נרקוס גרסת הכדורגל – סיפורו של קווינסי פרומס

מנסיון רצח עד סחר בסמים, בריחה מהמשטרה וריבים בתוך המשפחה זהו סיפורו של אקס אייאקס ונבחרת הולנד קווינסי פרומס - מהבטחה גדולה לעבריין בינלאומי.

 

16 במאי 2021, אייאקס מניפה את תואר האליפות פעם נוספת, אחרי עוד ניצחון על ויטסה (3-1) ועם 16 נקודות הפרש מהקבוצה השנייה בטבלה. אחד אחד השחקנים עולים אל הפודיום לקבלת המדליות – דיילי בלינד, ליסנדרו מרטינס, מוחמד קודוס אך מדליה אחת נשלחת הרחק למוסקבה שם משחק מי שכיכב עד לפני שלושה חודשים בקבוצה קוונסי פרומס.

תחילת הקריירה והפיכתו לכוכב

הכוכב ההולנדי הגיע לאייאקס לאחר שהחל את הקריירה בטוונטה בשנת 2012, אחרי עונה אחת בבוגרים יצא בהשאלה אל גו-אהד איגלס מליגת המשנה. בסוף אותה עונה פרומס היה השלישי בקבוצתו מבחינת כמות השערים שכבש עם 13 שערים, ונחשב לכישרון הגדול ביותר של הליגה ואף סייע לה להעפיל לליגה הראשונה אחרי 18 שנות היעדרות. קוונסי שב לטוונטה בסוף העונה וסיים את עונת 2013/14 עם 11 כיבושים דבר שלא נעלם מעיניי לואי ואן-חאל שזימן אותו להופעת בכורה בנבחרת.

באוגוסט 2014, נמכר פרומס לספרטק מוסקבה תמורת 15 מיליון יורו ונדמה היה כי למרות יכולותיו המרשימות הוא בוחר ללכת אחרי הכסף ולליגה פחות מקצועית מהאחרות. פרומס הפך במהרה לכוכב הליגה הרוסית, לאורך כל הקדנציה הראשונה שלו במועדון כבש 58 שערי ליגה, כשאת עונת 2017/18 סיים עם תואר מלך השערים לצד תואר שחקן העונה כשסייע לספרטק לזכות באליפות.

נדמה היה כי הקריירה של הכוכב ההולנדי סורינאמי חוזרת לקצב ומרקיע שחקים, אחרי ששיחק בעונת 2018/19 בסביליה שב למדינתו וחתם באייאקס. קוונסי לא חדל לרגע והיה נראה כי מדובר בשחקן הטוב ביותר בליגה. אמנם את העונה בליגה ההולנדית לא הסתיימה ומגפת הקורונה מנעה מאייאקס לזכות באליפות, אך היא סיימה במקום הראשון בטבלה כשקוונסי מוביל את טבלת הכובשים של המועדון והליגה עם 16 שערים בכל המסגרות.

העניינים מתחילים להסתבך והאמת יוצאת לאור – “אני לא רק כדורגלן ומי שיפגע בכן יראה גם צד אחר שלי”

עונת 2020/2021 נפתחה ונראה היה כאילו כלום לא יכול להשתבש אך לאט לאט האמת החלה להתגלות.

בדצמבר 2020 קוונסי פרומס נעצר בחשד שדקר את בן-דודו ביולי של אותה השנה. סיבות הדקירה לא היו ידועות בזמנו והוא שוחרר.

למרות שהכחיש קשר לאירוע בנובמבר 2021 הוא נקרא לעמוד למשפט בגין ניסיון רצח. כשהבין שהוא עלול להסתבך קוונסי ארז את חפציו ומיהר לברוח מהמדינה, וכבר ב-24 בפברואר 2022, חודש אחרי סוף חלון העברות חתם לקדנציה שנייה בספרטק מוסקבה.

למשפט שנועד להתקיים ב-30 במרץ 2022 הוא לא הופיע כשגם לתאריך השני למשפט הוא לא התייצב. לבסוף הוחלט להוריד את דרגת החומרה מנסיון רצח, לתקיפה אגרסיבית והשתייכות לארגון פשע. ב-19 ביוני 2023, הואשם פרומס ונשפט ל-18 חודשי מעצר, בית המשפט החמיר בעונש בגלל שהשחקן לא הביא חרטה ולא התייצב למשפט.

בית המשפט האשים את קוונסי בגלל ראיות חדשות בדמות שיחת טלפון שעשה עם אביו בה הודה במעשה ואמר: למה קפצת? הצלת את החיים שלו. אתה מבין שהייתי הורג אותו אחרת, כן?”. קוונסי האשים את בן דודו שגנב ממנו כ-400 ק”ג של קוקאין אשר אילצו אותו לשלם קנס בסך 250 אלף יורו לסוחר הסמים ההולנדי פיט וורטל. “אף אחד לא יגנוב מאתנו. הוא חצוף והוא יודע את זה עכשיו. לא יכולתי לא להתייחס לזה, אני מתנצל בפנייך דודה ומקווה שתסלחי לי, מקווה שכולכם תסלחו לי כי אני אוהב אתכם מאוד”. 

בנוסף אמר “אני מחויב לדודה שלי ואהרוג את מי שגונב ממנה וגם את מי שגונב מאמא שלי. יש אנשים במשפחה שאני מוכן להרוג עבורם ולא אכפת לי מכלום, מי שיפגע במשפחה שלי יראה מי אני. אני לא רק כדורגלן ומי שיפגע בכן יראה גם צד אחר שלי. מזל שאין לי נשק חם, כי אחרת הדבר הזה היה נעשה למכוער עוד יותר”

הסיפור לא הסתיים כאן כשב-30 במאי 2023, הוא הואשם בגין העברת סמים דרך נמל אנטוורפן שבבלגיה במהלך ינואר 2020.  קוינסי נמצא אשם בשתי הברחות שונות, אחת של כ-650 ק”ג ואחת נוספת שמשקלה 713 ק”ג קוקאין. סה”כ פרומס היה אחראי על העברה של למעלה מ-1.3 טון קוקאין כמות שמוערכת בשווי של כ-75 מיליון יורו.

ב-14 בפברואר 2024, הואשם פרומס בתיק ונשפט ל-6 שנים נוספות בכלא בגין הברחת הסמים, ובנוסף לכך פרומס הוכנס לרשימת המבוקשים הבינלאומית כעבריין מן השורה, אם כי האפשרות להסגרתו הייתה נמוכה משום שלהולנד ולרוסיה לא קיים הסכם הסגרה דו- צדדי.

קווינסי שהיה אזרח המדינה הרוסית לאור העובדה שפתח מסעדה ב-2020 לשם קבלת אזרחות, הרגיש בנוח כשהוא רחוק מרשויות האכיפה ההולנדיות, הוא המשיך לשחק בליגה הרוסית כשאת העונה שעברה סיים עם 20 שערים ב-27 הופעות ליגה.
העונה קוונסי מספק מספרים מרשימים גם כן וכבר הספיק לכבוש 6 שערים לצד 6 בישולים ב-17 הופעות, כל זה בזמן שהוא דרוש למעצר ומבוקש בינלאומי.

לבסוף ב-29 בפברואר 2024, פרומס נעצר על ידי רשות נמל התעופה באיחוד האימרויות לאחר שקבוצתו שהתה במדינה לצורך מחנה אימונים, הוא לא הורשה לעלות על המטוס לרוסיה עם קבוצתו ונאסר עליו לצאת מדובאי עד להודעה חדשה. סביר להניח שקוונסי יוסגר לרשויות בהולנד בקרוב וצפויות לו עוד שנים ארוכות בבית הכלא או שמא כמו אסקובר הוא ימצא את הדרכים להימלט.

כך או כך יהיה מסקרן לראות לאן הסרט הזה יתגלגל.

3 תגובות
  1. שלו כותב

    אחלה כתבה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    כתבה ממש מעניינת

  3. מיכאל קוכמן כותב

    איזה בן אדם הזיה!
    החוזה הבא שלו כנראה יהיה סרט בנטפליקס כי החיים שלו מתאימים לשם הרבה יותר ממועדונים מכובדים באירופה.

    עצוב איזה כישרון אנשים מקבלים ואיך הם בוחרים להתנהל…

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן