הנחישות, הביטחון העצמי, הרעב, המקצוענות, ההתמדה. עקבתי אחרי כל משחק ומשחק בקריירה, כל ראיון, כל פרסומת.

    מעבר להנאה ולדרמה שכל מי שצפה בו קיבל, אני ספגתי השראה ללא סוף וגבולות. קיבלתי לאט לאט ביטחון עצמי, התחלתי לעבוד על החלומות שלי, האמנתי בעצמי ודחפתי קדימה. הכרתי חברים חדשים, התחתנתי, הקמתי עסק משגשג, יצאתי מסטטוס של אדם מנוכר, חסר ערך ומדוכא לאחד שמגשים את חלומותיו ורודף הישגים בעוצמה, הפכתי לעוד נער שהושפע מכריסטיאנו רונאלדו, חלקם המוכר הפך לכדורגלני על כמו אמבפה, הולאנד, סאקה גרנאצ׳ו ועוד. חלקם הדומם הם אנשים כמוני, כאלה שלעולם כריס לא ישמע עליהם ואף אחד לא ידע, אבל גם אני הצלחתי בחיים תודות לכריסטיאנו.

    אני יודע שכתבתי ארוכות אבל הפוסט הזה נגע לי בלב והחזיר לי המון פלאשבקים. לעולם לא אצליח להעלות על כתב את מה שאני באמת חושב ומרגיש עבור האדם הזה שאני אפילו לא מכיר אישית.

    תודה לכם על כתבה מרתקת שעושה צדק עם האגדה, ותודה לרונאלדו שהציל לי את החיים, חיים שהיום אני מאוד גאה לחיות.

  13. דוד כותב

    איזה כתבה מושקעת וגאונית על השחקן הטוב בהיסטוריה!!!
    שאפו!!!

  14. עוז כותב

    הרבה דברים לקחו חוזה חלקם בצדק חלקם פחות אבל יש דבר אחד שלעולם לא יקחו ממנו וזה היותו השחקן הכי גדול וטוב בתולדות לידת האלופות אי פעם ובפער ענק. מיסטר צמפיונס, כריסטיאנו ליג.

    אני אוהד ברצלונה שרוף עד מצב גחל ויודע להעריך ולכבד את השחקן החד פעמי הזה. ברור שהוא לא מסי, אבל הוא בסקאלה משל עצמו לגמרי.

    מזל טוב כריסטיאנו, תודה על יריבות נפלאה ומופלאה.
    נשכח לך את השטויות בסוף, הרווחת את הקרדיט הזה ביושר.

  15. עמית לוי כותב

    אם אהבנו את הטור? זה מושלם! הלוואי ולא האחרון בנושא שלו לכבוד היום הולדת.

  16. שי כותב

    אחת הכתבות המעניינות שלך
    כל הכבוד!

  17. כריס כותב

    שחקן ענק מת עליו שימשיך לשחק כמה שהוא יכול. אני לא מסוגל לתאר את הרגע שהוא יפרוש אחד הרגעים העצובים לעולם ובשביל שהיה מודל לחיקוי שלי. השחקן הכי טוב בהיסטוריה

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    איזה עונג של כתבה

  19. צ׳רצ׳יל כותב

    כתבה מדהימה של כתבים מדהימים על שחקן מדהים

  20. דן כותב

    האיידול של רוב הדור החדש, ווינר חסר תקנה ושחקן מדהים.
    כתבה מגניבה לגמרי. שאפו אור קוחן וכבוד ניסים חליבה, הקמת את האתר הכי טוב בישראל בכל מה שקשור לכדורגל.

    מסתבר שאתה לא רק פרשן ענק, אלא יזם לא קטן.

  21. מיכאל כותב

    מספר 1

  22. בר כותב

    בעולם מתוקן הבחור הזה מסיים עם עוד 1-2 כדורי זהב (בלי קשר למסי כלל).

    פנומן, 7 כיתות מעל כל מי ששיחק כדורגל (למעט מסי כמובן), הבן אדם שלט בענף ללא עוררין כמעט 2 עשורים והשאיר השראה ומורשת אדירה לדור הבא.

    לעתים הוא אולי דמות לא פשוטה לעיכול אבל האמת שמגיע לו הרבה יותר כבוד והערכה, עבורי כאוהד כדורגל אוניברסלי הוא נכס צאן ברזל לענף ואני תמיד אתן לו כבוד בדיוק כמו לשאר הטיטאנים הגדולים ביותר של הכדורגל.

    אחלה כריסטיאנו, המלך הבלתי מעורער של אירופה.

  23. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה פנטסטית, תודה

  24. נווה כותב

    אני כבר תקופה טוען שכריסטיאנו רונאלדו הוא אלכסנדרו מוקדון המודרני – תרבותי – ספורטיבי.
    לעניות דעתי, גם על הפורטוגזי ידברו מאות שנים קדימה בדומה לנסיך המקדוני שכבש את העולם.

    שניהם נולדו במקומות קטנים ולא מובילים בעולם באופן יחסי (מקדוניה ופורטוגל), לשניהם היתה מערכת יחסים עם אביהם והם התיימו מהם בגיל צעיר ודומה יחסית. שניהם היו תלויים בעצמם לאורך כל הדרך ולא נשענו על מישהו אחר או נסיבות מקלות. שניהם יצאו מהבית מוקדם והחלו מסע היסטורי שאין שני לו וכבשו מכל הבא ליד.

    ברור שהם לא באותה סקאלה ואין להשוות את עוצמתו ההיסטורית של אלכסנדר הגדול אל רונאלדו, אבל רונאלדו הוא ענק בין ימינו ויש הרבה מכנים משותפים.

    מוקדן יצא מזרח וכבש ללא הרף וכך גם כריסטיאנו, המלך של פורטוגל כבש את אירופה ועולם הכדורגל. זה החל בליגה הטובה בעולם, המשיך ליריבות עם מסי הגדול וברצלונה הטובה בהיסטוריה, כיבוש ליגת האלופות, היורו, פסגות השערים בכל מקום (ליטרלי), איטליה לעת זקנה ועכשיו בהתאם לגילו ומעמדו כיבוש המזרח התיכון.

    כריסטאנו רונאלדו הוא מצליחן חסר תקנה, אבל מעל הכל הוא כובש ללא הרף. כובש יבשות, ליגות, טורנירים, פרסומות, תארים וכן, גם שערים.

    כריסטאנו רונאלדו הוא בעצם כריסטיאנו הגדול.

    תודה ניסים ואור.

  25. סטפאן כותב

    כמה ייחודית, מפוארת, ויוצאת מן הכלל הקריירה של השחקן הזה, שהוא מזמן לא שחקן אלא טיטאן ספורטיבי בכל הרבדים. הוא סמל ספורט וספורטאים מקצוענים לא פחות מסמל של הכדורגל.

    אגדה חוצת תעשיות, כריסטיאנו הוא תופעה.

  26. מעריץ של ניסים ולהקתו כותב

    הכתבה כי טובה וכיפית שקראתי על הפנומן אי פעם.

  27. ספיר כהן כותב

    הגואט שלי, תודה על הכתבה נבנתי מ-א-ו-ד!

  28. דוד עטר כותב

    כל כך נהנתי לקרוא, ניסים ואור תודה על יצירת המופת הזאת.

    מה נעשה ביום שיפרוש? מחכה לראות מה תכתבו עליו ומצד שני שלא יגיע לעולם.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן