זרקור על לוקאס ברגוואל | תחת הרדאר של ברצלונה

הכירו את אחד הכישרונות המבוקשים ביותר באירופה, לוקאס ברגוול השוודי בן ה-17,  שחקנה של דיורגדן המקומית. ברגוול אמנם צעיר אך הוא כבר מתפקד כשחקן קבוצה בכיר ומבוסס והוא מושך את תשומת ליבם של המועדונים הגדולים באירופה.

ברגוול החל את הקריירה שלו באקדמיית הנוער של המועדון השוודי ברומפויקארנה, אשר ידוע, בגזרה הסקנדינבית לפחות, בהוצאת שחקנים איכותיים לאורך השנים.
האקדמיה של המועדון הוציאה לאורך השנים שמות כמו אלבין אקדל שלאחר קדנציה ארוכה באיטליה חזר בחלון הנוכחי לדיורגרדן, ג’ון גידטי ששיחק עד לא מזמן בליגה הספרדית, דז’אן קולוסבסקי של טוטנהאם והשם החם ויקטור גיוקרס, שמככב העונה במדי ספורטינג ליסבון.

השחקן הצעיר כל כך הרשים באקדמיה עד כדי כך שדיורגדן שילמה עליו קרוב למיליון יורו ובשוודיה מספרים שכבר אחרי עונה אחת במועדון, ידעו שהוא יהיה ההעברה הגדולה ביותר של המועדון בכל הזמנים. בעונתו הראשונה בדיורגדן, הקשר הצעיר רשם  23 הופעות ליגה, כבש שני שערים והוסיף בישול כשקבוצתו מסיימת במקום הרביעי בליגה השוודית.

מבלי לעשות השוואות או להקביל לשמות גדולים, לוקאס ברגוואל מזכיר בסגנון המשחק שלו את אנדרס אינסטייה.
השוודי הצעיר מזכיר את אגדת ברצלונה בסגנון המשחק שלו, כאשר הוא יודע לעבור שחקנים בדריבל גם כאשר אין לו נתיבי מעבר במרכז השדה.
נוסף על כך, הוא יודע לפתוח את המשחק במהירות ולתעתע ביריבו כאשר הוא עם הכדור.
לא בכדי, בדיורגדן הוא כבר קיבל את האחריות להיות הקשר אשר מוביל את המשחק ממרכז השדה קדימה.
ניתן לראות אותו העונה מקבל כדור מהבלם ומתחיל לדהור איתו קדימה – סטייל פרנקי דה יונג באייאקס.

חוץ מזה, השחקן מאוד מודע לסביבה שלו ולא מעט פעמים אפשר לראות אותו משתמש בגובה (1.87 מ’) ובפיזיות שלו כדי להרחיק את כדורי היריבה בגובה ובקרקע.
לוקאס ברגוול הוא מהפוטנציאלים הצעירים השלמים ביותר מבחינת המגוון הרחב של היכולות שהוא יודע לספק על המגרש.

איכות המסירות של לוקאס הצעיר איכותיות גם על הקרקע וגם לגובה.
הוא יודע לשלב מסירות קצרות תוך כדי תנועה אך גם מסירות ארוכות מדויקת לתוך הרחבה או לאגפים.
יש לו נגיעה ראשונה בכדור ברמה הגבוהה ביותר והבנת משחק של שחקן בוגר.
כל היכולות האלו יחד מאפשרות לו את היכולת לשלוט באמצע המגרש ולשחק כקשר 50-50.
תכונה נוספת של ברגוואל, בפן ההגנתי, היא היכולת להרחיק כדורים של התקפות היריבה עם הראש. בעזרת קריאת המשחק הטובה שלו, הוא יודע להיכנס מאחורי היריב ולשבור מסירה. זה הוכח כאשר הוא שיחק עמוק יותר, בעמדה של קשר 6.

 

ברגוואל עם מסירה אדירה שמסתיימת בגול.

 

עוד מסירה גדולה. יודע למסור גם לכנף.

 

איך אומרים “לשבור את קו ההגנה” בשוודית?

 

כשהוא במיטבו, לברגוואל יש את הפוטנציאל להיות קשר אדיר והוא יכול להוסיף המון לתרומה ההתקפית וגם הגנתית כמעט לכל קבוצה בכירה באירופה.
מסוג השחקנים שינהל את המשחק לאורך 90 דקות.
השוודי רק בן 17, יליד 2006 וכבר מתנשא לגובה של 1.87, מה שאומר שהוא עוד יגדל במהלך השנים.
בשיאו הוא עתיד להזכיר מבחינה גופנית את פול פוגבה. שחקן גבוה מאוד וחזק פיזית.

ע”פ הדיווחים הרבים שרצים ברחבי הרשת, נראה שהכישרון השוודי המבוקש, נכון להיום, הכי קרוב לברצלונה.
בקטאלוניה ישמחו מאוד להחתים את ברגוואל ולשלב אותו בקבוצה הבוגרת כבר העונה לנוכח החיסרון של בארסה במרכז המגרש עקב פציעתו הקשה של גאבי.

אז מה גרם לברצלונה ולאיינטרכט פרנקפורט לשים את הזרקור דווקא עליו? אם בארסה מעוניינת בשחקן צעיר, הוא צריך היות ברף מסוים לאורך זמן.

שחקני הבית הצעירים כמו פדרי, גאבי ופאבלו טורה הוכיח את עצמם בעבר וקיבלו את ההזמדנות בקבוצה הבוגרת, נראה שברגוואל קורץ מאותו החומר של סגנון המשחק אך בשונה מהם, הוא הרבה יותר פיזי והגנתי.
הדבר הראשון שאפשר לראות על ברגוואל, זה כמה ביטחון יש לו עם הכדור.
הוא תמיד סורק את המגרש ויודע למסור תחת לחץ מסירות של שחקן מקצוען מנוסה, כאלו שאתה לא מצפה לקבל מילד בן 17 שזה עתה עלה לשחק בקבוצה בוגרת.

למרות שכל אירופה כבר רשמה את שמו בפנקס הרכישות הקרובות, אין זה מפתיע שברגוואל הצעיר רוצה להגיע דווקא לברצלונה.
עם שמות כמו לאמין ימאל, פרמין לופז, באלדה וכמובן פדרי וגאבי, צ’אבי הראה שאם אתה מספיק טוב אתה תשחק ותקבל ממנו אמון מלא, לא משנה בן כמה אתה.
לכן, אין שום סיבה שלא לשלב את ברווגאל כבר העונה במערך של צ’אבי.

עוד קבוצות שהביעו את עניינות בשחקן הן בורוסיה דורטמונד, פרנקפורט ואפילו ניקאסל, שעשויה לאבד הקיץ את ברונו גימארייש ובכך ולהביא את המחליף שלו כבר בחלון הקרוב.
כרגע נראה שכל התחזיות מעידות על כך שלוקאס ברגוואל בדרך להיות ההחתמה השוודית הראשונה בקטאלוניה מאז שזלטאן איברהימוביץ’ עזב.

2 תגובות
  1. לאמין כותב

    אין עליכם בולרז

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    תודה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן