פיולי בחוץ, לופטגי בפנים | מילאן משנה את פניה

לאחר הכישלונות בזירה המקומית והאירופית, המאמן האיטלקי עתיד לאבד את מקומו כשלופטגי הוא המועמד המוביל להחליף אותו

ז’ולן לופטגי (51), שאימן בעבר את ריאל מדריד, נבחרת ספרד, פורטו, וולבס וסביליה עתיד להחליף את סטפנו פיולי לאחר עונה לא מרשימה עם מילאן.

המאמן האיטלקי הוותיק הגיע אל הרוסונרי בתחילת עונת 19/20 לאחר שהחליף את המאמן מרקו ג’יאמפאולו. בסוף אותה עונה סיימה מילאן במקום השישי בטבלה כאשר עונה מאוחר יותר תחת שרביטו של פיולי הגיעה מילאן למקום השני והעפילה לליגת האלופות לראשונה מזה עשור. עונת 21/22 הייתה המוצלחת ביותר של סטפנו ושחקניו, כאשר זכו באליפות ה-19 בתולדותיה כשהם מקדימים את היריבה העירונית שלהם אינטר בשתי נקודות בלבד ומשיבים את תואר האליפות לצד האדום של מילאן לאחר 11 שנות יובש.

בגזרה האירופית פיולי וחניכיו ידעו עליות ומורדות כשאת עונת האליפות סיימה מילאן במקום האחרון בביתה בליגת האלופות בבית שכלל את פורטו, ליברפול ואתלטיקו מדריד שהקדימו אותה. עונת 22/23 הייתה מוצלחת הרבה יותר כשהרוסונרי מצאו עצמם בחצי גמר ליגת האלופות כשבדרך הדיחו את טוטנהאם, נאפולי והפסידו ליריבתם העירונית אינטר.

העונה הנוכחית של פיולי תסתיים ככל הנראה במקום השני בטבלה, כשנותרו חמישה מחזורים לסיום העונה, מילאן שהודחה בשלב רבע הגמר הגביע האיטלקי ונשרה מליגת האלופות לליגה האירופית שם הפסידה גם ברבע הגמר לרומא, חרצו את גורלו של המאמן האיטלקי שיסיים את תפקידו בסוף העונה ללא שום תואר.

המועמד המוביל להחליף את פיולי הוא ז’ולן לופטגי, אשר קושר כבר בפברואר לעמדת המאמן, כאשר דווח כי המגעים בינו לבין המועדון חיוביים מאוד, ושמו מוסכם בהסכמה רחבה בפי כל מועצת המנהלים במילאן. עוד דווח כי זלאטן איברהימוביץ’ עתיד להמשיך בתפקידו כיועץ מקצועי בקבוצה, לאחר שפרש במדיה בעונה שעברה.

שמו של לופטגי זכה לעדיפות במועדון על פני שמות כמו דומינקו טדסקו, מארק ואן בומל, אנטוניו קונטה ועוד. לופטגי עצמו נותן עדיפות למילאן בזמן שווסטהאם ומועדונים נוספים כגון מנצ’סטר יונייטד הציעו סכומים גבוהים יותר ובחנו את שמו למאמן הקבוצה.

יהיה מעניין לראות עד כמה מילאן תשתנה תחת מאמן חדש לאחר חמש שנות פיולי, שהגיעו לשיא בדמות חצי גמר ליגת אלופות ואליפות והאם לופטגי יצליח לשחזר את ההישגים האלו ואף להגדיל אותם.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן