“לא מצטער שהלכתי לבארסה” | פיליפה קוטיניו בראיון

על התחושות בקטאר, המונדיאל הקרוב, התקופה בבארסה, צ'אבי קלופ ופליק. פיליפה קוטיניו בראיון.

פיליפה קוטוניו נחשב בעיני רבים לאחד הכשרונות המבוזבזים של העשור האחרון. הברזילאי, בן ה-31, משחק כבר שישה חודשים בליגה הקטארית בקבוצת א-דוחייל. הוא הושאל בקיץ האחרון לקבוצה הקטארית מאסטון וילה, שרכשה אותו מבארסה תמורת 20 מיליון יורו. קוטיניו, שהגיע לבארסה תמורת לא פחות מ-160 מיליון יורו, במה שהייתה העברה השלישית הכי יקרה בהיסטוריה, לא הצליח להצדיק את הבאז והתקשה מאוד להציג יכולת טובה. אמש(שני) התיישב קוטוניו אל מול המצלמה של המגזין הספרדי “ספורט” לראיון מיוחד.

קוטיניו פתח בהתיחסות למצב הכדורגל בקטאר ועל התחושות שלו כשחקן במדינה: “הכדורגל בקטאר הוא מאוד טוב, יש כאן שחקנים מצויינים. קטאר זכתה בדיוק בגביע אסיה אז לכולם כאן יש הרבה מוטיבציה. מבחינתי הכל טוב כאן, כיף להיות בדוחא”.

קוטיניו נשאל על מצבו כמושאל מאסטון וילה ואמר כי: ” אני רק רוצה לחיות את הרגע, ליהנות מהחברים שלי לקבוצה, מהקבוצה שלי (א-דוחייל), לעזור להם כמה שאני יכול וליהנות מכדורגל כאן.” קוטיניו גם התייחס לשאלה האם הוא ירצה לעבור לשחק עם ליאו מסי באינטר מיאמי: “כמו שאמרתי לך, אני חושב רק על הרגע. אני רוצה להיות טוב, להתכונן בצורה הכי טובה שיש, לעשות משחקים טובים ובעיקר ליהנות מכדורגל. אני מתעסק רק בלבצע את העבודה שלי הכי טוב שאפשר ולהנות ממנה”.

קוטיניו שיתף כי הוא עדיין עוקב את בארסה והתייחס לסערת ההתפטרות של צ’אבי: “אני לא יודע מה גרם לן להתפטר, אבל מה שאני יכול להגיד על צ’אבי זה שהוא היה שחקן גדול. הוא גם מאמן מצויין למרות שפגשתי אותו לזמן קצר. בארסה עכשיו מחשבת מסלול מחדש, אבל היא תמיד תהיה בין הגדולות”.

קוטיניו, שיחק בעבר גם תחת יורגן קלופ בליברפול וגם תחת האנזי פליק בבאיירן מינכן. קוטיניו נשאל מי מהם לדעתו מתאים יותר לבארסה, והשיב כי: “שניהם מאמנים גדולים. התאמנתי אצל שניהם והאמת היא שהיו לי יחסים טובים מאוד איתם והקבוצות שלהם תמיד שיחקו טוב מאוד. הייתי אומר שכל אחד מהם הוא אפשרות טובה מאוד עבור כל קבוצה בעולם. אני לא יודע אם הם בהכרח מתאימים לסגנון של בארסה, אבל הם יתרגלו. מאמנים מסתגלים תמיד לדרך המשחק של המועדון. אנחנו מדברים על שני מאמנים גדולים שישתלבו בכל קבוצה בעולם. כדורגל תמיד משתנה, תמיד יש דרכים חדשות לשחק ואני חושב שהם שני מאמנים גדולים, זה כל מה שאני יכול להגיד”.

קוטיניו התייחס גם לתקופה בבארסה: “אני לא מתחרט שהגעתי לבארסה. אף פעם לא התחרטתי. אומנם הדברים לא הלכו כמו שדמיינתי, כמו שציפו, כמו שציפיתי, אבל ניסיתי הכל, תמיד הייתי מאוד מקצועי ואני לא מתחרט על שום דבר. זה תמיד היה החלום שלי לשחק בבארסה והצלחתי להגיע לשם, נהניתי, הצלחתי לפגוש הרבה אנשים, לזכות בתארים. החלק בבארסה תמיד יהיה חלק מסיפור חיי. לא הייתי משנה שום דבר בתקופה שלי בבארסה, לא הייתי משנה כלום. לחזור אחורה זה בלתי אפשרי, אבל כמו שאמרתי אני לא מתחרט על כלום, תמיד נתתי את כל כולי באימונים כמו שאני עושה עכשיו, כמו שעשיתי בשנה שעברה וכמו שאעשה בשנה הבאה. אם דברים מסתדרים טוב – נהדר, ואם לא – סבלנות”.

“אני מרוצה מהקריירה שלי”, אמר קוטיניו. “הרבה אנשים שופטים אם זה טוב או רע,  אבל אני מרוצה מעצמי. אני יודע מה אני מייצג, מה אני יכול לעשות, אני יודע מי אני וזה הדבר הכי חשוב עבורי”.

קוטיניו נשאל מה הוא היה אומר לשחקנים צעירים שמשחקים בבארסה: “הייתי אומר להם ליהנות ממה שהם כבר עושים. צעירים רבים מגיעים ומצליחים מאוד בבארסה. ככה זה היה תמיד בהיסטוריה של המועדון הזה. הייתי אומר להם ליהנות מהמשחק שלהם, ליהנות מהקבוצה וליהנות על המגרש”.

קוטיניו גם דיבר על חברו לנבחרת ברזיל, ניימאר: “בוודאי שיש לו מה לתרום עוד לכדורגל. אנחנו מדברים על אחד השחקנים הפעילים הטובים בעולם. הוא עבר פציעה קשה עכשיו, אבל הוא בוודאי יחזור חזק יותר. בוודאי שיש לו הרבה מה לתרום לנבחרת שלנו, לקבוצה שלו ולכדורגל. ברור שהוא ייקח חלק במונדיאל הבא. הוא השחקן הראשי של ברזיל ואנו הברזילאים צריכים אותו על המגרש כדי לנסות לזכות גביע השישי שלנו”.

“אני מקווה שכבר במונדיאל הקרוב נזכה בגביע השישי”, המשיך קוטיניו. לא יודע אם אני אהיה חלק מהנבחרת, אבל אני אחגוג את זה בוודאות. רק אלוהים יודע אם אקח חלק בטורניר, אבל בתור ברזילאי אני אהיה שם כדי לחגוג את זה. מבחינת הגיל שלי אין לי בעיה להשתתף במונדיאל, אבל כמו שאמרתי אני רוצה ללכת לאט לאט, לראות איך אני משחק ומתקדם. יש עוד הרבה זמן עד הטורניר ונראה מה יקרה”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן