קובי מאיינו | “המפעיל השקט” של מנצ’סטר יונייטד עולה לפסגה

מהמגרשים המקומיים ועד הבמה הגדולה של אולד טראפורד. בואו לגלות כיצד קובי מאיינו "המפעיל השקט" משרה את הקסם שלו במנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה.

בין כל הלחץ האדיר של הפרמייר ליג, הליגה שבה כוכבים עולים ונופלים, קובי מאיינו בולט כמגדלור של תקווה עבור מנצ’סטר יונייטד. המסע שלו מהמגרשים הצנועים של סטוקפורט לפאר של אולד טראפורד הוא לא רק סיפור של כדורגל אלא גם של פוטנציאל ועמידה בציפיות.

מאיינו, שנולד ב-19 באפריל 2005, בסטוקפורט, מנצ’סטר רבתי, התקבל לאקדמיית הנוער של מנצ’סטר יונייטד כבר בגיל תשע. כשהוא מאופיין בהופעות המשלבות יצירתיות, אינטליגנציה טקטית ובגרות שנראים רק לעתים רחוקות אצל שחקנים בני גילו, קובי מאיינו נחשב לכוכב כבר מגיל קטן.

אחרי שהרשים במיוחד בקבוצת הנוער של הקבוצה וכשהוא בן 18 בלבד הוחלט להעלות אותו לקבוצה הבכירה.

מאז שערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים, מאיינו הפך במהירות לשחקן ששולט במרכז השדה, תפקיד שדווקא די חסר ליונייטד בשנים האחרונות כשאת המקום הזה מילאו שחקנים כמו פרד, אנדר הררה, פול פוגבה ועוד. העונה הראשונה שלו בקבוצה הבכירה מאופיינת ברגעים בולטים, כולל משחק הבכורה שלו בהרכב מול אברטון במסגרת הפרמייר ליג, שם הוא היה שותף לניצחון 3-0, ולמרות שהוחלף בדקה ה-72 זכה קובי בפרס איש המשחק.

המשחק הזה היווה מעין טריילר ליכולתו של קובי לשלוט בקצב המשחק ובמרכז המגרש, תכונות שגרמו למחמאות רבות משחקני עבר כמו פיטר שמייכל.

פיטר שמייכל: הוא משחק כאילו הוא משחק כבר 10 שנים.

 

סטטיסטית, התרומה של מאיינו היא רבה. במהלך העונה, הוא עם 86% דיוק במסירות ועם ממוצע של 1.5 מסירות מפתח למשחק, מה שמדגיש את תפקידו כשחקן יוצר. יתרה מכך, הנתונים הסטטיסטיים ההגנתיים שלו מרשימים באותה מידה, עם ממוצע של 2.3 תיקולים מוצלחים למשחק ומספר רב של חטיפות המדגישות את יכולות הניטרול שלו על המגרש.

אולי הרגע הבלתי נשכח בקריירה הקצרה שלו עד כה הגיע במשחק קשה מול וולבס, משחק בו יונייטד הובילה 3-1 עד לדקה ה-85. הכל היה נראה בסדר אבל אז שערים בדקה ה-85 ובדקה ה-95 הפכו את שמחת האוהדים בבית לעוד אכזבה. “שוב פעם תיקו”, “שוב בדקה האחרונה” נשמע ביציעי האצטדיון וברשתות החברתיות. אלא שאז, דקה לאחר שער השוויון של הוולבס, עומארי פורסון, עוד שחקן צעיר שעלה מקבוצת הנוער מסר למאיינו שבאלגנטיות רבה מעביר שלושה שחקנים, בועט מדויק לפינה הימנית ומבטיח ניצחון 4-3 לשדים האדומים. הגול הזה לא רק הציג את היכולת הטכנית שלו אלא גם את יכולתו להופיע תחת לחץ, אותו שער זכה גם בשער החודש בפרמייר ליג.

עוד רגע גדול שהראה לנו עד כמה קובי הוא פשוט כוכב קרה במשחק ליגה של מנצ’סטר יונייטד נגד ליברפול. בניגוד לכל העונה של השדים, דווקא לדרבי של צפון מערב אנגליה הם הגיעו ובגדול.
אחרי שער של לואיס דיאז בדקה ה-23 ושיוויון של ברונו בדקה ה-50 הגיעה לה הדקה ה-67. קובי מתחיל את המהלך ומוסר לגרנאצ’ו, וואן ביסאקה עושה תנועה מקבל את הכדור ומחליט למסור לקובי על קצה הרחבה כשהוא עם הגב לשער, קובי בנגיעה אחת מסתובב על השומר שלו ונותן מסובבת מדויקת לחיבורים של קלהר. שער גדול לכוכב הצעיר, שער שגם זכה בשער החודש בפרמיירליג.

מחוץ למגרש, מאיינו ידוע בבגרותו ובמוסר העבודה החזק שלו. בניגוד לכמה מחברי הקבוצה שלו כמו ראשפורד ומלאסיה, קובי לא יוצא הרבה למסיבות ומקפיד להמשיך לעבוד קשה. יכולתו ללמוד ולהסתגל לסיטואציות זכתה לשבחים על ידי מאמן יונייטד, אריק טן האח, שהדגיש את הנכונות של מאיינו לקלוט מהלכים טקטיים וליישם אותם ביעילות במהלך משחקים.

לאחר תקופה בה הראה יכולת טובה, מאמן הנבחרת סאות’גייט לא חשב לזמן את קובי לנבחרת הבוגרת בטענה שהוא עדיין לא מתאים, אבל אחרי עוד משחק נהדר של האנגלי נגד ליברפול בגביע החליט סאות’גייט לזמן את מאיינו לראשונה בקריירה שלו לנבחרת הבכירה של אנגליה. את הופעת הבכורה שלו בהרכב הפותח באנגליה השלים קובי נגד בלגיה שם הוא הוחלף בדקה ה-75 אבל זה עדיין לא מנע ממנו לזכות באיש המשחק אחרי הופעה יוצאת דופן.

אחרי עונת בכורה די סוערת בפרמיירליג קובי מאיינו מועמד לשחקן הצעיר של העונה באנגליה, למעמד כזה אף אחד לא ציפה. גם לא הילד הצעיר מסטוקפורד.

בעקבות התקופה בה נמצאת מנצ’סטר יונייטד, עלייתו של ‘המפעיל השקט’ הוא קריטי עבורה. עם כל משחק, הוא מתגלה כדמות מרכזית בקישור ומציג וייבים של ילד בן 18 אך עם בגרות ומיומנות של שחקן ותיק. המסע שלו מעוד ילד במנצ’סטר ועד לשחקן הרכב בפרמייר ליג הוא לא רק ניצחון אישי שלו אלא עדות לאמונה של מנצ’סטר יונייטד בטיפוח כישרונות צעירים.

עבור פרשנים, מאמנים ואנשי ספורט רבים קובי מאיינו הוא העתיד של מנצ’סטר יונייטד אך עבור האוהדים והקבוצה קובי הוא לא רק רק העתיד של יונייטד, הוא גם ההווה.

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    וואוו איזו כתבה נפלאה!
    בולרז זה עמוד ספורט שהוא כולו איכות ובכמות.

    כמה כיף בתור אוהד ניטרלי לקרוא ולהעמיק ככה על שחקנים, במיוחד כאלו שלא יוצא לי לראות.

    תמשיכו ככה תותחים!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    בתור אוהד יונייטד פשוט כיף שיש כאלה כתבות.
    עוד בבקשה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    המפעיל השקט זה בדיוק הכינוי שהכי מתאים לקובי הצעיר.
    לעיתים קשה למדוד שחקנים כאלו בסטטיסטיקה במיוחד לאור העובדה שקובי אמור לשחק בכלל בעמדה יותר התקפית ובכל זאת ולמרות שהוא נאלץ לשחק בעמדה הגנתית הוא עדיין מרשים בצורה יוצאת דופן, עושה את הפעולות שנדרשות ממנו ויוצא ממצבי לחץ קיצוניים באלגנטיות רבה ובלי יותר מדי רעש.
    המפעיל השקט – התיאור המדויק ביותר שיש בשביל הילד הזה.

  4. מנצ'סטר בלב כותב

    כתבה יפה נתי
    אני מאוד מתלהבת מקובי מאינו ונראה שהוא הולך להיות כישרון ענק
    הדבר הבא שלנו
    אני חושבת שהוא כישרון יותר גדול מגרנצו

  5. אסיף האיכותי כותב

    אחלה שחקן לא מדובר מספיק (חוץ מפה) ביחס לשחקנים דומים בגילאים ואיכות במועדונים אחרים. זה טוב כי זה מביר לו שקט להתפתח והוא הולך לגדול לשחקן משמעותי.

    הוא צריך להיות הפנים הגדולות של האקדמיה כרגע בקבוצה הראשונה וזה אומר שצריך למכור טת טראשפורד הקיץ.

  6. ניסים חליבה הוא הגואט כותב

    איזה כישרון גדול וכתבה מעולה

  7. דוד הופמן כותב

    אחלה כתבה
    היה מעולה אם הייתם מוסיפים גם כל מיני סרטונים עם דוגמאות וניתוחים יותר עמוקים
    אבל בגדול נהניתי לקרוא

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    הוא יהיה דור הניצחון מחדש של יונייטד, אחרי מעל עשור קלוקל הוא וגרנאצ׳ו עם ההנהלה החדשה יקחו אותנו קדימה!

  9. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה יפהפיה נתי, תודה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן