פריחה מחודשת בלה מאסיה

הכמות הגדולה של שחקני הנוער שערכו את הופעת הבכורה שלהם תחת צ'אבי.

ברצלונה ידועה בפיתוח שחקני הנוער מהאקדמיה שלה – הלה מאסיה. האקדמיה נחשבת לאחת האקדמיות הטובות באירופה ותורמת רבות להצלחת הקבוצה הבוגרת עם שחקנים מוכשרים בעבר ובהווה. עד כה, 208 שחקני לה מאסיה עלו לבוגרים מאז הקמת האקדמיה ב 1979/80, כמה מהם תחת הדרכתו של צ’אבי על הקווים?

בשנים האחרונות ברצלונה בדעיכה. עזיבת מסי, כישלונות גדולים באירופה ופחות שחקני בית שמשמשים חלק מהקבוצה הבוגרת. מאז מינויו של צ’אבי (שגם גדל בלה מאסיה כמובן) לעמדת המאמן במועדון כמות הצעירים מהלה מאסיה בקבוצה הבוגרת גדלה והמאמן שיתף 16 שחקנים מהלה מאסיה במהלך שלוש עונותיו עד כה.

עונת 2021/22 – חמישה שחקנים

השחקן הראשון מהלה מאסיה שערך בכורה בקבוצה הבוגרת של ברצלונה תחת צ’אבי הוא אליאס אחומאש אשר עלה כבר במשחק הבכורה של המאמן – בדרבי נגד אספניול בנובמבר 2021. מאז אמנם דרכי הקבוצה והשחקן נפרדו והוא כיום בויאריאל אך כבר כאן ראינו את שינוי המגמה. אחריו עלה פראן ז’וטגלה שהגיע ללה מאסיה מקבוצת הבת של היריבה העירונית אספניול. החלוץ אף הספיק להבקיע שער אחד בששת משחקיו תחת צ’אבי אך גם הוא עזב את הקבוצה בתום העונה לקלאב ברוז’ הבלגית. עוד שני שחקנים שערכו בעונה זאת את הופעת הבכורה הם אלברו סאנז הקשר שכיום במיראנדס ואסטאניס פדרולה שמושאל כעת מהקבוצה לסמפדוריה של אנדראה פירלו מהסרייה ב’. כמו קודמיו, גם השחקן האחרון שעלה לבכורה תחת צ’אבי כבר לא במדי הקבוצה – מיקה מרמול, בלמה של לאס פאלמאס.

עונת 2022/23 – שבעה שחקנים

הראשון הוא שם קצת מפתיע – הקטור ביירין. המגן הימני גדל בלה מאסיה אך עזב בגיל נוער לארסנל. בתחילת העונה חזר לברצלונה וערך את הופעת הבכורה 11 שנים לאחר שעזב את אקדמיית המועדון. אחריו עלו לבוגרים מארק קסאדו שגם הספיק לשחק שלוש הופעות קצרות בקבוצה הבוגרת גם העונה ואינייאקי פנייה שעמד חלק נכבד מהעונה הנוכחית בשערה של ברצלונה כאשר טר שטגן היה פצוע. שאדי ריאד בלמה של בטיס כיום זכה להופעת בכורה נגד אוסאסונה בליגה ואנחל אלארקון שהיום חלק מברצלונה ב’ שיחק בגביע נגד סאוטה מהליגה השלישית. אלייש גארידו זכה להופעת בכורה נגד אלצ’ה כאשר החליף שחקן נוער נוסף – אנסו פאטי. השם אולי הכי משמעותי שעלה לבוגרים תחת צ’אבי הוא לאמין ימאל. הקיצוני הצעיר עלה במשחק נגד בטיס בגיל 15 שנים, 9 חודשים ו16 ימים והפך לשחקן הצעיר ביותר במדי ברצלונה והיום הוא חלק מרכזי ב11 של צ’אבי.

עונת 2023/24 – ארבעה שחקנים

עד כה העונה ארבעה שחקני נוער ערכו בכורה במדי הקבוצה הבוגרת. הראשון הוא הקשר פרמין לופס אשר פרץ במשחקי קדם העונה בארה”ב עם שער נהדר בקלאסיקו. השני הוא מארק גויו אשר הספיק להבקיע את שער הניצחון נגד אתלטיק בילבאו תוך 23 שניות מהרגע שעלה להופעת בכורה. השלישי הוא הקטור פורט המגן שערך 7 הופעות ובישל 2 שערים והאחרון הוא פאו קובארסי הבלם הצעיר שהפך לבלם פותח בקבוצה הקטאלנית. עד כה כ16 שחקנים מהלה מאסיה ערכו הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת תחת צ’אבי והזרוע עוד נטויה למרות שנכון לעכשיו המאמן עוזב בתום העונה הנוכחית.

 

3 תגובות
  1. הכפתור של לאפורטה כותב

    אם אין לחם, נאכל עוגות.

  2. הטוסט של ואלוורדה כותב

    כתב שהוא ברמה עולמית

  3. פפה דיפופי כותב

    כתבה קצת מאכזבת
    כרגע היא קצת רשימת מכולת של מי שצ’אבי העלה
    למה לא לתת ערך מוסף, דעה על השימוש והדילוב בין לה מאסיה לרכש
    הסיבות שרובם בכלל לא משחקים כיום בברצלונה
    או השוואות לתקופות אחרות כדי להבין אם יש מגמה שונה כל שהיא לאורך השנים או הבדל בין התקוםה של צ’אבי לתקופות אחרות

    אני מאד מעריך את הכתבות ולכן זה קצת מאכזב שיש שטחיות כזאת

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן