מחקר חדש מציג: הפינישרים (המסיימים) הטובים בעולם

הרשות לסטטיסטיקה ומידע בכדורגל CIES חוזרת עם דו״ח נוסף ובו היא מרכיבה רשימה של 100 השחקנים עם הסיומת הטובה ביותר בכדורגל העולמי לפי עונת המשחקים הנוכחית, כשהנתונים נספרו עד ל 28.11.2023.

הרשימה שואבת נתונים מהאתר Wyscout לגבי נסיונות הבקעה ושערים שהובקעו במהלך העונה הנוכחית כדי לקבוע את המסיימים הטובים ביותר ב-65 ליגות ברחבי הגלובוס, לפי נוסחה שקבעו.

הציון המשוקלל נקבע על ידי הכפלה של מספר השערים שהובקעו על ידי השחקן בליגה המקומית לפי הממוצע ל-90 דקות(לדוגמא: לאוטרו מרטינז עם 1.11 שערים לכל 90 דקות) עם יחס ההמרה של ניסיונות הבעיטה שהסתיימו בגול(33% מהבעיטות שלקח הסתיימו בשער). בנוסף, יש לציין שהתוצאות מותאמות לרמה הספורטיבית בהן לקחו השחקנים חלק, כלומר שליגות יותר בכירות דוגמת הליגה הגרמנית והאנגלית מקבלות משקל כבד יותר מאשר ליגות באורגוואי, ברזיל וכדומה.

מי שתופס את המקום הראשון ברשימה הוא חלוצה של באיירן מינכן הארי קיין, שנמצא בעיצומה של עונה מפלצתית. האנגלי מחזיק בממוצע אדיר של 1.57 שערים ל-90 דקות ועם יחס המרה של 37%.

 

שחקן נוסף שמייצג את שלושת האריות ונמצא ברשימה הוא ג’וד בלינגהאם שתופס את המקום השלישי עם יחס המרה דומה לשל קיין וכמעט גול למשחק. בתווך בין השניים מסתנן חלוצה המקסיקני של פיינורד סנטיאגו חימנז שבגיל 22.5 מעמיד ממוצע מצוין של 1.4 שערים ויחס המרה של 33%. שמות בולטים נוספים בטופ 10 הם של לאוטרו מרטינז(חמישי), אוליבייה ז’ירו(שישי), ארלינג האלנד(שביעי) וקיליאן אמבפה שסוגר את העשירייה.

ברשימה נמצאים שני שחקנים שטרם חגגו את יום הולדותם ה-19. אחד מהם הוא רוני ברדג’י (18, מדורג 40) מהקבוצה הדנית קופנהאגן והשני הוא ג’יידן אדאי (18 ו 9 חודשים, מדורג 12) המשחק באלקאמר. בצד ההפוך להם, השחקן המבוגר ביותר ברשימה הוא אוסקר קרדוסו (40.5, מדורג 29) שמשחק בליגה בפרגוואי כשהוא מקדים את כריסטיאנו רונאלדו (38 ו8 חודשים, מדורג 56) שכאמור ממשיך להרשים בליגה הסעודית.

שחקנים נוספים המופיעים ברשימה:
  • אנטואן גריזמן מקום 14
  • מוחמד סלאח מקום 25
  • ג’יימי וארדי מקום 35
  • לוק דה יונג מקום 66
  • אלברו מוראטה מקום 71
  • מאורו איקרדי מקום 72
  • יונג מין סון מקום 75
  • רוברט לבנדובסקי מקום 80
1 תגובה
  1. דן כותב

    הארי קיין החלוץ הטוב בעולם

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן