סדר עולמי חדש | דירוג הנבחרות של פיפ״א

סטטוס קוו יחסי בצמרת, שינויים בעשירייה הרביעית ונבחרת ישראל אחת שממשיכה לצנוח. דירוג פיפ״א החדש לחודש אפריל חושף את מיקומי הנבחרות בעולם הכדורגל.

אלופת העולם, ארגנטינה, שומרת על פסגת הדירוג ולמעשה תסגור למעלה משנה ברציפות במקום הראשון בעולם. מייד אחריה מגיעה סגניתה מטורניר המונדיאל האחרון, נבחרת צרפת, שנמצאת במקום השני בדירוג מאז אפריל שעבר, והיא הנבחרת האירופאית שממוקמת במקום הגבוה ביותר.

במקומות 3 ו-4 זכינו לראות חילוף בין בלגיה ואנגליה, כאשר בלגיה עקפה את אנגליה ועלתה על חשבונה למקום השלישי בפודיום. סוגרת את החמישייה הראשונה היא נבחרת ברזיל, שנמצאת במיקום נמוך יחסית עבורה, אך לכזה שהיא התרגלה אליו שכן היא בו מאז סוף השנה שעברה. סוגרות את עשרת הגדולות הן לפי הסדר: פורטוגל, הולנד, ספרד, איטליה ולבסוף קרואטיה. פורטוגל והולנד החליפו מקומות בהשוואה לדירוג הקודם, וכל שאר המדינות בעשירייה נשארו במקומן.

פותחת את העשירייה השנייה היא נבחרת ארה”ב, אשר מגבשת לה נבחרת מסקרנת ביותר והיא עלתה שני מקומות בדירוג. בשלושת הקיצים הבאים תארח המדינה שלושה טורנירים חשובים, כששניים מתוכם יכללו את נבחרתם, ויהיה שווה לשים עין על החבורה הצעירה הזו.

צמודות במקומות ה-15 וה-16 נמצאות אורוגוואי וגרמניה, כאשר הדרום אמריקנית יורדת 4 מקומות בדירוג ונמצאת במקום הנמוך ביותר מזה כחצי שנה. לעומתה, ה’מאנשאפט’ נמצאת במקומה כבר חמישה דירוגים ברציפות, ולפני כן לא הייתה בו במשך יותר משנתיים. הנבחרת בהנהגתו של נגאלסמן עשתה חלון נבחרות איכותי במשחקיה האחרונים, ותנסה לתקן את דירוגה עם יורו ביתי מוצלח.

הנבחרת שביצעה את הקפיצה הגדולה ביותר בדירוג היא אינדונזיה, אשר זינקה 8 מקומות למקום ה-134 בעולם. בניגוד אליה, מי שחוותה את הירידה הגדולה ביותר היא ויאטנם, שירדה 10 מקומות בדירוג והתבססה במקום ה-115.

באשר לנבחרתנו, נבחרת ישראל חוותה ירידה של שלושה מקומות בהשוואה לדירוג הקודם, וכעת היא ממוקמת במקום ה-78 הלא מחמיא. זהו דירוג השפל של הנבחרת הלאומית מזה שנה שלמה, כאשר באפריל אשתקד היינו ממוקמים באותו המקום בדיוק, כאשר הייתה ציפייה רווחת שנבצע התקדמות במעלה הדירוג.

מיקומים בולטים נוספים:

בסוגריים מוצג השוני במיקום באמצעות פלוס ומינוס.

  • דנמרק (21)
  • אוקראינה(22, 2+)
  • חוף השנהב(38, 1+)
  • סקוטלנד(39, 5-)
  • נורווגיה(47, -1)
  • קנדה(49, 1+)

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן