מכות מצרים – פרק שביעי – יהודה איש קריות הגיע לספרד

חזרתו הסוערת של לואיס פיגו לקאמפ נואו אחרי העברתו השנויה במחלוקת לריאל מדריד משקפת את הכאוס של המכה השביעית במצרים – מכת הברד. וכפי שתושבי מצרים הופגזו באבני ברד בוערות, כך פיגו הופגז בסופה של זעם מאוהדים כועסים, כולל חפצים ועצמים שנויים במחלוקת, עם אחד זכור במיוחד.

ב21 לאוקטובר 2000, התקיים המשחק הגדול ביותר שהליגה הספרדית יכולה להציע – ”אל קלאסיקו”. המפגש האדיר בין ריאל מדריד לברצלונה תמיד נושא עמו מטען כלשהו בשל היריבות ארוכת השנים בין הקבוצות, אך במפגש הזה המטען היה גדול פי כמה. לואיס פיגו, כוכבה הגדול של ברצלונה בחמשת השנים האחרונות, עבר במפתיע דווקא ליריבה הגדולה ממדריד, וזאת לאחר שפלורנטינו פרז שילם את סעיף השחרור שלו בסך 62 מיליון יורו והפך אותו לשחקן היקר בעולם (באופן הזוי, ההעברה מדורגת כיום רק במקום ה-90).

הקאמפ נואו היה מכוסה בשלטים ”לכבודו” (“בוגד”, “יהודה איש קריות” ו”שכיר חרב” היו רק חלק מהתארים שהופיעו ביציעים) וכבר מהרגע הראשון הקהל הזכיר לפורטוגלי לאן הוא הגיע – שריקות בוז צורמות, קללות מכל עבר וחפצים מכל הסוגים כוונו לעבר פיגו. לאחר המשחק סיפר מיצ’ל סלגאדו, שבכל כדור קרן היה מתקרב לפיגו בשביל לאפשר לו להוציא קרן קצרה, ”אמרתי לו (פיגו) אתה לבד, אחרי הפעם השנייה או השלישית שבהן הוא התקרב להוציא קרן ועפו עליו ”טילים” מכל עבר – מטבעות, מצתים סכין ואפילו בקבוק וויסקי, קרן קצרה? לא תודה”.

אירוע זכור אפילו יותר התרחש בהופעה השנייה של פיגו במדי הבלאנקוס בקאמפ נואו ב-23 בנובמבר 2002. במשחק הזה הפורטוגלי הופקד על הוצאת כדורי החוץ והרמת הקרנות בתור שחקן כנף, וגם הפעם בכל פעם שהתקרב לקהל עופפו לעברו חפצים מכל הסוגים כולל פחיות בירה, כדורי גולף ובקבוקים, אך השיא הגיע במחצית השנייה.

באמצע המחצית השנייה פיגו, מלווה באבטחה שלא הייתה מביישת את מלך ספרד בכבודו ובעצמו, ניגש להרים קרן, תהליך פשוט שלקח יותר מ-2 דקות בעקבות המטח הבלתי נתפס שנפל עליו, לבסוף ההרמה הובילה לקרן נוספת מהצד השני של המגרש, ובזמן שלואיס רץ לאיטו להרים, אותו ה”מטח” התחזק לרמה שהובילה להפסקת המשחק לכמעט 20 דקות ויצרה את אחת התמונות האייקוניות בהיסטוריה של הכדורגל – ראש של חזיר בוגר, על כר הדשא, לאחר שנזרק לכיוונו של פיגו.

אירוח עוין זה מצד הקהל המקומי שיבש את יכולתו של פיגו לתפקד ביעילות על המגרש, בדומה לברד ששיבש את השגרה של תושבי מצרים. האיבה העזה והמחסומים הפיזיים שהוטחו בדרכו משקפים את הכוח ההרסני של הטבע והרגש האנושי השזורים זה בזה, ומדגישים לילה שהתאפיין יותר בקונפליקט רגשי מאשר בספורט.

1 תגובה
  1. רונן רז כותב

    סדרת כתבות גאונית

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן