עלה מייפל מזהב | ג’ונתן דיוויד פורח בליל

גדל בקנדה, פרץ בבלגיה ורושם עונת שיא בליגה הצרפתית. ג'ונתן דיוויד לא עוצר - בתקווה להבטיח את ליגת האלופות.

נבחרת קנדה נמצאת במגמת שיפור משמעיתית בשנים האחרונות. דור הזהב הקנדי, שעזר לה להעפיל למודניאל 2022, כבר החל להכין את עצמו לקראת המונדיאל הביתי ב-2026.
השם הכי בולט בנבחרת הזו הוא המגן השמאלי אלפונסו דיוויס (שבנבחרת משחק לפעמים כקשר) שמקושר למעבר לריאל בקיץ הקרוב, אבל עוד שם שכנראה יעבור בקיץ ושצריך לקבל את הבמה הראוייה לו – ג’ונתן דיוויד.

דיוויד, בן ה-24, גדל באוטווה שבקנדה. כשהיה בן 18, עבר דיוויד בחינם לאקדמיה של גנט הבלגית. בבלגיה הוא המשיך להתפתח, ועלה תוך חצי שנה בלבד, בקיץ 2018, לקבוצה הבוגרת של גנט. המחזור הראשון של העונה הוא היה על הספסל ולא שותף, אבל כבר במחזור השני הגיע הספתח שלו בכדורגל האירופי, כשבדקה ה-77 הוא עלה מהספסל, ובדקה ה-90+5 הוא כבש שער שיווין דרמטי שהביא לגנט נקודה חשובה. משם הוא לא עצר, והוא סיים את העונה עם 14 שערים ו-5 בישולים ב-43 משחקים בכל המסגרות. נתונים נהדרים עבור ילד בן 18 שרק החל להסתגל לסגנון הכדורגל האירופי.
גם בעונה שלאחר מכן הוא המשיך להבקיע בקצב, ולאחר שתי עונות בגנט הוא סיים את דרכו במועדון עם 37 שערים ו-15 בישולים ב-83 משחקים בכל המסגרות.

בקיץ 2020, עבר דיוויד לקבוצה הצרפתית ליל תמורת 27 מיליון. בצרפת הוא פשוט התפוצץ, תול שהוא יוצר שיתוף פעולה נהדר עם בוראק יילמאז הוותיק, שיתוף פעולה שהוביל לאליפות מפתיעה במיוחד על חשבון פסז’. עונה לאחר מכן, כשילמאז עזב, לקח דיוויד את המושכות, ועל אף עונה רעה של הקבוצה הוא הבקיע 15 שערים ועזר לליל לסיים במקום ה-10.

בעונה הנוכחית, החלוץ קנדי מתעלה על עצמו, תוך שהוא רושם את עונת השיא שלו בכדורגל האירופאי. עד כה העונה, כבש דיוויד 23 שערים ובישל 7 נוספים ב-40 משחקים בכל המסגרות, והוא סגן מלך השערים של הליגה הצרפתית עם 16 כיבושים, שני רק לקיליאן אמבפה. כמות השערים האדירה של דיוויד, עוזרת לליל להישאר בינתיים במקום ה-4, כשהיא במרחק של 3 נקודות בלבד ממונאקו שנמצאת במקום ה-3 שיוביל אותה ישירות לליגת האלופות בעונה הבאה.

מבחינה טקטית, דיוויד הוא עוד דוגמא לחלוץ החדש, הנייד. חלוץ שלא נשאר רק ברחבה ומחכה לכדורים, אלא חלוץ שגם מסתובב במגרש, לעיתים יורד אחורה, ובעיקר הולך לצד הימני כדי לקבל את הכדור ולהכניס אותו לרחבה. אומנם, לדיוויד אין דריבל מוצלח כל כך, והוא רושם 0.5 דריבלים מוצלחים למשחק עם 48% הצלחה בלבד, אבל הוא מפצה על כך במהירות גבוהה וצעד ראשון מרשים –  שמקשים על שחקני היריבות לרדוף אחריו.

חוזהו הנוכחי של דיוויד בליל הוא עד קיץ 2025, ולקראת הקיץ הקרוב יש לקבוצתו שתי אפשרויות:
1. למכור אותו בחלון הקרוב, גם במחיר נמוך משוויו, מכיוון שהוא נכנס לשנת חוזה.
2. לא למכור אותו בתקווה שהוא יאריך את חוזהו במועדון, אבל להסתכן בכך שהוא יעזוב בחינם בקיץ הבא.

לאחר שהודחה ברבע גמר הקונפרנס בשבוע שעבר, לקבוצה הצרפתית נשאר להתמקד בעיקר בליגה המקומית. כשהיא במרחק 3 נקודות מהמשום השלישי, ו-4 נקודות מהמקום הרביעי – בליל ינסו לעשות הכל כדי להבטיח את המקום הישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות. 6 מחזורים לסיום העונה – וכל העיניים נשואות לחלוץ הקנדי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן