“לשרוד בברנבאו זה אמנם קשוח אבל אפשרי” | יו”ר מועצת המנהלים של באיירן מינכן בראיון

היינץ רומינגה, שזכה פעמיים בכדור הזהב ויו''ר מועצת המנהלים בבאיירן מינכן, בראיון מיוחד לקראת משחק הגומלין נגד ריאל מדריד. וגם: החברות עם אנצ'לוטי ופלורנטינו פרז.

“היה משחק ראשון נהדר, שתי הקבוצות שיחקו מצוין. כמובן שהייתי שמח לנצח 2-1 אבל ריאל מדריד שיחקו נהדר והגיע להם לעשות שיוויון”. קרל היינץ רומינגה, מגדולי השחקנים הגרמניים בכל הזמנים שמכהן כיום כיו”ר מועצת המנהלים של באיירן מינכן, התיישב לראיון ארוך בו דיבר על היריבה ריאל מדריד וההכנות למשחק הגומלין.

“כאשר ראיתי את המסירה של קרוס לויניסיוס, למען האמת קצת פחדתי”, פתח רומינגה. “החוכמה של קרוס למסור כדור כל כך מדויק שיעבור כזה מרחק ויקרע לנו את ההגנה ככה. ואז הגיע ויניסוס, שחקן שקשה לעצור אם תתן לו אפילו חצי מטר של רווח”.

לאורך הקריירה הרחבה שלו ככדורגלן זכה רומינגה בשני כדורי זהב. ובנוסף, הוא נבחר לאחד מ-125 הכדורגלנים החיים הטובים בעולם על ידי פלה. רומינגה שיתף את דעתו על ג’מאל מוסיאלה, הכישרון הצעיר של באיירן מינכן: “מוסיאלה היה לא רע במשחק הראשון. מה שאנחנו צריכים להפסיק לעשות עכשיו זה להעריץ אותו. אלוהים נתן לו כישרון בשפע, אבל הוא עדיין לא הגיע לשיא שלו. אם נתחיל לסחוט אותו זה יעשה לו רק רע ולא יעזור, לא לקבוצה ולא לשחקן. הדבר היחיד שנשיג מזה הוא ציפיות שלא נוכל להגשים”.

בקיץ האחרון שמו של ג’וד בלינגהאם עלה כהחתמה אפשרית שתגיע לבאיירן מינכן, אך לבסוף, הקשר האנגלי, שעושה עונה מיוחדת, בחר ללכת דווקא לקבוצה מבירת ספרד. רומינגה הביע את דעתו על השחקן ואמר: “דבר ראשון חייבים להחמיא לריאל מדריד על ההחתמה הזאת. כובש, מבשל, מחלץ, רץ, נלחם. הוא עושה כל דבר ובצורה נהדרת. הוא החליט שהוא עובר לריאל ממש בהתחלה ואני מניח שבדורטמונד מאוד שמחים שהוא כבר לא אופציה בפנקסים שלנו”.

רומינגה נשאל מה לדעתו המפתח לניצחון במדריד: “אני יודע מה מחכה לנו, גם בגלל הניסיון שלי כשחקן וגם בזכות הניסיון שלי התפקידים המקצועיים במועדון. לשרוד בברנבאו זה אמנם קשוח אבל אפשרי. לייפצינג הוכיחה את זה בשלב שמינית הגמר, וגם חבר שלי גוורדיאולה הוכיח לא מזמן שניתן לחולל צרות לריאל מדריד גם בברנבאו. מה שמסייע לנו זה ששערי החוץ לא משפיעים יותר, אנחנו מגיעים בתוצאה של 0-0. ואני סומך על באיירן לעשות את העבודה. עם כל הכבוד למנצ’סטר סיטי, המפגש ריאל-באיירן הוא המפגש הגדול ביותר בכדורגל האירופי. לא אני אומר את זה – זו ההיסטוריה. נפגשנו 27 פעמים לאורך ההיסטוריה, ובכל פעם המפגש היה מסקרן יותר וגדול יותר מקודמו. שום מפגש אחר היה מספר פעמים יותר ממנו”.

בנוסף לתפקידו כיו”ר מועצת המנהלים של באיירן, רומינגה מכהן גם כיו”ר ה-ECA, ארגון המועדונים האירופיים. לאורך השנים האחרונות, לצד החברות הטובה עם פלורניטינו פרז, רומינגה מתנגד לרעיון ה’סופר ליג’, אותו מנסה להקים פרז: “תמיד שמרתי על קשר טוב עם ריאל מדריד ובמיוחד עם פלורנטינו פרז וסגן נשיא המועדון פדרו לופז. הדבר היחידי שאני מבקש מהם זה שיקברו את הרעיונות שלהם על הסופר ליג. אבל אתה רואה מה קורה בפועל. יש לנו בעיות דומות, אבל פתרונות שונים. אנחנו חיים בעולם בו נמצאות עוד ועוד קבוצות בבעלות משקיעים שונים. ואני לא מדבר על מיליארדרים. בנוסף לזה יש את זכויות השידור באנגליה, שגבוהות פי כמה וכמה מהאלה הנמצאות בספרד וגרמניה. למועדונים כמו ריאל מדריד ובאיירן מינכן זו הבעיה העיקרית, חוסר השוויון עם האנגליות. אני בטוח שזו הבעיה של פלורניטנו, לא מלחמה נגד אופ”א אלא מלחמה בחוסר השוויון מול הליגה האנגלית ממנה אנחנו סובלים כבר שנים”.

רומינגה המשיך ותיאר את היחסים עם פלורנטינו על רקע רעיון הסופר ליג: “דיברתי עם פלורנטינו ביום שלישי ואמרתי לו, ‘תחזור הביתה, תחזור למשפחה, משפחת הכדורגל. המשפחה שלנו זוקקה לריאל מדריד וזקוקה לך’. חשוב שנזכור לעד את התרומה של פלורנטינו לעולם הכדורגל. הוא אחד מהנשיאים הגדולים ביותר בהיסטוריה של המשחק. כיום, הוא במעמד של סנטיאגו ברנבאו. ביחד עם ברנבאו הוא אחד האישים החשובים ביותר בהיסטוריה של ריאל כמועדון. אני מכיר אותו כבר הרבה שנים בתור אחד מהאחראים על באיירן. אני טס פעמים רבות למדריד כדי להיפגש איתו ועם פדרו לופז. למרות שאנחנו מסכימים על הרבה דברים, הדבר היחידי שאנחנו לא מסכימים עליו זה ‘הסופר ליג’. ליגת האלופות הוא המפעל הטוב ביותר עבור הקבוצות לדעתי. מרוויחים בו כסף טוב, כולם רוצים לשחק בו. הדבר היחיד שאני רוצה הוא שפלורנטינו יחד עם מדריד ישובו לשחק רק כאן, תחת אופ”א”.

בזמן שהכדורגל הסעודי מנסה לפרוץ דלתות ולהצטרף לליגות האירופיות, שיתף רומניגה את דעתו על הליגה ההולכת ועולה: “בנושא הזה צריך סבלנות. מה שקרה בחלוני ההעברות האחרונים פחות מטריד אותי. הם מעדיפים להשקיע את הכסף שלהם בעיקר בשחקנים ותיקים כבר שעברו את השיא. שלא תבין אותי לא נכון אבל, אני מבין לגמרי שחקן שעובר לשחק בערב הסעודית לקראת סוף הקריירה שלו. הבעיה תתחיל אם שחקנים צעירים ומוכשרים יחליטו ללכת אחריהם ולהצטרף לליגה הסעודית. אבל אני לא חושב שיש סכום כלשהו שהם יסכימו לקבל כדי למכור את הקריירה שלהם”.

רומינגה, שכשחקן כבש למעלה מ-200 שערים בבאיירן מינכן, וזכה איתה לאורך הקריירה בתואר מלך השערים בבונדלסיגה בארבע עונות שונות, סיפר על זיכרון שלו ממשחק בו פגש את ריאל מדריד: “אני זוכר פעם אחת ששיחקנו נגד ריאל מדריד, אני עוד שיחקתי וניצחנו אותם 9-1. הרגשתי שבגללנו יפטרו את המאמן שלהם. זאת הייתה השפלה ענקית, הם בדיוק היו אמורים לצאת לחופשה ולא הבנו עד כמה טעינו. פטל בריטנר שכבש את השער נכנס לחדר ההלבשה אחרי המשחק ואמר ‘אנחנו משוגעים, בפעם הבאה שנלך לברנאבאו הם יהרגו אותנו’, והיום הזה בהחלט הגיע. זמן קצר לאחר מכן שיחקנו בגביע הברנבאו, ומצאתי את עצמי משחק כבלם, הם באמת הרגו אותי. שמה החלה השמועה על היריבות המרה בין הקבוצות, למרות שאני חייב להודות שעד חצי הגמר ב-2012 היריבות הייתה מרה מאז. המועדונים בחברות נפלאה. ריאל מדריד היא הקבוצה הגדולה והמוצלחת ביותר בעולם. מדברים על דירוג פיפא בהיסטוריה, אבל בעשור האחרון הוא לא פחות מעניין. ריאל מדריד במקום הראשון, ובמקום השני באיירן לא היינו רעים מהם כל כך. זכינו בליגת האלופות, ב-2013 וב-2020. בלי צל של ספק, ביום רביעי יפגשו לשחק שתי הקבוצות המוצלחות ביותר בעשור האחרון”.

רומינגה, שכיהן כסגן נשיא המועדון לצידו של ‘הקייזר’ פרנץ בקנבאואר עד 2002, סיפר עד כמה הוא שמח בעלייה של הקבוצות הגרמניות בשנה האחרונה: “אני זוכר שאמרתי ב-2013, שלא נחזה בגמר גרמני עוד הרבה מאוד שנים, והנה היום, 11 שנים אחרי תאורטית זה אפשרי. בנוסף לשתי הקבוצות בליגת האלופות יש את לברקוזן שנמצאת צעד וחצי בגמר הליגה האירופית. הליגה הגרמנית היוותה גורם משמעותית מאוד השנה ברחבי אירופה, אני חושב שקיבלנו בצדק את המקום החמישי בליגת האלופות בשנה הבאה, שבלעדיו אני מאמין שלדורטמונד היה קשה לשחק בשנה הבאה במפעל”.

רומינגה נשאל האם הוא מופתע מן היכולת של צ’אבי אלונסו כמאמן באייר לברקוזן, והשיב: “כן ולא. כן בגלל שהוא לקח את התפקיד כאשר הם היו מקום אחד לפני אחרון בטבלה. ולא בגלל שידעתי שהוא יהפוך למאמן גדול עוד כשראיתי אותו בתקופה בבאיירן כשחקן. אנשים צריכים לזכור שהוא אומן על ידי המאמנים הגדולים ביותר, אנצ’לוטי, פפ, מוריניו, בניטז. בזכות האינטליגנציה הגבוה שלו הוא בנה לעצמו תוכנית משלו מכל מה שהוא למד. האליפות מוצדקת לחלוטין. נכון ששלטנו בליגה במשך 11 שנים, בגלל זה יש מעט דרמה כשאנחנו מסיימים במקום השני העונה. חצי מהמדינה מתפללים שקבוצה אחרת תזכה באליפות גרמניה והעונה זה בהחלט קרה. עכשיו אנחנו צריכים להיות מוכנים לחזור לזכות באליפות בעונה הבאה”. 

יתר על כן אמר רומינגה: “צ’אבי הוא מוכשר מאוד ובנוסף לכך מוקיר תודה ענקית תמיד. אני זוכר כשהוא הגיע לקבוצה וקיבל חוזה לשנתיים, שוחחתי עם הסוכן שלו שגם הוא אדם מאוד נחמד. אחרי שיחה של 5 דקות מיד הסכמנו להאריך לו את החוזה בשנה נוספת. הוא הבהיר לנו שבא לו לפרוש במדי באיירן וכך היה. באותו יום גם פיליפ להאם הקפטן שלנו פרש, וביקשתי מהצוות והשחקנים למחוא להם כפיים באימון האחרון. באיירן יודעת מי זה צ’אבי וצ’אבי יודע מי זאת באיירן”.

לקראת סיום סיפר רומינגה מה דעתו צריך לעשות במועדון בכדי להשיב אותו אל הפסגה: “דבר ראשון אנחנו חייבים להוקיר תודה שאנחנו משחקים בחצי גמר ליגת האלופות לאחר ששלוש עונות רצופות הודחנו כבר בשלב רבע הגמר. זה כבר דבר חיובי. לפני שאנחנו חושבים על השנה הבאה אנחנו צריכים להתמקד במטרות שלנו השנה, יהיה עוד זמן לחשוב על העונה הבאה. הדבר החשוב ביותר זה המשכיות, לאחרונה סטינו מדרכנו גם השחקנים שעל הספסל וגם בהרכב הראשי. אנחנו חייבים להיות בעל ביקורת עצמית. אנחנו חייבים לחזור ליציבות שלנו כמו של פרנץ בקנבאוור, אנחנו נושאים פה היסטוריה של 100 שנה. למרות שזה קשה לשמור על יכולת טובה במשך הרבה זמן אנחנו מוכרחים, גם השחקנים שעל הספסל”.

לסיום סיפר רומינגה על הקשר המיוחד בינו לבין קרלו אנצ’לוטי, שאימן את הקבוצה מה’בוואריה’ ואף זכה איתה באליפות: “קרלו הוא בן אדם מדהים, מה שמדהים אותי בו היא השלווה שלו שום דבר לא מלחיץ אותו, לא הביקורות לא הקהל כלום. הוא ג’נטלמן עד הסוף.  אני זוכר שכשניהלו איתו משא ומתן על התפקיד, הספיקה לחיצת יד, כי איתו לא צריך שום חוזה. גם לא היו סוכנים כמו שאתה מוצא היום בהמוניהם כשאתה נפגש עם כדורגלן.  בחיים שלי לא שמעתי מישהו אומר מילה רעה על קרלו. עם האופי האיטי שלו הוא משתלב בצורה מושלמת במועדון, לפעמים גם סוער, כמו ריאל מדריד. חבל שנאלצנו להיפרד ואני זוכר היטב שהייתי זה שהיה צריך לספר לו. שנינו הזלנו כמה דמעות ואז הוא אמר לי משפט שלעולם לא אשכח. הוא אמר לי שאמנם אני כבר לא הבוס שלו, אבל הוא עדיין חבר שלי. ושנמשיך להיות יחד לנצח”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן