עכשיו באים? | ליברפול 2-4 טוטנהאם

איפה היית ליברפול? בשמונה המשחקים בחודש אפריל האדומים השכילו לנצח שניים בלבד, ויצאו הן ממירוץ האליפות הן מהתחרות על הליגה האירופית. כעת, כשלא נותר כלום על הכף, הקבוצה של יורגן קלופ נזכרה שהיא הייתה עד לפני כחודש מקום ראשון בליגה האנגלית והתפוצצה על חשבון טוטנהאם. המשבר של ה’תרנגולים’ נמשך גם עכשיו. מי שציפו ממנה להיות המוקש הכי גדול בדרך לתואר האליפות, התפרקה לא רק מול ארסנל אלא גם מול ליברפול. מאז המשחק הגדול של טוטנהאם מול אסטון וילה, היא הצליחה לנצח שלושה משחקים בלבד מתוך תשעת משחקי הליגה, ובכך איבדה כמעט כל סיכוי להגיע למקום שמוביל לליגת אלופות בעונה הבאה.

1. הקדמה

ליברפול וטוטנהאם הן ללא ספק שתי הקבוצות המאכזבות של חודש אפריל, שתי הקבוצות איבדו את המאבקים שלהם במהלך החודש הכי קריטי בכדורגל.

מבחינת ליברפול, האדומים לא הצליחו לנצח דווקא את המשחקים היותר קלים שנותרו להם, נגד קבוצות אמצע-תחתית טבלה, וראו איך סיטי וארסנל פותחות פער ובעצם מוציאות אותה ממירוץ האליפות. בנוסף לכך, הקבוצה של קלופ לא הצליחה גם במאבק השני שלה, הליגה האירופית, שם היא הודחה על ידי אטלאנטה לאחר 3-0 משפיל בבית. המטרה המרכזית של הקבוצה הייתה לתת ליורגן קלופ שנה אחרונה מהסרטים, אולם זה נהפך על שחקני הקבוצה שלא עמדו בלחץ.

מהצד השני, גם שחקני טוטנהאם לא הצליחו במשימתם והראו כמה הארי קיין היה חשוב עבור הקבוצה. לאחר 4-0 מהדהד נגד יריבתה לליגת אלופות אסטון וילה, ה’תרנגולים’ היו תלויים בעצמם, אולם דווקא בחודשים האלה כשלה הקבוצה לעשות את הצעד לעבר הכרטיס. עם לא מעט משחקים קשים, טוטנהאם לא הצליחה לנצח אחד מהם, ועל מנת לשמור את חלום האלופות בחיים, הקבוצה של פוסטוגוקלו הייתה חייבת לנצח באנפילד.

2. הרכבים

3. השיטה של קלופ – דאבל אפ לחץ

המומחיות של קלופ היא שיטת הלחץ, כאשר שחקני ליברפול רואים שחקן שמסתבך עם הכדור או לחלופין משתהה איתו, הם נכנסים בלחץ גבוה עליו ככה שהוא יאבד את הכדור בשטח שהוא מסוכן עבורו. שחקניו של קלופ כל כך מאומנים שהם יודעים מתי תמיכה של שחקן נוסף יעזור לסיטואציה.

בשער השלישי של הקבוצה קרה המצב הבא:

בתמונה מספר אחד רואים את סלאח מפעיל לחץ על אמרסון אשר לא הצליח להשתלט על הכדור כפי שצריך. מי שמזהה את הטעות הוא אליוט המצוין שמגיע לעזרת חבר ואף הוא לוחץ את אמרסון, כתוצאה מכך המגן נלחץ ולא מצליח למצוא נתיב למסירה.

בתמונה השנייה אפשר לראות כבר את אליוט מגיע קרוב לכדור, כאשר אמרסון מנסה לשמור עם הגוף שסלאח לא ייקח ממנו את הכדור. אבל ללא עזרה נוספת האנגלי מצליח לחטוף את הכדור ולבשל לקודי גאקפו את השער השלישי של ליברפול. מהלך שכל כולו הוא שיטת האימון של יורגן קלופ.

4. סטטיסטיקה

אומנם טוטנהאם שלטה ב-56% מהזמן בכדור ואף מסרה יותר מסירות, כ-487 מסירות לעומת 359 של ליברפול. אך הקבוצה המארחת הייתה יותר מסוכנת עם 25 בעיטות לשער מתוכם 13 למסגרת, ליברפול בעטה למסגרת יותר מאשר ה’תרנגולים’ (11). גם ביצירת מצבים מסוכנים ליברפול ניצחה את טוטנהאם עם ארבעה כאלה לעומת שלושה של הקבוצה האורחת. למרות ההחזקת הכדור טוטנהאם לא הצליחה לייצור מצבים לשחקני ההתקפה שלה בגלל סיבה אחת, היעדר שחקנים שיכולים ליצור מצבים. ללא ג’יימס מדיסון, המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, וג’ובאני לו סלסו, שאף הוא יוצר לא קטן, שחקני ההתקפה של טוטנהאם פשוט לא קיבלו את המצבים הנוחים להכניס שער.

למעט מסירת מפתח אחת של ביסומה, קשרי טוטנהאם לא הצליחו לייצר כלל הזדמנויות לחברי הקבוצה, כשמנגד עמד הארווי אליוט שיצר לא פחות מחמישה מצבים. במצב זה ברור איזה התקפה תהנה יותר. בעוד ששלישיית ההתקפה של ליברפול נהנתה ממשחק אדרי של הקשר האנגלי, שחקני ההתקפה של ה’תרנגולים’ נותרו ללא שחקן שייצר להם מצבים.

מסירת המפתח היחידה של הקישור הגיעה בשער הראשון, כאשר ביסומה מסר כדור בין שני שחקני ההגנה לעבר ברנדון ג’ונסון, שחקן הכנף הרים את הראש ומסר לרישארליסון, שכבש מקרוב את ה4-1. שחקני הקישור הם אלה שאמורים לחתוך קווי הגנה בעזרת המסירות, לדוגמה המסירה של קרוס לוינסיוס בחצי גמר ליגת אלופות. מסירות כאלה מאוד מקלות על החיים של שחקני ההתקפה, אך ללא שחקנים יוצרים הדברים האלה מאוד קשים, וכך חייהם של שחקני ההתקפה.

מפת בעיטות

מפת הבעיטות מספרת את סיפור המשחק. לא פחות מ-19 בעיטות ליברפול בעטה מרחבת טוטנהאם, הקבוצה של קלופ פשוט ישבה על השער של ויקאריו ובמזל שלא סיימה את המשחק שער או שניים יותר. בניגוד אליה ניתן לראות את טוטנהאם, שבקושי הצליחה לבעוט מרחבת ליברפול, המצבים שלה לא היו נוחים וכמו שרשום לעיל מדובר על מחסור בשחקנים יוצרים. אבל זה לא רק זה אלא גם הכושר הלא טוב שבו נמצאים שחקני ההתקפה של טוטנהאם.

מבחינת אחוזים רואים שטוטנהאם כלל לא הצליחה להיכנס לתוך שטח הרחבה, עם 0 בעיטות מתוך רחבת החמש, טוטנהאם הייתה פשוט חסרת אונים. כדי לשבור צפיפות צריך לבעוט מרחוק, אבל ליברפול כלל לא הייתה צפופה, אלא פשוט טוטנהאם לא הצליחה לחדור את ההגנה שלה. לעומתה, ליברפול עם לא פחות מ76% מבעיטות מתוך הרחבה, כאשר 12% מתוך תיבת החמש, פשוט תצוגת כדורגל של ליברפול, אם רק היו מציגים את הכדורגל הזה בחודש אפריל.

5. השחקן מצטיין – הארווי אליוט

לא רק השער והבישול אלא גם היכולת שלו לייצור מצבים, האנגלי הצעיר הוכיח אמש מה טמון לו ברגליים. משחק מדהים של אליוט שמראה רק מה הוא עוד יכול להציע לליברפול, וזה שהוא לא עוד שחקן אלא טיפה מעבר לכך.

סטטיסטיקה מהמשחק של אליוט נגד טוטנהאם:

  • 83 דקות.
  • שער.
  • בישול.
  • 69 נגיעות בכדור.
  • 47/53 מסירות מדויקות (89%).
  • 5 מסירות מפתח.
  • 1/2 קרוסים.
  • 2/3 כדורים ארוכים.
  • 4 בעיטות לשער.
  • 1/1 דריבלים מוצלחים.
  • 3/4 מאבקי קרקע.
  • 7 איבודי כדור.
  • תאקל אחד.
  • ציון בולרז: 9.0

1 תגובה
  1. ליאור צזנה כותב

    לא רלוונטי, עונה גמורה ויצאו לוזרים ממש ליברפול, איך הגיוני מבחינתם לסיים רק עם אליפות אחת? מדבר על ואן דייק סלאח קלופ וכל אלה.

    מתחת לציפיות למרות סיטי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן